abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61848025
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 12:13 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nou ik las dit.

Verder hoe bevalt die bank je ? Zijn ze goed bereikbaar en betrouwbaar? Rating?
Pas twee maanden een rekening dus nog niet zoveel ervaring. Eénmaal gebeld, prima afhandeling. Mogelijkheden internetrekening is wat beperkt t.o.v. andere banken maar werkt verder prima.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_61848058
http://www.fd.nl/artikel/8737849/nibc-ligt-infuus-ecb (2008)
Het maakt mij persoonlijk niet uit dat de NIBC aan het infuus ligt of niet... zolang ik mijn bankgarantie maar heb. Dan maar het bedrag onder de 40 of 20.000 houden.
quote:
Markleider Rabobank, goed voor ongeveer 40 procent van de spaarmarkt, haalde in juli fel uit naar buitenlandse nieuwkomers op de spaarmarkt. Die zouden met hoge rentes misbruik maken van het depositogarantiestelsel, dat spaarders bescherming biedt als een bank failliet gaat.
Rabobank is jaloers
pi_61848308
Rente van AK-Bank van 4,8 naar 5,2%
pi_61848429
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 12:37 schreef dennis00 het volgende:
Je krijgt bij geen enkele bank je eigen rekeningnummer. Je dient over te maken naar de rekening van de bank met vermelding van je naam en/of id-nummer.

AKBank heeft inderdaad een aparte rekening van 9 cijfers om betalingen op te ontvangen. Dit hebben ze opgezet omdat het invulveld bij sommige andere banken te ‘klein’ is om 10-cijferige rekeningnummers in te voeren (die AKBank nu gebruikt). Je kunt dus gewoon direct overboeken en eventueel via een omweg als je geen 10-cijferig rekeningnummer kunt invoeren.
pi_61848486
Heeft iemand goede ervaringen met Anadolubank?
pi_61848841
Waarom moet AK bank BIC en IBAN weten voor tegenrekening? Dat is nog nooit bij anderen gevraagd
pi_61849730
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 11:04 schreef Hanneke1983 het volgende:

[..]

Dat heb ik denk ik even gemist.
Wat voor slechte berichten gaan er in de rondte dan?
Want zelf wilde ik eigenlijk een rekening gaan openen bij NIBC?
Gewoon even de vorige pagina's doorlezen. Is veelvuldig over gepost.
pi_61849744
quote:
Op maandag 22 september 2008 20:25 schreef DonJames het volgende:
Voor alle spaarders bij de Nederlandse fiscus (bijvoorbeeld door het niet aanvragen van een voorlopige teruggaaf): de heffingsrente voor het vierde kwartaal van 2008 is vastgesteld op 5,45%. En dat zonder risico (de Nederlandse staat gaat niet failliet, en anders is tegen die tijd je geld waardeloos geworden), én de vordering op de fiscus telt niet mee voor de vermogensrendementsheffing.
Nadeel is wel dat je geld voor onbepaalde tijd vast staat. Ik spaar liever dan bij Icesave voor 5,2% en kan direct bij mijn geld.
  dinsdag 23 september 2008 @ 14:06:29 #134
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_61849771
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 12:54 schreef Petertjuhh het volgende:
Rente van AK-Bank van 4,8 naar 5,2%
Let op dit is als je een akbank internet spaarrekening hebt. Als je een akbank spaarrekening hebt is het gewoon 5%.
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_61849781
quote:
Op maandag 22 september 2008 18:54 schreef Bulletdodger het volgende:
Wel grappig om te lezen dat iedereen hier in dit topic voor de AT Bank of Icesave koos, maar nu lees ik heel veel Ak-bank, terwijl ik die eerst hier in deze topics nooit tegenkwam
Ak-bank is wel eerder besproken hoor, alleen zijn AT Bank en Icesave de laatste tijd het meest in het nieuws geweest. Verder ook wel logisch dat de meeste gebruikers bij deze twee zijn terecht gekomen, want ATBank was 1 van de eerste die hoge rente's bood, en Icesave wordt weer door veel mensen als beste gewaardeerd (+bood de allerhoogste rente).
pi_61850071
Zijn er nog ergens berichten hoe en of Icesave geraakt is door de huidige crisis?
Make my day!
pi_61852379
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 13:20 schreef EchtGaaf het volgende:
Waarom moet AK bank BIC en IBAN weten voor tegenrekening? Dat is nog nooit bij anderen gevraagd
Geen idee, ze vragen allemaal net even wat anders. Denk dat het voor hun administratie makkelijker is doordat ze in meerdere landen actief zijn. Of misschien kun je ook een buitenlandse rekening als tegenrekening opgeven.
  dinsdag 23 september 2008 @ 16:16:22 #138
44902 R_B
OEHWEE, you are good looking!
pi_61852729
AK bank is een dochter van een van de grootste turkse banken.
Wellicht daarom willen ze je internationale bank gegevens hebben.
pi_61854159
AHHHH, freeking NIBC...

Krijg je een brief, met contract, moet je ondertekenen en terugsturen.
Ik hoor niets, stuur een email, geen reactie... Ik bel een keer, moet ik dus nog afwachten.
Nog een email, niets, nu weer gebeld.

Zit bij dat ding van de post helemaal geen contract :S En moet ik dus iets van de email uitprinten, invullen, met kopie opsturen, VERTEL MIJ DAT DAN FREEKING AAN DE TELEFOON< OF VIA 1 VAN MIJN MAILTJES!!!

Zit ik dus nu al 2 weken op te wachten, lekker daar....
Kom eens langs op #fokwhatpulse op irc! (irc.fok.nl)
  dinsdag 23 september 2008 @ 17:22:23 #140
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_61854444
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 17:10 schreef vdvorst het volgende:
AHHHH, freeking NIBC...

Ik hoor niets, stuur een email, geen reactie... Ik bel een keer, moet ik dus nog afwachten.

Zit bij dat ding van de post helemaal geen contract :S En moet ik dus iets van de email uitprinten, invullen, met kopie opsturen, VERTEL MIJ DAT DAN FREEKING AAN DE TELEFOON< OF VIA 1 VAN MIJN MAILTJES!!!

Daarom liever ervaren banken als AKbank die hebben tenminste meer dan een halve eeuw ervaring en meer dan 600 filialen. Ik ga deze week bellen voor een deposito van 3 maanden.
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_61854602
quote:
AHHHH, freeking NIBC...

Goh joh, dat wordt lachen als je straks je geld er weer af wilt krijgen..."even geduld aub".
Make my day!
pi_61854612
quote:
AHHHH, freeking NIBC...

Vervelend maar in de 2e e-mail staat duidelijk:
quote:
Het contract, de Algemene Voorwaarden NIBC Direct en Algemene Bankvoorwaarden treft u bijgaand aan. Uw persoonlijke gegevens zijn al ingevuld.
Of heb je die nooit ontvangen?
pi_61854926
  dinsdag 23 september 2008 @ 18:11:43 #144
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_61855540
ik heb me 3 weken geleden een keer aangemeld bij nibc maar ook niks gehoord of gekregen. Toen alles in gevuld op de site en dat was het wat ik er van heb gekregen tot nu toe..
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 23 september 2008 @ 18:49:25 #145
862 Arcee
Look closer
pi_61856308
http://www.nrcnext.nl/gel(...)_laatste_spaargeheim
quote:
Stel je hebt bij bank X een hypotheekschuld van 2 ton, maar ook 2 ton spaargeld. Gaat bank X op de fles, dan verrekent men je spaargeld met de hypotheek. Je krijgt dan per saldo niets uitgekeerd. Dat is een voordeel want op deze manier heb je extra zekerheid dat je het spaartegoed helemaal terugkrijgt
http://www.nrcnext.nl/gel(...)k_iets_minder_veilig
quote:
Als deze hypotheek bijvoorbeeld 238.000 euro groot is en het spaartegoed is 50.000 euro dan heeft een klant bij een faillissement van de bank nog een hypotheek van 2 ton en geen spaargeld meer
Dat is met elkaar in tegenspraak, toch? Het 2e artikel suggereert dat max. 38000 met je hypotheek wordt verrekend en 't 1e artikel je volledige saldo, ook als dit meer dan 38000 is.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_61857568
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 17:28 schreef agter het volgende:

[..]

Goh joh, dat wordt lachen als je straks je geld er weer af wilt krijgen..."even geduld aub".
Geld overzetten (heb dit dus alleen maar naar de rekening gedaan) gaat gewoon snel, in 1 dag. Overigens was het foutief verzenen mijn fout, enkel is het probleem dat de vorige medewerker mij daar niet aan liet denken de fout, evenals het slecht reageren op email.
Ik ga er gewoon van uit dat het nu over een week wel goed zit, dan ga ik testen hoe snel geld terugzetten gaat. Bevalt dit niet, ga ik ook meteen weg.
Kom eens langs op #fokwhatpulse op irc! (irc.fok.nl)
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 23 september 2008 @ 21:14:56 #147
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_61860843
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 18:49 schreef Arcee het volgende:
[..]

[..]

Dat is met elkaar in tegenspraak, toch? Het 2e artikel suggereert dat max. 38000 met je hypotheek wordt verrekend en 't 1e artikel je volledige saldo, ook als dit meer dan 38000 is.
Daar ben ik inderdaad wel benieuwd naar. Lijkt me toch dat jij een schuld bij ze hebt en dat dus verrekend zou worden met het volledige bedrag van je spaargeld.
Maar goed, wie ben ik he
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_61861310
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 18:49 schreef Arcee het volgende:
[..]

[..]

Dit heb ik me ook al eens afgevraagd, het eerste scenario is de eerlijkste, maar of die ook in werkelijkheid geldt... wie weet het antwoord?
  dinsdag 23 september 2008 @ 21:45:24 #149
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_61861887
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 21:27 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Dit heb ik me ook al eens afgevraagd, het eerste scenario is de eerlijkste, maar of die ook in werkelijkheid geldt... wie weet het antwoord?
Ik kan me voorstellen dat je voor je spaargeld achteraan moet sluiten, terwijl je hypotheek wel vooraan staat...
censuur :O
pi_61867291
Hebben jullie ook een verdeelsleutel?

En dan bedoel ik bv.

40K op een hoge rating banken
30K op een gemiddelde rating banken
20K of minder op slechte rating banken

En naast de spaargelden ook een %-tage in b.v. onroerende goederen etc?

Zo ja hoe ziet die verdeelsleutel er uit, En waarom heb je voor die verdeling gekozen?

groet,

allsystemshalt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')