Ligt eraan in welk opzicht je dat bedoeld?quote:Op dinsdag 16 september 2008 12:52 schreef akveor het volgende:
[..]
En al die voorbeschouwen... doe maar eens goede nabeschouwingen zodat de bevolking duidelijk weet hoe ze het afgelopen jaar weer genaaid zijn geworden. Dit land is gewoon ziek met alle regeltjes en steeds meer inknotten van onze vrijheden.
Vrije dag is nooit weg, geniet ervan. Ik voel me wel wat beter maar nog niet 100%, komt wel.quote:Op dinsdag 16 september 2008 12:55 schreef BONG4002 het volgende:
Alles is prima met Bongetje
Beetje duffe dag maar wel lekker vrij vandaag iigEn voel jij je al weer wat beter?
De tijd vliegt. Het eerste hapje uit een ikoon van de jaren zeventig.quote:Op dinsdag 16 september 2008 12:57 schreef Gert het volgende:
Richard Wright, bandlid van Pink Floyd, is gisteren overleden.
Hij is de eerste van de groep die het loodje legt.
In 2005 trad hij voor het laatst op met de groep, tijdens Live 8.
Hij schreef de muziek van dit nummer.![]()
O ja en rip aan de nabestaande natuurlijk.
Ze hebben het in ieder geval een stuk langer met z'n allen op de wereld uitgehouden dan de Beatles, laat staan de Stones.quote:Op dinsdag 16 september 2008 12:59 schreef Disana het volgende:
[..]
De tijd vliegt. Het eerste hapje uit een ikoon van de jaren zeventig.
http://www.latimes.com/ne(...)ep16,0,7349427.story
Thanks, zit ook bij uitzendinggemist, maar nu heb ik het tweede gedeelte al gezienquote:Op dinsdag 16 september 2008 12:59 schreef beequeen het volgende:
[..]
Menyou, kijk even in het topique Uitzending gemist, daar staat ook deel 1. Prutsers zijn het op de CBML site.
http://www.youtube.com/user/dgk1en2quote:Op dinsdag 16 september 2008 12:56 schreef Manu82 het volgende:
Is het trouwens nu altijd dat alleen de 2e helft van CBML online komt
Thanks, gaat bij favo'squote:Op dinsdag 16 september 2008 13:05 schreef Juud79 het volgende:
[..]
http://www.youtube.com/user/dgk1en2
Hier is zo´n beetje alles aan afleveringen te vinden...
Mooi he. Ik vond dat concert ook mooi en aandoenlijk, die grijze heren nog zo vol overgave.quote:Op dinsdag 16 september 2008 13:04 schreef Gert het volgende:
[..]
Ze hebben het in ieder geval een stuk langer met z'n allen op de wereld uitgehouden dan de Beatles, laat staan de Stones.
Het staat ook in o.a. De Telegraaf.
Als ondernemerer vind ik het hier gewoon kudt. Ik val overal buiten de boot. En als er wat geld mijn kant op kan gaan moet ik zoveel paperassen invullen dat ze wat mij betreft de stront in kunnen zakken. Maar die blauwe envelopes blijven maar komen. En deze week weer iets met muziekrechten. Daarbij vind ik het waardeloos dat ze alles van je weten maar je dit toch keer op keer moet invullen. Jaren betaal ik belasting vanaf dezelfde bankrekening. Nu krijg ik wat terug maar moet eerst een formulier invullen naar welk bankrekeningnummer.quote:Op dinsdag 16 september 2008 12:57 schreef Manu82 het volgende:
[..]
Ligt eraan in welk opzicht je dat bedoelt?
Ah op die fiets. Lijkt me lastig. Ben er ook niet goed in, is het niet handig om dat soort zaken gewoon door een accountant te laten doen? Scheelt volgens mij een hoop werk en irritatie. Volgens mij worden mijn financien over het algemeen ook geregeld door een accountant en stuur alles dus gewoon door en meestal hebben ze m'n bankrekening wel onthoudenquote:Op dinsdag 16 september 2008 13:09 schreef akveor het volgende:
[..]
Als ondernemerer vind ik het hier gewoon kudt. Ik val overal buiten de boot. En als er wat geld mijn kant op kan gaan moet ik zoveel paperassen invullen dat ze wat mij betreft de stront in kunnen zakken. Maar die blauwe envelopes blijven maar komen. En deze week weer iets met muziekrechten. Daarbij vind ik het waardeloos dat ze alles van je weten maar je dit toch keer op keer moet invullen. Jaren betaal ik belasting vanaf dezelfde bankrekening. Nu krijg ik wat terug maar moet eerst een formulier invullen naar welk bankrekeningnummer.
Premies afdragen? Je krijgt zoveel post daarover dat je door de bomen het bos niet meer ziet. De ene afdeling wil dat ik iets betaal met alle dreigementen vandien. Later krijg je weer verwarrende brieven waar uit zou moeten blijken dat dat bedrag weer verrekend word met iets wat ook weer onduidelijk is. Gek wordt ik van die lui.
De BTW wordt niet verhoogd. Moet ik nu een dansje maken ofsow?quote:Op dinsdag 16 september 2008 13:17 schreef Disana het volgende:
Radio1 met live verslag: uit.
Al die bombarie om de koninklijke familie. Het gaat om onze centjes.
Vind dat nog niet eens zo gek, buiten hotels en restaurants kun je in moslimlanden ook geen alcohol krijgenquote:Op dinsdag 16 september 2008 13:21 schreef beequeen het volgende:
[..]
Soury, het moet niet gekker worden.![]()
Ramandan.
Sjeik Muhammad Munajid is trots op je!quote:Op dinsdag 16 september 2008 13:25 schreef akveor het volgende:
Speedy Gonzales heeft vannacht het loodje gelegd.
[ afbeelding ]
Geen bloemen, geen bezoek aan huis. De plechtigheid zal vanmiddag rond 14.00u plaatsvinden rond de GFT container.
Het bezit van de auto wordt minder belast, is dat niet meer iets voor een dansje?quote:Op dinsdag 16 september 2008 13:25 schreef beequeen het volgende:
[..]
De BTW wordt niet verhoogd. Moet ik nu een dansje maken ofsow?
Ik ben zelfstandige vanwege de vrijheid en dat ik me niet wil aanpassen aan de grillen van bedrijven. Dat gedoe van de belastingen geeft me een enorm beklemmend gevoel. iets waar ik juist vanaf wil. Ik ben een loner en wil me het liefst met niemand bemoeien. Die bemoeienissen daar wordt ik schijtziek van.quote:Op dinsdag 16 september 2008 13:24 schreef Manu82 het volgende:
[..]
Ah op die fiets. Lijkt me lastig. Ben er ook niet goed in, is het niet handig om dat soort zaken gewoon door een accountant te laten doen? Scheelt volgens mij een hoop werk en irritatie. Volgens mij worden mijn financien over het algemeen ook geregeld door een accountant en stuur alles dus gewoon door en meestal hebben ze m'n bankrekening wel onthouden
Hou toch op zeg, alsof het omgekeerd wel zo is. Wij moeten ons wel aanpassen in moslimlanden maar zelf verdommen ze het, doei.quote:Op dinsdag 16 september 2008 13:26 schreef Manu82 het volgende:
Vind dat nog niet eens zo gek, buiten hotels en restaurants kun je in moslimlanden ook geen alcohol krijgen
Ik denk dat het laatste wel meespeelt. Ik weet in ieder geval écht niet meer wat er momenteel "hot" is, behalve dan dat ik een hoop klotemuziek hoor op klotezenders tijdens het zappen in de auto.quote:Op dinsdag 16 september 2008 13:10 schreef debuurvrouw het volgende:
Toch het einde van een generatie. Ik zit me net te bedenken dat er maar weinig echt opvolgers zijn van dit kaliber. Misschien dat Radiohead nog het dichtst in de buurt komt. De jaren 80 hebben Madonna en Michael Jackson voortgebracht. Wat is er nu dan???
of is dit een veeg teken en word ik gewoon oud??![]()
Is toch een neiging richting het Angelsaksische model, welke kant NL eigenlijk ook op wil gaan, maar dat lukt alleen als er een liberalere regering komt, dus CDA-VVD...quote:Op dinsdag 16 september 2008 13:29 schreef akveor het volgende:
[..]
Ik ben zelfstandige vanwege de vrijheid en dat ik me niet wil aanpassen aan de grillen van bedrijven. Dat gedoe van de belastingen geeft me een enorm beklemmend gevoel. iets waar ik juist vanaf wil. Ik ben een loner en wil me het liefst met niemand bemoeien. Die bemoeienissen daar wordt ik schijtziek van.
Je generaliseert wel zeg. Hier wonen vrijwel uitsluitend moslims uit Marokko en Turkije; de enquete werd daarentegen gehouden in Arabische landen.quote:Op dinsdag 16 september 2008 13:29 schreef beequeen het volgende:
[..]
Hou toch op zeg, alsof het omgekeerd wel zo is. Wij moeten ons wel aanpassen in moslimlanden maar zelf verdommen ze het, doei.
Vic is ook zelfstandige om dezelfde reden maar die papierwinkel word je helemaal gek van, vooral dat belasting gedoe.quote:Op dinsdag 16 september 2008 13:29 schreef akveor het volgende:
Ik ben zelfstandige vanwege de vrijheid en dat ik me niet wil aanpassen aan de grillen van bedrijven. Dat gedoe van de belastingen geeft me een enorm beklemmend gevoel. iets waar ik juist vanaf wil. Ik ben een loner en wil me het liefst met niemand bemoeien. Die bemoeienissen daar wordt ik schijtziek van.
Nee echt niet.... hier voor woonde ik in een oud huis tussen pakhuizen in en daar gebruikten we wel eens gif. Daar vond je ze ze soms meters bij dat voer vandaan. Nu is het hap, snap nekkie breekt en dood.quote:Op dinsdag 16 september 2008 13:28 schreef Disana het volgende:
[..]
Het bezit van de auto wordt minder belast, is dat niet meer iets voor een dansje?![]()
Akveor, dat is een pijnlijke dood voor zo'n beestje.
En ik ben nog helemaal niet zo oud als jijquote:Op dinsdag 16 september 2008 13:29 schreef Gert het volgende:
[..]
Ik denk dat het laatste wel meespeelt. Ik weet in ieder geval écht niet meer wat er momenteel "hot" is, behalve dan dat ik een hoop klotemuziek hoor op klotezenders tijdens het zappen in de auto.
Terwijl ik vroeger opgewonden kon worden van "EN DIT... IS DE NIEUWE ALARMSCHIJF"![]()
Maar het klimaat waarin mega-groepen konden ontstaan, is ook veranderd. De band als spreekbuis van een generatie, als levensstijl, als (anti)-politiek statement, zie je eigenlijk niet meer. Het aanbod en de diversiteit zijn zo groot tegenwoordig.
Misschien zijn de nieuwe helden de DJ's wel. En de zogenaamde supergroepen die nog steeds volle stadions trekken, zijn toch vaak ook alweer een paar decennia bezig.
Ik denk niet dat het verschil heel erg groot is maar dat is mijn mening.quote:Op dinsdag 16 september 2008 13:32 schreef Disana het volgende:
Je generaliseert wel zeg. Hier wonen vrijwel uitsluitend moslims uit Marokko en Turkije; de enquete werd daarentegen gehouden in Arabische landen.
Waar het mij omgaat dat ik gewoon mijn natje en droogje wil verdienen ipv een uitkering. Veel wil en hoef ik ook niet te verdienen. Maar je kunt beter een uitkering aanvragen.quote:Op dinsdag 16 september 2008 13:32 schreef Manu82 het volgende:
[..]
Is toch een neiging richting het Angelsaksische model, welke kant NL eigenlijk ook op wil gaan, maar dat lukt alleen als er een liberalere regering komt, dus CDA-VVD...
achja, de ramadan valt toch in een periode dat ik daar nooit kom, zijn al die lui chagrijnigquote:Op dinsdag 16 september 2008 13:29 schreef beequeen het volgende:
[..]
Hou toch op zeg, alsof het omgekeerd wel zo is. Wij moeten ons wel aanpassen in moslimlanden maar zelf verdommen ze het, doei.
Ja dat is waar, kat en gif zijn erger. Maar dit ziet er niet als het nekje maar meer als het ruggetje uit.quote:Op dinsdag 16 september 2008 13:33 schreef akveor het volgende:
[..]
Nee echt niet.... hier voor woonde ik in een oud huis tussen pakhuizen in en daar gebruikten we wel eens gif. Daar vond je ze ze soms meters bij dat voer vandaan. Nu is het hap, snap nekkie breekt en dood.
Zou een kat erger vinden.... die speelt er eerst een tijdje mee voor ie um afmaakt...
Als vegetarier is het kudt maar muizen in mijn huis is to much.
Ik denk dat het verschil erg groot is.quote:Op dinsdag 16 september 2008 13:35 schreef beequeen het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het verschil heel erg groot is maar dat is mijn mening.
Zit wel degelijk verschil tussen, net zoals er een groot verschil is tussen Indiers en Pakistanenquote:Op dinsdag 16 september 2008 13:35 schreef beequeen het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het verschil heel erg groot is maar dat is mijn mening.
Een nationaal verbod op alle geloven. Niets geen vrijheid van godsdienst. Al godsdiensten hebben bewezen dat zij die vrijheid een ander niet gunnen. Ik heb niets met geloven maar als ongelovige word ik door veel geloven nog erger bestempeld als een ander gelovige.quote:Op dinsdag 16 september 2008 13:32 schreef Disana het volgende:
[..]
Je generaliseert wel zeg. Hier wonen vrijwel uitsluitend moslims uit Marokko en Turkije; de enquete werd daarentegen gehouden in Arabische landen.
Dan heb je dus weer 1 verplicht geloof; geen geloofquote:Op dinsdag 16 september 2008 13:42 schreef akveor het volgende:
[..]
Een nationaal verbod op alle geloven.
Daar kan ik helemaal in meegaan - ware het niet dat het onhaalbaar is.quote:Op dinsdag 16 september 2008 13:42 schreef akveor het volgende:
[..]
Een nationaal verbod op alle geloven. Niets geen vrijheid van godsdienst. Al godsdiensten hebben bewezen dat zij die vrijheid een ander niet gunnen. Ik heb niets met geloven maar als ongelovige word ik door veel geloven nog erger bestempeld als een ander gelovige.
Keer op keer wordt je als ongelovoge geconfronteerd met gelovogen die hun wil proberen op te dringen. Is het niet in de politiek dan proberen ze je die bagger je wel op TV door de strot te drukken. Keer op keer wordt je in een strijd betrokken waar ik in eerste instantie al niets mee te maken wil hebben.
Het is een kwestie van hersenspoeling en trainen, zoals de joden heen en weer bewegen voor de klaagmuur, want als alle heilige boeken vd joden zouden vergaan, dan kan iemand het tenminste nog navertellen.quote:Op dinsdag 16 september 2008 13:42 schreef akveor het volgende:
[..]
Een nationaal verbod op alle geloven. Niets geen vrijheid van godsdienst. Al godsdiensten hebben bewezen dat zij die vrijheid een ander niet gunnen. Ik heb niets met geloven maar als ongelovige word ik door veel geloven nog erger bestempeld als een ander gelovige.
Keer op keer wordt je als ongelovoge geconfronteerd met gelovogen die hun wil proberen op te dringen. Is het niet in de politiek dan proberen ze je die bagger je wel op TV door de strot te drukken. Keer op keer wordt je in een strijd betrokken waar ik in eerste instantie al niets mee te maken wil hebben.
Iedereen denkt, dus gelooft in iets, klaar, of je nou wil of niet.quote:Op dinsdag 16 september 2008 13:45 schreef Disana het volgende:
[..]
Daar kan ik helemaal in meegaan - ware het niet dat het onhaalbaar is.
Maar ik generaliseer niet. Ik scheer niet alle gelovigen ter wereld over één kam omdat ik een bepaalde groep niet moet.
Natuurlijk is het onhaalbaar... Geloven worden gebruikt om de mensheid te mennen. De christenen in de US of de moslims in de arabische landen... het heeft maar 1 doel... de mensen in het gareel houden en ze te laten doen wat de machthebbers willen.quote:Op dinsdag 16 september 2008 13:45 schreef Disana het volgende:
[..]
Daar kan ik helemaal in meegaan - ware het niet dat het onhaalbaar is.
Maar ik generaliseer niet. Ik scheer niet alle gelovigen ter wereld over één kam omdat ik een bepaalde groep niet moet.
Welnee. Als dat de enige motivator was, hadden we allang geen geloof meer.quote:Op dinsdag 16 september 2008 13:55 schreef akveor het volgende:
[..]
Natuurlijk is het onhaalbaar... Geloven worden gebruikt om de mensheid te mennen. De christenen in de US of de moslims in de arabische landen... het heeft maar 1 doel... de mensen in het gareel houden en ze te laten doen wat de machthebbers willen.
quote:Op dinsdag 16 september 2008 13:56 schreef Disana het volgende:
[..]
Welnee. Als dat de enige motivator was, hadden we allang geen geloof meer.
Mensen willen veiligheid en zekerheid, en iets om hun angst voor de dood te bezweren.
Veel beter roevka!quote:Op dinsdag 16 september 2008 12:46 schreef akveor het volgende:
[..]
Okay...
Miss Montreal dan maar... een heerlijke spontane stotterende nederlandse chick van de reclame.
Idd, en een houvast in economische/staatkundige of gewelds crisisituaties, het is nog steeds zo dat in instabiele tijden de kerken/moskeeen/synagoges voller zitten dan anders.quote:Op dinsdag 16 september 2008 13:56 schreef Disana het volgende:
[..]
Mensen willen veiligheid en zekerheid, en iets om hun angst voor de dood te bezweren.
Misschien tellen ze wel stiekem mee en rekenen ze straks uit hoeveel ze hebben verdiend per wuif.quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:00 schreef Manu82 het volgende:
Dat gezwaai lijkt me eigenlijk toch best vermoeiend
Ach joh, jarenlange training!quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:00 schreef Manu82 het volgende:
Dat gezwaai lijkt me eigenlijk toch best vermoeiend
Haha, ze is ook een paar jaartjes jonger hoor.quote:Op dinsdag 16 september 2008 13:34 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
En ik ben nog helemaal niet zo oud als jij![]()
![]()
Ik kom als meest recente band toch op Radiohead. En wellicht Amy Winehouse.Al heeft die vooral een levensstijl die spraakmakend is. (al kan die stronken nog beter optreden dan Madonna in haar beste doen, maar dat is mijn persoonlijke mening.)
OMG! De geschiedenis herhaalt zich.Ik verander gewoon langzaam in m'n moeder.
* debuurvrouw haren van wanhoop uit hoofd trekt
Ja, dat is die (schijn)geborgenheid. Zonder die behoefte kreeg je mensen ook niet zo gek zich te laten opzwepen tot zelfmoordacties en levenslang celibaat.quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:01 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Idd, en een houvast in economische/staatkundige of gewelds crisisituaties, het is nog steeds zo dat in instabiele tijden de kerken/moskeeen/synagoges voller zitten dan anders.
Gelovigen zijn volgens onze termen, zware psychoten, in iets geloven wat echt nog nooit iemand heeft gezien, en het nog aanbidden ook.quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:01 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Idd, en een houvast in economische/staatkundige of gewelds crisisituaties, het is nog steeds zo dat in instabiele tijden de kerken/moskeeen/synagoges voller zitten dan anders.
Als je het van onderop bekijkt ja.... Door de hang naar zekerheid en veiligheid tonen ze daarmee een soort van zwakte. Een zwakte waar misbruik van gemaakt wordt door hen valse waarheden voor te schotelen. Valse waarheden uitgebreid met daaraan verbonden regeltjes die de machthebbers de macht geven je af te straffen.quote:Op dinsdag 16 september 2008 13:56 schreef Disana het volgende:
[..]
Ook daar heb je gradaties in, mensen die denken van baat het niet dan schaad het niet en mensen die volledig er in op gaan, ik ben met je eens dat er meer uitwassen zijn in tijden van crisis, kun je je die katholieke jongens nog herinneren die condoomautomaten hebben vernield?quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:03 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, dat is die (schijn)geborgenheid. Zonder die behoefte kreeg je mensen ook niet zo gek zich te laten opzwepen tot zelfmoordacties en levenslang celibaat.
Huh? Nee, daar heb ik nooit over gehoord.quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:09 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ook daar heb je gradaties in, mensen die denken van baat het niet dan schaad het niet en mensen die volledig er in op gaan, ik ben met je eens dat er meer uitwassen zijn in tijden van crisis, kun je je die katholieke jongens nog herinneren die condoomautomaten hebben vernield?
Misschien kom ik er later op terug. Ik moet er nu eerst vandoor...quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:10 schreef Disana het volgende:
[..]
Huh? Nee, daar heb ik nooit over gehoord.
Akveor, het is niet van onderop bekeken. Ook degenen die geloof gebruiken om te onderdrukken zijn onderhevig aan geloof. Bijna iedereen zit in hetzelfde schuitje omdat het leven nu eenmaal onveilig is en we allemaal doodgaan.
Hier:quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:10 schreef Disana het volgende:
[..]
Huh? Nee, daar heb ik nooit over gehoord.
Akveor, het is niet van onderop bekeken. Ook degenen die geloof gebruiken om te onderdrukken zijn onderhevig aan geloof. Bijna iedereen zit in hetzelfde schuitje omdat het leven nu eenmaal onveilig is en we allemaal doodgaan.
quote:
Fundamentalistische katholieken vernielen condoomautomaten.
Wie denkt dat christelijke jongeren maar een stel grijze muisjes zijn die het liefst thuis zitten en zich afzonderen van de buitenwereld, die heeft het mis.
Dat bewijzen een stel Franse jongeren die er ‘s nachts op uit gingen om condoomautomaten te vernielen en de buitgemaakte rubbers weg te gooien.
Kruistocht
De vier jongens, van tussen de 20 en 24 jaar, bleken familie te zijn en waren op vakantie in Jurançon, een dorpje in de Franse Pyreneeën.
Ze wisten succesvol drie automaten te saboteren maar hun kruistocht tegen de huidige, immorele samenleving kwam ten einde nadat een voorbijganger de politie belde toen ze bezig waren een vierde automaat te molesteren.
Overtuiging
De fundamentalistische christenen bleken al eerder dergelijke acties te hebben ondernomen. Eerder deze zomer hadden ze elders ook al condoomautomaten gesloopt.
Ze vertelden de politie zeer katholiek te zijn en vanuit religieuze overtuiging te strijden tegen verwerpelijke dingen als abortus en het gebruik van anticonceptiemiddelen.
geen idee, staat er niet bij, zou me echter niets verbazen.quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:17 schreef Dementor het volgende:
En de muntjes gingen netjes in de collectezak?
Tja, eens wat anders.quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:17 schreef Disana het volgende:
[..]
Tssss.... rellen op z'n katholieks
Ik vind het toepasselijk dat zij dat liedje zingt, dat vind ik...quote:
Soms zit god zelfs op je bank... Iemand zei vorige week tegen mij dat haar geloof in een leven na de dood een gave is. Vroeger had ik iemand om zo'n belediging mijn huis uitgezetquote:
Dat kun je makkelijk pareren, beweren dat als je niet gelooft het ook een gave is, wat een zweverige opstelling trouwens, ik geloof dus ik ben speciaal?quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:26 schreef Disana het volgende:
[..]
Soms zit god zelfs op je bank... Iemand zei vorige week tegen mij dat haar geloof in een leven na de dood een gave is. Vroeger had ik iemand om zo'n belediging mijn huis uitgezet
Ook goedemiddag Simpeltje!quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:28 schreef LekkerSimpel het volgende:
Kan Rutte niet ff z'n bek houden met z'n slappe gelul
+1quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:28 schreef LekkerSimpel het volgende:
Kan Rutte niet ff z'n bek houden met z'n slappe gelul
Ik ga dat soort discussies niet meer aan, het is tijdverspilling.quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:30 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Dat kun je makkelijk pareren, beweren dat als je niet gelooft het ook een gave is, wat een zweverige opstelling trouwens, ik geloof dus ik ben speciaal?![]()
Wat?quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:30 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Dat kun je makkelijk pareren, beweren dat als je niet gelooft het ook een gave is, wat een zweverige opstelling trouwens, ik geloof dus ik ben speciaal?![]()
@Neo, zou je dat uit kunnen leggen ajb?
Het leven gaat veel te snel, je rent naar je graf, ff stilstaan bij hoe je leeft enz en waarvoor, of het allemaal zin heeft, dat is tijdverspilling, ik stop snel iets in de magnetron, want dat bespaart tijd, met de bespaarde tijd kan ik nog meer dingen doen die mijn dag zin geven. Alhoewel zin.... Uiteindelijk heeft het geen zin, maar dat is voor de meeste niet erg. Lekker gejaagd door het leven, alsof ik niet besta, werken thuiskomen broodje smeren voor de volgende dag, tv kijken en naar bed, en dan als je geluk hebt twee maal per jaar lekker op vakantie, ik vind het ook wel wat hebben, maar goed, ik geef de voorkeur aan de lifestyle van the rich & famous!quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:33 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik ga dat soort discussies niet meer aan, het is tijdverspilling.
Hmm, zit wat in, ken je de uitdrukking; Zalig zijn de simpelen van geest?quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:33 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik ga dat soort discussies niet meer aan, het is tijdverspilling.
Waarom Joan Osborne heel toepasselijk dat nummer zingt?quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:33 schreef neo567 het volgende:
[..]
Wat?
Niet geloven bestaat niet; ik denk dus ik ben ofzo?
Ik ken hem als 'zalig zijn de armen van geest (zij zullen het koninkrijk gods beërven). Dus da's niet toepasselijkquote:Op dinsdag 16 september 2008 14:38 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Hmm, zit wat in, ken je de uitdrukking; Zalig zijn de simpelen van geest?![]()
Ik zie het gewoon heel simpel. Het zit in ons om het leven te willen ervaren, dus doen we dat.quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:37 schreef neo567 het volgende:
[..]
Het leven gaat veel te snel, je rent naar je graf, ff stilstaan bij hoe je leeft enz en waarvoor, of het allemaal zin heeft, dat is tijdverspilling, ik stop snel iets in de magnetron, want dat bespaart tijd, met de bespaarde tijd kan ik nog meer dingen doen die mijn dag zin geven. Alhoewel zin.... Uiteindelijk heeft het geen zin, maar dat is voor de meeste niet erg. Lekker gejaagd door het leven, alsof ik niet besta, werken thuiskomen broodje smeren voor de volgende dag, tv kijken en naar bed, en dan als je geluk hebt twee maal per jaar lekker op vakantie, ik vind het ook wel wat hebben, maar goed, ik geef de voorkeur aan de lifestyle van the rich & famous!
quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:40 schreef LekkerSimpel het volgende:
Nog 6 uur en dan begint PSV aan hun overwinningsrace.
Omdat zij zo aandoenlijk is vind ik, ik heb medelijden met haar, dus ik d8: Zij mag dat liedje zingenquote:Op dinsdag 16 september 2008 14:40 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Waarom Joan Osborne heel toepasselijk dat nummer zingt?![]()
Je hebt natuurlijk wel gelijk, maar met niet geloven bedoel ik natuurlijk geen kerk aanhangen, iedereen denkt min of meer.
ow, sorry, klopt my bad.... (twijfelde al)quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:40 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik ken hem als 'zalig zijn de armen van geest (zij zullen het koninkrijk gods beërven). Dus da's niet toepasselijk
Moet jij zeggen met je ge-koetsjie koetsjie met een niet nader te noemen persoon....quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:45 schreef Manu82 het volgende:
en kunnen we nu weer gewoon gaan rellen?
stelletje atheisten
Oh, ik vind wel dat sommige mensen meer (waard, nuttig etc) zijn dan andere mensenquote:Op dinsdag 16 september 2008 14:44 schreef kahaarin het volgende:
[..]
ow, sorry, klopt my bad.... (twijfelde al)![]()
Nee? Als je heel dogmatisch denkt en vanuit die positie beweert dat je verheven bent omdat je gelooft dan denk ik dat je de plank een beetje misslaat.
Het is geen verdienste dat je gelooft het is een keuze/roeping/gevoel, ik denk dat je arm van geest bent als je je laat voorstaan op je geloof, niemand is meer dan de ander immers.
Ja, maar hier moet ik nog bij nadenken ookquote:Op dinsdag 16 september 2008 14:46 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Moet jij zeggen met je ge-koetsjie koetsjie met een niet nader te noemen persoon....![]()
(Sorry Bassie)
Tis maar net wat je lekker vind, het vluchtige of dat andere.quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:42 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik zie het gewoon heel simpel. Het zit in ons om het leven te willen ervaren, dus doen we dat.
Jouw invullingen raken echt kant noch wal he Neo... Willen leven zit zelfs in een kattenvlo. Elk wezen en elk individu vult dat op eigen wijze in naar eigen vermogen.quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:48 schreef neo567 het volgende:
[..]
Tis maar net wat je lekker vind, het vluchtige of dat andere.
Fastfood is ook erg lekker als je haast hebt, vulling!
Voeding is meestal rustig eten enzo
Maar goed if it makes you happy it can't be that bad
Hmm, moeilijk, gewetenskwestie, op persoonlijk vlak heb je denk ik gelijk, maar een dergelijk persoon kan voor de ander wel weer meer waard zijn dan voor jou, ik denk ook beter over de 1 dan over de ander.quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:46 schreef Disana het volgende:
[..]
Oh, ik vind wel dat sommige mensen meer (waard, nuttig etc) zijn dan andere mensenMaar daar horen mensen die zichzelf op geloof laten voorstaan zelden bij, de Dalai Lama misschien uitgezonderd.
Geeft niets hoor lieverd, het heet hier dan ook slow-chat......quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:48 schreef Manu82 het volgende:
[..]
Ja, maar hier moet ik nog bij nadenken ook
Ja, ik denk dat ik je wel snap. Maar ik zeg het gewoon hardop, ik heb daar niet zoveel problemen mee.quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:50 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Hmm, moeilijk, gewetenskwestie, op persoonlijk vlak heb je denk ik gelijk, maar een dergelijk persoon kan voor de ander wel weer meer waard zijn dan voor jou, ik denk ook beter over de 1 dan over de ander.![]()
Ik sta ook boven bepaalde dingen/uitspraken maar vind daarbij niet dat ik meer waard ben dan een ander, sommigen maken het me echter wel eens moeilijk.![]()
![]()
(Need I say more?)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |