abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61480525
Jaja, het lijkt erop dat al die geweldige conspiracy theorietjes en films zoals "Eyes wide shut" over wat Vrijmetselaren organisaties werkelijk doen, heel wat mannen heeft aangespoord om zich vooral snel aan te melden.

Het aantal memberships wereldwijd, is volgens LA Times, sinds 2001 rap gestegen.

Was het aantal sinds 1950 nog aan het afnemen, "vorig jaar", verteld Allan Casalou, grand secretary van de Grand Lodge van California, "hebben we meer dan 2000 mannen aan onze membership lijst toegevoegd en is dit de 7e achtereenvolgende jaar dat we onze lijst zien groeien."

Een aantal reacties op dit nieuwsbericht waar ik het mee eens ben, zijn:
quote:
The rise in recruits reflects the sorry state of ethics in our culture now.
There has also been of late a series of blatant Masonic recruiting movies, such as "National Treasure", and it's sequel.

Men are weak now. So are women. The culture is weak, if we can call it a 'culture' at all.

Where is Honor? It's been replaced by credit rating and net assets.
Where is Loyalty? Replaced by blind obedience to percieved 'winner' on the next rung of the ladder up the pyramid, rather than to one's fellow man.
quote:
As with the military, tribeless and clanless - and familyless men also want to belong to something. They don't call them 'widow's sons' for nothing. Part of the lure has always been that of priesthoods and gangs for the orphaned sons. And now rather than fathers we've got de facto orphans - by design.
Mijn vraag: zijn er mannen op dit forum die zich in de laatste 7 jaar ook hebben aangesloten bij een dergelijke organisatie en zo ja, wat hoop je te bereiken?

[ Bericht 0% gewijzigd door Oo-blackgirl-oO op 08-09-2008 20:46:17 ]
  maandag 8 september 2008 @ 19:58:49 #2
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_61481512
macht ultieme macht....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_61481954
quote:
Op maandag 8 september 2008 19:58 schreef Buschetta het volgende:
macht ultieme macht....
hmmm macht, ik zie macht zoals Metallica het ooit eens zei "Carry the weight of the world on your shoulders" , maar voor velen toch een reden blijkt.

Dus nu met stip op nr. 1 :

1. Macht
2. Netwerken
3.

[ Bericht 1% gewijzigd door Oo-blackgirl-oO op 08-09-2008 20:43:13 ]
  maandag 8 september 2008 @ 20:15:56 #4
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_61482016
ik heb nog steeds geen flauw idee wat die lui nou precies doen (officieel en inofficieel) eigenlijk
Dus nee.. nog niet aangemeld

Al kan ik me voorstellen dat men zich aanmeldt vanuit netwerk-mogelijkheden,..of zeg ik nu iets heel doms?
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_61482120
kun je je daar gewoon voor aanmelden ja
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_61482771
quote:
Op maandag 8 september 2008 20:19 schreef Schunckelstar het volgende:
kun je je daar gewoon voor aanmelden ja
Mja, volgens het artikel, vroeger niet, maar sinds de enorme afname van deelname, is een intake gesprek tegwoordig voldoende, schat ik
pi_61636611
Tof clubje mensen.
*Vlaams
pi_61636614
En netwerken kan natuurlijk ook in andere clubs.
*Vlaams
pi_61636630
quote:
Op maandag 8 september 2008 20:15 schreef teamlead het volgende:
ik heb nog steeds geen flauw idee wat die lui nou precies doen (officieel en inofficieel) eigenlijk

1) Borrelclub met lezingen over esoterie
2) Standaardrituelen uitvoeren

Zelfontplooiing op spiritueel gebied (o.a.)...
*Vlaams
pi_61643685
quote:
Op maandag 8 september 2008 20:15 schreef teamlead het volgende:

Al kan ik me voorstellen dat men zich aanmeldt vanuit netwerk-mogelijkheden,..of zeg ik nu iets heel doms?
'k Weet niet... Als je zo graag wilt netwerken, lijkt een Rotary of Probus of whatever me een meer voor de hand liggende keuze!
pi_61677900
VM is zogenaamd elite en geheimzinnig maar dat valt anno 2008 nogal mee heb ik gehoord. Iemand?
pi_61678186
lijkt me een erg slecht teken als een leider van en geheim elite gezelschap dat graag de indruk wekt te bestaan uit de 'machtigen' op deze aarde, heel blij gaat roepen hoeveel nieuwe aanmeldingen ze de laatste tijd wel niet hebben gehad....

Als jan-boerelul er kennelijk enthousiast lid gaat worden en ze kennelijk vooral omhoog zitten een 'hoog' ledenaantal te halen blijft er snel weinig meer over van het imago en de uitstraling waardoor ze nu juist hun bekendheid gekregen hebben.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 16 september 2008 @ 18:39:25 #13
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_61681417
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 16:40 schreef RM-rf het volgende:
lijkt me een erg slecht teken als een leider van en geheim elite gezelschap dat graag de indruk wekt te bestaan uit de 'machtigen' op deze aarde, heel blij gaat roepen hoeveel nieuwe aanmeldingen ze de laatste tijd wel niet hebben gehad....

Als jan-boerelul er kennelijk enthousiast lid gaat worden en ze kennelijk vooral omhoog zitten een 'hoog' ledenaantal te halen blijft er snel weinig meer over van het imago en de uitstraling waardoor ze nu juist hun bekendheid gekregen hebben.
Waarom niet je ledenaantallen vergroten en je "fort" versterken terwijl hogere graden de weg volgen waarop ze eeuwen geleden op zijn gegaan.
  dinsdag 16 september 2008 @ 20:33:02 #14
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_61684695
Ik ken wel iemand die erbij zat.
Minds are like parachutes. They only function when open.
pi_61689769
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 18:39 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Waarom niet je ledenaantallen vergroten en je "fort" versterken terwijl hogere graden de weg volgen waarop ze eeuwen geleden op zijn gegaan.
waarom wel? waarom zou een organisatie die kenneljk veel zin hecht an de verborgenheid en geheimzinnigheid opeens streven naar een brede userbase ....
eenzelfde tegenspraak is het als je uitgaat van een 'machtige' organisatie... natuurlijk kunnen ok brede volksbewegingen vel nvloed hebben, maar juist als die invloed voortkomt uit een brede publieke ndersteuning sta je 180° tegenover het idee van een besloten machts-netwerk
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_61701603
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 20:33 schreef Demon_Hunter het volgende:
Ik ken wel iemand die erbij zat.
*Hosselcopter*
pi_61701689
Is dit zoiets als die oude knakker in Da Vinci Code die geheime kelderseks had met de hele crew?
pi_61710251
Da Vinci Code = propaganda, dus fictie
pi_61719834
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 22:55 schreef RM-rf het volgende:

[..]

waarom wel? waarom zou een organisatie die kenneljk veel zin hecht an de verborgenheid en geheimzinnigheid opeens streven naar een brede userbase ....
eenzelfde tegenspraak is het als je uitgaat van een 'machtige' organisatie... natuurlijk kunnen ok brede volksbewegingen vel nvloed hebben, maar juist als die invloed voortkomt uit een brede publieke ndersteuning sta je 180° tegenover het idee van een besloten machts-netwerk
Wat B. al zei: Fort.

De mensen uit lagere graden bezitten niet de kennis van de leden uit de hogere graden. Het is echter wel handig om deze mensen uit de lagere graden achter de hand te houden.

Google maar op vrijmetselarij, Vlaams Blok en Belgie.
*Vlaams
pi_61724953
quote:
Op woensdag 17 september 2008 23:42 schreef Glasya-Labolas het volgende:

[..]

Wat B. al zei: Fort.

De mensen uit lagere graden bezitten niet de kennis van de leden uit de hogere graden. Het is echter wel handig om deze mensen uit de lagere graden achter de hand te houden.
dat beantwoord mijn vraag helemal niet maar legt hooguit een bepaalde eigenschap uit die nu juist in tegenspraak is met hun uitlatingen nu ...

juist een pyramide structuur of een gesloten opzet is altijd gebaseerd op veel geslotenheid wat 'hogere' afdelingen doen... zodra men kennelijk 'verantwoording' gaat afleggen naar het publiek toe, bv door uitlatingen te doen over hun ledenaantal of opzichtig te 'werven' kun je je afvragen of dat 'fort' nu juist niet kennelijk aan het afbrokkelen is.

Nogmaals, je hoeft me niet uit te leggen wat vrijmetselaar is en wat voor verhalen er ook de ronde over doen, het enige waar ik op inga is dat het idee van 'publieke mededelingen doen over interne zaken als ledenaantal' nu juist tegen een bepaalde eigenschap is; namelijk die geslotenheid en geheimzinnigheid die juist door velen als sterk punt gezien wordt ...

als de vrijmetselaar gewoon een publiekelij en openlijk functionerende en sterk in de maatschappij ook aanwezig opererende organisatie is, is het niet veel meer dan de Lion's Club of Rotary e.d.
pi_61725717
quote:
Op woensdag 17 september 2008 19:36 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
Da Vinci Code = propaganda, dus fictie
Nee echt.
  donderdag 18 september 2008 @ 13:25:28 #22
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_61729771
Aha ze beginnen al actief zelf mensen te zoeken, laat zien dat ze op hun laatste beentjes beginnen te lopen. Eindelijk.
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_61735408
Ik had volgens mij ergens een vraag gesteld en niemand reageert erop. is dat arrogantie van de elite of wat?
pi_61736428
pi_61739342
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 16:30 schreef spy08 het volgende:
VM is zogenaamd elite en geheimzinnig maar dat valt anno 2008 nogal mee heb ik gehoord. Iemand?
Niemand is geinteresseerd in de eerst 30 planken van de Pyramide (VM), dus als het anno 2008 nogal meevalt, jammer dan. Men kan je garanderen dat de 1e dertig planken niets weten van wat er echt gebeurt op de top 3 planken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')