quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 13:30 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:Misschien bedoelde 'ie wel dat 'ie graag creatief omgaat met spelling en zo met betekenis probeert te spelen.
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 13:54 schreef timmmmm het volgende:Nee, ik denk dat hij bedoelde dat hij niet kan spellen, en net doet of het hem niet uitmaakt, zodat hij het ook niet hoeft te leren
Beiden gelijk.
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 14:02 schreef Tha_Erik het volgende:Ik vind foute spelling zo afleidend. En vooral in gedichten waar je toch al het idee hebt dat alles wat afwijkend is (typografie, woordgebruik, spelling) er staat om een specifieke reden.
Ben afwijkend en heb schijt aan iemand anders zijn mening. Je laat je snel afleiden en dat vind ik juist wel grappig

daar doe ik het eigenlijk eerder voor dan voor de mensen die er overheen kijken en de ware aard van het beestje ziet.
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 14:05 schreef timmmmm het volgende:Ik vind correcte spelling gewoon deel uitmaken van gedichten, gedichten kunnen niet zonder! Dat is htzelfde als dat je zegt dat je een muur van bakstenen maakt zonder voegsel; het kan ongetwijfeld, maar het is veel beter om het toch maar te gebruiken!
Oke, ik vind een muur zonder voegsel veel mooier. De muur heeft namelijk geen steun aan enig ander materiaal nodig om te overleven en te blijven staan. Er zijn echter dingen of mensen die de muur een hard stoot geeft, maar daarom sta ik aan de andere kant om de muur van het omvallen te reredden.
Spelling maakt zeker een deel uit van het gedicht, maar aangezien ik in mijn gedichten wil laten zien dat het mij geen reet intereseert wat de rest irriteert of heeft verzonnen om mij maar netjes te laten typen. Dus vandaar dat ik het liever niet corrigeer.
Daarbij; ik hou niet van perfectie, perfect bestaat niet en ik ga er ook niet naar streven. Ik vind een half fabrikaat wat nog niet af is veel mooier om naar te kijken en zijn uitbreidingen nog open laten staan.
Nogsteeds niet duidelijk?
Gek is mooi, goed is fout
Nog een gedicht met spelfouten voor jullie (voor dus niet over);;
Waarom
zoveel haat
zoveel liefde
tegelijk
Gek
Het gevecht
van binnen
wie zal er winnen
Oneerlijke strijd