En dát het ijs smelt, mede doordat we (ja, we hebben invloed, zelfs Palin erkent dat) weet ik hoeveel ton CO2 uitstoten door industriele processen en industrieel gehouden dieren (koeien-, varkens-, en kippenboerderijen/batterijen) is natuurlijk helemaal geen teken dat er wel eens iets veranderd mag worden aan dat gedrag?quote:Op dinsdag 16 september 2008 08:31 schreef Waaghals het volgende:
[..]
Waar ik op doel is dat paar jaar geleden het afbreken van de ijskappen ook werd toegewezen aan het gat in de ozonlaag. En toen hoorde je nog niemand over de noordpool.
Korte termijn paniek dus, iedereen roept vanalles over de lange termijn gevolgen terwijl eigenlijk niemand het gewoon weet.
Je gaat me toch niet vertellen dat ze complete klimaatmodellen in groep 5 bestuderen, als ze niet eens de Engelse tekst erbij kunnen begrijpen?quote:Op dinsdag 16 september 2008 20:59 schreef RemcoDelft het volgende:
Hoe meer ik van klimaatmodellen hoor, hoe meer ik het idee heb dat ze het allemaal ook niet weten!
Bijvoorbeeld: het model moet "gepatcht" worden om het klimaat over de afgelopen eeuw goed te voorspellen. Zonder dat klopt er niets van! Dus wie zegt dat-ie voor de toekomst wel goed is?
De diverse modellen lopen ook enorm ver uiteen, temperatuurstijgingen van 2 tot 12 graden worden aangeboden! Oftewel een en al onzekerheden, en het lijkt me dat er betere dingen te leren zijn op lagere scholen.
Gelukkig weet ik er iets meer van dan de gemiddelde Nederlander, en al die klimaatmodellen zijn wat het zijn; modellen. De Aarde, en met name de atmosfeer, is een waanzinnig complex geheel van factoren. Maar nee, Gore Goebbels schijnt het te weten...quote:Op dinsdag 16 september 2008 20:59 schreef RemcoDelft het volgende:
Hoe meer ik van klimaatmodellen hoor, hoe meer ik het idee heb dat ze het allemaal ook niet weten!
Bijvoorbeeld: het model moet "gepatcht" worden om het klimaat over de afgelopen eeuw goed te voorspellen. Zonder dat klopt er niets van! Dus wie zegt dat-ie voor de toekomst wel goed is?
De diverse modellen lopen ook enorm ver uiteen, temperatuurstijgingen van 2 tot 12 graden worden aangeboden! Oftewel een en al onzekerheden, en het lijkt me dat er betere dingen te leren zijn op lagere scholen.
De aarde, de hele wereld, heeft inderdaad waanzinnig veel parameters en variabelen. Boven- en ondergronds oppervlak wat al dan niet door de mens wijzigt. Zeestromen en windrichtingen, temperatuurverlopen, methaangas wat weer ergens in opgelost zit, alggroei, zonnewinden, CO2 uitstoot door vulkanen, wilde dieren, dieren 'kunstmatig' door de mens in leven gehouden en uitstoot van industriële processen, om maar wat te noemen. Zoiets volledig tot op het laatste proces in kaart brengen is onmogelijk, alleen al omdat de aarde continu bezig is te veranderen.quote:Op dinsdag 16 september 2008 23:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Gelukkig weet ik er iets meer van dan de gemiddelde Nederlander, en al die klimaatmodellen zijn wat het zijn; modellen. De Aarde, en met name de atmosfeer, is een waanzinnig complex geheel van factoren. Maar nee, Gore Goebbels schijnt het te weten...
Ik durf 3 beweringen hard te maken:quote:Op dinsdag 16 september 2008 23:16 schreef Yildiz het volgende:
[..]
De aarde, de hele wereld, heeft inderdaad waanzinnig veel parameters en variabelen. Boven- en ondergronds oppervlak wat al dan niet door de mens wijzigt. Zeestromen en windrichtingen, temperatuurverlopen, methaangas wat weer ergens in opgelost zit, alggroei, zonnewinden, CO2 uitstoot door vulkanen, wilde dieren, dieren 'kunstmatig' door de mens in leven gehouden en uitstoot van industriële processen, om maar wat te noemen. Zoiets volledig tot op het laatste proces in kaart brengen is onmogelijk, alleen al omdat de aarde continu bezig is te veranderen.
Ik heb dan ook absoluut niet de verwachting dat een compleet, volledig model er komt. Een model bij benadering wel, dat wellicht wel.
Echter, door het ontbreken van een volledig juist model, betekent dat niet dat je er helemaal niets over kunt zeggen.
quote:Op dinsdag 16 september 2008 23:09 schreef El_Matador het volgende:
De PVV heeft groot gelijk. Politieke propaganda hoort niet in de lesstof. Ook niet dat moslims allemaal kutterroristen zijn.
Wel natuurlijk dat zigeuners kut zijn, maar dat lijkt me algemene kennis.
Wat is er "feitelijk" aan het gebeuren? Daar ben ik nou wel benieuwd naar.quote:Op dinsdag 16 september 2008 23:56 schreef Superfast het volgende:
[..]
Het gaat niet om politieke propeganda maar om iets dat FEITELIJK aan het gebeuren is........
Het interesseert mij verder ook weinig of dit nu door de mensen komt of dat er andere oorzaken zijn maar dan moet je het niet gewoon compleet gaan ontkennen...........
Zie de OP , het is is aan het smelten en dus niet aan het "afbrokkelen" (hetgeen volgens mij vaak samengaat met smelten)quote:Op woensdag 17 september 2008 00:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat is er "feitelijk" aan het gebeuren? Daar ben ik nou wel benieuwd naar.
Voor het eerst in de geschiedenis van de mensheid is het mogelijk om met een schip helemaal rond de Noordpool te varen. Er is zoveel ijs gesmolten boven en rond de Noordelijke IJszee dat de noordoostelijke en de noordwestelijke doorvaart voor het eerst in zeker 125.000 jaar allebei tegelijk bevaarbaar zijn.quote:Op woensdag 17 september 2008 00:07 schreef Killer_Mom het volgende:
er gebeurd niets, de natuur gaat haar gang , net als altijd,
"Het" is aan het smelten? Wat is aan het smelten?quote:Op woensdag 17 september 2008 00:04 schreef Superfast het volgende:
[..]
Zie de OP , het is is aan het smelten en dus niet aan het "afbrokkelen" (hetgeen volgens mij vaak samengaat met smelten)
Het leuke is, dat dit toevallig een PVV-punt is, maar dat het gewoon common sense is. Half Nederland loopt met een natte kut achter Gore Goebbels aan. Zonder na te denken.quote:PVV moet gewoon iets anders gaan doen.......darten ofzo als het maar niks politieks is![]()
125.000 jaar geleden konden ze nog niet eens varen, dus dat weet je nietquote:Op woensdag 17 september 2008 00:11 schreef Superfast het volgende:
[..]
Voor het eerst in de geschiedenis van de mensheid is het mogelijk om met een schip helemaal rond de Noordpool te varen. Er is zoveel ijs gesmolten boven en rond de Noordelijke IJszee dat de noordoostelijke en de noordwestelijke doorvaart voor het eerst in zeker 125.000 jaar allebei tegelijk bevaarbaar zijn.
Lees jij weleens een OP voor je lukraak iets post?
Dat is keihard gelul. We hebben pas sinds 40 jaar satellietbeelden. Wellicht was de doorvaart in de warme Middeleeuwen in de 14e eeuw ook wel mogelijk. Maar niemand die dat gecontroleerd heeft.quote:Op woensdag 17 september 2008 00:11 schreef Superfast het volgende:
[..]
Voor het eerst in de geschiedenis van de mensheid is het mogelijk om met een schip helemaal rond de Noordpool te varen. Er is zoveel ijs gesmolten boven en rond de Noordelijke IJszee dat de noordoostelijke en de noordwestelijke doorvaart voor het eerst in zeker 125.000 jaar allebei tegelijk bevaarbaar zijn.
Ik post niet lukraak. Ik verzet me tegen de slaafse onwetenschappelijke kolder van Gore en zijn boevenbende.quote:Lees jij weleens een OP voor je lukraak iets post?![]()
Denk je nou echt dat ze dergelijk waarden vaststellen met behulp van een roeibootje en een verrekijkerquote:Op woensdag 17 september 2008 00:12 schreef Adelante het volgende:
[..]
125.000 jaar geleden konden ze nog niet eens varen, dus dat weet je niet
Iets meer uitleg zou prettig zijn.quote:Op woensdag 17 september 2008 00:14 schreef Superfast het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat ze dergelijk waarden vaststellen met behulp van een roeibootje en een verrekijker![]()
Ze kunnen door bepaalde boringen in het ijs + gesteente vrij eenvoudig vast stellen hoe oud de betreffende laag is ofzo?
Jongen lul nou ff niet zo dom..............het enigste dat ik stel is dat het ijs op de Noordpool aan het smelten is.quote:Op woensdag 17 september 2008 00:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Iets meer uitleg zou prettig zijn.
Kom op, overtuig ons van deze apocalyptische waarheid. We gaan eraan en dat is onze schuld.
Doe dat eerste punt in een goed wetenschappelijk artikel, en ik denk dat je een goede kans hebt op de Nobelprijs. Je hebt dan nl. een doorbraak in de wetenschappelijke wereld bereikt.quote:Op dinsdag 16 september 2008 23:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik durf 3 beweringen hard te maken:
- een eventuele opwarming van de Aarde komt niet door menselijke invloed
- dat er een opwarming plaatsvindt, betekent niet dat je die door CO2-reductie kan stoppen
- de aandacht voor CO2 is zelfs slecht voor het milieu en haalt de aandacht weg voor de -oplosbare- echte milieuproblemen
Ik geloof ook niet dat het persé door mensenelijk handelen komt .quote:Op woensdag 17 september 2008 01:51 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Doe dat eerste punt in een goed wetenschappelijk artikel, en ik denk dat je een goede kans hebt op de Nobelprijs. Je hebt dan nl. een doorbraak in de wetenschappelijke wereld bereikt.
Tweede punt ben ik het overigens wel mee eens, er zijn alleen wel meer redenen dan CO2 alleen om het verstoken van fossiele brandstoffen te verminderen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |