abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61735281
quote:
Op donderdag 18 september 2008 14:40 schreef Rockfire het volgende:
Karel Appel, Frog with umbrella, 2001 (1993)
Kruispunt Kalvermarkt, Grote Marktstraat en het Spui
Helemaal goed Leuk hè?

Tussenstand:
redunzl 1
Rockfire 2
Maizena 1

Wat is er al langs gekomen in dit topic:

Friesland:
Drachten, Zwem en recreatiecentrum "De Welle"

Overijssel:
Glane, St. Efrem de Syriër klooster

Noord-Holland
Speelderij "de batavier", bergerweg 100, alkmaar

Zuid-Holland:
Den Haag,Karel Appel, Frog with umbrella, 2001 (1993)
pi_61743212
Ik wil niet lullig doen, maar Apeldoorn, Centraal Beheer, is al eens geweest.
Maar omdat Redunzl met Nederland nog maar net mee doet, mag hij van mij het hele punt wel hebben hoor.

@ Rockfire: Kijk eerst even in de OP of de opgave al is geweest voor je hem plaatst
pi_61743248
deeltje 27 alweer
Net efkes anges
pi_61749408
quote:
Op donderdag 18 september 2008 17:07 schreef redunzl het volgende:
de opdracht : een gebouw vanuit een aaneenschakeling van zogenaamde basiseenheden?(structuralisme)
Ik was eigenlijk op zoek naar:
quote:
Het moest een bijzonder gebouw worden: 'Houd er rekening mee dat werknemers gemiddeld langer op de werkplek zijn dan thuis', luidde de opdracht aan architect Herman Herzberger.
maar ik reken hem goed

Tussenstand:
redunzl 2
Rockfire 2
Maizena 1

Gelderland:
Apeldoorn, Centraal Beheer Achmea, vestiging PWA-laan

Friesland:

Overijssel:

Noord-Holland

Zuid-Holland:
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_61749422
quote:
Op donderdag 18 september 2008 22:11 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
Ik wil niet lullig doen, maar Apeldoorn, Centraal Beheer, is al eens geweest.
Maar omdat Redunzl met Nederland nog maar net mee doet, mag hij van mij het hele punt wel hebben hoor.

@ Rockfire: Kijk eerst even in de OP of de opgave al is geweest voor je hem plaatst
Het klopt dat Centraal Beheer al eens geweest is, maar als ik mij niet vergis (en volgens mij doe ik dat niet) ging dat om de andere vestiging van CB in Apeldoorn. Degene waar een megagrote telefoon bij staat: http://maps.google.nl/maps?f=q&hl=nl&geocode=&q=apeldoorn&ie=UTF8&ll=52.17784,5.963575&spn=0.001753,0.005917&t=h&z=18&iwloc=addr
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 19 september 2008 @ 07:30:14 #31
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_61749576
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 06:54 schreef Rockfire het volgende:

[..]

Het klopt dat Centraal Beheer al eens geweest is, maar als ik mij niet vergis (en volgens mij doe ik dat niet) ging dat om de andere vestiging van CB in Apeldoorn. Degene waar een megagrote telefoon bij staat: http://maps.google.nl/maps?f=q&hl=nl&geocode=&q=apeldoorn&ie=UTF8&ll=52.17784,5.963575&spn=0.001753,0.005917&t=h&z=18&iwloc=addr
Dat klopt, die opgave was degene met de telefoon
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_61750072
quote:
Sorry, ik had niet zo snel moeten oordelen. Het gebeurt mij nog wel eens dat ik het vergeet te controleren
quote:
quote:Op vrijdag 19 september 2008 06:54 schreef Rockfire het volgende:

[..]

Dat klopt, die opgave was degene met de telefoon
Volgens mij spreken hier de echte cracks

Dat is dus mijn probleem met de "Lijst met wat er al geweest is": alleen aan de plaats en het wat (in dit geval Centraal Beheer) kan je weinig opmaken. En omdat er niet bij staat in welk topic, kan je ook niet zien wat de opgave precies is geweest (of je moet ze allemaal willen nalopen...) (òf er is een andere manier om daar snel achter te komen?).

Ik had het kubusgebouw ook al een keer willen plaatsen, maar zag in de lijst dat Apeldoorn, Centraal Beheer al eens was geweest. Niet dus.
pi_61750860
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 08:34 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
Sorry, ik had niet zo snel moeten oordelen. Het gebeurt mij nog wel eens dat ik het vergeet te controleren
Geeft niet, ik begrijp je opmerking helemaal en ik moet ook eerlijk bekennen dat ook ik wel eens vergeet te controleren of de opgave niet al een keer is geweest.
quote:

Dat is dus mijn probleem met de "Lijst met wat er al geweest is": alleen aan de plaats en het wat (in dit geval Centraal Beheer) kan je weinig opmaken. En omdat er niet bij staat in welk topic, kan je ook niet zien wat de opgave precies is geweest (of je moet ze allemaal willen nalopen...) (òf er is een andere manier om daar snel achter te komen?).

Ik had het kubusgebouw ook al een keer willen plaatsen, maar zag in de lijst dat Apeldoorn, Centraal Beheer al eens was geweest. Niet dus.
In dit geval was de omschrijving in de lijst inderdaad wat te algemeen, omdat er meerdere vestigingen zijn in Apeldoorn. Ik denk dat voor de meeste andere punten dit niet opgaat en dat de omschrijving wel duidelijk genoeg is.
Maar als je tijd over hebt kun je natuurlijk de lijst aanvullen met een verwijzing naar het juiste topic
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_61753228
ik vermoedde al dat ik de opdracht niet helemaal goed had

die is nota bene op de site van centraal beheer zelf te vinden:

opdracht

volgende, wat en waar?

pi_61758964
quote:
Maar als je tijd over hebt kun je natuurlijk de lijst aanvullen met een verwijzing naar het juiste topic
Ha ha, lolbroek
pi_61763459
Replica Donjon, Nijmegen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/De_Donjon

pi_61763509
O ja, en rechts een bloemperk in de vorm van het wapen van Nijmegen
pi_61763996
Toen ik de opgave zag, moest ik, ik weet ook niet waarom want ik vind het maar niks, aan Kronenburg park van Frank Boeijen denken. Ligt dus ook in Nijmegen...
pi_61764787
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 16:54 schreef Maizena het volgende:
Replica Donjon, Nijmegen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/De_Donjon

[ afbeelding ]
helemaal goed!

gelegen in het valkhof

redunzl 2
Rockfire 2
Maizena 2

Gelderland:
Replica Donjon, Valkhof, Nijmegen.

Friesland:

Overijssel:

Noord-Holland

Zuid-Holland:
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 19 september 2008 @ 19:34:41 #40
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_61766710
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 08:34 schreef zonnetjeinhuis het volgende:

[..]

[..]

Mijn fout, ik wist niet dat er meer CB kantoren in Apeldoorn waren
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_61766815
Oooooooh, was jìj het.....
pi_61769994
Wat...bestaat uit delen...de laatste architect...en waar

pi_61770719
Kasteel Heeze in Noord-Brabant

Kasteel Heeze is één van de laatste bewoonde kastelen van Nederland. Het bestaat uit een middeleeuws deel, kasteel Eymerick, en het in 1665 door de bekende architect Pieter Post gebouwde deel.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kasteel_Heeze
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pieter_Post_(architect)
pi_61773579
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 22:24 schreef redunzl het volgende:

Kasteel Heeze is één van de laatste bewoonde kastelen van Nederland. Het bestaat uit een middeleeuws deel, kasteel Eymerick, en het in 1665 door de bekende architect Pieter Post gebouwde deel.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kasteel_Heeze
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pieter_Post_(architect)
Jeeves...alweer...Helemaal goed

redunzl 3
Rockfire 2
Maizena 2

Gelderland:
Replica Donjon, Valkhof, Nijmegen.

Friesland:

Overijssel:

Noord-Holland

Zuid-Holland:

Noord-Brabant:
pi_61777185
volgende :

Wat is het, wat was het en hoe heet het nu?

(zo te zien heeft het hier nog geen nieuwe bestemming gekregen)

zaterdag 20 september 2008 @ 12:10:26 #46
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_61777827
Whehe, die van Nijmegen herkende ik ook in 1 seconde. Jammer dat ik dit topic een tijdje kwijt was .
pi_61779284
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 12:10 schreef JDude het volgende:
Whehe, die van Nijmegen herkende ik ook in 1 seconde. Jammer dat ik dit topic een tijdje kwijt was .
Hoezo kwijt? Het was er de hele tijd....
pi_61780191
zie dit maar als een soort van tvp
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  zondag 21 september 2008 @ 10:12:58 #50
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_61794554
Sinds februari zetelt aan het Westerdoksplein in Amsterdam café-restaurant 'Open'. Alweer een nieuw restaurant in Amsterdam?! Ja, alweer één. Maar wel een heel bijzondere, want Open is gebouwd op een uit 1922 daterende draaispoorbrug.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')