Ja, hier hebben we er eentje: Post hier eigengeschreven verhalen.quote:Op woensdag 24 september 2008 10:48 schreef timmmmm het volgende:
Mooi JAM, zeg weet iemand of er ook een topic is als deze, maar dan met zelfgeschreven verhalen?
quote:Op woensdag 24 september 2008 11:18 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ja, hier hebben we er eentje: Post hier eigengeschreven verhalen..
Maar je mag natuurlijk ook een eigen topic voor je eigen verhalen openen.
De meesten lezen hier alleen meequote:Op vrijdag 10 oktober 2008 16:15 schreef Oxymoron het volgende:
Niemand die er een mening over heeft?
Dankjewel.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 10:08 schreef De-oneven-2 het volgende:
De eerste strofe is niet veel minder dan briljant, Puala.
Vind het wel mooi maar totaal niet mijn denkwijze, of je het nu wil of niet, ik schrijf hem over in mijn denkwijze :pquote:Op donderdag 16 oktober 2008 23:40 schreef Guidow het volgende:
Ik heb me eigenlijk nooit geïnteresseerd voor gedichten, maar vandaag tijdens een niet erg boeiend college, besloot ik om een gedicht te maken. Ik ben dus erg benieuwd wat jullie van mijn allereerste gedicht vinden.
Begrijpen van 't verleden
Steeds een beetje meer
Genieten van het heden
Toekomst is niks meer
Omdat.quote:Op zondag 19 oktober 2008 15:12 schreef MinderMutsig het volgende:
Waarom Engelse woorden gebruiken in een Nederlands gedicht?
Ik bedoel het niet lullig hoor, het is een oprechte vraag. Net als mijn vorige.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 11:52 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Nou nou, niet zo streng voor dat jochie.
En dat ook wel een beetje eigenlijk ja.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:31 schreef DevilsAndDust het volgende:
Spelling boeit je niet? En dan verwacht je nog dat mensen serieus naar je gedichten kijken ook?.
Daarom ben ik meer van leem. Of paardestront, dat schijnt ook geod te werken.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 16:05 schreef JAM het volgende:
Dat heb je nu mooi gezegd jongen, dat heb je nu mooi gezegd. Wat een beeldspraak, wat een metafoor. Als een muur van bakstenen zonder voegsel; zo is het maar net. Wat een gekkigheid zou dat zijn zeg, nondeju.
prachtigquote:Op maandag 20 oktober 2008 11:18 schreef Tha_Erik het volgende:
----
Val
Ik sta aan de rand van een straat
Een stoeprand.
Met mijn tenen over de kant
Rijst in mij een vraag of God bestaat
'Geef een teken!'
Niets.
Met een stap wil ik verder gaan
En struikel uit mijn staan
Maar zal het nu dat Hij het zo bedoelen zal
Of dat ik louter en alleen door toeval val
----
Uren tussen colleges zetten je toch aan het denken.
Nou ja, spelling zijn maar regels en ik hou me nou een maal niet aan regels. Daarbij haat ik mierenneukers die niks kunnen lezen als het niet goed gespeld is. Vandaar, ik kan wel tegen kritiek maar vertel me dan iets waar ik aan heb. Je hoeft me niet serieus te nemen en je hoeft het al helemaal niet te lezen als je toch alleen maar gaat mierenneuken over een paar foutjes. Ben over het algemeen snel aangebrand maar kan er hendig tegen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:05 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik bedoel het niet lullig hoor, het is een oprechte vraag. Net als mijn vorige.![]()
Als je voor jezelf serieus met dichten bezig bent is het een hele stap om die gedichten hier voor de buitenwereld tentoon te spreiden maar als je bij de eerste vraag (niet eens kritiek) al gelijk zo in de verdediging schiet is het misschien beter om die gedichten die je voor jezelf hebt geschreven ook voor jezelf te houden. Dan ligt het blijkbaar te gevoelig om ze met anderen te kunnen delen.
quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 13:30 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Misschien bedoelde 'ie wel dat 'ie graag creatief omgaat met spelling en zo met betekenis probeert te spelen.
Beiden gelijk.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 13:54 schreef timmmmm het volgende:
Nee, ik denk dat hij bedoelde dat hij niet kan spellen, en net doet of het hem niet uitmaakt, zodat hij het ook niet hoeft te leren
Ben afwijkend en heb schijt aan iemand anders zijn mening. Je laat je snel afleiden en dat vind ik juist wel grappigquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 14:02 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik vind foute spelling zo afleidend. En vooral in gedichten waar je toch al het idee hebt dat alles wat afwijkend is (typografie, woordgebruik, spelling) er staat om een specifieke reden.
Oke, ik vind een muur zonder voegsel veel mooier. De muur heeft namelijk geen steun aan enig ander materiaal nodig om te overleven en te blijven staan. Er zijn echter dingen of mensen die de muur een hard stoot geeft, maar daarom sta ik aan de andere kant om de muur van het omvallen te reredden.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 14:05 schreef timmmmm het volgende:
Ik vind correcte spelling gewoon deel uitmaken van gedichten, gedichten kunnen niet zonder! Dat is htzelfde als dat je zegt dat je een muur van bakstenen maakt zonder voegsel; het kan ongetwijfeld, maar het is veel beter om het toch maar te gebruiken!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |