Dubbele paspoort/nationaliteit geen probleem toch?quote:Bron
'Spion Marokko' zat naast Máxima Marokkaanse agent blijkt spion voor moederland.
HILVERSUM - De agent Ré L. die is ontslagen bij het politiekorps Rotterdam-Rijnmond omdat hij zou spioneren voor de geheime dienst van Marokko, blijkt warme banden te onderhouden met prinses Máxima.
De 'knuffel-Marokkaan' is namelijk de initiatiefnemer van Project Máxima waarbij Rotterdam Airport in samenwerking met verschillende bedrijven en de Rotterdamse politie een opleiding verzorgt voor jonge Marokkanen tot luchtvaartmedewerker.
Het project werd zeer gewaardeerd door het Koninklijk Huis en kreeg in het bijzonder de steun van prinses Máxima. Het initiatief werd zelfs naar haar vernoemd en zo kwam de prinses afgelopen februari naast Ré L. te zitten tijdens de diploma-uitreiking op de luchthaven van een aantal Marokkaanse jongeren. De prinses reikte ook de diploma's uit.
Minister Rouvoet, die ook aanwezig was, loofde L. in zijn toespraak: "Dankzij de voortvarende aanpak van met name projectleider Ré L. (...) zitten hier vandaag 57 jongeren te glimmen van trots".
Een woordvoerder van het politiekorps zei in Nova dat de brigadier is ontslagen wegens „ernstig plichtsverzuim”. Hij gaf aan dat het strafontslag volgde op een disciplinair onderzoek. Het Openbaar Ministerie heeft geen vervolging ingesteld.
De zaak kwam aan het rollen nadat de inlichtingendienst AIVD dit voorjaar een tip binnenkreeg dat de Marokkaanse agent politie-informatie zou doorspelen aan de geheime dienst van zijn vaderland. De AIVD heeft kort onderzoek gedaan en het korps Rotterdam-Rijnmond in een ambtsbericht op de hoogte gesteld. Het Bureau Interne Zaken van de politie heeft vervolgens zelf onderzoek gedaan naar de brigadier, aldus Nova.
En iedereen zonder dubbele paspoort/nationaliteit is te vertrouwen.quote:Op dinsdag 16 september 2008 09:37 schreef Mutant01 het volgende:
Uiteraard, want eenieder met een dubbele paspoort/nationaliteit is een potentiële spion!
Beweert TS dat dan?quote:Op dinsdag 16 september 2008 09:37 schreef Mutant01 het volgende:
Uiteraard, want eenieder met een dubbele paspoort/nationaliteit is een potentiële spion!
Nee, dat niet. Maar iemand die zoiets flikt, pleegt toch landverraad.quote:Op dinsdag 16 september 2008 09:37 schreef Mutant01 het volgende:
Mwah ligt eraan, wie weet was hetgeen wat hij deed ook in Nederlands landsbelang.....en dat hij daarom niet vervolgd wordt.quote:Op dinsdag 16 september 2008 09:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, dat niet. Maar iemand die zoiets flikt, pleegt toch landverraad.
Ben het dan ook ten zeerste met TS eens, dat zo iemand het Nederlanderschap kwijtraakt en het land uit moet.
Nergens wordt dat gesteld maar als je het toch expliciet wilt weten is een simpele optelsom dat als men 2 nationaliteiten/paspoorten heeft hetzij door externe druk hetzij door vaderlandsliefde men eerder is geneigd om dergelijke handelingen te doen.quote:Op dinsdag 16 september 2008 09:37 schreef Mutant01 het volgende:
Dat is inderdaad wel een heel simpele optelsom. Dus zoals ik al eerder stelde, eenieder met een dubbele nationaliteit is een potentieel gevaar voor de samenleving. De conclusie klopt dan toch.quote:Op dinsdag 16 september 2008 09:50 schreef JihadJoe het volgende:
[..]
Nergens wordt dat gesteld maar als je het toch expliciet wilt weten is een simpele optelsom dat als men 2 nationaliteiten/paspoorten heeft hetzij door externe druk hetzij door vaderlandsliefde men eerder is geneigd om tot dergelijke handelingen te doen.
Daarom is hij ook ontslagen omdat wat hij deed.....................quote:Op dinsdag 16 september 2008 09:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Mwah ligt eraan, wie weet was hetgeen wat hij deed ook in Nederlands landsbelang.....en dat hij daarom niet vervolgd wordt.
Ontslagen....na spionage.. denk je nu werkelijk dat die straf "klopt". Slechts ontslagen worden bij spionage, dat is volgens mij een uniek in de wereld. Er zit heel wat meer achter dit verhaal, dat men het snel afdoet met een ontslag laat de zaak nog meer stinken.quote:Op dinsdag 16 september 2008 09:54 schreef JihadJoe het volgende:
[..]
Daarom is hij ook ontslagen omdat wat hij deed.....................
Praat ook even een banaan recht beste mutant.
Irrelevant. Dit is alleen acceptabel als de AIVD oid ook op de hoogte was van (en goedkeuring gaf aan) de operatie. Anders is het uitzetten en afnemen van de nl nationaliteit.quote:Op dinsdag 16 september 2008 09:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Mwah ligt eraan, wie weet was hetgeen wat hij deed ook in Nederlands landsbelang.....en dat hij daarom niet vervolgd wordt.
De gemiddelde spion krijgt inderdaad een nekschot oidquote:Op dinsdag 16 september 2008 09:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ontslagen....na spionage.. denk je nu werkelijk dat die straf "klopt". Slechts ontslagen worden bij spionage, dat is volgens mij een uniek in de wereld. Er zit heel wat meer achter dit verhaal, dat men het snel afdoet met een ontslag laat de zaak nog meer stinken.
De AIVD heeft vast wel bewijzen dat het een spion was, waarom wilt de AIVD dat niet doorspelen aan het OM, die nu dus geen bewijzen heeft om te kunnen vervolgen. Zou mij niet verbazen als de AIVD een deal omtrent dit heeft gemaakt met de Marokkaanse geheime dienst.quote:Op dinsdag 16 september 2008 09:55 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Irrelevant. Dit is alleen acceptabel als de AIVD oid ook op de hoogte was van (en goedkeuring gaf aan) de operatie. Anders is het uitzetten en afnemen van de nl nationaliteit.
Ja, jammer dat hij dat er zo bij heeft gezetquote:Op dinsdag 16 september 2008 09:37 schreef Mutant01 het volgende:
De conclusie klopt maar niet zoals je het sarcastisch neerschreef.quote:Op dinsdag 16 september 2008 09:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel een heel simpele optelsom. Dus zoals ik al eerder stelde, eenieder met een dubbele nationaliteit is een potentieel gevaar voor de samenleving. De conclusie klopt dan toch.
Hoezo sarcastisch? Ik maak een conclusie die gewoon klopte... zoals je zelf ook al zegt. Ik zeg gewoon wat er als conclusie aan je gedachtegang gekoppeld kan worden.quote:Op dinsdag 16 september 2008 10:00 schreef JihadJoe het volgende:
[..]
De conclusie klopt maar niet zoals je het sarcastisch neerschreef.
ter info, woordspelletjes of anderen woorden in de mond leggen doe je maar elders.
Verjaardag van de hoofdagenten doorgelekt misschien?quote:Op dinsdag 16 september 2008 09:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ontslagen....na spionage.. denk je nu werkelijk dat die straf "klopt". Slechts ontslagen worden bij spionage, dat is volgens mij een uniek in de wereld. Er zit heel wat meer achter dit verhaal, dat men het snel afdoet met een ontslag laat de zaak nog meer stinken.
Een agent staat midden in de samenleving, weet wat voor beleid er uitgevoerd moet worden en nog belangrijker...heeft toegang tot bepaalde dossiers. Ik denk dat het laatste zeer belangrijke informatie bevat voor de Marokkaanse staat. Ergens had ik gelezen dat de spionage diende ter bestrijding van radicale persoontjes die mogelijk de Marokkaanse staatsveiligheid bedreigen.quote:Op dinsdag 16 september 2008 10:07 schreef Waterwereld het volgende:
Ik hoop dat er een onderzoek gaat komen naar dat ontslag, want wanneer er inderdaad spionage (ernstig genoeg voor een ontslag) is gepleegd, vind ik het van de zotte dat er geen straf op zou staan. Denk dus eerlijk gezegd dat het niet echt iets heftigs zal zijn. En agent? Wat voor belangrijke informatie zou een agent nu moeten kunnen bemachtigen, dat je het als spioneren zou kunnen betitelen.
Ook dan kun je nog altijd informatie doorspelen, hoor.quote:Op dinsdag 16 september 2008 09:54 schreef Waterwereld het volgende:
Ik ben er überhaupt niet voor om iemand met twee paspoorten in de regering te zetten. Een bestuurlijke functie qua steden moet wel kunnen, maar een functie in de regering blijf ik een onzeker iets vinden. En nee, nu denk ik niet eens alleen aan Marokkanen. (kan ook een Engelse, Jood enz zijn) Ik weet niet of dit discriminerend is, maar heb daar gewoon een raar gevoel bij. Heeft een oorspronkelijk Engelse e.d alleen de Nederlandse paspoort vind ik het weer wel prima. Je hebt dan geen deur op een kier staan en je zal dan samen met je medelanders een land nog meer op moeten bouwen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |