abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61684672
Hierbij het vervolg op het eerste topic betreffende Michel Houellebecq

Wat mij betreft is het voortzetten van de topic uiterst zinvol, aangezien er nog zoveel meer is waarover wij van gedachten kunnen uitwisselen rondom deze schrijver en zijn werk.
pi_61684742
Zeker, zeker. Maar dan Ryan3's aanhoudende gezeik over dat wij geborneerde burgermannetjes zijn.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_61684772
Heb weer even de achternaam in de TT aangepast .
pi_61684874
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 19:46 schreef mane het volgende:
Een verschuiving in de manier waarop je naar de wereld kijkt? Dat is geen obsessie, maar een revolutie.
Nou, ik kan nog niet goed mijn gevoel omzetten naar een concrete kijk. Het is wat gefragmenteerd allemaal, maar ik weet wel dat het veroorzaakt is door mijn contact met Houellebecq. Het laat me niet los .
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 20:05 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Herkenbaar. Ik heb het gehad met Maarten 't Hart. Maandenlang doolde ik rond in zijn universum. Constant liep ik met hem in mijn hoofd. Je kan zeggen dat er schrijvers zijn die vanuit een voor jou zeer herkenbare en identificeerbare 'grondstemming' het leven belichten. 't Hart is voor mij zo'n schrijver, W.F. Hermans en Michel Houellebecq ook.

[ afbeelding ]

Wellicht een aanrader. Meesterlijk verhaal over taal, vervreemding en bestaan.
Hartelijk dank voor je leestip, Scaurus . Het is inderdaad dat mijn opvattingen en interpretatie van de wereld door Houellebecq worden bevestigd, maar hij doet het op zo'n manier, dat het mij erg bezighoudt. Hij zit de gehele tijd in mijn hoofd, zoals jij aangeeft datzelfde met 't Hart hebt ervaren.
pi_61684906
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 20:35 schreef DaMart het volgende:
Meen je dat ? Heb ik het toch verkeerd gedaan. Bedankt in ieder geval!
pi_61684952
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 20:35 schreef DaMart het volgende:
Kun je dan gelijk even een PM sturen naar Scaurus dat zijn gezeik even halt houdt bij de laatste post boven die van jou? Ik vind het grappig om over literatuur te discussiëren, maar niet grappig is het door één of andere upstart hier op Fok! van alles en nog wat aangenaaid te krijgen. Bvd.
I´m back.
pi_61685030
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 20:19 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hoezo nou een verschuiving man, als iemand kritisch is over conservatisme dan ga je op je high horse zitten. Huilebek is toch een soort bevestiging voor je?
Ah, ben je er weer om lekker door te etteren? Ik heb al uitgelegd waarom ik gepikeerd raakte door hetgeen jij verkondigde. Dat was niet vanwege je kritiek op het conservatisme, maar vanwege de minachting waarmee je je kritiek etaleert (ook weer dat woord 'Huilebek', sodemieter eens op man). Je kunt het niet laten om de gehele tijd te stoken en te trollen als iemand zijn/haar waardering uitspreekt voor H. of aangeeft wat H. met hem/haar doet. Waarom dan niet gewoon niet reageren?
pi_61685054
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 20:39 schreef servus_universitas het volgende:
Meen je dat ? Heb ik het toch verkeerd gedaan. Bedankt in ieder geval!
Zo'n bewonderaar ben je in ieder geval niet
pi_61685087
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 20:40 schreef Ryan3 het volgende:
Ik vind het grappig om over literatuur te discussiëren, maar niet grappig is het door één of andere upstart hier op Fok! van alles en nog wat aangenaaid te krijgen. Bvd.
Je doet het erom, he
pi_61685117
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 20:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Kun je dan gelijk even een PM sturen naar Scaurus dat zijn gezeik even halt houdt bij de laatste post boven die van jou? Ik vind het grappig om over literatuur te discussiëren, maar niet grappig is het door één of andere upstart hier op Fok! van alles en nog wat aangenaaid te krijgen. Bvd.
Je bent er geheel zelf debet aan, Ryan3. En dan een beetje de vermoorde onschuld spelen. Kritiek is prima, maar gaarne met de nodige respect.
pi_61685141
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 20:43 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Zo'n bewonderaar ben je in ieder geval niet
Het komt door de roes waarin ik momenteel verkeer .
pi_61685330
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 20:42 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Ah, ben je er weer om lekker door te etteren? Ik heb al uitgelegd waarom ik gepikeerd raakte door hetgeen jij verkondigde. Dat was niet vanwege je kritiek op het conservatisme, maar vanwege de minachting waarmee je je kritiek etaleert (ook weer dat woord 'Huilebek', sodemieter eens op man). Je kunt het niet laten om de gehele tijd te stoken en te trollen als iemand zijn/haar waardering uitspreekt voor H. of aangeeft wat H. met hem/haar doet. Waarom dan niet gewoon niet reageren?
Waarom zou ik niet Huilebek mogen schrijven, als mijn mening is dat Houellebecq vooral ook ene grote Huilebek is??? Wat is dat voor een vreemde voorliefde van conservatiefjes om steeds maar weer te willen censureren (dit naast jullie voorliefde om alleen datgene te lezen en tot je te nemen wat jullie mening bevestigt); jullie lijken wat dat betreft een beetje (veel) op communisten. Gelukkig is Fok! ene vrije forum voor vrije geesten en vrijgeesten, waarin zomaar een paar upstarts niet vintage users weg kunnen pesten louter en alleen op hun literaire likes and dislikes.
Dat is toch mooi zeker, dan hou je toch een beetje hoop in deze mensheid, of niet soms??? .
I´m back.
pi_61685398
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 20:43 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Je doet het erom, he
Dead serious, kid. .
I´m back.
pi_61685604
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 20:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Waarom zou ik niet Huilebek mogen schrijven, als mijn mening is dat Houellebecq vooral ook ene grote Huilebek is??? Wat is dat voor een vreemde voorliefde van conservatiefjes om steeds maar weer te willen censureren (dit naast jullie voorliefde om alleen datgene te lezen wat hun mening bevestigt); jullie lijken wat dat betreft een beetje (veel) op communisten. Gelukkig is Fok! ene vrije forum voor vrije geesten en vrijgeesten, waarin zomaar een paar upstarts niet vintage users weg kunnen pesten louter en alleen op hun literaire likes and dislikes.
Dat is toch mooi zeker, dan hou je toch een beetje hoop in deze mensheid, of niet soms??? .
Jij mag van mij gerust Huilebek schrijven. Ik kan en wil je dat niet verbieden. Je moet alleen daarbij wel beseffen wat je daarmee teweeg brengt. Waarom de naam van een persoon op zo'n schertsende manier vervormen? Dat is met geen andere reden dan om te etteren. Al je posts zijn doordrenkt van minachting voor het conservatisme, voor Houellebecq en voor zijn aanhangers. Dat leidt simpelweg keer op keer weer tot ergernis. Je zou de vrijheid op FOK! niet moeten misbruiken om te etteren, je zou die vrijheid met gevoel van verantwoordelijkheid moeten benutten om er iets moois van te maken.

Kom op jongen, je kunt het best.
pi_61685765
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 20:56 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Jij mag van mij gerust Huilebek schrijven. Ik kan en wil je dat niet verbieden. Je moet alleen daarbij wel beseffen wat je daarmee teweeg brengt. Waarom de naam van een persoon op zo'n schertsende manier vervormen? Dat is met geen andere reden dan om te etteren. Al je posts zijn doordrenkt van minachting voor het conservatisme, voor Houellebecq en voor zijn aanhangers. Dat leidt simpelweg keer op keer weer tot ergernis. Je zou de vrijheid op FOK! niet moeten misbruiken om te etteren, je zou die vrijheid met gevoel van verantwoordelijkheid moeten benutten om er iets moois van te maken.

Kom op jongen, je kunt het best.
Die vrijheid hebben we juist om met elkaar in de clinch te liggen, jongen, daar draait het om bij Fok!. En niet om een zoetsappig zootje ervan te maken.
Daarbij denk ik nog steeds dat ik een veel volwaardiger conservatief ben dan jij. .
Jij bent als conservatief natuurlijk ene grote joke.
I´m back.
pi_61685820
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 21:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Die vrijheid hebben we juist om met elkaar in de clinch te liggen, jongen, daar draait het om bij Fok!. En niet om een zoetsappig zootje ervan te maken.
Daarbij denk ik nog steeds dat ik een veel volwaardiger conservatief ben dan jij. .
Jij bent als conservatief natuurlijk ene grote joke.
Zou je dat kunnen toelichten? Ik ben daar oprecht benieuwd naar.
pi_61685896
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 21:02 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Zou je dat kunnen toelichten? Ik ben daar oprecht benieuwd naar.
Wat?
I´m back.
pi_61685987
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 21:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat?
Waarom ik als conservatief één grote joke ben?
pi_61686032
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 21:07 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Waarom ik als conservatief één grote joke ben?
O, goh, ik dacht dat je meer geïnteresseerd zou zijn in onze vrijheid, my bad...
I´m back.
pi_61686191
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 21:08 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

O, goh, ik dacht dat je meer geïnteresseerd zou zijn in onze vrijheid, my bad...
Waarom geef je geen inhoudelijk antwoord? Of was die opmerking gewoon met geen ander doel geplaatst, dan om te trollen?

Goed, ik laat mij alweer teveel meeslepen door je off-topic geëtter. Dat is erg jammer van de topic. Onderstaande lijn markeert het einde daarvan. Ik reageer alleen nog maar op je posts, wanneer ze inhoudelijk zijn conform het onderwerp en met respect opgesteld.

____________________________________________________________________________________
pi_61686244
Een mod is geattendeerd
pi_61686326
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 21:12 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Waarom geef je geen inhoudelijk antwoord? Of was die opmerking gewoon met geen ander doel geplaatst, dan om te trollen?

Goed, ik laat mij alweer teveel meeslepen door je off-topic geëtter. Dat is erg jammer van de topic. Onderstaande lijn markeert het einde daarvan. Ik reageer alleen nog maar op je posts, wanneer ze inhoudelijk zijn conform het onderwerp en met respect opgesteld.

____________________________________________________________________________________
Vrijheid is voor mij een groot goed. .
Dus nee, trollen heb ik nog nooit van mijn leven aan gedaan, kid.
Hoe kom je er überhaupt op?
I´m back.
pi_61686400
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 21:14 schreef Scaurus het volgende:
Een mod is geattendeerd
Ja, door mij idd, heb hem op de mail. .
Maar ik vind niet dat er een sanctie voor jou moet komen, daar gaat de discussie nu een beetje over.... .
I´m back.
pi_61686461
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 21:17 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, door mij idd, heb hem op de mail. .
Maar ik vind niet dat er een sanctie voor jou moet komen, daar gaat de discussie nu een beetje over.... .
OMG
pi_61686500
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 21:19 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

OMG
Je lacht. .
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: