abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61778140
Oeh nou dat zijn echte filmpjes op het internet, dus het zal wel waar zijn wat daar gezegd wordt.
pi_61778327
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 12:32 schreef IHVK het volgende:
Oeh nou dat zijn echte filmpjes op het internet, dus het zal wel waar zijn wat daar gezegd wordt.
Het ergerlijke van dat soort filmpjes is dat ze eeuwig rond blijven dwalen op internet, hoe vaak de "feiten" al gedebunked of genuanceerd zijn....
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_61778332
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 12:32 schreef IHVK het volgende:
Youtube NEVER LIES YOU GUBMINT SHILL!!11EINZ!!
pi_61778858
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 12:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Het ergerlijke van dat soort filmpjes is dat ze eeuwig rond blijven dwalen op internet, hoe vaak de "feiten" al gedebunked of genuanceerd zijn....
idem met de film 'An Inconvenient Truth'
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_61779048
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 13:13 schreef kawotski het volgende:

[..]

idem met de film 'An Inconvenient Truth'
Dat is geen hoogstaande film nee, alleen doen de ontkennerkneuzen altijd alsof de hele klimaatkunde om die film heen is gebouwd ipv andersom.

De film heeft overigens de basis van de wetenschap goed en dat is dat verhoogde concentratie van broeikasgassen voor hogere temperaturen zorgen. Bij min of meer gelijkblijvende andere factoren uiteraard. Maar met dat soort nuances zal het voor velen al wel te moeilijk worden ben ik bang.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zaterdag 20 september 2008 @ 13:46:52 #206
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_61779396
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 13:24 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat is geen hoogstaande film nee, alleen doen de ontkennerkneuzen altijd alsof de hele klimaatkunde om die film heen is gebouwd ipv andersom.

De film heeft overigens de basis van de wetenschap goed en dat is dat verhoogde concentratie van broeikasgassen voor hogere temperaturen zorgen. Bij min of meer gelijkblijvende andere factoren uiteraard. Maar met dat soort nuances zal het voor velen al wel te moeilijk worden ben ik bang.
basis fouter dan fout van Al Gors leugens docu.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_61780200
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 13:46 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

basis fouter dan fout van Al Gors leugens docu.
Kan je dat ook onderbouwen?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_61780208
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 14:37 schreef du_ke het volgende:

[..]

Kan je dat ook onderbouwen?
insert willekeurig filmpje.
  zaterdag 20 september 2008 @ 18:07:09 #209
52357 Lambiekje
pi_61783717
Wie heeft Inconvient Truth Gezien, Wie heeft Great Global Warming Swindle gezien. En wie heeft beide gezien?

En wie heeft DiCaprio's 11th Hour gezien.

Tss, het is zo belangerijk dat we weten maar er is niet eens een VideoGoogle versie van Inconvient Truth.
Duidelijk dus op geld beluste nonsense. Als het zo belangerijk is dat we weten dat wij de schuldige zijn aan het milieuprobleem. Maak het gratis .. maar nee. Geld geld geld dat is de drijfveer van uber energie verbruiker Al Gore. Milieu belasten met verpakkingen en bezorgingen....
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_61783784
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 18:07 schreef Lambiekje het volgende:
Wie heeft Inconvient Truth Gezien.
Wie heeft Great Global Warming Swindle gezien
En wie heeft beide gezien?
Ik heb wel de harde kritiek op beiden gelezen, ook van de mensen die eraan meegewerkt hebben .

[ Bericht 0% gewijzigd door Grrrrrrrr op 20-09-2008 18:10:26 (Slaaptekort....) ]
pi_61783797
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 12:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Fitna??
  zaterdag 20 september 2008 @ 18:10:42 #212
52357 Lambiekje
pi_61783812
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 18:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik heb wel de zouteloze kritiek op beiden gelezen, ook van de mensen die eraan meegewerkt hebben .
Maar je weet dus niet wat beide te vertellen hebben? Maar wel klaar staan met je eigen visie op GW.
pi_61783846
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 18:10 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Maar je weet dus niet wat beide te vertellen hebben? Maar wel klaar staan met je eigen visie op GW.
Jawel, en het is niks nieuws onder de zon, allemaal standaard 'sceptische' praat die al 100 keer weerlegd is. Oude wijn in nieuwe zakken, de bandbreedte niet waard
  zaterdag 20 september 2008 @ 19:05:29 #214
52357 Lambiekje
pi_61784936
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 18:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Jawel, en het is niks nieuws onder de zon, allemaal standaard 'sceptische' praat die al 100 keer weerlegd is. Oude wijn in nieuwe zakken, de bandbreedte niet waard
Het zal allemaal wel weerlegd zijn in jouw ogen.

Maar de schele mongolen in Den Haag, Brussel en Washington volgen meneer Al Gore wel blind. Dus het lijkt me wel verstandig te kijken wat beide docus te vetellen hebben.

Je doet wel van de hoogte zo. Wat zijn je bronnen wat 100 keer hebben weerlegd. !?! Eigen inzicht verkregen uit flutkranten en propagandische tijdschriften als Nat. Geographic.
pi_61785104
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 19:05 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Het zal allemaal wel weerlegd zijn in jouw ogen.

Maar de schele mongolen in Den Haag, Brussel en Washington volgen meneer Al Gore wel blind. Dus het lijkt me wel verstandig te kijken wat beide docus te vetellen hebben.
Ja, ze volgen Al Gore, de beroemde klimaatwetenschapper .
quote:
Je doet wel van de hoogte zo. Wat zijn je bronnen wat 100 keer hebben weerlegd. !?! Eigen inzicht verkregen uit flutkranten en propagandische tijdschriften als Nat. Geographic.
Zie bijvoorbeeld deze artikelen http://rationallythinking(...)bal-warming-swindle/

Persoonlijk is dit één van mijn favorieten:

http://www.realclimate.org/index.php?p=417

Waar Carl Wunsch uitlegt dat zijn woorden volkomen uit hun context gerukt zijn.

En deze, kort maar krachtig: http://www.realclimate.org/index.php/archives/2007/03/swindled/

[ Bericht 15% gewijzigd door Grrrrrrrr op 20-09-2008 19:20:03 ]
pi_61816493
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 19:05 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

noem erbij de KIJK en de Quest,
ik sla ze geen maand over, best leuke informatie , dat wel,
daar moet je niet altijd vanuit gaan, met een beetje zoeken op internet kom je afentoe tot andere inzichten ,
De Puta Madre
  maandag 22 september 2008 @ 09:33:53 #217
130955 Floripas
Blast from the past
pi_61818383
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 18:07 schreef Lambiekje het volgende:
Tss, het is zo belangerijk dat we weten maar er is niet eens een VideoGoogle versie van Inconvient Truth.
Duidelijk dus op geld beluste nonsense. Als het zo belangerijk is dat we weten dat wij de schuldige zijn aan het milieuprobleem. Maak het gratis .. maar nee. Geld geld geld dat is de drijfveer van uber energie verbruiker Al Gore. Milieu belasten met verpakkingen en bezorgingen....
Al Gore is uit op geld, dus is zijn film ook niet waar.
En dat is natuurlijk géén drogredenering.
  maandag 22 september 2008 @ 16:43:12 #218
220836 rinzzz
Zoekt en gij zult moe worden.
pi_61828162
:S
pi_61841643
het voor en tegen was op NL 2, in Tegenlicht, meer als de moeite waard om te bekijken, vanavond deel 1, VPRO.
De Puta Madre
pi_61856760
Het erge van Gore is niet dat hij een complexe wetenschap tot jip-en-janneke taal verkracht. Het probleem is ook niet dat de VN een soort klimaatpanel heeft geinstalleerd die als een Bloedraad over de wetenschap klimatologie heerst.

Het erge is, dat het volk wordt voorgelogen en angst wordt gezaaid over hoe erg en dramatisch het allemaal wel niet is EN dat het vaststaat dat DE mens (en met name de blanke, westerse man) de schuld van alles is.

Nu de slavernij afgeschaft is, moet er toch een ander onderwerp gevonden worden om het superieure westen mee te pesten. En dat rijmt, dus het is waar.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 23 september 2008 @ 19:23:42 #221
130955 Floripas
Blast from the past
pi_61857313
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 19:07 schreef El_Matador het volgende:
Het erge van Gore is niet dat hij een complexe wetenschap tot jip-en-janneke taal verkracht. Het probleem is ook niet dat de VN een soort klimaatpanel heeft geinstalleerd die als een Bloedraad over de wetenschap klimatologie heerst.

Het erge is, dat het volk wordt voorgelogen en angst wordt gezaaid over hoe erg en dramatisch het allemaal wel niet is EN dat het vaststaat dat DE mens (en met name de blanke, westerse man) de schuld van alles is.

Nu de slavernij afgeschaft is, moet er toch een ander onderwerp gevonden worden om het superieure westen mee te pesten. En dat rijmt, dus het is waar.
Standaard huilieverhaal over hoe zielig de westerse blanke man wel niet is.

Wanneer kom je met iets nieuws..

Verder heeft Al Gore de theorie niet verzonnen en is Al Gore echt niet de enige die het over klimaatverandering heeft.
Al Gore is gewoon een makkelijk slachtoffer voor de sceptici.

Ik denk dat we wat dit betreft gewoon naar de wetenschappers moeten luisteren. En de meerderheid is erg duidelijk over klimaatverandering.

Tevens is het een feit dat een groepje pseudowetenschappers die geld kreeg van ExxonMobil moedwillig leugens en verwarring verspreidden over de klimaatverandering.

http://www.duurzameenergi(...)-broeikaseffect.html

Geukkig zijn de nu bij Exxon Mobil ook wakker geworden.

[ Bericht 23% gewijzigd door IHVK op 23-09-2008 19:31:00 ]
pi_61857413
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 19:23 schreef Floripas het volgende:
Gore is niet de Jezus van de klimaatverandering, you guys.
Beiden waren valse profeten. Tijd dat de joden Gore es aan het kruis hangen.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_61857510
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 19:25 schreef IHVK het volgende:

[..]

Standaard huilieverhaal over hoe zielig de westerse blanke man wel niet is.

Wanneer kom je met iets nieuws..
Het is geen huilieverhaal, want ik slaap er geen nacht minder om. Maar de VN zit wel op de stoel van Het Grote Morele Gelijk.

Zelfs de wetenschap wordt niet gespaard.

Tijd voor een goeie oorlog. Dan is dat gelul in ieder geval voorbij.

pi_61857552
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 19:31 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het is geen huilieverhaal, want ik slaap er geen nacht minder om. Maar de VN zit wel op de stoel van Het Grote Morele Gelijk.

Zelfs de wetenschap wordt niet gespaard.

Tijd voor een goeie oorlog. Dan is dat gelul in ieder geval voorbij.
Komtie weer met zijn oorlog.

Je vertoont zowaar gelijkenissen met die enge Finse schutter.

Wat weet je wetenschappelijk gezien eigenlijk over klimaatverandering? Cum Laude afgestuurd voor meteorologie ofzo?
Of zeg je maar wat.
pi_61857862
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 19:32 schreef IHVK het volgende:

[..]

Komtie weer met zijn oorlog.
Yep. En ik ben niet de enige. Het zou de wereld es goed opschudden. En de opbouwfase nadien wordt heerlijk.
quote:
Je vertoont zowaar gelijkenissen met die enge Finse schutter.
Je bedoelt het kutventje dat -onzeker als hij is- zelfmoord pleegt als ie willekeurig wat mensen heeft gedood? Niet mijn stijl, maar dank voor je 'compliment'.
quote:
Wat weet je wetenschappelijk gezien eigenlijk over klimaatverandering? Cum Laude afgestuurd voor meteorologie ofzo?
Of zeg je maar wat.
Dat het klimaat constant verandert, al miljoenen jaren lang. Dat juist die klimaatveranderingen onze aardolie hebben gemaakt, uiteindelijk. Dat het verantwoord omgaan met je omgeving (Engels: environment, Frans: milieu) een groot goed is, maar wel op een verstandige manier.

En daar hoef je geen cum laude voor te hebben. Maar ook geen cum fraude, zoals Gore Goebbels.

pi_61857928
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 19:32 schreef IHVK het volgende:

[..]

Wat weet je wetenschappelijk gezien eigenlijk over klimaatverandering?
het zullen dezelfde topwetenschappers maar zijn van de deeltjesversneller.. wetenschap maar lekker verder, ze kunnen zoveel wetenschappen dat ze willen , we zijn niet blind natuurlijk.. zo loopt het knmi ook keer op keer te verkondigen hoe warm het de afgelopen maand wel niet was terwijl we lopen te verrekken van de kou.. nee, dan is het globaal, maar als het sneeuwt in Kenia dan is het 'maar' lokaal.. tuurlijk gaat het maar om tienden van graden dus je komt er voorlopig zeker mee weg dat er een opwarming bestaat globaal gezien, echter dat wordt dan wel overmatig aangedikt met doemscenarios van metershoge waterstanden boven het huidige peil..
Nee, ik maak me pas druk als de Malediven of Antillen onder water staan, hebben die al een deltaplan?? Niet voor zover ik weet en idem meer van die atollen en dat zijn er nogal wat wereldwijd.
Nog een grap ook met de passage bij de Noordpool, vroeger gingen ze daar "niet" met ijsbrekers door..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_61858586
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 19:45 schreef kawotski het volgende:

[..]

het zullen dezelfde topwetenschappers maar zijn van de deeltjesversneller.. wetenschap maar lekker verder, ze kunnen zoveel wetenschappen dat ze willen , we zijn niet blind natuurlijk..
Dat zijn ook dezelfde wetenschappers die nu een economisch systeem denken te gaan repareren met 700 miljard dollar maar niet zeker weten of het gaat werken.

En natuurlijk ook alleen maar onheilvoorspelling als ze het niet zouden doen.
pi_61860278
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 19:43 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Yep. En ik ben niet de enige. Het zou de wereld es goed opschudden. En de opbouwfase nadien wordt heerlijk
Heb je het zo slecht nu dan?

Niet genoeg heerlijkheid in je leven? En een romantische oorlog die het
voor je gaat oplossen?
Je herhaalt fouten die mensen in vorige generaties ook hebben gemaakt...
Misschien moet je 'Mijn kleine oorlog" lezen. Gewedig verhaal van iemand die ook echt weet wat een oorlog is.

En wie zegt dat de opbouwfase beter wordt dan nu? Ja het wordt beter dan die oorlog, maar de jaren 50, 60 en 70 waren bijvoorbeeld echt niet "beter" dan nu.
quote:
Je bedoelt het kutventje dat -onzeker als hij is- zelfmoord pleegt als ie willekeurig wat mensen heeft gedood? Niet mijn stijl, maar dank voor je 'compliment'.
Nee zijn overtuiging dat het leven draait om oorlog en pijn.
Elke keer als ik een discussie met je over heb je het over die o zo geweldige oorlog van je.
Het enige wat ik eruit kan halen is dat je ergens in je leven zeer ontevreden over bent..
quote:
Dat het klimaat constant verandert, al miljoenen jaren lang. Dat juist die klimaatveranderingen onze aardolie hebben gemaakt, uiteindelijk. Dat het verantwoord omgaan met je omgeving (Engels: environment, Frans: milieu) een groot goed is, maar wel op een verstandige manier.

En daar hoef je geen cum laude voor te hebben. Maar ook geen cum fraude, zoals Gore Goebbels.
Een echte ervaringsdeskundige.
Gelukkig hebben we mensen zoals jij, waar hebben de wetenschap eigenlijk voor nodig? Gewoon opdoeken!
  dinsdag 23 september 2008 @ 22:59:56 #230
130955 Floripas
Blast from the past
pi_61864908
Ik ben nog steeds voor Al Göring als je gaat Godwinnen, Mateadore.
pi_61864958
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 22:59 schreef Floripas het volgende:
Ik ben nog steeds voor Al Göring als je gaat Godwinnen, Mateadore.
Niks Godwin. Godwin wordt er alleen bijgehaald door mensen die niet kunnen en willen lezen, maar wel discussies verzieken.

En waar jij "voor bent" moet je uiteraard zelf weten. Je hebt je laten ringeloren door de propaganda van deze volksmenner numero 1.

dinsdag 23 september 2008 @ 23:24:13 #232
130955 Floripas
Blast from the past
pi_61865696
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 23:01 schreef El_Matador het volgende:
En waar jij "voor bent" moet je uiteraard zelf weten. Je hebt je laten ringeloren door de propaganda van deze volksmenner numero 1.
Hoezo? Ik heb die hele film nog nooit gezien, laat staan dat ik vrijwillig naar de toespraken van Meneer Internet ga staan luisteren.

Wil het er niet bij je in dat je ook uit normale, onafhankelijke bron kunt lezen over klimaatverandering?

En denk je dat er een soort samenzwering is om Jan Modaal uit zijn autootje te pesten door wetenschappers? Dat vind ik dan vrij apart, want normaal gesproken zijn het wetenschappers die elkaar als eerste in de haren vliegen.
pi_61865790
Inderdaad ik heb die film ook alleen maar gekeken omdat het toevallig zo uitkwam met een inleiding van een Nederlandse milieuwetenschapper erbij die nog wat kanttekeningen plaatste bij het een en ander. Maar voor mij bracht die film weinig nieuws.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_61869764
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 23:27 schreef du_ke het volgende:
Inderdaad ik heb die film ook alleen maar gekeken omdat het toevallig zo uitkwam met een inleiding van een Nederlandse milieuwetenschapper erbij die nog wat kanttekeningen plaatste bij het een en ander. Maar voor mij bracht die film weinig nieuws.
Ik vond hem ook hemeltergend slecht, walgelijk sentimenteel. Heel even hoopte ik dat ik naar een interessante wetenschappelijk docu ging kijken, al wist ik diep in mijn achterhoofd wel beter .

Maar het is idd heel typisch dat de internetmusketiers van de klimaatontkenning altijd doen alsof Gore de grote bedenker van het fenomeen is.
pi_61869869
quote:
Op woensdag 24 september 2008 09:14 schreef Grrrrrrrr het volgende:

Ik vond hem ook hemeltergend slecht, walgelijk sentimenteel. Heel even hoopte ik dat ik naar een interessante wetenschappelijk docu ging kijken, al wist ik diep in mijn achterhoofd wel beter .
Het was een typische amerikaanse docu. Net zoals veel amerkaanse films altijd veel te veel op de emotie van het publiek speelt. Al dat gezever over de wereld die hij ook voor zijn dochter goed wilt houden.
quote:
Maar het is idd heel typisch dat de internetmusketiers van de klimaatontkenning altijd doen alsof Gore de grote bedenker van het fenomeen is.
Ow was hij dat dan niet. Hij had toch internet bedacht zodat de internet musketiers ongefundeerd tegen hem in konden gaan.
  woensdag 24 september 2008 @ 09:29:02 #236
52357 Lambiekje
pi_61870010
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 20:06 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat zijn ook dezelfde wetenschappers die nu een economisch systeem denken te gaan repareren met 700 miljard dollar maar niet zeker weten of het gaat werken.

En natuurlijk ook alleen maar onheilvoorspelling als ze het niet zouden doen.
quote:
Subsection (b) of section 3101 of title 31, United States Code, is amended by striking out the dollar limitation contained in such subsection and inserting in lieu thereof $11,315,000,000,000.
Hoe moet ik dat precies zien...
  woensdag 24 september 2008 @ 09:35:32 #237
52357 Lambiekje
pi_61870149
quote:
Op woensdag 24 september 2008 09:14 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Het valt niet te ontkennen dat er en CO2-hetze onstaan is na het uitbrengen van die docu van Al Gore. Dat heeft alles wel in een hypeversnelling gebracht bij de beleidmakers. Kortzichtig kortetermijn gelul waar we over 25 jaar de ellende van hebben.
pi_61870196
Wel eens van Kyoto gehoord?
Beleidsmakers zijn er al jaren mee bezig. Alleen heeft Gore het wat prominenter op de agenda gezet.

[ Bericht 42% gewijzigd door #ANONIEM op 24-09-2008 09:39:09 ]
pi_61870373
quote:
Op woensdag 24 september 2008 09:35 schreef Lambiekje het volgende:

Het valt niet te ontkennen dat er en CO2-hetze onstaan is na het uitbrengen van die docu van Al Gore. Dat heeft alles wel in een hypeversnelling gebracht bij de beleidmakers. Kortzichtig kortetermijn gelul waar we over 25 jaar de ellende van hebben.
Ik zie het alleen maar als een voordeel en een stroomversnelling in de energie transitie, als we namelijk die co2 doelstellingen halen zijn we automagisch aan een duurzame (wat een vies woord voor velen toch) samenleving aan het bouwen.

Verder weten de meeste beleidsmakers toch totaal niets over de vakgebeiden waarover men beleid moet maken
  woensdag 24 september 2008 @ 09:58:52 #240
52357 Lambiekje
pi_61870655
quote:
Op woensdag 24 september 2008 09:46 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik zie het alleen maar als een voordeel en een stroomversnelling in de energie transitie, als we namelijk die co2 doelstellingen halen zijn we automagisch aan een duurzame (wat een vies woord voor velen toch) samenleving aan het bouwen.

Verder weten de meeste beleidsmakers toch totaal niets over de vakgebeiden waarover men beleid moet maken
Maar zo als nu blijkt na paar jaar dat groene stroom gewoon nep is. Dus ik weet nog net zo niet of het duurzaam is.
  woensdag 24 september 2008 @ 10:01:51 #241
52357 Lambiekje
pi_61870728
quote:
Op woensdag 24 september 2008 09:37 schreef Wombcat het volgende:
Wel eens van Kyoto gehoord?
Beleidsmakers zijn er al jaren mee bezig. Alleen heeft Gore het wat prominenter op de agenda gezet.
Dat verdrag waarbij nog meer vervuiling en verloedering van Gaia is afgesproken?!
quote:
HOAX: Implementation of Kyoto Accord/Protocol
A United Nations conference was held in Kyoto, Japan in 1997. The participants agreed upon a pact. This pact is now known as the Kyoto Accord or Kyoto Protocol (kyoto). The aim of the agreement was to reduce the amount of the so-called greenhouse gases emitted into air from developed countries by 5.2% of 1990 levels, during the period, 2008 - 2012. This pact was agreed on to stop, and even reverse global warming / global climate change. Although gases such as carbon dioxide, methane, nitrous oxide, HFCs, PFCs, among others, were identified as greenhouse gases, CARBON DIOXIDE gas, CO2, more than any of the other gases, was targeted for curtailment. Whatever for? CARBON DIOXIDE, CO2, is a good, clean, ecologically essential gas. The intentions of the attendees were, no doubt, laudable, but we must ask, "Is there global warming?" Ans. Probably not. "If global warming is real, is it out of control?" Ans. Probably not. "If global warming is a fact, is it really caused by a buildup of atmospheric CO2?" A most emphatic NO! If CO2 is not at fault, but is scapegoated, then we have a hoax.
quote:
If you can complete the following sentences, you will probably sense that something is wrong with kyoto. Try filling in the blanks: "Plants take in _ _ gas, and release _ gas. Animals inhale _ gas, and exhale _ _ gas". Sounds familiar? Sure. Most of us learned these simple truisms as kids, perhaps even before high school. The green parts of plants do absorb good, clean CARBON DIOXIDE gas, CO2, from air and release oxygen gas to the air, while the cells of animals (and plants) take in oxygen gas, and release good, clean CARBON DIOXIDE gas, CO2, back to the air. Students learn early on that the lives of plants and animals are entwined. Likewise, students learn early on that CO2 is essential for the growth and development of plants and for all life on Earth.
  woensdag 24 september 2008 @ 10:03:13 #242
130955 Floripas
Blast from the past
pi_61870759
quote:
Op woensdag 24 september 2008 09:58 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Maar zo als nu blijkt na paar jaar dat groene stroom gewoon nep is. Dus ik weet nog net zo niet of het duurzaam is.
Oh, nou als jij het zegt.
pi_61870824
quote:
Op woensdag 24 september 2008 10:01 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Dat verdrag waarbij nog meer vervuiling en verloedering van Gaia is afgesproken?!
[..]

Gaia... Euh dat verdrag spreekt over het verminderen van een aantal broeikas gassen, hoe kan dat meer vervuilen?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_61870838
quote:
Op woensdag 24 september 2008 09:35 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Kwatsch, Gore heeft het probleem wijds bekend gemaakt bij het klootjesvolk en aandacht gegeven in de mainstream media. invloed op het beleid zal het allemaal maar mondjesmaat hebben. Ik zie geen grootscheepse plannen de uitstoot van broeikasgassen tegen te gaan. Druppeltjes op een gloeiende plaat, die zie ik wel...
pi_61870970
quote:

[..]

Groene stroom is niet nep gast, wat ben je toch weer walgelijk ongenuanceerd bezig .

Het gaat hier om een discutabel stukje 'boekhouding' wb duurzaamheidsdoelen. Wij kopen groen geproduceerde stroom in het buitenland, laten we zeggen 100 eenheden. Mooi! 100 eenheden groene stroom die we gebruiken om onze duurzaamheidsdoelen te behalen. Wat er nu gebeurt is dat het land waar wij het kopen hetzelfde zegt: Mooi! 100 eenheden groene stroom die we gebruiken om onze duurzaamheidsdoelen te behalen.

In totaal staat er dus voor 200 eenheden groene stroom op de duurzaamheidsboekhouding terwijl er maar voor 100 eenheden groen geproduceerd is.

Nou zal het in de praktijk ook wel voorkomen dat er grijze stroom als groene verkocht wordt maar dat is gewoon een kwestie van fatsoenlijk toezicht houden. Constructief bezig zijn dus
pi_61870986
quote:

Dat kon iedere boerenlul op zijn klompen aanvoelen dat we door de "vrije"markt bedondert worden .

Hoe fijn is het wel niet om als electriciteits leverancier "groene"stroom te verkopen en een subsidie van de overheid per KWH hiervoor te krijgen. De overheid had die maatschappijen ook om verantwoording dan moeten vragen.

Nou we gaan het wel zien hoeveel klopt van de televaag artikel.

Mochten we opgelicht worden door onze energieleveranciers, dan is het een taak van onze overheid om het teveel aan vertekte subsiede met een hoge boeten aan die maatschappijen terug te vorderen.
pi_61871326
quote:

[..]

Kul, die installaties zijn er gewoon, of zijn die windmolens op de dijk bij Lelystad ook hologrammen... Zoals al eerder aangegeven, de boekhouding klopt niet, en als er zoals het artikel doet vermoedden ten onrechte subsidies ed zijn opgestreken dienen deze met een boete te worden terugbetaald, en dienen de betrokken personen zich te verantwoorden aan justitie..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  woensdag 24 september 2008 @ 13:56:07 #248
52357 Lambiekje
pi_61876528
quote:
Op woensdag 24 september 2008 10:26 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Kul, die installaties zijn er gewoon, of zijn die windmolens op de dijk bij Lelystad ook hologrammen... Zoals al eerder aangegeven, de boekhouding klopt niet, en als er zoals het artikel doet vermoedden ten onrechte subsidies ed zijn opgestreken dienen deze met een boete te worden terugbetaald, en dienen de betrokken personen zich te verantwoorden aan justitie..
Windmolens zijn financiele ondingen, onrendabel en het is bovendien landschap en strand verpestend uitzicht.
pi_61877077
quote:
Op woensdag 24 september 2008 13:56 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Windmolens zijn financiele ondingen, onrendabel en het is bovendien landschap en strand verpestend uitzicht.
Ow financieel onredabel, is je duimpje weer in een pot met aardbeien jam geweest, kom eens met iets serieus ipv zoveel allang naar de afval emmer gepromoveerde onzin te komen.

Laten we ons verder vooral leiden door de nimby's die wel graag een duurzame samenleving willen hebben.

En nimby staat voor not in my backyard
  woensdag 24 september 2008 @ 17:32:43 #250
52357 Lambiekje
pi_61881641
quote:
Op woensdag 24 september 2008 14:22 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ow financieel onredabel, is je duimpje weer in een pot met aardbeien jam geweest, kom eens met iets serieus ipv zoveel allang naar de afval emmer gepromoveerde onzin te komen.

Laten we ons verder vooral leiden door de nimby's die wel graag een duurzame samenleving willen hebben.

En nimby staat voor not in my backyard
Feiten en fabels over windenergie

Windenergie is niet duurzaam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')