abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 oktober 2008 @ 14:15:04 #201
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_62172749
Hier is Nika's curve

"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_62177996
Even een bv voorbereidingsvraag tussendoor.
Is een voedingskussen handig om te hebben? Of voldoet een gewoon kussen?

En 29 oktober gaan we naar een bv-voorlichtingsavond, ben heel benieuwd
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_62178450
Een gewoon kussen voldoet prima! Het voordeel van een voedingskussen kán zijn dat het goed plooibaar en lekker soepel is. Maar het werkt zelfs eerder averechts om je kind standaard op het kussen te leggen, je hebt dan minder goed zicht op en gevoel voor of hij/zij goed ligt.

Beter is het dus om je kind goed aan te leggen en dan eventueel iets kussenachtigs op de plek te leggen waar je behoefte hebt aan steun. Dat is vaker je elleboog/arm dan de baby op je schoot

Wat goed van de voorlichtingsavond, veel plezier!

Snakelady, ik zou zelf geneigd zijn om een curve met maar vier meetpunten als niet heel erg betrouwbaar te zien. Het zijn allemaal momentopnames en ik zou me daar zeker geen zorgen over maken!

[ Bericht 2% gewijzigd door owlet op 06-10-2008 19:07:18 ]
  maandag 6 oktober 2008 @ 18:37:56 #204
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_62180085
Snakelady, ik zou d'r gewoon snel weer laten wegen en nog even niet stoppen met de bv.
Finn leek na een maand ook niet meer gegroeid te zijn sinds de kraamverzorgster hem voor het laatst gewogen had bij 10 dagen, maar toen we 3 dagen later nog eens gingen wegen was ie ineens 250 gram zwaarder. Het is zo'n momentopname en net wel/net niet gevoed of net wel/net niet geplast/gepoept kan nog zoveel schelen de eerste maanden, dat het een ontzettend vertekend beeld geeft.

En wat klinkt je CB-arts naar en dwingend. Laat je niet te snel gek maken door zo'n type en volg je gevoel zoveel mogelijk.
pi_62183012
Bah Snakelady, wat een vervelende arts! Ik zou me niet van m'n stuk (proberen) laten brengen hoor door zo iemand! Jouw lijf zorgt zeker en vast voor de beste voeding voor Nika!!!

Ik vroeg me af, ik kolf nu af en toe vlak na een voeding (Ben drinkt nog altijd maar 1 borst meestal) en ik kolf dus de andere borst. Mag ik die dan de volgende voeding toch gewoon aanbieden? Of moet ik het kolven meetellen als een gewone voeding?
pi_62184028
Fuente, nog een nadeel (naast slecht zicht) van een voedingskussen is dat je kind er makkelijk afglijdt (tussen jou en het kussen, zeg maar) en dus ook van je borst (met mogelijke gevolgen als kloven ed). Sowieso moet je altijd eerst (goed ) aanleggen en dan pas ondersteunen met een kussen eventueel.

Snakelady, het is wel een beetje rare curve. Ik vraag me echt af of er nu (of al eerder in juli) niet een weegfout gemaakt is. En daarnaast nog mogelijk een vertekend beeld ivm poep/plas enz. Ik denk dat je het meest baat hebt bij vaker aanleggen en mogelijk een lactatiekundige bellen. De eis dat er binnen een week 100 gram bij moet vind ik overigens van de zotte. Je hebt helemaal geen baat bij dit soort gedoe. Je zult baat hebben bij iemand die je verteld hóe babies groeien op moedermelk (en dat is niet deze arts).
Variety is the spice of life
  maandag 6 oktober 2008 @ 21:03:07 #207
1762 YPPY
Yppiaans
pi_62184901
Fuente, het voedingskussen is hier alleen gebruikt om Anna op te leggen als er bezoek kwam (konden ze haar niet makkelijk pakken) daarna is het doorgegeven.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_62185188
Ik kwam gisteren zo'n lief filmpje tegen!

Dat haalt me wel over om langer dan een jaar borstvoeding te geven! (Mijn streven is een jaar).
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  maandag 6 oktober 2008 @ 22:08:23 #209
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_62187339
Bah Snakelady, wat rot! Ik sluit me verder aan bij de posts hierboven, succes in elk geval! En je lichaam faalt echt niet!

Fuente, ik heb dat kussen niet echt gebruikt. Niet als voedingskussen, that is.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_62187905
Thnx allemaal! Dan ga ik er ook geen geld aan uitgeven
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 6 oktober 2008 @ 22:39:26 #211
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_62188509
Snakelady, laat je niet gek maken hoor! Ik ben ook op de kast gejaagd toen Devin volgens het cb op een gegeven moment niet meer voldoende aankwam van mijn melk alleen. Twijfel niet aan jezelf. Zolang Nika vrolijk en tevreden is en zich op een gezonde manier ontwikkelt is er niks aan de hand en hoef je zeker niet te minderen met de bv, integendeel!
Maar wat Nebelung ook al zegt: waarschijnlijk is er verkeerd gemeten of gewogen. Dat ligt er maar net aan wie het gedaan heeft en of er wel goed werd opgelet toen het gebeurde. Dat kan zo enorm verschillen!
P_iglet weet er alles van, Pepijn heeft het zelfs gepresteerd om te krimpen tussen 2 afspraken op het cb door
.... met gevoel voor drama....
pi_62194747
Ik had wel een voedingskussen, maar inderdaad ongebruikt is ie weer doorgegeven.

Ik moet zeggen, ik ben niet vaak te spreken over het cb, maar ik heb het wat dat betreft wel getroffen met mijn nieuwe cb arts. Al zat ze wel vol verwondering te kijken dat ik "nog steeds" borstvoeding gaf. Maar ze was er zeker wel over te spreken dat het wel erg goed was.
Jen groeit gewoon goed en heeft verder nog nooit kv gekregen. Ik heb trouwens wel altijd kv in mn luiertas gehad tot 6 maanden. Voor de zekerheid.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_62195220
Een kind dat in 10 weken tijd niet bijkomt maar 70gr afvalt, vind ik vreemd (10 weken is wat lang om het op weegfouten en luiers te schuiven) en zou toch moeten bekeken worden. Niet meteen met advies als "geef maar de fles in de plaats" (want dat schijnt qua caloriëngehalte nauwelijks te schelen), maar met vaker aanleggen, kijken of er een groeischeut was in de lengte (waar dus alle energie naartoe is gegaan), kijken of er ziekte geweest is...

Dus nee, je lichaam faalt heus niet...leg Nika lekker veel aan, contacteer een lactatiekundige, maar niet je de moed laten zaken hoor!

Ik heb een borstvoedingskussen sinds Liande 2,5 maand is, en ik heb er spijt van dat ik het niet eerder heb gekocht. Zo veel makkelijker dan het gewone kussen dat ik daarvoor gebruikte.
Ik gebruik het zelfs nu nog
Voed(de) wel enkel in de madonnahouding of liggende, geen bakerhouding.
pi_62198446
Llewella, ik keek net naar je filmpje en bij "related video's" stond een filmpje over "demon baby".
Wat gruwelijk! Wat zou er in godsnaam mis zijn met dat kindje?
pi_62199203
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 12:13 schreef OooLizaooO het volgende:
Llewella, ik keek net naar je filmpje en bij "related video's" stond een filmpje over "demon baby".
Wat gruwelijk! Wat zou er in godsnaam mis zijn met dat kindje?
ik heb het opgezocht:
http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?grens=1703
Het is echter niet prettig om naar te kijken wat ontzettend zielig...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 13:53:11 #216
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_62200977
Meer aanleggen helpt dus niet.
vanochtend om 8 uur Nika de borst gegeven, dacht zelf, doe ik 2 uur later weer, maar echt niet, madam heeft helemaal geen honger en wilde veel liever lachen en giebelen.(wat ik ook niet erg vind.)
Maar om 11.30 wilde ze pas weer drinken bij me, ze heeft toen ook goed gedronken.
Ik net weer geprobeerd maar hetzelfde, ze is verzadigd en wil niet eten, over een half uurtje maar weer proberen.

Maar volgens mij geeft dit toch aan dat ze genoeg voeding binnenkrijgt?
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_62201157
Lijkt mij ook, Snakelady!
3,5 uur tussen de voedingen voor een kindje van haar leeftijd is heel netjes. Combineer dat met het feit dat ze duidelijk aan geeft of ze wel of niet wil drinken en je hebt gewoon een modeldrinkertje!
pi_62202854
Lijkt mij ook hoor. En dan is kv dus geen oplossing, als ze geen honger heeft gaat je dat dus niet helpen.

Laat je Nika wel goed een borst leegdrinken (misschien stom dat ik het vraag), maar dat ze voldoende achtermelk krijgt. Dat is de slagroom.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 18:06:11 #219
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_62208128
ze ligt soms wel eens een half uur of langer aan een borst en pas als ze zelf aangeeft genoeg te hebben stop ik.
pi_62212083
Ik had dat eerst ook, een half uur tot 45 min aan 1 borst, maar blijkbaar krijgen ze na een kwartiertje niet zoveel meer binnen en is het dan goed om de andere borst ook aan te bieden, daar krijgen ze met minder moeite meer melk binnen... Ik weet niet of dat bij jou ook zou helpen, maar misschien kan je het eens proberen?
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 21:36:16 #221
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_62214455
Vanavond had ik last van harde plekken in de borst-met-het-(toch nog wel pijnlijke)-witte-plekje-op-de-tepel. En Marlien dronk er niet echt lekker aan. Nadat ik de plekken een paar keer warm gemaakt had tijdens het voeden en meemasseerde, gingen de harde plekken eindelijk, na ruim 3 kwartier voeden, weg. Ik was al bang dat ze niet meer zou willen drinken tegen de tijd dat de plekken weggingen (was bang dat ze dan al overvol zou zitten), maar gelukkig dronk ze door totdat de borst weer soepel was.
Voor de rest gaat het voeden wel lekker.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 22:54:44 #222
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_62217415
Ons menneke drinkt na 13,5 maand ook nog lekker bij mama.

Vanaf zijn 6e maand zijn we met rapley bezig (niet 100% zoals het hoort, soms gewoon met de lepel voeden ) en eet meneer ook vaster voedsel. Maar mamamelk blijft zijn hoofdmoot.

Meneer is al zover dat hij bij thuiskomst snel naar mama gaat en aan haar shirt begint te trekken. En ja, hij heeft al goed door hoe een voedings-BH werkt

De ene keer drinkt hij veel, de andere keer weinig. Ach ja.
Hij groeit goed, ziet er gezond uit en is lekker levendig.

en daar gaat het toch om ? ??
pi_62218909
Pff moeilijk Snakelady! Ik zou gewoon je eigen gevoel volgen en niet direct over gaan stappen als je dat niet wilt!
Waarom moet ze eigenlijk een papfles krijgen van het CB?

Lotte maakt er tijdens het drinken regelmatig een spelletje van, hap, loslaten, lachen, hap, loslaten, lachen, rondkijken en dan weer helemaal aanvallen
Soms laat ze nu tijdens het drinken los, denk ik dat ze genoeg heeft, maar op dat moment duikt ze gewoon weer naar m'n borst toe en hap...drinken
  woensdag 8 oktober 2008 @ 11:22:58 #224
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_62227152
de letterlijke woorden van de cb arts waren, "zo, we gaan jou eens even lekker vetmesten".
Ik heb contact gehad met een lactatiedeskundige en ze vertelde me eigenlijk hetzelfde als wat de meesten hier al zeggen.
Haar advies is ook om af te wachten wat ze volgende week heeft gedaan, ze verwacht zelf wel dat ze dan is aangekomen.
Is ze niet aangekomen dan moet ik terugbellen en dan komt ze langs.
pi_62227467
Goed dat je contact heb gehad met de lactatiekundige (zonder -des- )! Hopelijk is Nika volgende week goed gegroeid!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')