Schoonmakenquote:Op vrijdag 19 september 2008 19:09 schreef Swindler het volgende:
een treinstel kost 100.000 euro de strekkende meter , en ze worden alleen volledig gebruikt in de spits...wat moeten ze de rest van de dag met die dingen
Doe ik s'ochtends wel eens ja, als ik weet dat ze toch niet controleren.quote:Op vrijdag 19 september 2008 19:10 schreef Adelante het volgende:
Dan ga je toch gewoon 1e klas zitten als de veewagons vol zijn?
Ook al word je gecontroleerd dan kun je zo'n blauwe pet prima uitleggen dat je hebt betaald voor een zitplaats en dat je daar dus ook graag gerbuik van wilt maken.quote:Op vrijdag 19 september 2008 19:11 schreef Dr.Crane het volgende:
[..]
Doe ik s'ochtends wel eens ja, als ik weet dat ze toch niet controleren.
Dat is het probleem; je betaalt niet voor een zitplaats maar voor een 'plaats'. Dat vertelde zo'n pauper-conducteur me eens toen ik uit de 1e klas geschopt werd.quote:Op vrijdag 19 september 2008 19:13 schreef Adelante het volgende:
[..]
Ook al word je gecontroleerd dan kun je zo'n blauwe pet prima uitleggen dat je hebt betaald voor een zitplaats en dat je daar dus ook graag gerbuik van wilt maken.
Conducteurs die bijdehand proberen te doen met een VLLLBO diploma.quote:Op vrijdag 19 september 2008 19:15 schreef Dr.Crane het volgende:
[..]
Dat is het probleem; je betaalt niet voor een zitplaats maar voor een 'plaats'. Dat vertelde zo'n pauper-conducteur me eens toen ik uit de 1e klas geschopt werd.
TS is ws student en die betaalt dus niet voor een zitplaats (tenzij hij al leent). Zo bezien heeft de werkende burger meer recht op een zitplaats dan TS.quote:Op vrijdag 19 september 2008 19:13 schreef Adelante het volgende:
[..]
Ook al word je gecontroleerd dan kun je zo'n blauwe pet prima uitleggen dat je hebt betaald voor een zitplaats en dat je daar dus ook graag gerbuik van wilt maken.
Dat is dan misleiding van de NS.quote:Op vrijdag 19 september 2008 19:15 schreef Dr.Crane het volgende:
[..]
Dat is het probleem; je betaalt niet voor een zitplaats maar voor een 'plaats'. Dat vertelde zo'n pauper-conducteur me eens toen ik uit de 1e klas geschopt werd.
Open er een topic over.quote:Op vrijdag 19 september 2008 19:31 schreef classpc het volgende:
[..]
Dat is dan misleiding van de NS.
Ik ging er namelijk van uit dat ik voor een zitplaats betaalde en niet een plaats. Ik wil mijn geld terug verdomme, vuile oplichters
Idd.quote:
Bron?quote:Op vrijdag 19 september 2008 19:37 schreef Viking84 het volgende:
[..]
TS: Anne Frank had ook geen zitplaats hoor, toen ze werd afgevoerd!.
Precies, en met een beetje pech krijg je ook meteen 45euro boetequote:Op vrijdag 19 september 2008 19:15 schreef Dr.Crane het volgende:
[..]
Zie jij Anne Frank?quote:Op vrijdag 19 september 2008 19:43 schreef Viking84 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zie jij zitplaatsen?
Dan ben je niet assertief genoeg.quote:Op vrijdag 19 september 2008 19:52 schreef XcUZ_Me het volgende:
Tegenwoordig hebben ze het niet meer over plaatsbewijzen, maar over "vervoers"bewijzen. Je betaalt voor het vervoer en niet meer voor de zitplaats, want die is er in de spits nooit. Ik reis dagelijks tussen Gouda en Rotterdam en van de 10 ritjes moet ik er 8 staan.
Klopt.quote:Op vrijdag 19 september 2008 19:56 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dan ben je niet assertief genoeg.
ik wil bewijs zien dat jij het beter doet...quote:Op vrijdag 19 september 2008 19:56 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dan ben je niet assertief genoeg.
Helaas kan ik niet in de coupes kijken!quote:Op vrijdag 19 september 2008 19:43 schreef Viking84 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zie jij zitplaatsen?
Ik kan dat begrijpen, het gaat om de mogelijkheid om efficiënt en makkelijke controles uit te voeren.quote:Op zaterdag 20 september 2008 00:10 schreef Smart_ass het volgende:
Ik vanmiddag om 12u de trein genomen richting huis, enorm lange trein, bijna geen mensen. En wanneer je rond 17.00/18.00 diezelfde trein neemt is ie de helft minder lang en 100x meer mensen die erin moeten.
Ns-logica.
Profiel: Vrouw, logisch dat je de logica niet zietquote:Op zaterdag 20 september 2008 00:10 schreef Smart_ass het volgende:
Ik vanmiddag om 12u de trein genomen richting huis, enorm lange trein, bijna geen mensen. En wanneer je rond 17.00/18.00 diezelfde trein neemt is ie de helft minder lang en 100x meer mensen die erin moeten.
Ns-logica.
Niet bij alle treinen hoor, hangt af van de lijn. Ik denk dat je eerder aan de tram of bus of zo denkt.quote:Op zaterdag 20 september 2008 01:42 schreef pimbsel het volgende:
[..]
Profiel: Vrouw, logisch dat je de logica niet ziet![]()
Wat dacht je van buiten de spitstijd rijden er minder treinen, dus meer treinstellen per trein over?
quote:
dat komt toch niks in de buurt van eigen auto hebben, .... treinpauperquote:Op zaterdag 20 september 2008 02:56 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Heerlijk de eerste klasLekker duur zodat al die kutpaupers er niet komen en ik kan heerlijk lekker zitten zonder lastig gevallen te worden door irritante kutscholieren en studenten.
En als ik 1 van die kutpaupers onbetaald in mijn 1e klas coupe zie gaan zitten, dan schop ik m eruit. Klootjesvolk
jammer johquote:Op vrijdag 19 september 2008 19:13 schreef Adelante het volgende:
[..]
je hebt geen recht op een zitplaats.quote:Op zaterdag 20 september 2008 08:53 schreef LoggedIn het volgende:
als houder van een 1e klas kaartje is dat toch juist waar je voor betaald, garantie op een rustige zitplek - ook in de spits? Als de NS besluit om dan al het 2e klas \volk de 1e klas in te gooien, zou ik direct m'n geld gaan terugvragen..
Je mag ook gewoon 1e klas zitten of staan als het superdruk is. Heb zelfs al paar keer meegemaakt dat het omgeroepen werd of dat de conducteur ons er naartoe verwees.quote:Op vrijdag 19 september 2008 19:10 schreef Adelante het volgende:
Dan ga je toch gewoon 1e klas zitten als de veewagons vol zijn?
Autist.quote:Op zaterdag 20 september 2008 02:56 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Heerlijk de eerste klasLekker duur zodat al die kutpaupers er niet komen en ik kan heerlijk lekker zitten zonder lastig gevallen te worden door irritante kutscholieren en studenten.
En als ik 1 van die kutpaupers onbetaald in mijn 1e klas coupe zie gaan zitten, dan schop ik m eruit. Klootjesvolk
En binnenkort mag de prijs weer verhoogt worden omdat uit onderzoek van de staat (lees enig aandeelhouder van de NS) blijkt dat ze goede service leveren.quote:Op zaterdag 20 september 2008 11:48 schreef Jep. het volgende:
Compleet eens.
Stond vrijdag ook te kijken toen de deuren opengingen om in te stappen en er mensen bijna uit de trein vielen, zo vol zat het. En dan jezelf er nog bij persen. Fantastisch.
NS en service.quote:Op zaterdag 20 september 2008 11:50 schreef ReplaR het volgende:
[..]
En binnenkort mag de prijs weer verhoogt worden omdat uit onderzoek van de staat (lees enig aandeelhouder van de NS) blijkt dat ze goede service leveren.
Hilarischquote:Op zaterdag 20 september 2008 11:54 schreef Jep. het volgende:
[..]
NS en service.
DIT is service.
Ik ben nog nooit in een trein geduwt door een conducteur bij de NS toen het bomvol was, wat nou service.
Mmm... met de auto kost het me een uur om in het centrum te komen vd stad waar ik werk en word ik geconfronteerd met allerlei debielen die niet doorrijden. Met de trein kost het me een half uur en hoef ik niets anders te doen dan lekker te zitten (in de eerste klas uiteraard) en een krantje te lezen.quote:Op zaterdag 20 september 2008 04:02 schreef zkr623 het volgende:
[..]
dat komt toch niks in de buurt van eigen auto hebben, .... treinpauper
OMGquote:Op zaterdag 20 september 2008 11:54 schreef Jep. het volgende:
[..]
NS en service.
DIT is service.
Ik ben nog nooit in een trein geduwt door een conducteur bij de NS toen het bomvol was, wat nou service.
Ik mocht het niet.quote:Op zaterdag 20 september 2008 11:24 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Je mag ook gewoon 1e klas zitten of staan als het superdruk is. Heb zelfs al paar keer meegemaakt dat het omgeroepen werd of dat de conducteur ons er naartoe verwees.
quote:Op vrijdag 19 september 2008 19:06 schreef Dr.Crane het volgende:
Ik wil godverdomme ff zitten na een lange dag, niet in zo'n krap hok moeten staan. Waarom zorgt de NS niet voor meer treinstellen? Heb je 2 of 3 stellen met een '1e klas'-indicatie die bijna leeg zijn maar de rest wordt als vee vervoerd.
Ik heb dit zelf gelukkig nog niet te vaak meegemaakt. Dat is maar beter ook voor iedereen want ik heb een gloeiende hekel aan tweede klas paupers die in mijn eerste klas stilte coupe komen zitten. Wat ik op zich wel weer kan waarderen is dat tweede klas paupers soms in het gangpad naast de stiltecoupe moeten staan. Dan kunnen ze mij prinsheerlijk zien zitten in mn eigen coupe. Het zet die mensen even op hun plaats.quote:Op zaterdag 20 september 2008 19:56 schreef Herald het volgende:
[..]
moet elke maand nou een topic worden geopend hier over? Voor iemand die pretendeert zo slim te zijn ben je eigenlijk ook maar een oelewapper eh. In de spits zit eerste klas ook altijd vol, heb zelf een hele poos eerste klas mogen reizen en soms was ik gedoemd om tussen de tweede klas paupers te zitten omdat eerste klas helemaal vol zat.
Inderdaad, elke week is het zo vol dat je niet eens om kan vallen.quote:Op zaterdag 20 september 2008 21:12 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
De trein van Roosendaal naar Vlissingen is ook nooit te doen op vrijdagmiddag.
Nou misschien omdat veel mensen een baan hebben van 9.00 tot 17.00. Dus dat vind ik niet bepaald verwonderlijk. Maargoed. Blijkbaar denk ik in dit geval ook niet logisch na.quote:Op zaterdag 20 september 2008 01:36 schreef zkr623 het volgende:
[..]
Ik kan dat begrijpen, het gaat om de mogelijkheid om efficiënt en makkelijke controles uit te voeren.
Mochten ze een grotere trein gebruiken, dan hebben ze meer conducteurs nodig, wat op zn beurt tot hogere kosten leidt aan mensen als jij. En dat zou de NS nooit willen doen natuurlijk.
Bovendien heb je altijd van die aso's die vervelend proberen te doen, en dat is ook een nadeel met die minder drukke treinen neem ik aan.
Ik snap niet waarom je jezelf niet afvraagt waarom al die mensen voor dezelfde trein in dat tijdstip van de dag kiezen, terwijl de dienst gedurende de hele dag wordt aangeboden. Jij niet natuurlijk want jij doet het slimmer zo te zien.
quote:Op zaterdag 20 september 2008 20:30 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ik heb dit zelf gelukkig nog niet te vaak meegemaakt. Dat is maar beter ook voor iedereen want ik heb een gloeiende hekel aan tweede klas paupers die in mijn eerste klas stilte coupe komen zitten. Wat ik op zich wel weer kan waarderen is dat tweede klas paupers soms in het gangpad naast de stiltecoupe moeten staan. Dan kunnen ze mij prinsheerlijk zien zitten in mn eigen coupe. Het zet die mensen even op hun plaats.
En wie denk jij te zijn dat jij 'boven' die mensen staat? Kneusje.quote:Op zaterdag 20 september 2008 20:30 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ik heb dit zelf gelukkig nog niet te vaak meegemaakt. Dat is maar beter ook voor iedereen want ik heb een gloeiende hekel aan tweede klas paupers die in mijn eerste klas stilte coupe komen zitten. Wat ik op zich wel weer kan waarderen is dat tweede klas paupers soms in het gangpad naast de stiltecoupe moeten staan. Dan kunnen ze mij prinsheerlijk zien zitten in mn eigen coupe. Het zet die mensen even op hun plaats.
Iemand die bereid is om meer geld uit te geven voor een beetje comfort.quote:Op zondag 21 september 2008 01:40 schreef Dr.Crane het volgende:
[..]
En wie denk jij te zijn dat jij 'boven' die mensen staat? Kneusje.
Het feit dat ik meer bereid ben te betalen voor mn kaartje?quote:Op zondag 21 september 2008 01:40 schreef Dr.Crane het volgende:
[..]
En wie denk jij te zijn dat jij 'boven' die mensen staat? Kneusje.
Precies.quote:Op zondag 21 september 2008 01:46 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Iemand die bereid is om meer geld uit te geven voor een beetje comfort.
Alsof iedereen die optie heeft.quote:Op zondag 21 september 2008 02:04 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Het feit dat ik meer bereid ben te betalen voor mn kaartje?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |