In de teller is de grootste term van de orde x³ met coëfficient sqrt(3).quote:Op dinsdag 16 september 2008 21:36 schreef frenkck het volgende:
ow x gaat naar oneindig, maar dat staat verkeerd. Dat was ik vergeten aan te passen.
Je komt er vrij snel uit als je ziet dat termen als +1, -37 e.d. verwaarloosbaar worden tov de x.quote:Op dinsdag 16 september 2008 21:53 schreef frenkck het volgende:
mm, ik dacht weer veelste moeilijk over die wortels. Zo lastig is hij eigenlijk niet eens. Bedankt.
Lijk me duidelijk. Je moet (verhoudingen van) oppervlaktes gaan bepalen. En (x - ½)² + (y - ½)² = ¼ is de vergelijking van een cirkel met middelpunt (½,½) en straal ½. Niet moeilijk toch?quote:Op woensdag 17 september 2008 00:46 schreef Thomass het volgende:
A point (x, y) is to be selected from the square S containing all points (x, y) such that 0 <= x <= 1 and 0 <= y <= 1. Suppose that the probability that the selected point will belong to each specified subset of S is equal to the area of that subset. Find the probability of each of the following subsets:
(a) the subset of points such that (x - ½)² + (y - ½)² ≥ ¼
Hoe in godsnaam?
er is ook nog een b en een c, als ik daar niet uitkom horen jullie dat later wel
Nouja als je het zo bekijkt niet natuurlijk, maar als je gaat proberen om x in y uit te drukken en je een voorstelling maken van hoe het 'gearceerde' deel in het vierkantje eruitziet wel.quote:Op woensdag 17 september 2008 01:08 schreef Riparius het volgende:
[..]
Lijk me duidelijk. Je moet (verhoudingen van) oppervlaktes gaan bepalen. En (x - ½)² + (y - ½)² = ¼ is de vergelijking van een cirkel met middelpunt (½,½) en straal ½. Niet moeilijk toch?
Ik heb geen idee.quote:Op zondag 21 september 2008 13:31 schreef GlowMouse het volgende:
Voor zo'n lijnstuk geldt dat LOG(y ) = a*LOG(x ) + b, toch? Kun je dat omschrijven in iets als y = ...?
De formule voor elasticiteit?quote:Op zondag 21 september 2008 14:34 schreef GlowMouse het volgende:
Als je LOG(kolom1 ) = a*LOG(kolom2 ) + b niet om kunt schrijven naar iets in de vorm van kolom 1 = .... dan kun je de betekenis van a niet vinden. Probeer eens wat, hoe krijg je die log weg aan de linkerkant?
Of anders: a = d LOG(kolom 1) / d LOG(kolom 2) = d(kolom 1) / d(kolom 2) * kolom 2 / kolom 1, misschien dat je daar wat in ziet.
Bedankt!quote:Op zondag 21 september 2008 14:46 schreef GlowMouse het volgende:
Inderdaad, je kon het zelf verzinnen
Vanaf = F7[x]/(x2-2,x-3)... is alles te volgen maar het idee om F7[x] te nemen vind ik wel apart. Hoe ga je van Z[sqrt(-19)] naar F7[x]... ? Heeft dit te maken met het feit dat (7) een hoofdideaal in Z[sqrt(-19)]? Welke achterliggende gedachte gebruik je eigenlijk?quote:Op zondag 21 september 2008 17:08 schreef thabit het volgende:
R/I is makkelijk te bepalen. Dat is gewoon isomorf met F7[x]/(x2+19,x+18) = F7[x]/(x2-2,x-3). Het polynoom x2-2 ontbindt over F7 als (x-3)(x+3) dus wat je overhoudt is F7[x]/(x-3), wat isomorf is met F7. R/I is dus een lichaam en daaruit volgt dat I een maximaal ideaal is.
Nee, mijn aanpak is wel juist en nergens eis ik u1=u2. Ik stel alleen de x1+x2+x3=0 om een unieke oplossing te krijgen, maar dat gaat natuurlijk fout wanneer er geen x negatief is. Vervang je die vergelijking door x1+x2+x3 = 1 dan krijg je x1=1/2, x2=3/8 en x3=1/8, en dat is wel juist. Lees mijn oplossing maar goed doorquote:Op zondag 21 september 2008 18:53 schreef Guest10101 het volgende:
Het gaat dus om een derde lijn door de oorsprong die zowel l (of u1) als m (of u2) snijdt, maar niet in hetzelfde punt, want l en m snijden elkaar niet. Volgens mij probeer jij (GM) nu de vergelijking u1 = u2 op te lossen? Wel bedankt iig.. iemand nog een idee?
Ik snap het, thanksquote:Op zondag 21 september 2008 19:06 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Nee, mijn aanpak is wel juist. Ik stel alleen de x1+x2+x3=0 om een unieke oplossing te krijgen, maar dat gaat natuurlijk fout wanneer er geen x negatief is. Vervang je die vergelijking door x1+x2+x3 = 1 dan krijg je x1=1/2, x2=3/8 en x3=1/8, en dat is wel juist. Lees mijn oplossing maar goed door
Ik heb echt geen idee hoe ik dit aan moet pakken!quote:bepaal p zodat de grafiek van y = 2x^2 en x^2 + p*y^2 = 5 elkaar loodrecht snijden.
Ahhhh! ik snap het al. Thanks.quote:Op zondag 21 september 2008 18:47 schreef teletubbies het volgende:
[..]
Vanaf = F7[x]/(x2-2,x-3)... is alles te volgen maar het idee om F7[x] te nemen vind ik wel apart. Hoe ga je van Z[sqrt(-19)] naar F7[x]... ? Heeft dit te maken met het feit dat (7) een hoofdideaal in Z[sqrt(-19)]? Welke achterliggende gedachte gebruik je eigenlijk?
bedankt!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | basex = [0; 0; 1; 1;]; imagex = repmat(basex,16,64); basey = [0; 0; 0; 0; 0; 0; 0; 0; 1; 1; 1; 1; 1; 1; 1; 1;]; imagey = repmat(basey,4,64); subplot(2,2,1); imshow(imagex); title('Image X'); subplot(2,2,2); imshow((fft2(imagex))); title('2D Fourier Transform of Image X'); subplot(2,2,3); imshow(imagey); title('Image Y'); subplot(2,2,4); imshow((fft2(imagey))); title('2D Fourier Transform of Image Y'); |
quote:Het model waar ik naar toe moet is inderdaad exact wat je zegt, zo had ik 'm ook opgesteld. Het zit 'm echter in de bewerkingen die zij uitvoeren, en hoe ik bijvoorbeeld de baseline sales eruit haal.
Het eerste bezwaar kan ik niet zomaar oplossen maar het is onduidelijk hoe groot dat probleem is, het tweede is eenvoudig op te lossen door generalized least squares te gebruiken.quote:The main aim of this paper is to develop the multivariate
time series modeling method in the framework of a general
state space model [13]. One can consider the use of the standard
regression technique. Compared with the regression
technique, however, an advantage of the proposed method
is it can incorporate prior information that characterizes the
dynamic behavior of daily sales. For example, it can estimate
the long term trend of baseline sales. Furthermore,
Shapiro-Wilk normality test rejected the null hypotheses of
the normality of our dataset, which is one the most essential
assumption of the standard regression technique.
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |