Nee, tuurlijk niet, een klein tekort is niets om je zorgen over te maken.quote:Op donderdag 18 september 2008 15:25 schreef meelborp het volgende:
dus het verschil met wat een land binnen krijgt en ontvangt? maar dat zegt toch niet alles over de economie van het land?
4 november zijn de Amerikaanse presidentsverkiezingen. Israel heeft op z'n minst passieve steun van de VS nodig, maar de huidige regeringen van Israel en de VS zullen nooit de schijn willen wekken dat ze een oorlog beginnen om de verkiezingen te beinvloeden. Daarom geen aanval voor 4 november.quote:Op donderdag 18 september 2008 15:19 schreef Llotyhy het volgende:
[..]
Waarom specifiek tussen 4 november en 20 januari als ik vragen mag?
Bedankt, helder. Verwacht je dan ook dat dit sowieso gaat gebeuren of is het puur speculatie?quote:Op donderdag 18 september 2008 15:35 schreef SeLang het volgende:
[..]
Het optimale window voor een aanval ligt dus tussen 4 november en 20 januari.
Het zegt niet alles, maar het betekent wel dat er een overdracht van rijkdom plaatsvindt van het ene naar het andere land. Per saldo gaat er zo'n $2 miljard per dag van de VS naar het buitenland. Die buitenlanders kunnen daar bijvoorbeeld Amerikaanse bedrijven mee kopen zodat de hele VS langzaam maar zeker eigendom wordt van Saoedi Arabie, China en Japan (even lekker populistisch gezegdquote:Op donderdag 18 september 2008 15:25 schreef meelborp het volgende:
dus het verschil met wat een land binnen krijgt en ontvangt? maar dat zegt toch niet alles over de economie van het land?
Ik heb helaas geen glazen bol.quote:Op donderdag 18 september 2008 15:39 schreef Llotyhy het volgende:
[..]
Bedankt, helder. Verwacht je dan ook dat dit sowieso gaat gebeuren of is het puur speculatie?De afgelopen jaren is er al een paar keer een situatie geweest dat veel mensen een aanval op Iran voorspelden/verwachtten, maar tot nu toe is die er nog niet geweest.
Hoe snel zal de VS ze het nieuwe bestelde wapentuig leveren?quote:Op donderdag 18 september 2008 15:48 schreef SeLang het volgende:
Maar ik denk dat de kans vrij groot is, want het is logisch. ALS Israel iets wil doen, dan is dit het window. En ik geloof niet dat Israel ooit gaat toestaan dat Iran kernwapens kan maken. Israel heeft bovendien een (succesvolle) geschiedenis van preemptive strikes (6-daagse oorlog 1967, Irak 1981, Syrie 2007, etc). Dus ik verwacht gewoon dat ze iets gaan proberen. Ik heb wel grote twijfels over de kans op (blijvend) succes. Bovendien kun je Iraanse raketten verwachten op Israelische steden, maar ik denk dat ze die slachtoffers incalculeren en accepteren.
Maar die 2 miljard is toch geen pure winst voor de ontvangende partij? een land ontvangt dat bedrag niet maar dat ontvangen bedrijven toch?quote:Op donderdag 18 september 2008 15:42 schreef SeLang het volgende:
[..]
Het zegt niet alles, maar het betekent wel dat er een overdracht van rijkdom plaatsvindt van het ene naar het andere land. Per saldo gaat er zo'n $2 miljard per dag van de VS naar het buitenland. Die buitenlanders kunnen daar bijvoorbeeld Amerikaanse bedrijven mee kopen zodat de hele VS langzaam maar zeker eigendom wordt van Saoedi Arabie, China en Japan (even lekker populistisch gezegd)
Bedrijven zijn toch deel van een land?quote:Op donderdag 18 september 2008 15:57 schreef meelborp het volgende:
[..]
Maar die 2 miljard is toch geen pure winst voor de ontvangende partij? een land ontvangt dat bedrag niet maar dat ontvangen bedrijven toch?
Gewoon doorfeesten, waarom ook niet?quote:Britse detailhandelsverkopen omhoog
18 september 2008, 12:17 | ANP
LONDEN (AFN) - De verkopen van de Britse detailhandel zijn in augustus onverwacht gestegen, met 1,2 procent in vergelijking met juli. Ten opzichte van augustus vorig jaar stegen de detailhandelsverkopen met 3,3 procent.
Analisten hadden juist een daling met 0,5 procent verwacht in vergelijking met de voorgaande maand. In juli werd er ook al een overwachte stijging van de verkopen gemeten, met een herziene 0,9 procent.
De detailhandel profiteerde van de zomeruitverkoop en van de uitgaven die werden gedaan in de aanloop naar het nieuwe schooljaar. Vooral kleren en schoenen werden veel verkocht.
ja maar bijv als hmm nokia 1 miljard omzet haalt uit de VS hoeveel geld krijgt Finland daarvan?quote:Op donderdag 18 september 2008 16:01 schreef pberends het volgende:
[..]
Bedrijven zijn toch deel van een land?
Dat is precies het verschil tussen het BBP en het BNP. Google het eens, zou ik zeggenquote:Op donderdag 18 september 2008 16:11 schreef meelborp het volgende:
[..]
ja maar bijv als hmm nokia 1 miljard omzet haalt uit de VS hoeveel geld krijgt Finland daarvan?
Sorry, maar dat is onzin. Of jij moet al doelen op de Finnen die voor Nokia in de VS werken.quote:Op donderdag 18 september 2008 16:24 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Dat is precies het verschil tussen het BBP en het BNP. Google het eens, zou ik zeggen
Nee dat klopt niet. Tenminste, voor het grootste deel niet.quote:Op donderdag 18 september 2008 16:24 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Dat is precies het verschil tussen het BBP en het BNP. Google het eens, zou ik zeggen
quote:Beurs Moskou wederom stilgelegd
Rusland heeft de beurs in Moskou wederom gesloten.
De handel op de beurs in Moskou werd woensdag ook al stilgelegd. Reden voor de sluiting zijn de koersdalingen van de afgelopen week. De handel wordt mogelijk vrijdag weer hervat. President Medvedev maakte verder bekend dat de Russische overheid een bedrag van 20 miljard dollar beschikbaar stelt om de financiėle markten weer op orde te krijgen. Hoewel veel financiėle markten wereldwijd lijden onder de wereldwijde kredietcrisis en het omvallen van de Amerikaanse zakenbank Lehman Brothers, is de Russische markt zwaarder getroffen dan andere beurzen.
BRON: http://www.iex.nl/columns/columns_artikel.asp?colid=37204quote:Corné van Zeijl - 18 september 2008, 16:15
De koersen dalen hard, heel hard, maar op lange termijn hoeft u zich geen zorgen te maken. In de huidige malaise klinkt dat natuurlijk hopeloos naļef. Ik ben me daar heel goed van bewust, maar de waarde van een bedrijf hangt nu eenmaal af van de toekomstige winsten. Daar verandert de crisis niks aan.
En deze winsten gaan op lange termijn omhoog, alleen nu even niet. Volgens analisten valt het allemaal nog wel mee. Zij zijn echter altijd wat langzaam met het aanpassen van verwachte winsten aan de werkelijkheid.
Vandaar dat de taxaties nog veel te hoog zijn. Dat zal snel veranderen met de aanstaande kwartaalcijfers. Vorige maand ben ik flink al geschrokken van de kelderende IFO-indicator, de toonaangevende index voor het vertrouwen van het Duitse bedrijfsleven.
Als deze winstindicator gelijk heeft, mag u nog een winstdaling verwachten van 25 į 30%. Dat is niet mis.
Impact
U weet dus nu wat de analisten over een halfjaartje uit hun spreadsheets zullen laten rollen. Maar is het erg? Natuurlijk, dalende winsten zijn nooit goed. Maar de huidige koersen zijn al wel vooruitgelopen op een mogelijke winstdaling.......
GS sukkelt erachter aan.quote:Op donderdag 18 september 2008 18:41 schreef Llotyhy het volgende:
Morgan Stanley zit diep in de problemen...
http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601087&sid=aFsdjjZ3hSec&refer=home
Koers staat op -30%...
Yep, ook -20%... wat een dalingen!quote:
Wellicht, maar een bedrijf moet nog wel bestaan als het winst wil maken.quote:Op donderdag 18 september 2008 18:33 schreef Sigmund_Freud het volgende:
[..]
BRON: http://www.iex.nl/columns/columns_artikel.asp?colid=37204
stukje georgie, ze zitten nu verder van een wto akkoordquote:Op donderdag 18 september 2008 12:34 schreef agter het volgende:
[..]
Ja dat zag ik, maar de reden ontgaat mij...waar zit de crisis in Rusland? Of is dit normaal daar?
quote:British regulator bans short selling
LONDON (MarketWatch) -- Britain's financial regulator, the Financial Services Authority, on Thursday took the unprecedented step of banning short selling after a week in which its top mortgage lender, HBOS, was pushed into a merger as its share price tumbled. The moves by the FSA leapfrog the Securities and Exchange Commission's efforts on short selling, which only prohibit a particular method of betting against stocks called "naked short selling."
The FSA said in a statement that no short sales will be allowed, and that existing short positions cannot be added to. Also, disclosure will be required on all positions of over 0.25% in a stock. The FSA previously required disclosures of short sales on companies that were raising money through what is called rights issues, a practice referred to discounted stock offerings to existing shareholders.
In practical terms, the old rules were aimed at protecting banks, and these new ones are as well after HBOS was forced into the hands of Lloyds TSB. A leading tabloid, the Daily Mirror, chronicled on its front page on Thursday "the greedy pig U.S. billionaire" - Philip Falcone of Harbinger Capital Partners -- who it accused of bringing HBOS to its knees.
The ban is due to remain in force until Jan. 16, 2009, but it will be reviewed in 30 days. "While we still regard short-selling as a legitimate investment technique in normal market conditions, the current extreme circumstances have given rise to disorderly markets. As a result, we have taken this decisive action, after careful consideration, to protect the fundamental integrity and quality of markets and to guard against further instability in the financial sector," said Hector Sants, chief executive of the FSA.
maar vooral de bedrijven die allemaal tegen overheids regulatie waren nu wel hun handje omhoog houdenquote:Op donderdag 18 september 2008 20:01 schreef HiZ het volgende:
Het is wel komisch hoe nu de meest kapitalistische landen van het westen overstappen op staats-kapitalisme zoals we dat nog kennen uit de tijd van de USSR.
Ik zag het inderdaad net op de BBC.quote:
quote:Op donderdag 18 september 2008 19:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
stukje georgie, ze zitten nu verder van een wto akkoord
Dus ALLE shit gaat nu naar de belastingbetalerquote:Treasury Secretary Henry Paulson is working on a plan that would set up a government facility to take on bad debts from financial institutions, preventing a worsening of the global credit crisis, Wall Street sources have told CNBC.
The facility would be similar to the Resolution Trust Corporation, which was set up in the late 1980s to take on all the failed thrift assets during the savings and loan crisis, these sources said.
Paulson is said to be shopping proposal to lawmakers in Congress, a congressional aide told Reuters.
The news sparked a big rally in stocks after a day in which investors remained nervous about the spreading effects the global credit crisis. Europe and Asia closed lower.
quote:Op donderdag 18 september 2008 21:31 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dus ALLE shit gaat nu naar de belastingbetaler
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |