abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61766643
Ach so. Oki opgelost

Voor de gene die het interesseert, sinds vandaag nieuw op mijn website een uitgebreide lijst met spotplekken/fotolocaties door heel Nederland (uitgezonderd Zuid-Limburg, Zeeland, Noord-Noord-Holland en Flevoland). Zie hier onder Spotplekken.
  vrijdag 19 september 2008 @ 22:28:32 #152
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_61770833
Voor mij een primeur vandaag. Door problemen bij Ermelo reed mijn stoptreintje van Amersfoort CS naar Overvecht van 17.14 niet. Wat kwam er op spoor 7 om 17.23 opdagen jawel de Intercity van 17.10 naar Rotterdam. Een heuse koploper als stoptrein, de samenstelling 3x3 leidde wel tot dit probleempje op Overvecht .

(gsm low res) Wel netjes aangegeven door de conducteur, moet ik hem complimenteren.

Vorige week Cartesiusweg (sdkaartje in digi vergeten) vandaar wederom gsmpic, die al een poos op een lage resolutie staat de 766 met een mat'64.

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  vrijdag 19 september 2008 @ 23:10:02 #153
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_61771870
Ah, heb ik dus toch goed gezien dat dat 9 bakken waren in Overvecht; ik kon dat niet goed zien want stond aan het andere einde van het perron waar ik in de 4032 gestapt ben.

[ Bericht 0% gewijzigd door ReisT op 19-09-2008 23:17:15 ]
pi_61772218
Hoe lang is dat nog met die 766 in het geel? Ik wil die ook weleens op de plaat hebben
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 19 september 2008 @ 23:59:07 #155
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_61772735
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 19:31 schreef Zug-Chef het volgende:
Ach so. Oki opgelost

Voor de gene die het interesseert, sinds vandaag nieuw op mijn website een uitgebreide lijst met spotplekken/fotolocaties door heel Nederland (uitgezonderd Zuid-Limburg, Zeeland, Noord-Noord-Holland en Flevoland). Zie hier onder Spotplekken.
Alsof je gedachten kon lezen Zug , Ik wou je toch eens gaan pmen voor dit soort plekjes,maar zo kan het ook, bedankt
  vrijdag 19 september 2008 @ 23:59:24 #156
200192 Darkwing_Duck
pi_61772747
foutje
  Redactie Sport zaterdag 20 september 2008 @ 10:11:22 #157
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_61776103
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 23:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe lang is dat nog met die 766 in het geel? Ik wil die ook weleens op de plaat hebben
ik denk nog wel een tijdje: men zou een vervolg op de kapingsfilm willen maken waarvoor ie gebruikt wordt
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_61776111
Gister voor het eerst in een nieuwe VIRM gezeten. Dat remgeluid klonk buitengewoon ongezond, veel erger dan mat'64. Je zag mensen elkaar aankijken van "dit gaat niet goed"
Boehoe!
pi_61776139
Misschien een kopje 'nieuwigheid'? Als je buiten de trein bent vind ik het irritanter klinken dan in de VIRM zelf dat remgeluid.
pi_61777254
bron
quote:
Zeker vijftien treinrovers zijn zaterdag in India om het leven gekomen toen ze per abuis een tank met gifgas openden.
Ze waren bezig met het stelen van diesel uit een vrachttrein in de olierijke deelstaat Assam. Leden van de gewapende bende hadden de trein eerder tot stilstand gebracht door de machinist te bedreigen.
Dat maakte de politie bekend. Volgens een woordvoerder werden in totaal ongeveer dertig bewusteloze personen aangetroffen bij de trein.
Ook trof de politie tientallen lege olievaten aan, die de rovers hadden willen vullen met diesel.
pwn
pi_61777846
whehe, sukkels
  Redactie Sport zaterdag 20 september 2008 @ 14:15:09 #162
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_61779817
Zo, de samenvatting van de afgelopen week op spoorgebied:
http://trein.dennistd.nl/?page=nieuws&id=22
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_61780624
De NS mag nog wel wat leren op het gebied van communicatie richting de reiziger.

Vandaag rijdt de Sprinter Amsterdam Zuid - Rhenen niet verder dan Driebergen-Zeist om vervolgens verkeerd spoor weer terug te gaan richting Utrecht. In Driebergen-Zeist werd dit kenbaar gemaakt door het afsluiten van de perrons met een lintje. Zonder een pamflet of een bordje of wat dan ook. De reiziger moest zelf maar uitvinden dat hij naar de andere kant van het station moest lopen. De omroeper vertelde gelukkig wel dat de trein zou vertrekken van spoor 1.

Bij Bunnik was het niet gebruikte perron zelfs gewoon toegankelijk. Of er omgeroepen werd weet ik niet, maar het leverde wel een leuk tafereel op toen mijn trein in Bunnik verkeers spoor aankwam: vaders die bagage en kinderen bij elkaar raapte om snel naar het andere perron te rennen.
So we just called him Fred too
pi_61782440
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 15:05 schreef Cothen het volgende:
De NS mag nog wel wat leren op het gebied van communicatie richting de reiziger.

Vandaag rijdt de Sprinter Amsterdam Zuid - Rhenen niet verder dan Driebergen-Zeist om vervolgens verkeerd spoor weer terug te gaan richting Utrecht. In Driebergen-Zeist werd dit kenbaar gemaakt door het afsluiten van de perrons met een lintje. Zonder een pamflet of een bordje of wat dan ook. De reiziger moest zelf maar uitvinden dat hij naar de andere kant van het station moest lopen. De omroeper vertelde gelukkig wel dat de trein zou vertrekken van spoor 1.

Bij Bunnik was het niet gebruikte perron zelfs gewoon toegankelijk. Of er omgeroepen werd weet ik niet, maar het leverde wel een leuk tafereel op toen mijn trein in Bunnik verkeers spoor aankwam: vaders die bagage en kinderen bij elkaar raapte om snel naar het andere perron te rennen.
ach..

je wil niet weten wat voor chaos t gister was

geen Intercitys / stoppers tussen Zwolle en utrecht.. dus iedereen omreizen via DEVENTER
een uit zn voegen barstende VIRM welke met +15 aankwam op deventer
de trein richting schiphol ( terug naar amersfoort ) had ook 15+ door dat er nog wat meer ontregelt was..

oftewel met 15+ op amersfoort aangekomen, daar de optijd rijdende IC naar utrecht gepakt.. en daar slechts een overstap van 9 min over gehouden ipv 30 min
  Redactie Sport zaterdag 20 september 2008 @ 17:28:16 #165
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_61782994
sinds wanneer rijdt de NMBS tussen zwolle en groningen?
volgens 9292ov rijdt ie op maandagmporgen de trein van 8.17u uit zwolle

[ Bericht 0% gewijzigd door dennistd op 20-09-2008 17:49:07 ]
PM mij!
pi_61783033
LOL die moet je ff op HGBTF posten
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 20 september 2008 @ 20:10:35 #167
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_61786370
Zo, vandaag even naar Stadskanaal geweest met de Arriva GTW. Daarna nog even doorgegaan naar Musselkanaal. Foto's en filmpjes volgen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_61786660
In oktober zijn er test ritten met passagiers op de HSL (Ook al zullen ze niet boven de 160 km/h komen )

Hier kan je inschrijven:
http://www.nshispeed.nl/omwonenden

(omwonenden maken waarschijnlijk dus alleen een kans )
............................
pi_61788102
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 20:10 schreef Peterselieman het volgende:
Zo, vandaag even naar Stadskanaal geweest met de Arriva GTW. Daarna nog even doorgegaan naar Musselkanaal. Foto's en filmpjes volgen.
Ben benieuwd! Zou er misschien ook naartoe, maar kon helaas niet...
pi_61788112
Edit: foutje
pi_61788325

Terwijl het vandaag in heel Nederland een mooie fraaie nazomerdag was, was het in en rondom Groningen weer eens bagger weer ten top. Omdat tussen Steenwijk en Meppel vandaag spoorwerkzaamheden waren, werden de ACTS-treinen omgeleid via Groningen. De eerste trein, naar de Maasvlakte West, kwam helemaal niet opdagen. De tweede trein, naar de Amsterdamse Houtrakpolder, reed uiteindelijk met 60 minuten vertraging voorbij de Suikerunie Fabriek ter hoogte van Hoogkerk, met als tractie de van MRCE gehuurde 513-9.
pi_61789787
Tussen Amersfoort en Apeldoorn was er vandaag ook een probleem met de defecte kippentrein.
(zo'n blauwe van connexion op de valleilijn) Die stond stil en het spoor te blokkeren.
De intercity vanuit Apeldoorn is van voor Barneveld tot in Amersfoort over het andere spoor gereden
om er langs te kunnen.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_61794135
@Zug:
De 60249 gaat waarschijnlijk rijden met 2x 7100 loc. Ook rijdt de blauwe engel vandaag een drietal slagen van Veendam naar Groningen.
pi_61794555
Ik had het al opgemerkt inderdaad. Gisteren 2x Portfeeders met de trein naar Veendam, waarvan er 1 wordt uitgewisseld met een 7100 in standaard ACTS-kleuren, die op Onnen staat/stond. Helaas is het weer buiten weer eens drama bagger, dus mij zul je vandaag niet zien
pi_61794612
Zonplaatjes van de DE-II heb ik overigens al, van de rit voor de Friese Modelbouw Club in Oktober 2006:

pi_61796131
Schitterende platen!
pi_61799657
DE2 186

Mooie trein
pi_61802675
Treintjes in de duinen van Zandvoort aan Zee.

Vanmiddag op de gevoelige plaat vastgelegd.
pi_61806510
Jammer dat het zulke KUT treinen zijn, maar toch, leuke foto's
pi_61807699
quote:
Op zondag 21 september 2008 19:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Jammer dat het zulke KUT treinen zijn, maar toch, leuke foto's
tis nog altijd beter dan een plank T of V
pi_61809731
Gaaf! Dit weekend nam NS de dienst over op het kippenlijntje met VIRM viertjes!
pi_61810169
quote:
Op zondag 21 september 2008 21:28 schreef Willy84 het volgende:
Gaaf! Dit weekend nam NS de dienst over op het kippenlijntje met VIRM viertjes!
Lagesnelheids tractieproef zeker !!!!! want op de kippelijn rijd t toch niet door !

( ja ik weet dat t komt door gare werkzaamheden )
  Redactie Frontpage / Sport zondag 21 september 2008 @ 21:48:19 #183
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_61810443
Gister even naar Stadskanaal geweest naar de STAR.

GTW 10317 stond gereed voor de rit naar Stadskanaal

De HSA DE-II 186 te Wildervank waar we het stel kruisten

De GTW wordt afgerangeerd te Stadskanaal

Een van de treinen die reed

De stoomtrein die tijdens de hardloopwedstrijd waarbij de lopers het tegen de trein opnemen Musselkanaal binnenrijdt.

Mat'24 is present in de vorm van Blokkendoos Jaap

Het interieur van Jaap

Een rijrichtingswals van Jaap

Een bakkie

De GTW en de Blauwe Engel naast elkaar

De GTW met gevarensein aan in Veendam

De rest van de foto's staat hier:
http://s54.photobucket.co(...)an/Train/Stadskanaal
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_61810888
quote:
Op zondag 21 september 2008 16:50 schreef Socios het volgende:
Treintjes in de duinen van Zandvoort aan Zee.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Vanmiddag op de gevoelige plaat vastgelegd.
Niets dan lof voor deze mooie rapportage
Hier schreef Hooidraad het volgende:
Justin spreekt altijd de waarheid.
pi_61815061
Hoi,

Even een vraag. Ik zit vaak in de intercity van Utrecht naar Maastricht, richting Eindhoven. Nu valt het me op dat die intercity vaak vaart mindert tot ong. 30 km per uur, soms staat ie gewoon stil, gedurende 1 minuut ofzo. Waarom is dit? Ik erger me er dood aan, aangezien ik dan soms mijn aansluiting mis.
  maandag 22 september 2008 @ 08:07:25 #186
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61817236
Dan zal er een andere trein voor zitten, zodat jouw trein tegen een rood sein aan loopt.

Of een of andere vingerverver is vergeten het sein te bedienen, maar met alle automatisering komt dat niet zo vaak meer voor.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_61822932
Bij het rijden van 30km/h kan er ook een spoorloper zijn gesignaleerd of iemand die te ver is doorgereden bij een overweg en letterlijk onder de boom staat met zijn auto.
pi_61823871
Mooie reportage PSM

En mooi dat Riek blijkbaar nog bestaat (dat bakkie)
pi_61823952
quote:
108 Teletekst ma 22 sep
Vertrouwen in ov-chipkaart opgezegd

` Consumentenorganisaties hebben zich
uit het overleg over de ov-chipkaart
teruggetrokken.Het gaat om de ANWB,de
CG-raad voor chronisch zieken en
gehandicapten,de studentenvakbond LSVb,
de reizigersorganisatie Rover en de
Consumentenbond.

Volgens de vijf organisaties biedt de
chipkaart in zijn huidige vorm vooral
veel nadelen.Knelpunten als prijs,
privacy en praktische problemen rond
overstappen zijn na vier jaar nog niet
opgelost,zeggen ze.

Ze willen dat staatssecretaris Huizinga
van Verkeer en Waterstaat de invoering
van de ov-chipkaart opschort.
volgende nieuws weer&verkeer sport
  maandag 22 september 2008 @ 14:17:31 #190
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61824587
Jemig! Dat zag je echt niet aankomen!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_61824766
Ik kan helaas geen bron meer vinden maar ik meen te herinneren dat men in Rotterdam verwees naar plaatsen als Hong Kong: Het invoeren van een dergelijk systeem zou makkelijk 25 jaar kunnen duren.

En we zijn nog maar 5 jaar bezig... Nog een paar jaar te gaan...

Overigens mijns inziens incompetent beleid dat voor de problemen zorgt. Alle problemen met prijs, dure retourtjes en duur overstappen kunnen eenvoudig opgelost worden, maar niemand die het daadwerkelijk wil oplossen.
  maandag 22 september 2008 @ 14:39:37 #192
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61825008
Ja maar kom nou, een stad vergelijken met een heel land! Ook al zijn ze even groot.

In alleen Rotterdam en Amsterdam of zo, zou het systeem prima werken, maar ik wil als ik naar Groningen ga met de trein gewoon een retourtje, en niet dat gezeik met die chipkaart. En zeker niet als een of andere broekhoestjosti de boel kan kraken.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_61825189
Ik wil gewoon een chipkaart, maar dan wel zonder dat ik bij het overstappen tussen trein en metro door de poortjes moet. Een beetje programmeur kan de verwerkingssoftware zo maken dat het zelf kan bedenken waar overgestapt is op de trein en als ik op dezelfde dag terug ga, kan dat ook geregistreerd worden, zodat ik toch het voordelige retour tarief betaal.

Er zijn zoveel mogelijkheden, maar niemand die het wil gebruiken.

Die half-om-half invoering is ook niet handig natuurlijk. Gewoon het hele land in één keer voorzien van poortjes en alle bussen en trams met chip-apparatuur en dan in één keer landelijk invoeren. Geef elke Nederlander zo'n pas en zet een mannetjes neer bij de trein die eerste maand helpen.
Het wisselen van vervoerder krijgen we ook door de maag gesplitst, dus waarom het wisselen van betaalmiddel dan ook niet gleijk in één keer.
  maandag 22 september 2008 @ 14:58:10 #194
124107 King_of_Kool
Hail to the King
pi_61825434

Het oude station van Markelo. Gebouwd in 1863. Helaas wordt dit station al jaren niet meer gebruikt en tegenwoordig rijdt de Syntus op dit traject van Zutphen naar Hengelo. Vond het wel mooie foto's om te posten en tevens t.v.p.
De ene doodgraver tegen de andere: Ik heb zo'n drukke week gehad, ik heb er 2 moeten laten lopen!
pi_61825628
Ik heb wel slechtere tvp's gezien
  maandag 22 september 2008 @ 15:11:55 #196
200192 Darkwing_Duck
pi_61825733
Kan iemand even bevestigen dat het personeelsnummer van de HC te vinden is Als bluetooth ID van zijn railpocket.. ?
pi_61825760
quote:
Op maandag 22 september 2008 14:58 schreef King_of_Kool het volgende:
[...] Helaas wordt dit station al jaren niet meer gebruikt [...]
Das op zich ook niet zo vreemd als je ziet waar het station ligt...
  maandag 22 september 2008 @ 15:17:09 #198
124107 King_of_Kool
Hail to the King
pi_61825836
quote:
Klopt, mocht Markelo in de toekomst gaan groeien zal er wellicht weer een beroep op worden gedaan. Nu zijn we afhankelijk van stations in Goor, Holten Rijssen of Lochem.
De ene doodgraver tegen de andere: Ik heb zo'n drukke week gehad, ik heb er 2 moeten laten lopen!
  maandag 22 september 2008 @ 15:21:53 #199
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61825950
quote:
Op maandag 22 september 2008 15:11 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Kan iemand even bevestigen dat het personeelsnummer van de HC te vinden is Als bluetooth ID van zijn railpocket.. ?
Whaha, dat zal toch niet? Of toch?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 22 september 2008 @ 15:42:50 #200
200192 Darkwing_Duck
pi_61826465
quote:
Op maandag 22 september 2008 15:21 schreef Duvel het volgende:

[..]

Whaha, dat zal toch niet? Of toch?