Vanzelfsprekend heb ik daar een relkloon

om er lekker tegen in te gaan
quote:
Users die in ALLES een complot zien, OVERAL rucksichtlos de VS en Israël met de haren bijtrekken en andermans mening bij voorbaat RIDICULISEREN en blijkbaar over een ongezonde portie haat richting de eigen cultuur beschikken zijn een gevaar voor het westen met bijhorende hoge levensstandaard in het algemeen en voor mijn bloeddruk in het bijzonder.
Ik ken ze ook in mijn eigen omgeving, die complotdenkertjes. Geen van drieën hebben een relatie, geen van drieën hebben ze vrienden, collega's lopen om ze heen, weining contact met familie, hun leven brengen ze door achter de pc met het zoeken van 'gelijkgestemden'. Ik heb een aantal mensen op deze manier in een paar jaar zien afglijden van aardige, sociale kennissen tot contactgestoorde en zwaar verbitterde galbakken die te pas en te onpas hun theorieën proberen op te dringen aan mensen die totaal niet op slecht onderbouwde onzin zitten te wachten.
Voor de duidelijkheid: Ik heb toch een soort van medelijden met deze mensen, vooral door het sociale isolement waarin ze zichzelf manoeuvreren en waar ze zonder hulp waarschijnlijk niet uit komen. Het is hard, maar zulke mensen zijn er bij gebaat professioneel geholpen te worden.
Een kritische wereldhouding is prima, echter denken dat jij het op basis van een paar schimmige sites het allemaal beter weet EN geen enkele andere mening tolereert, sterker nog, die vervolgens ridiculiseert, geeft aan dat er gewoon iets goed fout bij je zit.
Ik ben een aantal maanden niet op deze site geweest en kwam terug in de hoop dat e.e.a. zichzelf reguleert. Helaas blijkt het tegendeel waar te zijn, nog extremistischer, nog meer aanhobbelen achter elke post op de verschillende conspiracy-sites, nog anti-westerser etc.
Ik houd er mee op, tenslotte is dit een verzamelbak van dit type mensen en typ ik tegen een muur.