Vind je? Het zijn toch gewoon barré-akkoorden in de open e-mineurvorm?quote:Op donderdag 9 oktober 2008 13:09 schreef Dribbel_ het volgende:
Mooi stukje wel lastige akkoorden soms
Ook dat, maar als hij de bas A# speelt wordt de C een C#.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 14:36 schreef Dribbel_ het volgende:
ja die basnoten zitten niet op z'n plek
Mja het zijn niet echt allerdaagse akkoordenquote:Op donderdag 9 oktober 2008 14:44 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Vind je? Het zijn toch gewoon barré-akkoorden in de open e-mineurvorm?
Valt wel mee toch?quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 01:07 schreef Dribbel_ het volgende:
Mja het zijn niet echt allerdaagse akkoorden
Ik wilde net het hele nummer meespelen, maar van die akkoorden in het refrein kloptquote:Op donderdag 9 oktober 2008 09:47 schreef M4a1 het volgende:
Tab: http://www.ultimate-guita(...)ival_of_rust_tab.htm
Ah thanks, ga ik die proberen, ik vond al dat het niet helemaal klopte!quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 16:09 schreef starla het volgende:
[..]
Ik wilde net het hele nummer meespelen, maar van die akkoorden in het refrein klopt
ook geen flikker.
De volgende akkoorden zijn goed:
Fm D# C# A#m G#
Ik speel hem zonder capo op 1ste fret, maar zou niets moeten uitmaken. Alleen de lage Fmquote:Op zaterdag 11 oktober 2008 11:35 schreef M4a1 het volgende:
[..]
Ah thanks, ga ik die proberen, ik vond al dat het niet helemaal klopte!
(blijft dat dan wel met capo op 1? )
Ja klopt, sommige tabs zijn waardeloos ondanks dat ze goede ratings krijgen.quote:De noten van het couplet had ik al op gehoor een beejte gecorrigeerd, ik gebruik de tabs meestal alleen om even op gang te komen en de rest doe ik zelf, dus sorry voor het posten van een slechte tab![]()
Gebeurt soms wel eens vaker op UG dat er echt bar slechte tabs tussen staan, maar daarentegen hebben ze wel weer bijna ieder nummer op voorraad.
De meeste mensen hier zijn beginners, dat met dat muzikale gehoor komt later wel. Laat ze eerst maar de basistechniek en akkoorden leren. Voordat je ze gaat ontcijferen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 11:41 schreef Zanderrr het volgende:
Ik begrijp sowieso niet dat mensen zo zwaar op die TABs leunen. Als het nou om zwaar ingewikkelde nummers gaat, ok, maar het gros bestaat toch gewoon uit standaard open-positie kampvuur-akkoorden of powerchords. Bovendien lijken door de naamgeving (F#m7b5 etc. etc.) sommige accoorden ook veel ingewikkelder dan ze eigenlijk zijn, vaak toch gewoon een kwestie een standaardgreep met een vinger d'r bij of d'r af of een andere basnoot.
Het is veel leerzamer om dat zelf van de plaat te leren, goed voor je muzikale gehoor.
Net deel 1 gekeken, zit Brian er ook niet inquote:Op zondag 12 oktober 2008 23:32 schreef qu63 het volgende:
Mooie docu nu op BBC2
Volgende week deel 3 van 3
helaas deel 1 met Brian May gemist
Ik speel met drie gasten nog wel eens wat nummers, allemaal lekker als beginners maar leuk is het zekerquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 01:08 schreef Dribbel_ het volgende:
Ja met een element gaat inderdaad niet lukken, wat betreft die andere dingen zou ik zo ff niet weten wat goed is, je hebt er in ieder geval wel dingen voor. Maar waarom wil je het uitversterker eigenlijk?
http://www.bossus.com/go/compact_pedal_demo/quote:Op woensdag 15 oktober 2008 01:14 schreef nuclear-rabbit het volgende:
Sowieso wat voor gave technische dingen kun je allemaal doen met 'n gitaar? Ik zit nu wel 'n paar uur per dag te pingelen maar ik zie altijd allerlei pedaaltjes en klemmetjes en draaidingen aan gitaren zitten en het klinkt wel gaaf allemaal maar wtf is het
Ik kwam er trouwens vandaag achter dat ik het grootste gedeelte van bands als disturbed/godsmack kan spelen en ook al aardig wat strapping young lad (al zij het te langzaam) Het wordt al wat
Ik kan trouwens echt voor geen meter akkoorden spelen. Vond het niet boeiend klinken dus ben er nooit aan begonnen
da's dus zometeen om 23.20, na Stephen Fry in America (22.00) en het nieuws.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 00:32 schreef qu63 het volgende:
[..]
Net deel 1 gekeken, zit Brian er ook niet in
Volgende week zou ie er dus wel in moeten zitten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |