quote:Op zondag 21 september 2008 10:12 schreef JDude het volgende:
Sinds februari zetelt aan het Westerdoksplein in Amsterdam café-restaurant 'Open'. Alweer een nieuw restaurant in Amsterdam?! Ja, alweer één. Maar wel een heel bijzondere, want Open is gebouwd op een uit 1922 daterende draaispoorbrug.
Zet je er dan ook ff een nieuwe op?quote:Op zondag 21 september 2008 10:12 schreef JDude het volgende:
Sinds februari zetelt aan het Westerdoksplein in Amsterdam café-restaurant 'Open'. Alweer een nieuw restaurant in Amsterdam?! Ja, alweer één. Maar wel een heel bijzondere, want Open is gebouwd op een uit 1922 daterende draaispoorbrug.
Als ik ze in de grote lijst zet dan vorm ik ze ook altijd naar die format om. Kijk maar in de OPquote:Op maandag 22 september 2008 10:41 schreef JDude het volgende:
Het lijkt me trouwens handig om de omschrijvingen in het 'wat is er al langsgekomen...' lijstje altijd te beginnen met de plaatsnaam. Dat zoekt wel zo handig in het grote overzicht.
ik zal er ook op letten in het vervolgquote:Op maandag 22 september 2008 10:46 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Als ik ze in de grote lijst zet dan vorm ik ze ook altijd naar die format om. Kijk maar in de OP
(en als ik een opgave goedkeur die ik heb geplaatst doe ik hetzelfde, ik zag dat jij dat ook al had gedaan)
helemaal goed!quote:Op maandag 22 september 2008 16:14 schreef Rockfire het volgende:
Moskee Sultan Ahmet
Poelenburg 156, 1504 Zaanstad
Klopt!quote:Op maandag 22 september 2008 20:14 schreef redunzl het volgende:
Wene Karmae Chö Ling (Tibetaans voor Afgelegen meditatietuin van Karmapa), is het eerste Boeddhistische klooster dat in Nederland is gesticht. Het ligt net buiten het Friese Hantum.
Het klooster werd in 1986 gesticht door Chödje Lama Gawang Rinpoche die nog steeds de leiding heeft. Het was in 1991 gereed. Het complex wordt gebruikt als bezinnings- en meditatiecentrum.
ik kende het niet maar moest onmiddelijk aan friesland\groningen denken, blijkbaar ga je bepaalde plekken herkennen als je er (tequote:Op dinsdag 23 september 2008 02:51 schreef sander-3 het volgende:
He leuk, ik denk dat ik ook maar eens een keer mee doe. Maar hoe heb je dat ding in vredesnaam zo snel gevondenKen je heel google earth uit je hoofd of kende je het toevallig...
heb je helemaal goed gedachtquote:Op dinsdag 23 september 2008 14:20 schreef Maizena het volgende:
En hier moest ik meteen aan Zeeland denken
Zierikzee, St.Lievenmonstertoren.
De Sint Lievensmonster toren heet ook wel de Dikke Toren. Hij werd in 1454 gemaakt en hij was klaar in 1506. Hij moest eigenlijk 130 meter worden, maar dat ging niet meer omdat ze geen geld meer hadden. Nu is hij maar 56 meter geworden.
http://proto.thinkquest.nl/~jrc111/stLievensmonstertoren.htm
En vlgs. Mapia:
St. Lievens Monstertoren is a landmark church tower begun in the year 1454. Its originally planned height was more than twice the current height of 62 meters, but lack of funds ended construction in 1506. The resulting stubby appearance led to the tower's popular nickname, Dikke Toren (Fat Tower).
Weer goedquote:Op dinsdag 23 september 2008 16:02 schreef redunzl het volgende:
De Naald van Rijswijk is een obelisk die ter herinnering aan de vrede van Rijswijk (september 1697) is opgericht in Rijswijk op de plaats waar vroeger het stadhouderlijk paleis Huis ter Nieuburch heeft gestaan. In dit gebouw vond de ondertekening van het vredesverdrag plaats. De gedenknaald werd gebouwd in de periode 1792-1794 uit materiaal van het Huis ter Nieuburch, dat toen werd afgebroken.
helemaal goed!quote:Op woensdag 24 september 2008 15:02 schreef Maizena het volgende:
Kasteel Genhoes, Oud-Valkenburg
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kasteel_Genhoes
Er staat anders ook een aardige opgave in de wereld editie.....quote:Op woensdag 24 september 2008 18:10 schreef sander-3 het volgende:
Welke is er nu dan om op te zoeken?
Edit: oh.. ik zag het even verkeerd.. er is er nog geeneen.![]()
Helemaal goedquote:Op donderdag 25 september 2008 07:15 schreef JDude het volgende:
Rotterdam, knooppunt Kleinpolderplein.
Rijksweg 13 van Delft naar Overschie is in 1933 geopend. De rijksweg eindigde bij een smalle ophaalbrug over het Schie-Schiekanaal. In de jaren vijftig is ten noorden van dit kanaal een rotonde aangelegd voor de ontsluiting van de nieuwe wijken Kleinpolder-West en Kleinpolder-Oost in Overschie. Tevens werden twee vaste bruggen over het Schie-Schiekanaal gebouwd voor aansluiting op de Tunneltraverse (het Stadhoudersviaduct). In 1958 kreeg het Kleinpolderplein zijn huidige naam.
De aanleg van de A20, aan het eind van de jaren zestig, maakte de aanleg van een nieuw knooppunt van autosnelwegen noodzakelijk. In 1970 werd de A20 ten westen van het Kleinpolderplein aangesloten, in 1972 de A20 in oostelijke richting. Daarmee werd het knooppunt Kleinpolderplein in zijn huidige vorm voltooid.
ik gebruik zelf dit programma voor screenshots op maat:quote:Op donderdag 25 september 2008 11:30 schreef JDude het volgende:
Hmm, heb geen Paint oid hier. Iemand anders een opgave?
kon ik dat maar zeggen van Guantanamo, Cubaquote:Op donderdag 25 september 2008 13:37 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
Het is de schroef van Archimedes aan de Pettelaarseweg in Den Bosch
(Ben ik jarenlang elke dag op weg naar school langsgefietst!)
of als je geen programma's kunt/mag installeren: http://www.splashup.com/splashup/quote:Op donderdag 25 september 2008 12:21 schreef redunzl het volgende:
[..]
ik gebruik zelf dit programma voor screenshots op maat:
http://www.gadwin.com/printscreen/
erg handig
ik ookquote:Op donderdag 25 september 2008 18:58 schreef JDude het volgende:
Verdorie, die van Den Bosch herkende ik ook meteen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |