Peter R. de Vries Illuminatiquote:Op zaterdag 20 september 2008 15:12 schreef Sneeuwvlok het volgende:
Heb de man van de filmpjes in de OP maar even een berichtje gestuurd via Youtube.
Reactie:
[..]
Zucht je deed jezelf al voor lul zetten en nu nogmaals. Als je er niets van af weet kan je beter gewoon niet er iets over zeggen en al helemaal niet andere gaan afzeiken met je domme logica. efficiency van 30% zegt dus gewoon dat een zonnecel bijv zonlicht van 1000watt om kan zetten in 300watt. De uitvinding van deze knaap zorgt er niet voor dat een zonne cel 500x efficiënter wordt. De efficiency blijft hetzelfde het enigste wat zijn ontdekking doet is 500x meer zonlicht opvangen op hetzelfde oppervlakte. Hoe: door nanotubes/ribbels/diepte etc. Net zoals er nu 100.000 keer meer transistors op een chip zitten dan 20 jaar geleden. Maar als het aan mensen zoals jou lag was dit natuurlijk ook niet mogelijk.quote:Op vrijdag 19 september 2008 23:24 schreef mcDavid het volgende:
[..]
ja joh doe het vrolijk nog een keer over. Het lijkt wel alsof er buiten de TH Rijswijk (Hoi Hi_flyer!) geen mensen met gezond verstand rondlopen![]()
Er bestaat zoiets als lichtintensiteit. Op een goeie zonnige dag is dat iets van 1000 watt per vierkante meter. Daarvan wordt met een goed zonnepaneel op dit moment 200 watt elektriciteit opgewekt. 500x meer zou betekenen dat er ineens 99000 watt per vierkante meter bijgetovert wordt. Ik hoop niet dat dat lukt want dan zouden we met zijn allen levend verbranden!
nogmaals: lang leve het internet waarop iedere tokkie zijn minibrein kan leegstorten
Door diepte en nanotubes/spiegeling en verkleining blijkbaar dus wel.quote:Op vrijdag 19 september 2008 22:56 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Wat een bullshit, heb je eigenlijk wel een idee wat een zonnecel isHoe je je stukje papier ook vouwt, er zal niet opeens 500 maal zoveel licht opvallen
Nee dat denk ik niet omdat regen anders is: er valt maar een beperkt aantal hoeveelheid water uit de lucht per m2 hoe het oppervlakte dat dat opvangt er uit ziet maak daar geen verschil bij. Maar zonlicht is vrijwel onbeperkt op een oppervlakte (behalve natuurlijk het wattage dat uit de lumien te halen valt) als jij via technische oplossingen kan zorgen dat er op hetzelfde oppervlakte meer licht opgevangen wordt haal je dus meer stroom uit dezelfde m2.quote:Op zaterdag 20 september 2008 19:12 schreef Hi_flyer het volgende:
Mirved, je hebt zo weinig kennis dat ik er verder niet op in ga. Ter info en zonder op te scheppen, ik werk bij een kennisinstituut waar al tig jaar onderzoek wordt gedaan naar zonnecellen en heb dus kennis van zaken.
Volgens jouw stelling valt er meer regen op een ruwe stoeptegel dan op een gladde plavuislaat ook maar
McDavid, vordert de opleiding al een beetje?
Zonlicht onbeperkt? Ben je wel goed bij je knikker?quote:Op zaterdag 20 september 2008 19:47 schreef mirved het volgende:
[..]
Nee dat denk ik niet omdat regen anders is: er valt maar een beperkt aantal hoeveelheid water uit de lucht per m2 hoe het oppervlakte dat dat opvangt er uit ziet maak daar geen verschil bij. Maar zonlicht is vrijwel onbeperkt op een oppervlakte (behalve natuurlijk het wattage dat uit de lumien te halen valt) als jij via technische oplossingen kan zorgen dat er op hetzelfde oppervlakte meer licht opgevangen wordt haal je dus meer stroom uit dezelfde m2.
Maar heb ook geen zin meer om er op in te gaan eigenlijk kijk zelf de bronnen na. Laat ik het zo zeggen: Ja die jongen heeft 25.000 euro gekregen voor iets wat totaal niet waar is. Wie is nu de complottheorie denker?
quote:Op zondag 21 september 2008 00:11 schreef Chancard het volgende:
Meki heeft zijn eigen complottheorie:
Kredietcrisis is een complot
Wat ik bedoelde was: als 1 uur lang de zon schijnt. Wordt 1 m2 volledige en constant bestraald door de zon. Bij regen valt er op 1 oppervlakte druppels onregelmatig en niet over het hele oppervlakte evenredig (dit om jou regen vergelijking te ontkrachten).quote:Op zondag 21 september 2008 00:04 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Zonlicht onbeperkt? Ben je wel goed bij je knikker?De hoeveelheid zonlicht per oppervlak is bekend en bepaald niet onbeperkt. Dat is maar goed ook, anders zou je in no-time verbranden.[ afbeelding ]
We halen nog steeds geen energie uit niets
Hoi mcDavid . QFT.quote:Op vrijdag 19 september 2008 23:24 schreef mcDavid het volgende:
[..]
ja joh doe het vrolijk nog een keer over. Het lijkt wel alsof er buiten de TH Rijswijk (Hoi Hi_flyer!) geen mensen met gezond verstand rondlopen![]()
Tering wat ben jij een debiel.quote:Op zondag 21 september 2008 @ 01:17 schreef mirved het volgende:
[..]
Eerst kon er uit 1 m2 200 wat gehaald worden. Nu vind men iets uit waardoor men 500keer zoveel cellen op dezelfde m2 kan plaatsen (versimpeld voorbeeld) nu kan men 10.000 watt van uit 1m2 gehaald worden.
Moeilijk te begrijpen he?
Jij bent echt episch domquote:Op zondag 21 september 2008 01:17 schreef mirved het volgende:
[..]
Wat ik bedoelde was: als 1 uur lang de zon schijnt. Wordt 1 m2 volledige en constant bestraald door de zon. Bij regen valt er op 1 oppervlakte druppels onregelmatig en niet over het hele oppervlakte evenredig (dit om jou regen vergelijking te ontkrachten).
ik zal het NOG makkelijker voor je maken:
Eerst kon er uit 1 m2 200 wat gehaald worden. Nu vind men iets uit waardoor men 500keer zoveel cellen op dezelfde m2 kan plaatsen (versimpeld voorbeeld) nu kan men 10.000 watt van uit 1m2 gehaald worden.
Ik schenk daarom ook altijd mijn 33cl flesje bier in een regenton.quote:Op zondag 21 september 2008 01:17 schreef mirved het volgende:
[..]
Grote goedheid, jij slaat echt alles qua domheid hequote:Op zondag 21 september 2008 01:17 schreef mirved het volgende:
[..]
Wat ik bedoelde was: als 1 uur lang de zon schijnt. Wordt 1 m2 volledige en constant bestraald door de zon. Bij regen valt er op 1 oppervlakte druppels onregelmatig en niet over het hele oppervlakte evenredig (dit om jou regen vergelijking te ontkrachten).
ik zal het NOG makkelijker voor je maken:
Mensen als Lambiekje zijn de grootste volgzame schapen die er op aarde rondlopen. Ze accepteren blind alles wat strookt met hun samenzweringswaanbeelden en wijzen a priori alles af wat 'de consensus' of 'de orthodoxie' ondersteunt.quote:Op vrijdag 19 september 2008 01:59 schreef Salvad0R het volgende:
Lambiekje heeft als uitgangspunt dat hij de mensheid positief wil stimuleren in het individueel nadenken over bepaalde zaken.
Dit staat volledig los van zijn standpunten etc, en daarvoor zouden mensen hem moeten respecteren, in plaats van minachten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |