abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62260276
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 13:09 schreef Dribbel_ het volgende:
Mooi stukje wel lastige akkoorden soms
Vind je? Het zijn toch gewoon barré-akkoorden in de open e-mineurvorm?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_62260670
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 14:36 schreef Dribbel_ het volgende:
ja die basnoten zitten niet op z'n plek
Ook dat, maar als hij de bas A# speelt wordt de C een C#.
I feel kinda Locrian today
  donderdag 9 oktober 2008 @ 20:04:15 #153
161882 Trigalti
Doet maar wat!
pi_62268228
------------------
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 01:07:50 #154
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_62276966
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 14:44 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Vind je? Het zijn toch gewoon barré-akkoorden in de open e-mineurvorm?
Mja het zijn niet echt allerdaagse akkoorden

3
6
5
-
-
6

Teminste als je die basnoten mooi door wilt laten klinken
pi_62277509
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 01:07 schreef Dribbel_ het volgende:
Mja het zijn niet echt allerdaagse akkoorden
Valt wel mee toch?

Fsus2 (Fm)
Fmadd9/G# (Fm)
A#m (Gdim)
C#maj7 zonder kwint
D#6add9 zonder kwint
F5

pi_62277592
Ga piano spelen deed heeeel vroeger wat pianoles, toen gitaar gaan spelen en ontdekte akkoorden (althans, nummers die zo genoteerd worden). Omdat piano/keyboard spelen met akkoorden opeens zo simpel is (en omdat ons prutsbandje al een gitarist heeft ) focus ik nu toch weer meer op de toetsen. Zeker omdat ik dan niet echt hoef te denken over wat improvisatie en ik een F of B net zo makkelijk speel als Em
pi_62290234
quote:
Ik wilde net het hele nummer meespelen, maar van die akkoorden in het refrein klopt
ook geen flikker.

De volgende akkoorden zijn goed:

Fm D# C# A#m G#
pi_62305405
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 16:09 schreef starla het volgende:

[..]

Ik wilde net het hele nummer meespelen, maar van die akkoorden in het refrein klopt
ook geen flikker.

De volgende akkoorden zijn goed:

Fm D# C# A#m G#
Ah thanks, ga ik die proberen, ik vond al dat het niet helemaal klopte!
(blijft dat dan wel met capo op 1? )

De noten van het couplet had ik al op gehoor een beejte gecorrigeerd, ik gebruik de tabs meestal alleen om even op gang te komen en de rest doe ik zelf, dus sorry voor het posten van een slechte tab

Gebeurt soms wel eens vaker op UG dat er echt bar slechte tabs tussen staan, maar daarentegen hebben ze wel weer bijna ieder nummer op voorraad.
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 11:41:25 #159
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_62305533
Ik begrijp sowieso niet dat mensen zo zwaar op die TABs leunen. Als het nou om zwaar ingewikkelde nummers gaat, ok, maar het gros bestaat toch gewoon uit standaard open-positie kampvuur-akkoorden of powerchords. Bovendien lijken door de naamgeving (F#m7b5 etc. etc.) sommige accoorden ook veel ingewikkelder dan ze eigenlijk zijn, vaak toch gewoon een kwestie een standaardgreep met een vinger d'r bij of d'r af of een andere basnoot.

Het is veel leerzamer om dat zelf van de plaat te leren, goed voor je muzikale gehoor.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_62308618
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 11:35 schreef M4a1 het volgende:

[..]

Ah thanks, ga ik die proberen, ik vond al dat het niet helemaal klopte!
(blijft dat dan wel met capo op 1? )
Ik speel hem zonder capo op 1ste fret, maar zou niets moeten uitmaken. Alleen de lage Fm
pak je dan als een open Em. Als je de hoge Fm speelt heb je dat probleem niet. Die tabs zijn
sowieso een beetje raar, want hij zegt dat het makkelijk is om met capo op eerste fret te spelen,
terwijl hij het niet voor capo op 1ste fret transcripteert. Ik meende namelijk al een open snaar te horen
bij dat laatste stukje waarin hij als bas D# speelt. Dit is dan de open hoge F, waarvoor je de capo nodig
zou moeten hebben. In zijn tabs komt dit niet terug.
quote:
De noten van het couplet had ik al op gehoor een beejte gecorrigeerd, ik gebruik de tabs meestal alleen om even op gang te komen en de rest doe ik zelf, dus sorry voor het posten van een slechte tab

Gebeurt soms wel eens vaker op UG dat er echt bar slechte tabs tussen staan, maar daarentegen hebben ze wel weer bijna ieder nummer op voorraad.
Ja klopt, sommige tabs zijn waardeloos ondanks dat ze goede ratings krijgen.
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 16:07:20 #161
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_62310145
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 11:41 schreef Zanderrr het volgende:
Ik begrijp sowieso niet dat mensen zo zwaar op die TABs leunen. Als het nou om zwaar ingewikkelde nummers gaat, ok, maar het gros bestaat toch gewoon uit standaard open-positie kampvuur-akkoorden of powerchords. Bovendien lijken door de naamgeving (F#m7b5 etc. etc.) sommige accoorden ook veel ingewikkelder dan ze eigenlijk zijn, vaak toch gewoon een kwestie een standaardgreep met een vinger d'r bij of d'r af of een andere basnoot.

Het is veel leerzamer om dat zelf van de plaat te leren, goed voor je muzikale gehoor.
De meeste mensen hier zijn beginners, dat met dat muzikale gehoor komt later wel. Laat ze eerst maar de basistechniek en akkoorden leren. Voordat je ze gaat ontcijferen.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  zondag 12 oktober 2008 @ 14:41:54 #162
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_62327206
Ben nu als absolute beginner net bezig. Heb eerst een aantal acoorden geleerd en ben nu bezig met mijn eerst song na te spelen.

"Hurt" van Johnny Cash. De intro gaat goed, zo over op het refrein.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  zondag 12 oktober 2008 @ 23:32:30 #163
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_62339667
Mooie docu nu op BBC2

Volgende week deel 3 van 3
helaas deel 1 met Brian May gemist
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_62347870
Gister na een jaar even mijn Ibanez GAX70 uit het stof getrokken, wil toch weer gaan spelen... Niet dat ik heel goed was, maar ik merk dat het na een jaar niet veel meer is bij mij...
"It doesn't matter who wins here. Our fight will continue. The loser will be liberated from the battlefield, and the survivor will live out the rest of his days as a soldier"
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 00:32:45 #165
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_62366868
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 23:32 schreef qu63 het volgende:
Mooie docu nu op BBC2

Volgende week deel 3 van 3
helaas deel 1 met Brian May gemist
Net deel 1 gekeken, zit Brian er ook niet in

Volgende week zou ie er dus wel in moeten zitten
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_62367231
Een vriend van mij heeft een akoestische gitaar met stalen snaren, en nu voor twee tientjes een pick-up gekocht die je zo achter de snaren kunt klikken. Klinkt best wel lekker als ik eerlijk ben.

Nu wil ik ook wel mijn akoestische gitaar kunnen versterken, maar ik heb een spaanse gitaar met nylon snaren. Dat gaat niet werken vermoed ik he? Althans, ik begreep altijd dat het met magnetisme werkt.

Zijn er dan ook goedkope microfoontjes die je zo in je klankkast klikt? En hoe is de kwaliteit, waar bestel ik die..?
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 01:08:18 #167
125915 Dribbel_
pi_62367300
Ja met een element gaat inderdaad niet lukken, wat betreft die andere dingen zou ik zo ff niet weten wat goed is, je hebt er in ieder geval wel dingen voor. Maar waarom wil je het uitversterker eigenlijk?
pi_62367480
Werp eens een blik op piëzo pickups...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_62367503
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 01:08 schreef Dribbel_ het volgende:
Ja met een element gaat inderdaad niet lukken, wat betreft die andere dingen zou ik zo ff niet weten wat goed is, je hebt er in ieder geval wel dingen voor. Maar waarom wil je het uitversterker eigenlijk?
Ik speel met drie gasten nog wel eens wat nummers, allemaal lekker als beginners maar leuk is het zeker . Nu kan die ene kerel dus eindelijk qua volume mee met mij (toetsenist) en de drummer, maar ik speel ook soms wel slaggitaar. Dat hoor je dan dus amper/niet hoe hard ik ook ram:P
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 01:33:37 #170
125915 Dribbel_
pi_62367532
Danis het wel makkelijk idd om naar te kijken, maar wat hierboven staat zo'n piezo ding is een optie of idd zo'n klein microfoontje zijn wel redelijk wat dingen te vinden.
pi_62367668
Het is een puur hypothetische vraag, maar stel dat je "gewone" effecten aan zo'n akoestische gitaar met piezo pickup hangt. Klinkt dat dan absoluut verrot of kan je ook een elektrische gitaar simuleren?
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 02:14:06 #172
125915 Dribbel_
pi_62367738
Ligt eraan wat, overdrive en distortion gaat echt heeeel verrot klinken
pi_62394026
Sowieso wat voor gave technische dingen kun je allemaal doen met 'n gitaar? Ik zit nu wel 'n paar uur per dag te pingelen maar ik zie altijd allerlei pedaaltjes en klemmetjes en draaidingen aan gitaren zitten en het klinkt wel gaaf allemaal maar wtf is het

Ik kwam er trouwens vandaag achter dat ik het grootste gedeelte van bands als disturbed/godsmack kan spelen en ook al aardig wat strapping young lad (al zij het te langzaam) Het wordt al wat
Ik kan trouwens echt voor geen meter akkoorden spelen. Vond het niet boeiend klinken dus ben er nooit aan begonnen
  woensdag 15 oktober 2008 @ 08:11:34 #174
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_62395463
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 01:14 schreef nuclear-rabbit het volgende:
Sowieso wat voor gave technische dingen kun je allemaal doen met 'n gitaar? Ik zit nu wel 'n paar uur per dag te pingelen maar ik zie altijd allerlei pedaaltjes en klemmetjes en draaidingen aan gitaren zitten en het klinkt wel gaaf allemaal maar wtf is het

Ik kwam er trouwens vandaag achter dat ik het grootste gedeelte van bands als disturbed/godsmack kan spelen en ook al aardig wat strapping young lad (al zij het te langzaam) Het wordt al wat
Ik kan trouwens echt voor geen meter akkoorden spelen. Vond het niet boeiend klinken dus ben er nooit aan begonnen
http://www.bossus.com/go/compact_pedal_demo/
Kijk hier rond voor een idee voor wat wat doet
pi_62511810
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 00:32 schreef qu63 het volgende:

[..]

Net deel 1 gekeken, zit Brian er ook niet in

Volgende week zou ie er dus wel in moeten zitten
da's dus zometeen om 23.20, na Stephen Fry in America (22.00) en het nieuws.

Waar? Op BBC 1, natuurlijk!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')