abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 september 2008 @ 18:55:28 #205
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_61856454
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 18:53 schreef IJsmuts het volgende:

[..]

pfff >> corrupte file

@kef >> wrm praat je zo langs me heen
Kev praat altijd met consumptie..
pi_61856611
quote:

[..]

pfff >> corrupte file

Ijs
als ik er lekkere ruk aangeeft. Dan spuit ik zo een volwassen vent van zijn scooter.
-geen browserverneukende links in je sig graag-
pi_61857332
quote:

[..]

pfff >> corrupte file

kijk eens een post boven je
ik reageer op je lul!
als jij nou eens uit je pr0n colectie zou komen dan had je dat gelezen
ouwe schoorsteenpijp poetser!
Narf!
pi_61857798
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 14:02 schreef Sickert het volgende:
Media Monkey 5 minuten mee bezig en het is nu al 100x beter

Naaitunes
Precies
pi_61858486
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  dinsdag 23 september 2008 @ 20:04:27 #210
63192 ursel
pi_61858543
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 19:26 schreef Sickert het volgende:

[..]

kijk eens een post boven je
ik reageer op je lul!
als jij nou eens uit je pr0n colectie zou komen dan had je dat gelezen
ouwe schoorsteenpijp poetser!
Proef toch eens de liefde die een mens in zo'n schitterende post kan plaatsen...
pi_61858838
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 20:04 schreef ursel het volgende:

[..]

Proef toch eens de liefde die een mens in zo'n schitterende post kan plaatsen...
tja, ouderwets gezellige plaagstootjes worden niet meer begrepen
quote:
Op maandag 22 september 2008 20:28 schreef Sickert het volgende:
.... lijkt voor mij zo te zijn dat we allen langs elkaar heen posten.
@ Foxy >> al geneukt ondertussen?
pi_61858866
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 20:13 schreef IJsmuts het volgende:

[..]

ja in een taart waarschijnlijk
pi_61858879
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 20:02 schreef FJD het volgende:
http://www.gamer.nl/doc/4(...)ikkelde-The-Punisher

Je hebt je eigen spelletje Puni
eindelijk eer naar hard werken op de battlefield slagvelden
pi_61858897
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 20:14 schreef staticdata het volgende:

[..]

ja in een taart waarschijnlijk
zo is elke echte vent begonnen
pi_61859012
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 20:15 schreef IJsmuts het volgende:

[..]

zo is elke echte vent begonnen
Kut
pi_61859225
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 20:19 schreef staticdata het volgende:
Kut
Nee dat is het level na de taart.
  dinsdag 23 september 2008 @ 20:48:10 #217
63192 ursel
pi_61859885
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 20:27 schreef FJD het volgende:

[..]

Zo, ff de bus schoonmaken..
Kan die morgen terug..
pi_61859913
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 20:27 schreef FJD het volgende:

[..]

al die stappen, doe het wel op mijn eigen manier
pi_61861353
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 20:13 schreef IJsmuts het volgende:

[..]

[..]

als ik er lekkere ruk aangeeft. Dan spuit ik zo een volwassen vent van zijn scooter.
-geen browserverneukende links in je sig graag-
  dinsdag 23 september 2008 @ 21:47:20 #220
141900 Mr_Baus
Sexy PKM hoer!
pi_61861956
quote:
Op maandag 22 september 2008 04:07 schreef Viro het volgende:
oeh baus is zwaar verliefd, we want details.
Oké vooruit, want het gaat best wel goed

Ze heet Jennifer en ze is geweldig!

I'd rather be whacking Tango's
HK 416 D - In a world of compromise, some men don't..
  dinsdag 23 september 2008 @ 22:10:56 #221
63192 ursel
pi_61862891
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 21:47 schreef Mr_Baus het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Keune meid Baus..
pi_61864415
quote:

[..]

[ afbeelding ]
ze zit rechtop?
  dinsdag 23 september 2008 @ 22:50:10 #224
125771 JMPoSTMaN
Alpe d'Huez beklommen
pi_61864548
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Goed gedaan Baussie
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 12:20 schreef FJD het volgende:
Ik wacht nog even op Jorrit z'n GPS uitdraai van dat laatste stukje en dan corrigeer ik wel Of ik zet m gewoon neer tot de commerciële eindstreep, die weet ik tenminste zeker. Dat laatste deel is maar een beetje gokken
Mijn GPS data is een beetje wazig...
Ik heb alle rondes behalve de klim eruit gegooid en toch komt in het grafiekje de afdaling er ook op te staan???

Ik zal vanavond nog wel even kijken, wellicht dat ik gisteren door de vermoeidheid niet helemaal helder meer keek
Denk alleen niet dat het vandaag beter zal zijn, aangezien ik net 12 uur cursus heb gehad
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 10:14 schreef FJD het volgende:
[..]

Ze schoot (gok ik) met een 5D, dat zit echt wel goed. Ik heb gisteren even heel snel door de foto's op m'n camera zitten bladeren maar tenzij ik me zwaar vergis ben ik straks 12,- armer. Tis ook wel een erg gave foto zo vlak voor de Alpe banner
Ik doelde niet zo zeer op de technische kwaliteit van de foto's, dat zal wel goed zitten, Ik doelde meer, sta ik er wel een beetje "goed" op.
Beste voetbalkenner binnen BoF! seizoen 07/08 en 08/09
2de in de Tour de BoF!
Winnaar Joop Zoetemelk Award
pi_61865337
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah daar is dan eindelijk het verslag

Donderdagavond begon al goed met een prachtige wedstrijd van de enige echte voetbalclub die Nederland rijk is. Enigzins humeurig togen we toch allemaal richting Den Haag om na een geniaal kasteelbiertje tussen de My Little Ponys, slangen, krekels en de pooltafel van Ursel ons luchtbedje op te blazen en ons op te maken voor een erg korte nacht. Zo rond een uur of vier ging de eerste wekker en slaapdronken als we waren trokken we ons naar een heerlijke kop koffie ondertussen biddend dat Jorrit toch ook echt wakker was geworden.

Na wat heen en weer gebel had Jorrit het huis gevonden en kon alles in de Italiaanse maffiabus die Ursel had gehuurd. Paardenkoppen en lijken uit de bus, fietsen en doping in de bus. Als een stel Poolse bouwvakkers trokken we vervolgens naar onze bestemming; Auris et Oisans. Een plaatsje ingeklemd tussen Alpe d'Huez en de Galibier. Na enkele uren rijden waren we reeds in Belgie gearriveerd en was het tijd voor de volgende bak koffie. Buiten was het redelijk aan de frisse kant en bij mannen die alleen maar shirts met korte mouw bij zich hadden drongen beelden van afgestorven en geamputeerde ledematen binnen. Gelukkig bleek het zo erg niet te zijn en na een paar stops was het zelfs lekker genoeg om even te zonnebaden in het gras. Na een uitputtende reis van een uur of 13 kwamen we eindelijk aan in het huisje en dat was werkelijk adembenemend. Zelden zo'n mooi uitzicht gehad vanuit de tuin.

Na kort overleg was het duidelijk; zaterdag zou de mooiste dag worden dus zaterdag zou ook onze dag worden. De dag waarop BoF! zou laten zien dat we over de hele wereld dromen najagen en neerknallen! Die avond was de sfeer gespannen, iedereen wist wat er moest gebeuren; een grote mond moest waar gemaakt worden, een doel moest behaald worden en niet ergens in de toekomst maar de volgende dag om 14:00 precies. Vrijdagnacht was onrustig maar zoals altijd diende ook toen de zaterdagochtend zich weer precies op tijd aan. Na een strak geregisseerd ontbijt met jus, volkoren boterhammen, tonijn en de nodige poeders waren de voorbereidingen getroffen. Toen het ontbijt gezakt was werden zowel de bus als alle grappen en grollen ingeladen en was het ieder voor zich; opperste concentratie om optimaal te kunnen presteren op de berg die zelfs van de meest getrainde wielrenners huilende watjes kan maken.

Het startschot klonk en de eerste begon aan de zware tocht naar eeuwige roem. Elk volgend kwartier zou er weer een renner starten op zoek naar precies datzelfde doel. De startstreep over, rechtsaf het dorpje door, een fors uitgevallen verkeersdrempel over en dan begint het. In de laatste linkerbocht richting de klim deelt d'Huez haar eerste klap uit; kilometers asfalt wat zo steil om hoog gaat dat je alle opgekalkte teksten probleemloos kunt lezen. Maar goed, een man staat voor z'n woord dus je schakelt terug, je geeft een grote brul en je valt aan. Je trapt en je gaat door om na de eerste kilometers hijgend tot stilstand te komen, de eerste slag is verloren. Alpe d'Huez heeft na de eerste kilometers iedereen van zijn fiets afgekregen. De oorlog is nog niet gestreden dus iedereen zet weer vol aan en al hortend en stotend worden de kilometers aan elkaar geregen. Tergend langzaam ziet iedereen een rijtje getallen voorbij komen die je je hele leven al kent maar die nog nooit zo zoet waren; 17....16.....15....14......13.......12....en we zijn op de helft. Voor de een gaat het wat makkelijker dan voor de ander en vooral Yoshka is in een hevig gevecht met de beklimming. Voorin kruipen de renners steeds dichter naar elkaar toe. De onderlinge verschillen worden steeds kleiner als de nummers op de bordjes steeds lager worden. Tot aan de laatste bocht blijft de volgorde ongewijzigd en gaat Ursel aan de leiding met Jorrit in z'n achterwiel en Ferdi daarachter aan maar in de allerlaatste bocht wordt er gezamenlijk halt gehouden en is duidelijk wie er als eerste Alpe d'Huez op gaat komen.

Nadat ook de allerlaatste binnen is gekomen wordt de omvang van de veldslag duidelijk; van de vier mannen weet een drietal hun vooraf gesteld doel probleemloos te behalen en met slechts een enkel slachtoffer is de conclusie dat de Alpe d'Huez in handen is gevallen van BoF!.

Zaterdagavond was iedereen dan ook in een overwinningsroes, het bier vloeide rijkelijk en eten was ruimschoots aanwezig. Omdat we de zondag toch vrij zouden hebben en we toch in de buurt waren werd er besloten om in een volgende veldslag de Col du Telegraphe en de Col du Galibier te beklimmen. Ursel hield het ondertussen voor gezien en dus gingen Yoshka, Jorrit en Ferdi op pad om het vuile werk op te knappen. Na een lange reis door schitterende bergpassen, steile afdalingen, over de Col du Glandon en lans de Croix le Fer kwamen we dan toch aan bij het befaamde bruggetje dat het begin markeert van de beklimming. Nog voor het bruggetje voorbij was, was Ferdi alweer weggefietst om tot aan de top onzichtbaar te blijven. Yoshka besloot om deze dag rustiger aan te vangen en trok samen met Jorrit naar de top van de Telegraphe. De Telegraphe keek waarschijnlijk even de andere kant op want na anderhalf uur stond iedereen boven, zonder noemenswaardige problemen of tegenslag was iedereen binnen de anderhalf uur boven en kon de korte afdaling naar Valloire beginnen.

Beneden wisten we wat ons te wachten stond; de Galibier wist dat wij er aan kwamen en zou ons met open vizier tegemoet treden. Even een half uurtje pakken om de voorraden te verdelen en de benen weer op te laden. Bij het verlaten van het dorpje werd het al duidelijk; de beklimming zou lang en vies worden. De Galibier lonkt met een top op 2600m hoog in de hemel maar een ieder die er aan begint merkt direct dat de weg naar de hemel een omleiding door de hel kent. We draaien het dorp uit en zien meteen 8% op ons afkomen, op dat moment denken we nog dat dat elk moment af zal gaan nemen. Na die bocht zal het toch wel rustiger worden? Na dat huisje dan? O maar nu zien we kilometers aan grasland, dat moet toch haast wel vlak zijn. Helaas, de wens is de vader van de gedachte. Je denkt dat het vlak is maar het stroompje verdwijnt steeds dieper in de afgrond, een teken dat je toch echt aan het stijgen bent. Bochten komen en gaan en de Galibier blijft aan je achterwiel trekken; je wil vooruit maar het gaat niet harder.

Na een glansrijke overwinning op Alpe d'Huez blijkt de Galibier het (voorlopige) Waterloo van Jorrit te worden. Een knieblessure voorkomt dat hij de klim af kan maken en de twee overgebleven renners horen het angstaanjagende gelach van de Galibier. Het gelach drijft Yoshka tot het uiterste van zijn kunnen; wat hem op Alpe d'Huez wel overkwam zou hem op de Galibier niet overkomen en na vele minuten kwam ook het einde van het grasland in zicht. Nog 1000 meter en dan rechtsaf de brug over naar, ja waarnaar toe eigenlijk? Een auto haalt in en verdwijnt over de brug om daarna een hoek omhoog te maken die onmogelijk lijkt te zijn; als dit 8% is en de auto gaat schuin omhoog, hoe kom je daar als fietser ooit tegenop? Het zou de finale slag om de Galibier blijken te zijn.

De brug over, de bocht over en we staan oog in oog met de laatste afgrijselijke kilometers van de Galibier. Klimmen, tempo houden, rondjes blijven draaien en bovenal nooit maar dan ook nooit opgeven. Weer een bocht, weer een auto, weer een aanmoedigend gebaar en na vele kilometers komt ook aan deze hel een einde. De top blijkt al in zicht en wat volgt is nog een vijftal kilometers door een treurig, nietszeggend landschap, de laatste stuiptrekkingen van de Galibier.

Na ruim vijf kwartier kwam de eerste renner met gebalde vuist over de top van de Galibier om daarna te beginnen aan een ijskoude maar beeldschone afdaling, door bergpassen, langs vergezichten en watervallen richting de warme douche en de afsluitende BBQ. Enige tijd later kwam ook Yoshka boven, na een opzienbarende en uitermate indrukwekkende comeback bleek ook hij te groot te zijn voor de Galibier. De Galibier werd omgedoopt tot BoF! berg maar niet voordat deze z'n laatste adem uitblies; de mist en de invallende duisternis maakte het afdalen onmogelijk voor Yoshka.

Zondagavond stond wederom in het teken van de nodige biertjes, een uitstekende en uitermate voedzame BBQ en niet te vergeten de uitreiking van de onderscheidingen voor de helden van BoF! Allen hebben ze naar hun kunnen gepresteerd en allen hebben hun steentje bijgedragen aan de op handen zijnde invasie van Frankrijk. Na dit weekend is Frankrijk drie BoF! bergen rijker.

Bedankt allemaal mannen
pi_61865396
  dinsdag 23 september 2008 @ 23:17:55 #227
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_61865538
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Leuke meid!

Waar heb je haar ontmoet enzo?
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_61868567
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 23:17 schreef Morpheus2002 het volgende:

[..]

Leuke meid!

Waar heb je haar ontmoet enzo?
op de afwerkplek in schubbekutteveen

goeie vraag!
pi_61868833
Mogguh

Ferdi leuk verslag

Baus, leuke meid. Bedoel je ook dat het goed gaat twee kanten op, dus dat ze ook wel wat in jou ziet
pi_61868966
Leuk verslag Ferdi en een grote prestatie van jullie allemaal!

Volgend jaar La Marmotte?
pi_61869274
quote:
Op woensdag 24 september 2008 08:12 schreef dutch_cyclist het volgende:
Volgend jaar La Marmotte?
2010, dan valt Jorrit in de bejaarde categorie en magtie een hulpmotor gebruiken

Nee maar ik mis echt de diepte om dit voorjaar vier cols in fatsoenlijke staat te bedwingen. Komende seizoen zal dus gericht zijn op verdieping en dan ga ik in 2010 voor goud.
pi_61869390
leuke foto's mannen

eigenlijk moet je dat met heel bof gaan doen
alleen zie ik mezelf niet fietsen
rij dan liever als veegwagen
Narf!
pi_61869724
quote:
Op woensdag 24 september 2008 08:41 schreef FJD het volgende:

[..]

2010, dan valt Jorrit in de bejaarde categorie en magtie een hulpmotor gebruiken

Nee maar ik mis echt de diepte om dit voorjaar vier cols in fatsoenlijke staat te bedwingen. Komende seizoen zal dus gericht zijn op verdieping en dan ga ik in 2010 voor goud.
Ook prima.

Volgend jaar, 2009: Shimano fiets challenge & Stevens Rooks Classic & Amstel Gold Race & Alpe D'Huez
2010: La Marmotte
pi_61869854
quote:
Op woensdag 24 september 2008 09:12 schreef dutch_cyclist het volgende:

[..]

Ook prima.

Volgend jaar, 2009: Shimano fiets challenge & Stevens Rooks Classic & Amstel Gold Race & Alpe D'Huez
Count me in!

Kev gaat ook mee
  woensdag 24 september 2008 @ 11:19:47 #235
125771 JMPoSTMaN
Alpe d'Huez beklommen
pi_61872634
quote:
Op woensdag 24 september 2008 09:12 schreef dutch_cyclist het volgende:

[..]

Ook prima.

Zo je hebt de APC echt definitief ingeruild voor een racefiets
Mooi programma

Ik ga het allemaal iets rustiger aan doen. Wielrennen vind ik echt leuk, maar ik volleybal, squash en fitness ook nog...
En dan is daar ook altijd nog dat sociale leven dat aandacht van je wil hebben

Eerst maar eens de wintermaanden goed door komen en dan kan ik in de zomer weer volle bak
2de in de Tour de BoF!
pi_61872709
En hoe staat het met het bier?

Ga je daar nu ook mee minderen of ga je weer vol aan de bak
pi_61872763
quote:
Op woensdag 24 september 2008 11:19 schreef JMPoSTMaN het volgende:

[..]

Zo je hebt de APC echt definitief ingeruild voor een racefiets
Mooi programma

Ik ga het allemaal iets rustiger aan doen. Wielrennen vind ik echt leuk, maar ik volleybal, squash en fitness ook nog...
En dan is daar ook altijd nog dat sociale leven dat aandacht van je wil hebben

Eerst maar eens de wintermaanden goed door komen en dan kan ik in de zomer weer volle bak
Inderdaad een mooie uitdaging voor volgend jaar, maar eerst aanstaande zondag clubkampioenschappen van de club waar ik bij zit.

Ben benieuwd of ik op het podium zal komen in mijn categorie
pi_61872778
pi_61872788
foutje
  woensdag 24 september 2008 @ 11:38:23 #240
125771 JMPoSTMaN
Alpe d'Huez beklommen
pi_61873151
quote:
Op woensdag 24 september 2008 11:22 schreef staticdata het volgende:
En hoe staat het met het bier?

Ga je daar nu ook mee minderen of ga je weer vol aan de bak
Ik ga uiteraard weer drinken en af en toe gewoon volle bak, maar de frenquentie gaat wel omlaag

Ik heb helemaal geen behoefte aan bier, maar ik beloof niks. Ik heb een donker bruin vermoeden dat ik zaterdag namelijk aan het bier ga
Wedstrijd om 12:00 uur, dus om 14:00 aan het pils en dan de hele dag/nacht door
2de in de Tour de BoF!
pi_61874797
Ik heb wel weer zin om te fietsen maar mn benen nog niet

Volgend jaar zal in het teken staan van de lange cyclos in Nederland/Belgie
pi_61874994
als jullie mij volgende week een goede fiets plus kleding schenken dan ga ik nu alvast trainen
Narf!
pi_61875099
quote:
Op woensdag 24 september 2008 12:50 schreef Sickert het volgende:
als jullie mij volgende week een goede fiets plus kleding schenken dan ga ik nu alvast trainen
Ursel leen jij eens snel je fiets uit
  woensdag 24 september 2008 @ 12:57:22 #244
63192 ursel
pi_61875146
quote:
Op woensdag 24 september 2008 08:49 schreef Sickert het volgende:
leuke foto's mannen

eigenlijk moet je dat met heel bof gaan doen
alleen zie ik mezelf niet fietsen
rij dan liever als veegwagen
Er zouden toch ook 10 BOF!fers gaan fietsen..
  woensdag 24 september 2008 @ 13:05:09 #245
63192 ursel
pi_61875322
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 23:11 schreef FJD het volgende:
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah daar is dan eindelijk het verslag

Donderdagavond begon al goed met een prachtige wedstrijd van de enige echte voetbalclub die Nederland rijk is. Enigzins humeurig togen we toch allemaal richting Den Haag om na een geniaal kasteelbiertje tussen de My Little Ponys, slangen, krekels en de pooltafel van Ursel ons luchtbedje op te blazen en ons op te maken voor een erg korte nacht. Zo rond een uur of vier ging de eerste wekker en slaapdronken als we waren trokken we ons naar een heerlijke kop koffie ondertussen biddend dat Jorrit toch ook echt wakker was geworden.

Na wat heen en weer gebel had Jorrit het huis gevonden en kon alles in de Italiaanse maffiabus die Ursel had gehuurd. Paardenkoppen en lijken uit de bus, fietsen en doping in de bus. Als een stel Poolse bouwvakkers trokken we vervolgens naar onze bestemming; Auris et Oisans. Een plaatsje ingeklemd tussen Alpe d'Huez en de Galibier. Na enkele uren rijden waren we reeds in Belgie gearriveerd en was het tijd voor de volgende bak koffie. Buiten was het redelijk aan de frisse kant en bij mannen die alleen maar shirts met korte mouw bij zich hadden drongen beelden van afgestorven en geamputeerde ledematen binnen. Gelukkig bleek het zo erg niet te zijn en na een paar stops was het zelfs lekker genoeg om even te zonnebaden in het gras. Na een uitputtende reis van een uur of 13 kwamen we eindelijk aan in het huisje en dat was werkelijk adembenemend. Zelden zo'n mooi uitzicht gehad vanuit de tuin.

Na kort overleg was het duidelijk; zaterdag zou de mooiste dag worden dus zaterdag zou ook onze dag worden. De dag waarop BoF! zou laten zien dat we over de hele wereld dromen najagen en neerknallen! Die avond was de sfeer gespannen, iedereen wist wat er moest gebeuren; een grote mond moest waar gemaakt worden, een doel moest behaald worden en niet ergens in de toekomst maar de volgende dag om 14:00 precies. Vrijdagnacht was onrustig maar zoals altijd diende ook toen de zaterdagochtend zich weer precies op tijd aan. Na een strak geregisseerd ontbijt met jus, volkoren boterhammen, tonijn en de nodige poeders waren de voorbereidingen getroffen. Toen het ontbijt gezakt was werden zowel de bus als alle grappen en grollen ingeladen en was het ieder voor zich; opperste concentratie om optimaal te kunnen presteren op de berg die zelfs van de meest getrainde wielrenners huilende watjes kan maken.

Het startschot klonk en de eerste begon aan de zware tocht naar eeuwige roem. Elk volgend kwartier zou er weer een renner starten op zoek naar precies datzelfde doel. De startstreep over, rechtsaf het dorpje door, een fors uitgevallen verkeersdrempel over en dan begint het. In de laatste linkerbocht richting de klim deelt d'Huez haar eerste klap uit; kilometers asfalt wat zo steil om hoog gaat dat je alle opgekalkte teksten probleemloos kunt lezen. Maar goed, een man staat voor z'n woord dus je schakelt terug, je geeft een grote brul en je valt aan. Je trapt en je gaat door om na de eerste kilometers hijgend tot stilstand te komen, de eerste slag is verloren. Alpe d'Huez heeft na de eerste kilometers iedereen van zijn fiets afgekregen. De oorlog is nog niet gestreden dus iedereen zet weer vol aan en al hortend en stotend worden de kilometers aan elkaar geregen. Tergend langzaam ziet iedereen een rijtje getallen voorbij komen die je je hele leven al kent maar die nog nooit zo zoet waren; 17....16.....15....14......13.......12....en we zijn op de helft. Voor de een gaat het wat makkelijker dan voor de ander en vooral Yoshka is in een hevig gevecht met de beklimming. Voorin kruipen de renners steeds dichter naar elkaar toe. De onderlinge verschillen worden steeds kleiner als de nummers op de bordjes steeds lager worden. Tot aan de laatste bocht blijft de volgorde ongewijzigd en gaat Ursel aan de leiding met Jorrit in z'n achterwiel en Ferdi daarachter aan maar in de allerlaatste bocht wordt er gezamenlijk halt gehouden en is duidelijk wie er als eerste Alpe d'Huez op gaat komen.

Nadat ook de allerlaatste binnen is gekomen wordt de omvang van de veldslag duidelijk; van de vier mannen weet een drietal hun vooraf gesteld doel probleemloos te behalen en met slechts een enkel slachtoffer is de conclusie dat de Alpe d'Huez in handen is gevallen van BoF!.

Zaterdagavond was iedereen dan ook in een overwinningsroes, het bier vloeide rijkelijk en eten was ruimschoots aanwezig. Omdat we de zondag toch vrij zouden hebben en we toch in de buurt waren werd er besloten om in een volgende veldslag de Col du Telegraphe en de Col du Galibier te beklimmen. Ursel hield het ondertussen voor gezien en dus gingen Yoshka, Jorrit en Ferdi op pad om het vuile werk op te knappen. Na een lange reis door schitterende bergpassen, steile afdalingen, over de Col du Glandon en lans de Croix le Fer kwamen we dan toch aan bij het befaamde bruggetje dat het begin markeert van de beklimming. Nog voor het bruggetje voorbij was, was Ferdi alweer weggefietst om tot aan de top onzichtbaar te blijven. Yoshka besloot om deze dag rustiger aan te vangen en trok samen met Jorrit naar de top van de Telegraphe. De Telegraphe keek waarschijnlijk even de andere kant op want na anderhalf uur stond iedereen boven, zonder noemenswaardige problemen of tegenslag was iedereen binnen de anderhalf uur boven en kon de korte afdaling naar Valloire beginnen.

Beneden wisten we wat ons te wachten stond; de Galibier wist dat wij er aan kwamen en zou ons met open vizier tegemoet treden. Even een half uurtje pakken om de voorraden te verdelen en de benen weer op te laden. Bij het verlaten van het dorpje werd het al duidelijk; de beklimming zou lang en vies worden. De Galibier lonkt met een top op 2600m hoog in de hemel maar een ieder die er aan begint merkt direct dat de weg naar de hemel een omleiding door de hel kent. We draaien het dorp uit en zien meteen 8% op ons afkomen, op dat moment denken we nog dat dat elk moment af zal gaan nemen. Na die bocht zal het toch wel rustiger worden? Na dat huisje dan? O maar nu zien we kilometers aan grasland, dat moet toch haast wel vlak zijn. Helaas, de wens is de vader van de gedachte. Je denkt dat het vlak is maar het stroompje verdwijnt steeds dieper in de afgrond, een teken dat je toch echt aan het stijgen bent. Bochten komen en gaan en de Galibier blijft aan je achterwiel trekken; je wil vooruit maar het gaat niet harder.

Na een glansrijke overwinning op Alpe d'Huez blijkt de Galibier het (voorlopige) Waterloo van Jorrit te worden. Een knieblessure voorkomt dat hij de klim af kan maken en de twee overgebleven renners horen het angstaanjagende gelach van de Galibier. Het gelach drijft Yoshka tot het uiterste van zijn kunnen; wat hem op Alpe d'Huez wel overkwam zou hem op de Galibier niet overkomen en na vele minuten kwam ook het einde van het grasland in zicht. Nog 1000 meter en dan rechtsaf de brug over naar, ja waarnaar toe eigenlijk? Een auto haalt in en verdwijnt over de brug om daarna een hoek omhoog te maken die onmogelijk lijkt te zijn; als dit 8% is en de auto gaat schuin omhoog, hoe kom je daar als fietser ooit tegenop? Het zou de finale slag om de Galibier blijken te zijn.

De brug over, de bocht over en we staan oog in oog met de laatste afgrijselijke kilometers van de Galibier. Klimmen, tempo houden, rondjes blijven draaien en bovenal nooit maar dan ook nooit opgeven. Weer een bocht, weer een auto, weer een aanmoedigend gebaar en na vele kilometers komt ook aan deze hel een einde. De top blijkt al in zicht en wat volgt is nog een vijftal kilometers door een treurig, nietszeggend landschap, de laatste stuiptrekkingen van de Galibier.

Na ruim vijf kwartier kwam de eerste renner met gebalde vuist over de top van de Galibier om daarna te beginnen aan een ijskoude maar beeldschone afdaling, door bergpassen, langs vergezichten en watervallen richting de warme douche en de afsluitende BBQ. Enige tijd later kwam ook Yoshka boven, na een opzienbarende en uitermate indrukwekkende comeback bleek ook hij te groot te zijn voor de Galibier. De Galibier werd omgedoopt tot BoF! berg maar niet voordat deze z'n laatste adem uitblies; de mist en de invallende duisternis maakte het afdalen onmogelijk voor Yoshka.

Zondagavond stond wederom in het teken van de nodige biertjes, een uitstekende en uitermate voedzame BBQ en niet te vergeten de uitreiking van de onderscheidingen voor de helden van BoF! Allen hebben ze naar hun kunnen gepresteerd en allen hebben hun steentje bijgedragen aan de op handen zijnde invasie van Frankrijk. Na dit weekend is Frankrijk drie BoF! bergen rijker.

Bedankt allemaal mannen
Geweldig verslag..
pi_61875533
quote:
Op woensdag 24 september 2008 13:05 schreef ursel het volgende:

[..]

Geweldig verslag..
Ook echt noodzakelijk om het hele verslag te quoten
  woensdag 24 september 2008 @ 13:18:56 #247
63192 ursel
pi_61875686
quote:
Op woensdag 24 september 2008 13:13 schreef staticdata het volgende:

[..]

Ook echt noodzakelijk om het hele verslag te quoten
Hij was te goed om in te knippen..
pi_61877029
quote:
Op woensdag 24 september 2008 11:38 schreef JMPoSTMaN het volgende:

[..]

Ik ga uiteraard weer drinken en af en toe gewoon volle bak, maar de frenquentie gaat wel omlaag

Ik heb helemaal geen behoefte aan bier, maar ik beloof niks. Ik heb een donker bruin vermoeden dat ik zaterdag namelijk aan het bier ga
Wedstrijd om 12:00 uur, dus om 14:00 aan het pils en dan de hele dag/nacht door
Hoezo om 12.00 uur sta je toch aan de kant de waterflessen te vullen

en inderdaad een goed verslag

[ Bericht 6% gewijzigd door cardinalagain op 24-09-2008 14:28:19 ]
x
  woensdag 24 september 2008 @ 14:33:20 #249
63192 ursel
pi_61877307
quote:
Op woensdag 24 september 2008 14:20 schreef cardinalagain het volgende:

[..]

Geen spam
  woensdag 24 september 2008 @ 15:09:01 #250
125771 JMPoSTMaN
Alpe d'Huez beklommen
pi_61878165
quote:
Op woensdag 24 september 2008 14:20 schreef cardinalagain het volgende:

[..]

Ja klopt, ik begin vrolijk op de bank
Hoe is het thuis, is die kleine cardinal er al?
2de in de Tour de BoF!
pi_61878860
Zo eerste rondje weer gefietst. Viel me alles mee na de inspanning van dit weekend morgen nog maar een keer
Battlefield2: [BoF]Raffie
Wii: 6819 1537 1425 3765
  woensdag 24 september 2008 @ 15:49:05 #252
125771 JMPoSTMaN
Alpe d'Huez beklommen
pi_61879008
quote:
Op woensdag 24 september 2008 15:42 schreef -Raffie- het volgende:
Zo eerste rondje weer gefietst. Viel me alles mee na de inspanning van dit weekend morgen nog maar een keer
Vanavond voor het eerst weer op de fiets
Met de gewone fiets naar trainen, zodat er gedronken kan worden nadien
2de in de Tour de BoF!
  woensdag 24 september 2008 @ 15:52:09 #253
63192 ursel
pi_61879098
quote:
Op woensdag 24 september 2008 15:42 schreef -Raffie- het volgende:
Je hoeft niet altijd de pijltjes te volgen op een rotonde he..

woensdag 24 september 2008 @ 16:29:40 #254
125771 JMPoSTMaN
Alpe d'Huez beklommen
pi_61880056
quote:
Op woensdag 24 september 2008 15:52 schreef ursel het volgende:

[..]

Je hoeft niet altijd de pijltjes te volgen op een rotonde he..

[ afbeelding ]
Zo heb ik wel warm getrapt, nadat jij omhoog bent gegaan
Ook elke keer netjes mijn handje uitgestoken
2de in de Tour de BoF!
  woensdag 24 september 2008 @ 16:37:57 #255
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_61880263
Mooi usericoon Jorrit!
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')