abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61735450
Hallo,

AL jaren heb ik een groot bedrijf met verschillende afdelingen, vroeger was de communicatie tussen bedrijf en klanten een hel, er was geen centraal nummer en de klant moest zelf uitzoeken welke afdeling hij moest bellen en wat het nummer was.

Eind 1999 hebben wij daarom de afdeling communicatie opgericht, deze afdeling is een centrale plek voor alle post/email en telefoontjes(ook van klanten), hierdoor is het rechtstreekse contact tussen klant en afdeling weg gehaald en is er een centrale post.

In het contract verbieden wij de mensen van de verschillend afdelingen(muv comminucatie) om informatie te geven aan buitenstaanders en de afspraak is dat wanneer een buitenstaander belt deze word doorverbonden met de afdeling communicatie(centraal nummer), indien er een afspraak gemaakt moet worden gebeurt het volgende:

klant belt afdeling communicatie en legt uit dat het om een afspraak gaat.
de afdeling noteert dit en wenst de klant een fijne dag toe.(klant hangt op)

de afdeling neemt zo spoedig mogelijk contact op met de desbetreffende afdeling(in dit geval planning) en sluit alles kort.

daarna word de klant terug gebeld, en word alles doorgesproken(klant heeft dus geen rechtstreeks contact met de afdeling planning), dit alles gebeurd binnen een uur en in de meeste gevallen binnen een half uur.

enkele weken geleden ging het mis, ik ontdekte dat de afdeling planning meer had ingepland dan de afdeling communicatie had aangenomen, na nader onderzoekt blijkt dat een medewerker van de afdeling planning het telefoonnummer van deze afdeling(wat eigenlijk alleen intern word gebruikt) aan familie heeft gegeven, en tegen hun heeft gezegd bel mij maar ik plan jullie wel, dan hoef de afdeling communicatie niet te bellen en dat gaat sneller.

Hij heeft dit bekend, en na mijn inzien is dit in strijd met zijn contract, wat moet ik doen, wat is een passende straf?
pi_61735515
officiele reprimande, opgetekend in zijn personeelsdossier. Meer niet.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  donderdag 18 september 2008 @ 17:22:18 #3
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_61735540
bij ons op de zaak kan je 3 officiele waarschuwingen krijgen,

na die 3 lig je eruit , werkt prima, en in die tijd kan je ook een mooi dossier opbouwen voor eventueel ontslag
Psn online ID Tec-Deacon
---------------------------------
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
pi_61735550
quote:
Op donderdag 18 september 2008 17:21 schreef Argento het volgende:
pi_61735568
Aan een paal binden en zeven zweepslagen geven.
Dat is wat ik denk

Maar denk dat een (officiële) waarschuwing meer op zijn plaats is..
Do what you love, love what you do!
pi_61735588
tja weet niet hoe groot je bedrijf echt is, maar als het op normale voet gaat gewoon inderdaad vertellen dat het niet de bedoeling is en hem de hele week koffie laten halen!
pi_61735654
Mijn probleem is, de afdeling communicatie verzameld alle gegevens en informatie van de afdeling en verspreid deze aan de afdeling die deze gegevens nodig hebben, zo zorgen ze er ook voor dat de planning bij de werkplaats komt en bij de inkoop.

de afdeling communicatie heeft alleen de planning verspreid die bevestigd is door de afdeling planning, de illegaal gemaakt afspraken door de medewerker van de afdeling planning zijn niet ingevoerd door de afdeling communicatie(logisch ze wisten van niks) waardoor deze afspraken ook niet bij de werkplaats en de inkoop terecht zijn gekomen.

Daardoor stond alleen de spullen klaar voor de bevestigde afspraken en niet voor de illegale afspraken, maar de klant weet er niks van en belt boos naar mij dat er niemand komt, logisch want de afdeling planning heeft de afspraken illegaal gemaakt en niks doorgegeven.

en als de klanten niet tevreden zijn, dan is het oorlog tussen mij en de verantwoordelijke medewerker.alles voor de klant, klant is nummer een.
pi_61735681
quote:
Op donderdag 18 september 2008 17:28 schreef hoipim het volgende:
Mijn probleem is, de afdeling communicatie verzameld alle gegevens en informatie van de afdeling en verspreid deze aan de afdeling die deze gegevens nodig hebben, zo zorgen ze er ook voor dat de planning bij de werkplaats komt en bij de inkoop.

de afdeling communicatie heeft alleen de planning verspreid die bevestigd is door de afdeling planning, de illegaal gemaakt afspraken door de medewerker van de afdeling planning zijn niet ingevoerd door de afdeling communicatie(logisch ze wisten van niks) waardoor deze afspraken ook niet bij de werkplaats en de inkoop terecht zijn gekomen.

Daardoor stond alleen de spullen klaar voor de bevestigde afspraken en niet voor de illegale afspraken, maar de klant weet er niks van en belt boos naar mij dat er niemand komt, logisch want de afdeling planning heeft de afspraken illegaal gemaakt en niks doorgegeven.

en als de klanten niet tevreden zijn, dan is het oorlog tussen mij en de verantwoordelijke medewerker.alles voor de klant, klant is nummer een.
Maar wat wil jij nou hiermee?
  donderdag 18 september 2008 @ 17:32:37 #9
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_61735707
quote:
Op donderdag 18 september 2008 17:18 schreef hoipim het volgende:
na nader onderzoekt blijkt dat een medewerker van de afdeling planning het telefoonnummer van deze afdeling(wat eigenlijk alleen intern word gebruikt) aan familie heeft gegeven, en tegen hun heeft gezegd bel mij maar ik plan jullie wel, dan hoef de afdeling communicatie niet te bellen en dat gaat sneller.
Is dat zo erg dan?
Oftewel, heb je hier echt last van?
pi_61735754
quote:
Op donderdag 18 september 2008 17:32 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Is dat zo erg dan?
zoals ik al zeg, andere afdelingen krijgen dit dan niet door, waardoor zij niet hun taken kunnen uitvoeren(wat betreft die opdracht), waardoor de benodigde spullen en mensen niet op de juiste plek aanwezig zijn en waardoor wij niet kunnen leveren aan klanten(alleen de klanten die een afspraak hebben via de korte weg)
  donderdag 18 september 2008 @ 17:35:50 #11
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_61735761
quote:
Op donderdag 18 september 2008 17:21 schreef Argento het volgende:
veel meer kun je ook niet.

Over hoeveel "illegale" afspraken gaat het heir? Ja, het is een overtreding, maar blijf het wel ff in verhouding zien...
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_61735840
quote:
Op donderdag 18 september 2008 17:35 schreef teamlead het volgende:

[..]

veel meer kun je ook niet.

Over hoeveel "illegale" afspraken gaat het heir? Ja, het is een overtreding, maar blijf het wel ff in verhouding zien...
59 afspraken, waardoor wij aan 59 klanten niet hebben kunnen leveren op de gemaakte afspraak, waardoor klanten boos werden, wij weer een nieuwe afspraak moesten maken(en dat gaat niet lekker met een boze klant).

Daarnaast hebben de overige afdelingen hals over kop 59 opdrachten moeten verwerken, terwijl ze daar normaal een aantal dagen voor hebben, de mensen van de werkplaats/montage hebben flink moeten overwerken om de opnieuw gemaakte afspraak wel na te komen.

de mensen hebben tot die in de nacht doorgewerkt om het door de klant besteld product in elkaar te zetten, te testen en klaar te zetten voor de monteur.(die duurt normale dagen)
pi_61735891
tvp
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
  donderdag 18 september 2008 @ 17:42:56 #14
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_61735901
quote:
Op donderdag 18 september 2008 17:18 schreef hoipim het volgende:
na nader onderzoekt blijkt dat een medewerker van de afdeling planning het telefoonnummer van deze afdeling(wat eigenlijk alleen intern word gebruikt) aan familie heeft gegeven, en tegen hun heeft gezegd bel mij maar ik plan jullie wel, dan hoef de afdeling communicatie niet te bellen en dat gaat sneller.
quote:
Op donderdag 18 september 2008 17:39 schreef hoipim het volgende:

[..]

59 afspraken, waardoor wij aan 59 klanten niet hebben kunnen leveren op de gemaakte afspraak, waardoor klanten boos werden, wij weer een nieuwe afspraak moesten maken(en dat gaat niet lekker met een boze klant).

Daarnaast hebben de overige afdelingen hals over kop 59 opdrachten moeten verwerken, terwijl ze daar normaal een aantal dagen voor hebben, de mensen van de werkplaats/montage hebben flink moeten overwerken om de opnieuw gemaakte afspraak wel na te komen.
Ik snap het niet meer

Maar goed: ja, een hele zware tik op de vingers is zeker gepast, maar daar lijk je niet tevreden mee. Wat wil jij er mee?
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_61735968
quote:
Op donderdag 18 september 2008 17:42 schreef teamlead het volgende:

[..]

[..]

Ik snap het niet meer

Maar goed: ja, een hele zware tik op de vingers is zeker gepast, maar daar lijk je niet tevreden mee. Wat wil jij er mee?
ja hij heeft het nummer verspreid aan familie en vervolgens komen er vrienden van de familie en die zeggen van we willen ook zo ding laten maken, en dan zeg de familie doe het bij dit bedrijf, hier is het nummer en zo verspreid het zich.

oftewel het word in eerste instantie aan familie gegeven, en de familie geeft het weer aan vrienden en die bevelen het weer aan, aan hun kennissen en zo gaat het door en door.

maar diezelfde mensen komen wel bij mij klagen als de afspraak niet voor nageleefd
pi_61735984
quote:
Op donderdag 18 september 2008 17:42 schreef teamlead het volgende:

[..]

[..]

Ik snap het niet meer

bij dit bedrijf kan je een product kopen dat je bestelt door te bellen met één centrale afdeling. die plant dit product in bij de ene afdeling, en geeft het door aan de andere afdeling zodat die het klaar kan maken

er is een slimme man geweest van de planning afdeling die zijn vrienden sneller wilde laten behandelen door het gelijk in te plannen, alleen wist hij waarschijnlijk niet dat er naast de planning ook een bericht naar de montage toe moest

gevolg: klanten die wel op de planning stonden door deze slimme meneer konden hun spullen niet ophalen omdat de montage van niks wist

klopt t zo ts?
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
pi_61735987
quote:
Op donderdag 18 september 2008 17:32 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Is dat zo erg dan?
Straks is TS haar baantje kwijt.
Als mensen eens zouden beseffen dat ze het met de nieuwe automatisering weer zelf kunnen.
pi_61736006
Volgens mij is je organisatie nog steeds een hel.

Waarom zou een buitenstaander doorverbonden moeten worden naar communicatie afdeling als je het goed inricht gaan alle inkomende telefoontjes alleen maar naar de communicatie afdeling.

Als een planning niet eens zelfstandig een opdracht kan aanemen en de gevolgen voor het hele proces niet kunnen doorzien.

Oplossing is in ieder geval alle nummers zo maken dat het alleen maar intern te bellen is en niet extern.
pi_61736022
quote:
Op donderdag 18 september 2008 17:46 schreef swarmahoer het volgende:

[..]

bij dit bedrijf kan je een product kopen dat je bestelt door te bellen met één centrale afdeling. die plant dit product in bij de ene afdeling, en geeft het door aan de andere afdeling zodat die het klaar kan maken

er is een slimme man geweest van de planning afdeling die zijn vrienden sneller wilde laten behandelen door het gelijk in te plannen, alleen wist hij waarschijnlijk niet dat er naast de planning ook een bericht naar de montage toe moest

gevolg: klanten die wel op de planning stonden door deze slimme meneer konden hun spullen niet ophalen omdat de montage van niks wist

klopt t zo ts?
hij heeft er weldegelijk weet van dat alle planningen worden gemeld aan de afdeling communicatie zodat die ze verder kan verspreiden naar inderdaad de montage en de inkoop.

voor de rest klopt het helemaal
pi_61736069
quote:
Op donderdag 18 september 2008 17:48 schreef Basp1 het volgende:
Volgens mij is je organisatie nog steeds een hel.

Waarom zou een buitenstaander doorverbonden moeten worden naar communicatie afdeling als je het goed inricht gaan alle inkomende telefoontjes alleen maar naar de communicatie afdeling.

Als een planning niet eens zelfstandig een opdracht kan aanemen en de gevolgen voor het hele proces niet kunnen doorzien.

Oplossing is in ieder geval alle nummers zo maken dat het alleen maar intern te bellen is en niet extern.
uiteraard geven wij alleen het centrale nummer, echter zijn er medewerkers die kennelijk de behoefte voelen om het nummer van de afdeling te geven aan vrienden/familie, en daarnaast hebben de afdelingen een telefoon nodig om bijvoorbeeld met de levranciers en zo te bellen.
  donderdag 18 september 2008 @ 17:53:16 #21
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_61736108
Officiele waarschuwing, ook schriftelijk en die in zijn dossier stoppen. Meer kun je niet doen lijkt mij.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_61736161
Teneerste zou ik bij alle boze klanten duidelijk maken dat het niet aan jou manier van werken ligt, maar er voor zorgen dat ze deze medewerker op aanspreken. Op verjaardagen en feesten gaat dat snel rond hoor. Als het toch familie is, dan kan hij vast wel mooi zijn excusses aanbieden. Namens zichzelf dan, niet namens het bedrijf.

Daarnaast had het voor hem een mooi leerproces geweest als hij zelf extra uren had kunnen draaien op alle afdelingen om zo zelf te voelen wat voor extra werk er uit uit zijn actie voortvloeit. Maarja, daar zal het nu vast te laat voor zijn omdat het extra werk al is gedaan.

Tevens geeft dit "probleem" aan dat er iets binnen je organisatie niet helemaal lekker loopt. Schijnbaar kunnen er toch afspraken worden gemaakt zonder dat er spullen besteld zijn. Dit geeft een gat in je organisatie weer, waar jij nu actief mee bezig kan om te zorgen dat dit niet meer in de toekomst voor kan komen. De afdeling planning heeft ook niet de procedures gevolgd.......Doe hier dus je voordeel mee.

En die medewerker, ach geef hem een waarschuwing......meer haal je er toch niet uit.....
pi_61736166
quote:
Op donderdag 18 september 2008 17:51 schreef hoipim het volgende:

[..]

uiteraard geven wij alleen het centrale nummer, echter zijn er medewerkers die kennelijk de behoefte voelen om het nummer van de afdeling te geven aan vrienden/familie, en daarnaast hebben de afdelingen een telefoon nodig om bijvoorbeeld met de levranciers en zo te bellen.
Op kantoor kan ik bellen met mijn toestel, maar niet rechtstreeks gebeld worden, verdiep je eens in je telefooncentrale dan.
pi_61736229
quote:
Op donderdag 18 september 2008 17:53 schreef karr-1 het volgende:
Officiele waarschuwing, ook schriftelijk en die in zijn dossier stoppen. Meer kun je niet doen lijkt mij.
oke, en wat betreft de kosten, de afdeling werkplaats is normaal om 18:00 uur klaar, doordat er opeens 59 bestellingen opdoken, hebben ze overgewerkt tot 04:00 uur(ik heb zelf ook meegeholpen uiteraard) leuk en aardig maar deze mensen zullen eens dezer dagen ook hun overwerkloon willen zien.

Kan ik de extra kosten verhalen op de dader?(11 man hebben dus bijna 10 uur langer gewerkt en willen hun loon zien)
pi_61736253
quote:
Op donderdag 18 september 2008 17:59 schreef hoipim het volgende:

oke, en wat betreft de kosten, de afdeling werkplaats is normaal om 18:00 uur klaar, doordat er opeens 59 bestellingen opdoken, hebben ze overgewerkt tot 04:00 uur(ik heb zelf ook meegeholpen uiteraard) leuk en aardig maar deze mensen zullen eens dezer dagen ook hun overwerkloon willen zien.

Kan ik de extra kosten verhalen op de dader?(11 man hebben dus bijna 10 uur langer gewerkt en willen hun loon zien)
Ik denk het niet dat valt gewoon onder ondernemers risico.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')