quote:Op donderdag 18 september 2008 17:21 schreef Argento het volgende:
officiele reprimande, opgetekend in zijn personeelsdossier. Meer niet.
Maar wat wil jij nou hiermee?quote:Op donderdag 18 september 2008 17:28 schreef hoipim het volgende:
Mijn probleem is, de afdeling communicatie verzameld alle gegevens en informatie van de afdeling en verspreid deze aan de afdeling die deze gegevens nodig hebben, zo zorgen ze er ook voor dat de planning bij de werkplaats komt en bij de inkoop.
de afdeling communicatie heeft alleen de planning verspreid die bevestigd is door de afdeling planning, de illegaal gemaakt afspraken door de medewerker van de afdeling planning zijn niet ingevoerd door de afdeling communicatie(logisch ze wisten van niks) waardoor deze afspraken ook niet bij de werkplaats en de inkoop terecht zijn gekomen.
Daardoor stond alleen de spullen klaar voor de bevestigde afspraken en niet voor de illegale afspraken, maar de klant weet er niks van en belt boos naar mij dat er niemand komt, logisch want de afdeling planning heeft de afspraken illegaal gemaakt en niks doorgegeven.
en als de klanten niet tevreden zijn, dan is het oorlog tussen mij en de verantwoordelijke medewerker.alles voor de klant, klant is nummer een.
Is dat zo erg dan?quote:Op donderdag 18 september 2008 17:18 schreef hoipim het volgende:
na nader onderzoekt blijkt dat een medewerker van de afdeling planning het telefoonnummer van deze afdeling(wat eigenlijk alleen intern word gebruikt) aan familie heeft gegeven, en tegen hun heeft gezegd bel mij maar ik plan jullie wel, dan hoef de afdeling communicatie niet te bellen en dat gaat sneller.
zoals ik al zeg, andere afdelingen krijgen dit dan niet door, waardoor zij niet hun taken kunnen uitvoeren(wat betreft die opdracht), waardoor de benodigde spullen en mensen niet op de juiste plek aanwezig zijn en waardoor wij niet kunnen leveren aan klanten(alleen de klanten die een afspraak hebben via de korte weg)quote:Op donderdag 18 september 2008 17:32 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Is dat zo erg dan?
Oftewel, heb je hier echt last van?
veel meer kun je ook niet.quote:Op donderdag 18 september 2008 17:21 schreef Argento het volgende:
officiele reprimande, opgetekend in zijn personeelsdossier. Meer niet.
59 afspraken, waardoor wij aan 59 klanten niet hebben kunnen leveren op de gemaakte afspraak, waardoor klanten boos werden, wij weer een nieuwe afspraak moesten maken(en dat gaat niet lekker met een boze klant).quote:Op donderdag 18 september 2008 17:35 schreef teamlead het volgende:
[..]
veel meer kun je ook niet.![]()
Over hoeveel "illegale" afspraken gaat het heir? Ja, het is een overtreding, maar blijf het wel ff in verhouding zien...
quote:Op donderdag 18 september 2008 17:18 schreef hoipim het volgende:
na nader onderzoekt blijkt dat een medewerker van de afdeling planning het telefoonnummer van deze afdeling(wat eigenlijk alleen intern word gebruikt) aan familie heeft gegeven, en tegen hun heeft gezegd bel mij maar ik plan jullie wel, dan hoef de afdeling communicatie niet te bellen en dat gaat sneller.
Ik snap het niet meerquote:Op donderdag 18 september 2008 17:39 schreef hoipim het volgende:
[..]
59 afspraken, waardoor wij aan 59 klanten niet hebben kunnen leveren op de gemaakte afspraak, waardoor klanten boos werden, wij weer een nieuwe afspraak moesten maken(en dat gaat niet lekker met een boze klant).
Daarnaast hebben de overige afdelingen hals over kop 59 opdrachten moeten verwerken, terwijl ze daar normaal een aantal dagen voor hebben, de mensen van de werkplaats/montage hebben flink moeten overwerken om de opnieuw gemaakte afspraak wel na te komen.
ja hij heeft het nummer verspreid aan familie en vervolgens komen er vrienden van de familie en die zeggen van we willen ook zo ding laten maken, en dan zeg de familie doe het bij dit bedrijf, hier is het nummer en zo verspreid het zich.quote:Op donderdag 18 september 2008 17:42 schreef teamlead het volgende:
[..]
[..]
Ik snap het niet meer
Maar goed: ja, een hele zware tik op de vingers is zeker gepast, maar daar lijk je niet tevreden mee. Wat wil jij er mee?
bij dit bedrijf kan je een product kopen dat je bestelt door te bellen met één centrale afdeling. die plant dit product in bij de ene afdeling, en geeft het door aan de andere afdeling zodat die het klaar kan makenquote:Op donderdag 18 september 2008 17:42 schreef teamlead het volgende:
[..]
[..]
Ik snap het niet meer
Maar goed: ja, een hele zware tik op de vingers is zeker gepast, maar daar lijk je niet tevreden mee. Wat wil jij er mee?
Straks is TS haar baantje kwijt.quote:Op donderdag 18 september 2008 17:32 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Is dat zo erg dan?
Oftewel, heb je hier echt last van?
hij heeft er weldegelijk weet van dat alle planningen worden gemeld aan de afdeling communicatie zodat die ze verder kan verspreiden naar inderdaad de montage en de inkoop.quote:Op donderdag 18 september 2008 17:46 schreef swarmahoer het volgende:
[..]
bij dit bedrijf kan je een product kopen dat je bestelt door te bellen met één centrale afdeling. die plant dit product in bij de ene afdeling, en geeft het door aan de andere afdeling zodat die het klaar kan maken
er is een slimme man geweest van de planning afdeling die zijn vrienden sneller wilde laten behandelen door het gelijk in te plannen, alleen wist hij waarschijnlijk niet dat er naast de planning ook een bericht naar de montage toe moest
gevolg: klanten die wel op de planning stonden door deze slimme meneer konden hun spullen niet ophalen omdat de montage van niks wist
klopt t zo ts?
uiteraard geven wij alleen het centrale nummer, echter zijn er medewerkers die kennelijk de behoefte voelen om het nummer van de afdeling te geven aan vrienden/familie, en daarnaast hebben de afdelingen een telefoon nodig om bijvoorbeeld met de levranciers en zo te bellen.quote:Op donderdag 18 september 2008 17:48 schreef Basp1 het volgende:
Volgens mij is je organisatie nog steeds een hel.
Waarom zou een buitenstaander doorverbonden moeten worden naar communicatie afdeling als je het goed inricht gaan alle inkomende telefoontjes alleen maar naar de communicatie afdeling.
Als een planning niet eens zelfstandig een opdracht kan aanemen en de gevolgen voor het hele proces niet kunnen doorzien.
Oplossing is in ieder geval alle nummers zo maken dat het alleen maar intern te bellen is en niet extern.
Op kantoor kan ik bellen met mijn toestel, maar niet rechtstreeks gebeld worden, verdiep je eens in je telefooncentrale dan.quote:Op donderdag 18 september 2008 17:51 schreef hoipim het volgende:
[..]
uiteraard geven wij alleen het centrale nummer, echter zijn er medewerkers die kennelijk de behoefte voelen om het nummer van de afdeling te geven aan vrienden/familie, en daarnaast hebben de afdelingen een telefoon nodig om bijvoorbeeld met de levranciers en zo te bellen.
oke, en wat betreft de kosten, de afdeling werkplaats is normaal om 18:00 uur klaar, doordat er opeens 59 bestellingen opdoken, hebben ze overgewerkt tot 04:00 uur(ik heb zelf ook meegeholpen uiteraard) leuk en aardig maar deze mensen zullen eens dezer dagen ook hun overwerkloon willen zien.quote:Op donderdag 18 september 2008 17:53 schreef karr-1 het volgende:
Officiele waarschuwing, ook schriftelijk en die in zijn dossier stoppen. Meer kun je niet doen lijkt mij.
Ik denk het niet dat valt gewoon onder ondernemers risico.quote:Op donderdag 18 september 2008 17:59 schreef hoipim het volgende:
oke, en wat betreft de kosten, de afdeling werkplaats is normaal om 18:00 uur klaar, doordat er opeens 59 bestellingen opdoken, hebben ze overgewerkt tot 04:00 uur(ik heb zelf ook meegeholpen uiteraard) leuk en aardig maar deze mensen zullen eens dezer dagen ook hun overwerkloon willen zien.
Kan ik de extra kosten verhalen op de dader?(11 man hebben dus bijna 10 uur langer gewerkt en willen hun loon zien)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |