M42 naar eos adaptertje, mischien 1tje met die chip erin voor de focus confirm(of was 't lichtmeting?)quote:Op woensdag 12 november 2008 13:52 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Als ze een canon heeft gaat dat niet passen..
[..]
http://www.fotokonijnenbe(...)osje_10_filters.html
[ afbeelding ]
Voor de uitvinding van de AF bestonden er ook al bewegende objecten.quote:Op woensdag 12 november 2008 13:33 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Zou dat wel eigenlijk lukken met bewegende objecten?
Canon MF = FD geen M42, dus dat gaat nog steeds niet passen. En de FD-> EOS adapter komt met een lensje dacht ik, zodat ie op oneindig kan focussen. En de vraag is of iemand di eeen 1000D heeft in is voor zulke exotische oplossingen.quote:Op woensdag 12 november 2008 14:20 schreef zquing het volgende:
[..]
M42 naar eos adaptertje, mischien 1tje met die chip erin voor de focus confirm(of was 't lichtmeting?)
Jij bent de enige die het deze discussie beperkt tot Canon MF-lenzen. De meeste mensen die een MF-lens op een digitale EOS schroeven, gebruiken daar gewoon M42-lensjes voor. Die zijn makkelijk te krijgen en heel betaalbaar. Een adaptortje heb je vanaf 17,50.quote:Op woensdag 12 november 2008 15:07 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Canon MF = FD geen M42, dus dat gaat nog steeds niet passen.
Zo exotisch is dat niet, zeker niet als het om een M42-lensje gaat. En het prijsverschil zal de 1000D-bezitter zeker aanspreken. Mijn M42 400mm lens kostte mij 20 Euro, voor Canon's goedkoopste 400mm tel je een Euro of 1000 neer. Voor dat prijsverschil willen de meeste mensen best even oefenen met handmatig scherpstellen, lijkt me.quote:En de FD-> EOS adapter komt met een lensje dacht ik, zodat ie op oneindig kan focussen. En de vraag is of iemand di eeen 1000D heeft in is voor zulke exotische oplossingen.
Orion schroefdraad is toch alleen voor stoffige oude mannen, vaak ongeschoren?quote:Op woensdag 12 november 2008 16:36 schreef Vliegvrager het volgende:
Jij bent de enige die het deze discussie beperkt tot Canon MF-lenzen. De meeste mensen die een MF-lens op een digitale EOS schroeven, gebruiken daar gewoon M42-lensjes voor. Die zijn makkelijk te krijgen en heel betaalbaar. Een adaptortje heb je vanaf 17,50.
quote:Op woensdag 12 november 2008 19:30 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Orion schroefdraad is toch alleen voor stoffige oude mannen, vaak ongeschoren?
Inderdaadquote:Op woensdag 12 november 2008 19:30 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Orion schroefdraad is toch alleen voor stoffige oude mannen, vaak ongeschoren?
Ze zijn optisch gelijkwaardig. In de meeste reviews komt de Tamron net iets beter uit de verf, maar het verschil is verwaarloosbaar. De Canon heeft USM en het voordeel dat ie niet uitschuift bij het scherpstellen en de Tokina is, zoals we van ze gewend zijn, gebouwd als een tank. Los daarvan kun je net een voorkeur hebben voor de 90 vs 100 vs 105 mm brandpuntsafstand.quote:Op donderdag 13 november 2008 10:40 schreef blomst het volgende:
ik stel de vraag maar hier, ik ga zo een macrolens halen maar welk merk kan ik nu het best nemen?
Canon EF 100/2.8 MACRO USM
Sigma AF 105/2.8 EX DG MACRO Canon
Tamron AF SP 90/2.8 MACRO DI CANON
Tokina AT-X M 100/2.8 APS-C AF Pro D Macro Canon
Dankje, ga zo maar eens kijkenquote:Op donderdag 13 november 2008 11:25 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Ze zijn optisch gelijkwaardig. In de meeste reviews komt de Tamron net iets beter uit de verf, maar het verschil is verwaarloosbaar. De Canon heeft USM en het voordeel dat ie niet uitschuift bij het scherpstellen en de Tokina is, zoals we van ze gewend zijn, gebouwd als een tank. Los daarvan kun je net een voorkeur hebben voor de 90 vs 100 vs 105 mm brandpuntsafstand.
Om kort te gaan: neem de goedkoopste, tenzij je aan een van de punten hierboven veel waarde hecht.
Eigenlijk op dezelfde manier als waarop je momenteel een Yashicamat zou kopen, marktplaats afstruinen op zoek naar lichtmeters en dan het beste kopen wat je je kunt veroorloven. Als er Gossen, Minolta of Sekonic op staat en het ding niet te oud is heb je doorgaans gewoon iets goeds te pakken.quote:Op maandag 17 november 2008 21:19 schreef kvdv het volgende:
Een vriend van me zoekt een lichtmeter om te gebruiken i.c.m. een Yashica Mat. Nu is een profi digitaal ding niet direct nodig.
Kent iemand 'n relatief goedkoop metertje dat z'n functie prima vervult?
Roept bij mij toch de vraag op wat er volgens jou mis is met een D80.quote:Op dinsdag 18 november 2008 00:14 schreef EdicOnline het volgende:
Nu zit ik met de vraag, alle camera's van Nikon liggen buiten mijn budget en camera's als D80 wil ik niet,
Ik wil die scenes er niet op, die zijn er wel op D80.quote:Op dinsdag 18 november 2008 00:30 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Roept bij mij toch de vraag op wat er volgens jou mis is met een D80.
Hou er met het kopen van een tweedehands spiegelreflex rekening mee dat je de kans loopt er eentje te pakken te krijgen die bij zijn eerste baasje als machinegeweer gebruikt is en dus een enorme stapel opnamen op de teller heeft staan, die kans wordt met een camera als een Nikon D200 of EOS30 groter dan bij de wat voordeliger modelletjes.
Kan nog problematisch worden om een camera te vinden waar de features niet op zitten die je toch niet gebruikt.quote:Op dinsdag 18 november 2008 00:38 schreef EdicOnline het volgende:
[..]
Ik wil die scenes er niet op, die zijn er wel op D80.
Komkom, zo duur is geheugen niet meerquote:Ik heb liever die knoppen voor kwaliteit/WB/ISO dan scenes omdat ik altijd foto's maak in RAW en dat vreet aan geheugen, dan kan ik snel switchen tussen JPG en RAW om dat te besparen.
Niet van 't een of het ander, maar heb je die overwegingen niet gehad toen je die EOS kochtquote:En ja het gaat mij echt meer om de knoppen en uiterlijk (dat wieltje en knoppen indeling op 40D is echt lelijk) enzo dan de camera in kwestie, want met Kodak Brownie kan je ook mooie plaatjes maken.
Wat is je budget? Zowel Sigma als Tokina als Pentax hebben een aantal leuke groothoeklenzen in verschillende prijsklasses.quote:Op maandag 17 november 2008 23:00 schreef zquing het volgende:
Wat moet ik doen?
Stel ik wil meer groothoek, koop ik een Soligor 19-35Fmount of een Tokina 20-35Kmount?
Voor de Fmount heb ik een Nikon F80 met 50mm1.4AF, 80-200mm2.8 en 28-85 3.5-4.5
Voor de Kmount heb ik een K100Ds met 24-60mm2.8 18-55mm3.5-5.6
Voor de F heb ik dus geen digitale body(wil een Fuji s2 gaan kopen) voor de K heb ik nog geen film body(moet nog ff kijken welke ik ga kopen). Ik vind 18 op crop en 28 op film niet genoeg, koop ik dan nu de betere lens op crop en later een filmbody erbij of ga ik voor de ik heb nu meer bereik maar niets voor mn komende film body?
met 100eu is er geen echte wideangle te vinden voor cropquote:Op dinsdag 18 november 2008 20:26 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Wat is je budget? Zowel Sigma als Tokina als Pentax hebben een aantal leuke groothoeklenzen in verschillende prijsklasses.
Ik heb hier nog wel een leuke K-mount filmbody(digitaal trouwens ook) voor je liggen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |