quote:Op zaterdag 15 november 2008 13:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik speel de A dan ook met twee vingers in drie vakjes
Die in barré, is een C of een D, geen A. Maar die open A speel ik dus ook met twee vingers.quote:Op zaterdag 15 november 2008 13:21 schreef Yuin het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
die maar dan met barré erbij![]()
Plaatjes zeggen zo veel meer dan een gebrekkige uitleg
Ja oke, maar je snapt wat ik bedoel, die positie dusquote:Op zaterdag 15 november 2008 14:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Die in barré, is een C of een D, geen A. Maar die open A speel ik dus ook met twee vingers.
Nee, ik bedoel met middelvinger en ringvinger die drie snaren indrukken. Ook akoestisch. Drie vingers past niet, zijn te dik.quote:Op zaterdag 15 november 2008 14:55 schreef Yuin het volgende:
[..]
Ja oke, maar je snapt wat ik bedoel, die positie dusJij bedoelt met wijsvinger barre en dan met je ringvinger die 3 andere snaren indrukken? Dat werkt inderdaad prima op een elektrische gitaar maar op een akoestische lukt mij dat echt niet
Hoe dik zijn je vingers wel niet?quote:Op zaterdag 15 november 2008 15:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel met middelvinger en ringvinger die drie snaren indrukken. Ook akoestisch. Drie vingers past niet, zijn te dik.
quote:Op zaterdag 15 november 2008 16:03 schreef starla het volgende:
[..]
Hoe dik zijn je vingers wel niet?
Dat als je de 'e' wilt intoetsen op het toetsenbord 'qwerty' op het beeldscherm verschijnt?
1 woord per vinger, hoe denk je dat ik anders aan mijn postcount kom?quote:Op zaterdag 15 november 2008 16:03 schreef starla het volgende:
[..]
Hoe dik zijn je vingers wel niet?
Dat als je de 'e' wilt intoetsen op het toetsenbord 'qwerty' op het beeldscherm verschijnt?
Lukt je dat ook op akoestische gitaar? Want in dat geval moet ik gewoon me vinger nog wat sterker maken ofzo, die greep lukt me namelijk wel op elektrisch. Zometeen weer even een paar uurtjes oefenenquote:Op zaterdag 15 november 2008 18:37 schreef Jordy-B het volgende:
Ik speel de open A meestal met middel-, ringvinger en pink.
Met barré speel ik die vorm meestal met enkel m'n ringvinger (en wijsvinger voor de barré, natuurlijk).
Ik heb m vorige week besteld, krijg m als t goed is maandag of dinsdag binnen, Dan hoor je t welquote:Op zondag 16 november 2008 14:54 schreef Breekfast het volgende:
Heb net een akoestische gitaar besteld dus ga dit topic zeker in de gaten houden.![]()
Iemand ervaring met de Motion TC901?
Ok, als het goed is krijg ik em ook aan het begin van deze week binnenquote:Op zondag 16 november 2008 14:56 schreef Verluste het volgende:
[..]
Ik heb m vorige week besteld, krijg m als t goed is maandag of dinsdag binnen, Dan hoor je t wel
Deze zelf ff getabd:quote:Op zondag 16 november 2008 16:38 schreef qu63 het volgende:
Heeft er iemand Sinterklaas liedjes voor op de gitaar? :P
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 | B|---------------------------------------------------------------------------| G|---------2-3-5-2---3------------------------------------------------------------| D|---3-3-5---------3---5-2-3--------------------------------------------------------| A|-3--------------------------------------------------------------------------| E|---------------------------------------------------------------------------| e|---------------------------------------------------------------------------| B|---------------------------------------------------------------------------| G|--------2-----3--------------------------------------------------------------| D|----3-3---5-5---2-2-5-3----2-keer--------------------------------------------------------| A|--3-------------------------------------------------------------------------| E|---------------------------------------------------------------------------| e|---------------------------------------------------------------------------| B|---------------------------------------------------------------------------| G|--5-----5-2-2--5--3-3-2------------------------------------------------------------| D|----5-5-----------------5-----------------------------------------------------| A|---------------------------------------------------------------------------| E|---------------------------------------------------------------------------| e|---------------------------------------------------------------------------| B|---------------------------------------------------------------------------| G|---------2-3-5-2---3------------------------------------------------------------| D|---3-3-5---------3---5-2-3--------------------------------------------------------| A|-3--------------------------------------------------------------------------| E|---------------------------------------------------------------------------| |
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I feel kinda Locrian today
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | B|---------------------------------------------------------------------------| G|---------------2-------------2-----------------------------------------------| D|------3-3--3-5---3---5-5-5-5---5-3---2-keer------------------------------------------------| A|--3-3------------------------------------------------------------------------| E|---------------------------------------------------------------------------| e|---------------------------------------------------------------------------| B|---------------------------------------------------------------------------| G|-----3-3--2---2---2-2---5--2------------------------------------------------------| D|-3-3--------5---------5------5-3-------------------------------------------------| A|---------------------------------------------------------------------------| E|---------------------------------------------------------------------------| e|---------------------------------------------------------------------------| B|---------------------------------------------------------------------------| G|--------------2--2-2----------------------------------------------------------| D|--3-3-3-3-3-5--------5-3-2-2-3-------------------------------------------------------| A|---------------------------------------------------------------------------| E|---------------------------------------------------------------------------| |
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I feel kinda Locrian today
quote:Op zondag 16 november 2008 17:59 schreef starla het volgende:
[..]
Deze zelf ff getabd:
[ code verwijderd ]Die eerste regel..4e noot, die snap ik niet helemaal, hoe moet die klinken/is die wel goed?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.------------------
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 | B|----3-----------------------------------------------------------------------| G|--5---5-3-2---------------2-2----3-----------2-------------------------------------| D|------------5-3-3-3-3-3--------5---2-2-2-3-5---------------------------------------------| A|---------------------------------------------------------------------------| E|---------------------------------------------------------------------------| e|---------------------------------------------------------------------------| B|---------------------------------------------------------------------------| G|-2----2-3----2-3-5----------------------------------------| D|---5-------5---------2-keer------------------------------------------------| A|---------------------------------------------------------------------------| E|---------------------------------------------------------------------------| e|---------------------------------------------------------------------------| B|-----3---------------------------------------------------------------------| G|--5----5-3-2-------------2-------3-----------------------------------------------| D|-------------5-3-3-3-3-----3-5-5-----2-3---------------------------------------------| A|-----------------------------------5----------------------------------------| E|---------------------------------------------------------------------------| e|---------------------------------------------------------------------------| B|---------------------------------------------------------------------------| G|--------------------------2-2---2-2---3----------2-------------| D|------------------------3-----------5----2-2-3-5---3---2-keer-----------| A|--3-3-5-3-3-3-5-3-3-3-3---------------------------------------------------------------| E|---------------------------------------------------------------------------| |
Ja die is goed, je moet hem snel spelen:quote:Op zondag 16 november 2008 18:17 schreef Trigalti het volgende:
[..]
Die eerste regel..4e noot, die snap ik niet helemaal, hoe moet die klinken/is die wel goed?
Waar heb je hem besteld als ik vragen mag?quote:Op zondag 16 november 2008 17:45 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ok, als het goed is krijg ik em ook aan het begin van deze week binnen
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | B|------3-3---3-----------------------------------------------------------------| G|--5-5-----5---5-3-2----2-keer---------------------------------------------------------| D|--------------------3-------------------------------------------------------| A|---------------------------------------------------------------------------| E|---------------------------------------------------------------------------| e|---------------------------------------------------------------------------| B|-------------------3--------------------------------------------------------| G|-3-3-3-3---3-3-------5-3-2----------------------------------------------------------| D|---------5-----------------5-3-----------------------------------------------| A|---------------------------------------------------------------------------| E|---------------------------------------------------------------------------| |
Niet echt een kwestie van onthouden, maar routine. Je kunt het natuurlijk ook beredeneren adh vanquote:Op zondag 16 november 2008 18:39 schreef Verluste het volgende:
[..]
Waar heb je hem besteld als ik vragen mag?
Enne hoe onthouden jullie je akkoorden? Ik speel ze per dag een keer of 2, zodat ik ze allemaal onthou.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |