Ik ga kijken of ik het vanavond zie, of morgen ff downloadquote:Op zondag 19 oktober 2008 20:27 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
da's dus zometeen om 23.20, na Stephen Fry in America (22.00) en het nieuws.
Waar? Op BBC 1, natuurlijk!
Nu kijken dusquote:Op zondag 19 oktober 2008 20:36 schreef qu63 het volgende:
[..]
Ik ga kijken of ik het vanavond zie, of morgen ff download
Ligt eraan welk lied en wat je zelf het handigst vindt. Wie ben ik om te zeggen dat je het moet fingerpickenquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 18:54 schreef Mr.J het volgende:
Raden jullie hier trouwens aan om eea met je vingers te leren of volstaat plectrum ook?
Ik ben nu bezig met House of the Rising sun maar bijna alle Youtube filmpjes die ik zie is het vingerpicking. Dat lukt mij dus echt niet, plectrum gaat vele malen makkelijker.
| 1 2 3 4 5 6 7 | e-13p10--10-13p10--10-13p10--10-13p10--10- B------10--------10--------11--------11--- G----------------------------------------- D----------------------------------------- A----------------------------------------- E------------------------------------------ |
Je kan altijd akkoorden aan slaan met je vingers, maar een vingerpicking riedeltje is altijd leuk. Hotel California is niet al te moeilijk (vind ik) en Stairway to heaven (maar dan moet je wel een paar akkoorden er bij leren voor de echte beginners, op zich mooie oefening wel.)quote:Op donderdag 23 oktober 2008 01:04 schreef GoodGawd het volgende:
Ik zou toch het eea met fingerpicking leren, stel dat je je plectrum kwijtraakt en mensen willen dat je wat leuks speelt
Maar dan heb je dus langere nagels nodig aan je rechterhand? Want met je vingertop aanslaan werkt niet zo heel precies.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 01:04 schreef GoodGawd het volgende:
Ik zou toch het eea met fingerpicking leren, stel dat je je plectrum kwijtraakt en mensen willen dat je wat leuks speelt
Ik heb eelt aan mijn vingersquote:Op donderdag 23 oktober 2008 11:49 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Maar dan heb je dus langere nagels nodig aan je rechterhand? Want met je vingertop aanslaan werkt niet zo heel precies.
Lange nagels zijn viesquote:Op donderdag 23 oktober 2008 13:38 schreef GoodGawd het volgende:
Nee hoor kan best goed zonder lange nagels, heb zelf ook geen lange nagels en finger picking gaat prima
Je plukt je snaren met je vingertoppen en je slaat ze aan met je nagels.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 15:17 schreef Mr.J het volgende:
Dus je slaat je snaren aan met je vingertoppen?
Meestal wel, maar om een zachter geluid te krijgen 'strum' ik regelmatig een akkoord met de topquote:Op donderdag 23 oktober 2008 15:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je plukt je snaren met je vingertoppen en je slaat ze aan met je nagels.
"Rocking in the Free World" van Neil Young is heel makkelijk. Een van de eerste nummers die ik geleerd heb.quote:Op maandag 27 oktober 2008 23:19 schreef Mr.J het volgende:
Iemand nog tips voor mij qua nummers wat ik kan leren?
Ik kan nu net aan de basis accoorden spelen en ben nu bezig met mijn vingers House of the Rising sun te leren. Maar zoek nu een makkelijk nummer voor met de plectrum.
Thanks!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |