abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63165262
Mn vingers zijn echt te klein hoor. Als ik er drie fretten tussen moet hebben dan zit ik echt aan mn vingers te sjorren. Of mn pink is gewoon te zwak, die houdt de snaar ook niet netjes op zn plek. En de hele tijd switchen met je vingers is ook kut.
Ik ga pinkoefeningen doen
pi_63168938
quote:
Op woensdag 12 november 2008 17:12 schreef qu63 het volgende:

[..]

toch wat uit weten te halen:
[ code verwijderd ]
Ik zou *iets* meer gebuik maken van het feit dat je zes snaren tot je beschikking hebt, ipv bijna alles op de dunne e-snaar te spelen. Hou er sowieso rekening mee dat tabs niet heilig zijn en probeer bij een nummer als dat om het gewoon op gehoor uit te vogelen. Dan speel je het gelijk zoals jij het het prettigst vindt.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  woensdag 12 november 2008 @ 20:34:22 #253
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_63169801
quote:
Op woensdag 12 november 2008 20:12 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ik zou *iets* meer gebuik maken van het feit dat je zes snaren tot je beschikking hebt, ipv bijna alles op de dunne e-snaar te spelen. Hou er sowieso rekening mee dat tabs niet heilig zijn en probeer bij een nummer als dat om het gewoon op gehoor uit te vogelen. Dan speel je het gelijk zoals jij het het prettigst vindt.
De gozer op dat filmpje gebruik ook bijna alleen de dunne e-snaar.. en tabs zijn tot nu toe voor mij wel een beetje heilig, want mn gehoor is nog niet zo ontwikkeld op gitaar geluiden enzo
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_63178046
quote:
Op woensdag 12 november 2008 20:34 schreef qu63 het volgende:

[..]

De gozer op dat filmpje gebruik ook bijna alleen de dunne e-snaar.. en tabs zijn tot nu toe voor mij wel een beetje heilig, want mn gehoor is nog niet zo ontwikkeld op gitaar geluiden enzo
Wat heb jij met die gozer in dat filmpje te schaften? Ik vind het nogal middelmatig, eigenlijk.

En als je op gehoor een gitaar kan stemmen (dwz: de snaren stemmen in overeenstemming tot elkaar), kan je ook op gehoor een tab schrijven.En ik weet gek genoeg dat jij in het bezit bent van een origineel van de Furia-soundtrack, dus ga gewoon even luisteren.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_63179049
Ik ga even uit van de youtubeversie van "The Meeting"
In dat geval is de allereerste toon waarschijnlijk al fout, want in The Meeting zit daar wat tremolo in en dat gaat wat lastig op de kam. Timing vogel je zelf maar even uit.
Als er iets tussen haakjes aanhalingstekens staat, is dat geen "ghost note", maar de alternatieve manier. Er zijn natuurlijk tig verschillende manieren om het te spelen, maar dit zijn kleine verschillen die ik zo 1-2-3 aan kon geven.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
------------------------------------------------------------------------
---12b13r12--10-"8"-10---------13b15r13-12--10--12--9s-10s-12-----------
-9--------------12-----10---10---------------------"13"-------10-9h10p9-

-------------------------------12b13r12-10----10------------------
---12b13r12--10-(8)-10---------------------13-----12s-13s-15s-17--
-9--------------12-----10---10------------------------------------
------------------------------------------------------------------

--------------------------10s-8-----7-8---------------------------
---12b13r12--10-(8)-10------------------10------------------------
-9--------------12-----10-------9-7-------------------------------

----10--10-12-13--12-10-12-------------10--10-12-13--12-10-12-(10h12)
-10------------------------10-10----10-------------------------------
---------------------------------------------------------------------

----10--10-12-13--12-10-------10-12-10--------------10--------------
-10---------------------13-13----------13-11--11-13----13-11-10-----
-----------------------------------------------------------------9--
--------------------------------------------------------------------

etc...

[ Bericht 3% gewijzigd door Jordy-B op 13-11-2008 15:41:52 ]
  donderdag 13 november 2008 @ 12:10:59 #256
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_63186742
12b13r12 is 12 bend naar 13 release op 12?

en de tabs die ik vond kloppen wel met de youtube versie die ik postte.

De echte versie van Brian klinkt idd wel anders (en ook een stuk soepeler ), maar ik vond dat ik toch wel redleijk dichtbij kwam

Het is ook het eerste nummer wat ik volledig kan spelen en ook het eerste nummer wat ik uit mn hoofd ken!
It's Time To Shine
pi_63187356
quote:
Op donderdag 13 november 2008 12:10 schreef qu63 het volgende:
12b13r12 is 12 bend naar 13 release op 12?

en de tabs die ik vond kloppen wel met de youtube versie die ik postte.

De echte versie van Brian klinkt idd wel anders (en ook een stuk soepeler ), maar ik vond dat ik toch wel redleijk dichtbij kwam

Het is ook het eerste nummer wat ik volledig kan spelen en ook het eerste nummer wat ik uit mn hoofd ken!
Jep... bend en release.

Meestal speelt brian op dat soort stukjes een (zo-goed-als) onhoorbare bend en legt 'ie de nadruk op de release.

s is slide, trouwens.
  donderdag 13 november 2008 @ 13:05:13 #258
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_63188122
quote:
Op donderdag 13 november 2008 12:35 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Jep... bend en release.

Meestal speelt brian op dat soort stukjes een (zo-goed-als) onhoorbare bend en legt 'ie de nadruk op de release.

s is slide, trouwens.
12b13r12 houdt dus in dat ik em op de 12e fret pak, dan de snaar omhoog doe en ook de 13e fret pak?
It's Time To Shine
pi_63188157
Het klopt trouwens wel dat de tab redelijk overeenkomt met de youtubeversie die je vond, alleen klopt die youtubeversie niet helemaal met de muziek... De noten kloppen wel, maar jij weet ook wel dat Bri nogal veel bends gebruikt en er geen gewoonte van maakt om alles op één snaar te spelen. Ik weet niet welk nummer jij gebruikt als referentie, maar als ik zo luister naar The Meeting, klopt er geen zak van die tab en het youtubefilmpje.
pi_63188236
quote:
Op donderdag 13 november 2008 13:05 schreef qu63 het volgende:

[..]

12b13r12 houdt dus in dat ik em op de 12e fret pak, dan de snaar omhoog doe en ook de 13e fret pak?
Nee... Je pakt hem op de 12e fret en bendt hem totdat de toon gelijk is aan die op de 13e fret. Je bendt de toon dus een halve stap (1 fret) omhoog. Die bend hou je vast en laat je vervolgens weer vrij langzaam terugkomen naar de toon van de 12e fret (release).

Normaal is een bend een hele stap (twee frets), maar in dit nummer zijn het halve stappen, daarom geef ik het even op die manier aan, zodat je weet tot waar je moet benden.
  donderdag 13 november 2008 @ 13:13:33 #261
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_63188314
quote:
Op donderdag 13 november 2008 13:10 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Nee... Je pakt hem op de 12e fret en bendt hem totdat de toon gelijk is aan die op de 13e fret. Je bendt de toon dus een halve stap (1 fret) omhoog. Die bend hou je vast en laat je vervolgens weer vrij langzaam terugkomen naar de toon van de 12e fret (release).

Normaal is een bend een hele stap (twee frets), maar in dit nummer zijn het halve stappen, daarom geef ik het even op die manier aan, zodat je weet tot waar je moet benden.
Thanks, vanavond maar weer proberen
It's Time To Shine
pi_63189357
quote:
Normaal? Er zijn genoeg bends van een halve toon, drie-kwart toon, kwart-toon e.d.

@qu

Als dit het eerste nummer is dat je kunt spelen, zou ik beginnen met iets makkelijkers. Met bends, slides, hammerons en pulloffs kun je beter wachten totdat je deze ook goed kunt uitvoeren.
I feel kinda Locrian today
  donderdag 13 november 2008 @ 13:52:57 #263
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_63189469
quote:
Hmz, dan moet ik mn oren maar eens gaan trainen denk ik..
It's Time To Shine
  donderdag 13 november 2008 @ 13:55:57 #264
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_63189565
quote:
Op donderdag 13 november 2008 13:49 schreef starla het volgende:
@qu

Als dit het eerste nummer is dat je kunt spelen, zou ik beginnen met iets makkelijkers. Met bends, slides, hammerons en pulloffs kun je beter wachten totdat je deze ook goed kunt uitvoeren.
Ben ik helemaal met je eens, maar ik ben een slechte leerling enzo
It's Time To Shine
pi_63189756
quote:
Op donderdag 13 november 2008 13:49 schreef starla het volgende:

[..]

Normaal? Er zijn genoeg bends van een halve toon, drie-kwart toon, kwart-toon e.d.

@qu

Als er in een tab een b'tje staat, is dat meestal een full bend. Dat bedoel ik met "normaal".
  donderdag 13 november 2008 @ 16:49:19 #266
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_63194981
quote:
Op donderdag 13 november 2008 13:13 schreef qu63 het volgende:

[..]

Thanks, vanavond maar weer proberen
Nu klinkt het nergens meer naar

Dat was dus wel ff na 3x proberen, dus ik hoop wel dat het beter gaat lukken

En misschien maar wat meer justinguitar proberen, das tenminste niet tijd en geld gebonden (helaas heb ik die nooit op hetzelfde moment over..)
It's Time To Shine
pi_63197068
quote:
Op donderdag 13 november 2008 16:49 schreef qu63 het volgende:

[..]

Nu klinkt het nergens meer naar

Dat was dus wel ff na 3x proberen, dus ik hoop wel dat het beter gaat lukken

En misschien maar wat meer justinguitar proberen, das tenminste niet tijd en geld gebonden (helaas heb ik die nooit op hetzelfde moment over..)
Sla de snaar eens lichtjes aan bij de release.

En ik heb The Meeting als voorbeeld gebruikt, hè. Da's echt een elektrisch nummer.
  donderdag 13 november 2008 @ 18:47:01 #268
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_63197700
quote:
Op donderdag 13 november 2008 18:17 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Sla de snaar eens lichtjes aan bij de release.

En ik heb The Meeting als voorbeeld gebruikt, hè. Da's echt een elektrisch nummer.
Ik heb geprobeerd om met die versie mee te spele met de 'verkeerde' tabs, en naast de snelheid en timing klopte het wel aardig

Ik hoor in het eerste stuk ook niet echt een bend, voor mij gehoor zijn het echt losse noten. Dus of ik em bend naar 13 of fret op 13 maakt niet uit, toch?
It's Time To Shine
  donderdag 13 november 2008 @ 18:49:00 #269
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_63197763
It's Time To Shine
pi_63197892
quote:
Op donderdag 13 november 2008 18:47 schreef qu63 het volgende:
Ik hoor in het eerste stuk ook niet echt een bend, voor mij gehoor zijn het echt losse noten. Dus of ik em bend naar 13 of fret op 13 maakt niet uit, toch?
Je hoort maar 2 verschillende aanslagen (de eerste 2), dus een bend. Anders hoorde je er wel 3 of 4.
I feel kinda Locrian today
pi_63198969
Ik heb een vraga he.
Ik speel nu zo`n 3 maanden elektrische gitaar en heb daarvoor nooit op les ofzo gezeten.
Nu kan ik al een aantal intro`s van metallica, the killers, arctic monkeys en editors.
Alleen.... het lijkt wel of mijn pink scheef staat.
Als ik bijvoorbeeld Mr Brightside probeer kan ik niet met mijn pink goed op de fret houden.
Hij staat er super schuin op.
Kan iemand me zeggen of mijn hand gewoon verneukt is of dat iedereen de pink een beetje schuin heeft staan als ie met 4-5 vingers speelt ( en de pink dus moet gebruiken)
  donderdag 13 november 2008 @ 21:50:04 #272
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_63203480
Wat is scheef, welke richting? Ik kan me er geen beeld van vormen. Dus voor nu hou ik het op verneukt.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_63214786
quote:
Op donderdag 13 november 2008 19:37 schreef Shadow_NL het volgende:
Ik heb een vraga he.
Ik speel nu zo`n 3 maanden elektrische gitaar en heb daarvoor nooit op les ofzo gezeten.
Nu kan ik al een aantal intro`s van metallica, the killers, arctic monkeys en editors.
Alleen.... het lijkt wel of mijn pink scheef staat.
Als ik bijvoorbeeld Mr Brightside probeer kan ik niet met mijn pink goed op de fret houden.
Hij staat er super schuin op.
Kan iemand me zeggen of mijn hand gewoon verneukt is of dat iedereen de pink een beetje schuin heeft staan als ie met 4-5 vingers speelt ( en de pink dus moet gebruiken)
Hoe staat je duim op je hals? Die zou ongeveer recht tegenover je middelvinger moeten staan.

Ik merk bij mijzelf dat als ik mijn duim meer in de lengte van mijn hals leg dat mijn pink dan ook minder netjes komt te staan.
pi_63242444
Kan opzich al aardig gitaar spelen met open akkoorden etc maar barré nog écht niet, heb maar even een cursus van internet getrokken zodat ik het kan gaan leren. Krijg het echt niet voor elkaar om bijvoorbeeld de A-positie te pakken, met 3 vingers in een vakje gepropt Vooral op akoestische gitaar is het een ramp De rest lukt best aardig
  zaterdag 15 november 2008 @ 13:19:41 #275
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_63242565
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 13:12 schreef Yuin het volgende:
Kan opzich al aardig gitaar spelen met open akkoorden etc maar barré nog écht niet, heb maar even een cursus van internet getrokken zodat ik het kan gaan leren. Krijg het echt niet voor elkaar om bijvoorbeeld de A-positie te pakken, met 3 vingers in een vakje gepropt Vooral op akoestische gitaar is het een ramp De rest lukt best aardig
Ik speel de A dan ook met twee vingers in drie vakjes
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')