abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 september 2008 @ 12:25:12 #226
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_61699499
quote:
Op woensdag 17 september 2008 10:12 schreef SeLang het volgende:
Nu op de BBC: Lloyds en HBOS in merger talks!

Ik was net bezig om mijn spaartegoed bij HBOS te reduceren

HBOS -51% nu -19%
http://finance.google.com/finance?q=LON%3AHBOS

Weer wat gemist dus
pi_61699545
quote:
Op woensdag 17 september 2008 12:25 schreef Drugshond het volgende:
* indahnesia.com legt wat Fortis dingen apart.
pi_61699613
quote:
Op woensdag 17 september 2008 12:20 schreef Drugshond het volgende:

[..]

[..]

Het is stil aan de overkant
Iemand een overzicht van de grootste dalers in Rusland?
pi_61699631
quote:
Op woensdag 17 september 2008 08:29 schreef HiZ het volgende:

[..]

Kan ook een fail zijn. Een failliete Wamu betekent geen failliete klanten.
maar wel miljoenen klanten die direct met de neus op de feiten gedrukt worden en ongetwijfeld kuddeverdrag (gaan) vertonen
  woensdag 17 september 2008 @ 12:36:39 #231
89730 Drugshond
pi_61699701
quote:
De Fed heeft dit jaar al ruim 900 miljard dollar (632 miljard euro) uitgegeven om faillissementen van financiële instellingen te voorkomen.
Hmjah... papier en groene inkt zijn vast flink duur aan het worden.
pi_61699730
http://finance.google.com/finance?q=NYSE:FNM

whehe... pre-market bijna verdubbeld.. staat wel leuk.. maar is verder inhoudsloos..
pi_61700303
Kom op... Neem HBOS gewoon niet over, laat eens wat gebeuren vandaag..
  woensdag 17 september 2008 @ 13:11:20 #235
78918 SeLang
Black swans matter
pi_61700394
quote:
Op woensdag 17 september 2008 12:15 schreef MarlaSinger het volgende:

[..]

Ja, maar dit verhaal geldt toch alleen bij uitoefening? Zolang ze dat niet doen is er ook geen 80%-belang, lijkt me, want dan bestaan die aandelen nog helemaal niet. Of spreekt uitoefening voor zich, gebeurt dat automatisch? Wat zou de Fed tegen kunnen houden om dat te doen? Welke prijs moet de Fed betalen voor een aandeel als ze die warrants verzilveren? Lijkt me toch wel van belang, want in de media wordt net gedaan of dat 80%-belang al een feit is.
Het hangt inderdaad af van de strike price van die warrants. Voor zover ik weet worden die details pas vandaag bekend gemaakt.

Waarom ze het precies op deze manier doen dat is mij (nog) niet duidelijk, maar ik kan verschillende dingen bedenken. Ten eerste hebben warrants geen stemrecht, dus zelfs 80% leidt niet tot een controlerend belang waarvoor eerst goedkeuring van de aandeelhouders nodig is.
Een andere mogelijkheid is dat de strike price verbonden is aan targets die de FED gesteld heeft aan IAG om assets te verkopen, hun balans te repareren en de leningen van de FED terug te betalen. Zo is er een sterk incentive voor AIG om daar inderdaad haast mee te maken.

Maar bovenstaande is pure speculatie van mijn kant. Misschien horen we vandaag meer.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 17 september 2008 @ 13:16:28 #236
78918 SeLang
Black swans matter
pi_61700481
quote:
Op woensdag 17 september 2008 13:07 schreef DJKoster het volgende:
Kom op... Neem HBOS gewoon niet over, laat eens wat gebeuren vandaag..
Dit lijkt me wel erg gunstig voor Lloyds TSB.
Die hadden al zo'n dominante positie in de UK en dat wordt nu helemaal ijzersterk. Volgens mij geeft in een normale situatie een toezichthouder nooit toestemming voor deze deal omdat dat de marktpositie van Lloyds in de UK veel te dominant maakt.

Andere mensen denken er kennelijk net zo over want Lloyds staat 15,5% hoger as we speak
Mijn reisverslagen
  woensdag 17 september 2008 @ 13:27:32 #238
89730 Drugshond
pi_61701012
oorzaken crisis:
- banken kunnen niet failiet gaan (want de fed/usa government helpt toch wel)
- hoge beloningen bij zakenbanken stimuleren risky gedrag
- teveel geld op de markt (schuld fed)
- 2 mammoet hypotheekverstrekkers die aan elke gek geld leenden
  woensdag 17 september 2008 @ 13:43:23 #240
89730 Drugshond
pi_61701114
Toch wel vreemd.... AIG is tijdelijk gered... maar hun aandelen zakken nog steeds.
Lijkt erop dat de markt deze reddingsoperatie niet zo ziet zitten.
Maar goed, als ze het niet hadden gedaan waren de rapen ook zuur.
  woensdag 17 september 2008 @ 13:45:19 #241
228277 MarlaSinger
whacked out bald freak
pi_61701149
quote:
Op woensdag 17 september 2008 13:11 schreef SeLang het volgende:

[..]

Het hangt inderdaad af van de strike price van die warrants. Voor zover ik weet worden die details pas vandaag bekend gemaakt.

Waarom ze het precies op deze manier doen dat is mij (nog) niet duidelijk, maar ik kan verschillende dingen bedenken. Ten eerste hebben warrants geen stemrecht, dus zelfs 80% leidt niet tot een controlerend belang waarvoor eerst goedkeuring van de aandeelhouders nodig is.
Oké. Maar als ze die warrents in de toekomst verzilveren voor aandelen, dan wel, toch? En voor die verzilvering is toch geen toestemming nodig, aangezien die warrants al uitgegeven zijn?
quote:
Een andere mogelijkheid is dat de strike price verbonden is aan targets die de FED gesteld heeft aan IAG om assets te verkopen, hun balans te repareren en de leningen van de FED terug te betalen. Zo is er een sterk incentive voor AIG om daar inderdaad haast mee te maken.

Maar bovenstaande is pure speculatie van mijn kant. Misschien horen we vandaag meer.
Dat denk ik ook. Een soort stok achter de deur dus, en tevens een extra veiligheidsmaatregel met het oog op de lening. Zo van: wij laten jullie vooralsnog min of meer even jullie gang gaan, maar als jullie het weer verprutsen, niet doen wat wij zeggen en jullie aflossings- en renteverplichtingen niet nakomen, dan nemen wij het roer definitief over.
I took what was left of a bottle. It might have been too much.
  woensdag 17 september 2008 @ 13:48:09 #242
110952 Tweeke
Consumentenmannetje
pi_61701215
quote:
Op woensdag 17 september 2008 13:43 schreef Drugshond het volgende:
Toch wel vreemd.... AIG is tijdelijk gered... maar hun aandelen zakken nog steeds.
Lijkt erop dat de markt deze reddingsoperatie niet zo ziet zitten.
Maar goed, als ze het niet hadden gedaan waren de rapen ook zuur.
Gered is ook een veel te groot woord. Een analist van Fortis op RTLZ vergeleek het meer met tijdelijk 'onder curatele' van de FED staan. Dus heel veel reden tot positiviteit is er niet.

Ik vraag me wel af wat de financiële armslag van de FED nog is na de miljarden-verslindende afgelopen maanden. Komt er niet een moment dat ook de FED moet passen als er (nog) meer grote financiële instellingen gaan aankloppen?
pi_61701260
AIG zal wel failliet gaan, wat de FED nu biedt is niets meer dan een kussen om de landing wat minder pijnlijk te maken.
For great justice!
  woensdag 17 september 2008 @ 13:50:32 #244
89730 Drugshond
pi_61701264
Soms is het leuk vertoeven als je de reakties leest van een aantal Amerikaanse blogs.
Een stel gasten zijn sarcastisch, of zijn compleet door aan het flippen.
pi_61701309
quote:
Op woensdag 17 september 2008 13:50 schreef Drugshond het volgende:
Soms is het leuk vertoeven als je de reakties leest van een aantal Amerikaanse blogs.
Een stel gasten zijn sarcastisch, of zijn compleet door aan het flippen.
Is er een Amerikaans forum met een topic in dezelfde strekking als dit topic?
  woensdag 17 september 2008 @ 13:54:47 #246
228277 MarlaSinger
whacked out bald freak
pi_61701359
quote:
Op woensdag 17 september 2008 13:38 schreef TubewayDigital het volgende:
oorzaken crisis:
- banken kunnen niet failiet gaan (want de fed/usa government helpt toch wel)
Schandalig eigenlijk. Dit zijn lui die hun hand er niet voor omdraaien kleine bedrijven en zelfstandigen failliet te laten gaan. "Eigen schuld, dikke bult" roepen ze dan. Maar als ze zelf de pineut zijn mag de belastingbetaler wederom bloeden. Er zit hier iets heel erg scheef.
quote:
- hoge beloningen bij zakenbanken stimuleren risky gedrag
Lijkt me een logisch uitvloeisel van je eerste punt.
I took what was left of a bottle. It might have been too much.
  woensdag 17 september 2008 @ 13:58:38 #247
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_61701445
quote:
Op woensdag 17 september 2008 13:54 schreef MarlaSinger het volgende:

[..]

Schandalig eigenlijk. Dit zijn lui die hun hand er niet voor omdraaien kleine bedrijven en zelfstandigen failliet te laten gaan. "Eigen schuld, dikke bult" roepen ze dan. Maar als ze zelf de pineut zijn mag de belastingbetaler wederom bloeden. Er zit hier iets heel erg scheef.
[..]
1) Lehman is wel faiilliet (en een aantal kleintjes ook al)
2) Moral Hazard
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_61701456
quote:
Op woensdag 17 september 2008 13:54 schreef MarlaSinger het volgende:

[..]

[..]

Lijkt me een logisch uitvloeisel van je eerste punt.
Wanneer WAMU gaat zal het publieke besef ook volgen en krijgen ze in de gaten hoe het spel in elkaar steekt over de rug van de burger. Ze hebben echt blufpoker gespeeld en lijken nu te worden ontmaskerd.
  woensdag 17 september 2008 @ 14:06:16 #249
89730 Drugshond
pi_61701639
quote:
Op woensdag 17 september 2008 13:50 schreef Q. het volgende:
AIG zal wel failliet gaan, wat de FED nu biedt is niets meer dan een kussen om de landing wat minder pijnlijk te maken.
Ik denk dat de aandeelhouders dat ook aan het in prijzen zijn. Nu gaat er flink/hard gesnoeid worden (veel mensen op straat), en bezittingen tegen koopjes.
Daar had ik ooit een mooie cartoon van : Matt Wuerker ergens rond maart 2008. gevonden.

[ Bericht 9% gewijzigd door Drugshond op 17-09-2008 14:12:51 ]
  woensdag 17 september 2008 @ 14:06:33 #250
78918 SeLang
Black swans matter
pi_61701647
quote:
Op woensdag 17 september 2008 13:45 schreef MarlaSinger het volgende:

[..]

Oké. Maar als ze die warrents in de toekomst verzilveren voor aandelen, dan wel, toch?
Ja, als de warrants worden uitgeoefend dan krijg je gewoon aandelen.
quote:
En voor die verzilvering is toch geen toestemming nodig, aangezien die warrants al uitgegeven zijn?
Volgens mij kun je die op elk moment dat je wilt uitoefenen. Er is wel een expiratie datum waarna de warrant vervalt, dus een eventuele uitoefening moet voor die datum plaatsvinden.
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')