abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 oktober 2008 @ 10:04:27 #176
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_62044330
Jojo, wat fijn dat je begonnen bent met live voeden! Succes!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_62045163
Jojo, wat fijn! En een heel goed begin. Dat zou het al zijn voor een kindje zonder het syndroom van Down dat eerst een tijd sondevoeding heeft gehad. Laat staan voor Isis!
pi_62047662
Toch goed nieuws Jojo! En dat moeilijk aanhappen ligt niet aan Isis hoor, heeft Ben ook. Hier ook het vlakke-tepel-probleem. Zonder tepelhoedjes lukt bv niet!
  woensdag 1 oktober 2008 @ 14:10:31 #179
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_62049586
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 09:10 schreef nebelung het volgende:
Grijs, waar op de tepel zit dat puntje?
Ongeveer in het midden.

Jojogirl, wat een mooi begin, hopelijk gaat het helemaal goed komen met het drinken!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  donderdag 2 oktober 2008 @ 23:11:04 #180
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_62093591
Het witte puntje is al bijna weg en alleen nog wat gevoelig (niet meer pijnlijk).
pi_62098687
Fijn Grijs!
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 12:47:41 #182
1762 YPPY
Yppiaans
pi_62103395
Dat is fijn.

Echt gaaf Jojo, dat je langzaam met live voeden kunt beginnen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 6 oktober 2008 @ 12:13:18 #183
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_62169550
Demi en nika moesten vandaag naar het CB, met Demi is alles prima in orde, ze loopt zelfs voor in haar ontwikkeling, erg fijn dus.

Helaas gaat het met Nika niet zo goed, ze is inplaats van aangekomen 100 gram afgevallen.
Ik moet nu 2 borstvoedingen vervangen met 2 flesvoedingen en volgende week moet ze 100 gram zijn aangekomen, zo niet dan moet ik de borstvoeding laten vervallen.
Ook moet ze nu 1 papfles krijgen ( ze is 3.5 maand)

ik heb echt zitten janken, dacht dat het zo goed ging, ze is vrolijk, huilt weinig, slaapt goed en haar ontwikkeling gaat ook goed.
In lengte is wel goed gegroeid en ook haar hoofdomtrek is goed.

Waarom laat mijn lichaam Nika nou in de steek.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_62169640
is een lactatiekundige bellen niet een idee?
door flesvoedingen te geven ipv borstvoeding loopt je borstvoeding alleen maar verder terug.

In hoeveel tijd is ze trouwens afgevallen? 1 goed volle poep/plasluier weegt zo 100gram, en een voeding is ook minstens 100gram. Dus tussen 2 metingen kan zo 200gram verschil zitten.

Een verplichting van 100gram in een week zijn aangekomen vind ik dus ook best vreemd. Net een ander tijdstip/ander moment in nika haar ritme en dat kan veel meer schelen.

Sterkte!
  maandag 6 oktober 2008 @ 12:24:13 #185
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_62169845
Ze had net voor dat we haar gingen wegen een hele flinke poepluier gehad, wel had ze een half uur daarvoor aan de borst gelegen.
Ik ga idd contact opnemen met een lactatiedescundige, dit kwam echt als een klap voor me, voor mijn gevoel ging het zo ontzettend goed.
En een papfles staat me eigenlijk helemaal tegen.

01-08-08 woog ze 5160 gram
06-10-08 woog ze 5090 gram

[ Bericht 0% gewijzigd door snakelady op 06-10-2008 14:16:41 ]
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_62169869
Och Snakelady! Jouw lichaam laat Nika niet in de steek, niet verdrietig worden hoor!

Ik ben geen arts, even als disclaimer enzo , maar kunstvoeding is niet voedzamer dan borstvoeding. Waarom je dus in hemelsnaam borstvoeding moet vervangen door kunstvoeding is me een raadsel. Dan zou ik haar liever wat vaker aanleggen, al kan ik me niet voorstellen dat je haar nu te weinig eten zou geven

Ook pap is niet voedzamer dan borstvoeding, een kind is er hooguit eerder door verzadigd waardoor het in wezen dus mínder drinkt.

Misschien is het raadzaam om een lactatiekundige te bellen? Die kan je misschien goede adviezen geven die ook op de lange termijn werken. Nu je kind in een week zwaarder moeten krijgen is wel een heel erg korte-termijn-oplossing.
De borstvoeding laten vallen terwijl je dat liever niet zou doen is écht heel raar. Borstvoeding kan helemaal niet te weinig voedingsstoffen bevatten. Zelfs als jij uitgehongerd en ziek zou zijn dan zou Nika nog steeds voedzame melk krijgen. Als je die voedzame melk gaat vervangen door voedzame kunstmelk dan verandert er dus eigenlijk helemaal niets. Je kan er hooguit méér melk in stoppen maar dat kan met borstvoeding ook

Gewicht is maar één van de graadmeters hè. Groei, activiteit, gezondheid, etc.... het is allemaal belangrijk en als ze het op die vlakken goed doet dan kan het afvallen 101 redenen hebben waarvan te weinig voeding er maar één is.
Misschien was de weegschaal niet helemaal in orde, misschien had ze net geplast of net gedronken, miisschien is ze wat ziekig geweest, noem maar op.

Sterkte, hier kan je echt hulp bij krijgen. Hulp die het CB gewoon uit zichzelf had moeten geven

En nog een keer: jouw lichaam laat Nika niet in de steek!
pi_62169931
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 12:24 schreef snakelady het volgende:
Ze had net voor dat we haar gingen wegen een hele flinke poepluier gehad, wel had ze een half uur daarvoor aan de borst gelegen.
Ik ga idd contact opnemen met een lactatiedescundige, dit kwam echt als een klap voor me, voor mijn gevoel ging het zo ontzettend goed.
En een papfles staat me eigenlijk helemaal tegen.

25-07-08 woog ze 5160 gram
06-10-08 woog ze 5090 gram
Dat ziet er in mijn ogen eerder uit als een kind dat bij de eerste meting net een lekker volle buik had en bij de tweede meting net alles er uit gepoept/geplast had.
Als het dan ook toevallig zo'n periode is dat het kindje heel erg in de lengte groeit en wat minder in gewicht dan kan het zo maar zo veel schelen.
  maandag 6 oktober 2008 @ 12:33:47 #188
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62170128
Ik zou iig niet gelijk met kunstvoeding aan de slag gaan.
Gewoon idd een week wat vaker aanleggen en dan volgende week nog eens kijken. Groeit ze dan nog niet kan je altijd nog kijken of er echt iets veranderd moet worden.
Wat doen ze dan met kindjes die de fles krijgen die niet genoeg aankomen? Slagroom voeden ofzo? Het eerste advies is toch 'meer' eten lijkt me?
pi_62170166
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 12:33 schreef Brighteyes het volgende:
Wat doen ze dan met kindjes die de fles krijgen die niet genoeg aankomen? Slagroom voeden ofzo? Het eerste advies is toch 'meer' eten lijkt me?
Nou precies!
  maandag 6 oktober 2008 @ 12:36:57 #190
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_62170210
dank jullie wel voor de reacties en tips, ik heb het er net ook met mijn man overgehad en die heeft ook gewoon zoiets van, bv doorzetten en meer aanleggen maar zeker niet afbouwen of stoppen als ik dat niet wil.
pi_62170536
Pfff, kan me voorstellen dat je je rot voelt, maar ik sluit me aan bij wat ze hierboven zeggen!
  maandag 6 oktober 2008 @ 13:01:45 #192
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_62170806
Wat kun je je dan laten overdonderen door zo'n bezoekje, he?
Maar zolang ze levendig is en verder alles in orde is, zou ik inderdaad niet zondermeer het advies van het cb opvolgen, maar liever overleggen met een lactatiekundige. Of misschien dat vaker aanleggen (zoals je schrijft) ook afdoende is. Succes!
  maandag 6 oktober 2008 @ 13:02:01 #193
1762 YPPY
Yppiaans
pi_62170811
Wat een verschrikkelijke arts! Ik word er weer beroerd van, wij kregen ook zoiets te horen. Een lactatiekundige kan je vast verder helpen. Gewicht alleen zegt zo weinig, en dan ook nog die dwang erachter.
Heb je ook andere artsen op het CB? Dat je eventueel kunt wisselen naar iemand die wel positief is over bv?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 6 oktober 2008 @ 13:14:50 #194
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_62171121
nee, we hebben helaas maar 1 arts.

Ons vorige cb was veel fijner, veel meer bv vriendelijk, deze is in zijn geheel een stuk onvriendelijker moet ik zeggen.
Demi tekende poppetjes met een sip mondje ( gewoonweg omdat ze niet ander kon, nu ondertussen wel), toen de vrouw vroeg wie dat was en Demi zei, papa, vroeg ze" Is jou papa vaak boos op jou?"

Maar morgen nemen we contact op met een lactatiedeskundige en ga ik een weegschaal huren om te kijken hoeveel voeding zew binnenkrijgt.
pi_62171174
Overleg dat van die weegschaal ook even met de lactatiekundige.
Mij lijkt dat niet nodig namelijk, volgens mij maak je je daar alleen maar helemaal gek mee.
pi_62171219
bv kindjes volgen ook vaak een andere curve dan fv kindjes. Veel artsen beginnen bij een dipje in de curve al te grijpen naar fv.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 6 oktober 2008 @ 13:31:57 #197
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_62171607
Hoe oud is Nika? Zo rond de 4 maanden toevallig?
pi_62171956
Je maakt jezelf gek met een weegschaal meid, ik raad het je af

Ik wilde ook net vragen of ze rond de 4 maanden is

Rond de 4 maanden komt er vaak een dip in de groeicurve (viiermaanden dip). Die knik/dip is heel normaal. De eerste maanden groeit een baby op moedermelk vaak heel hard en rond de 4 maanden vervlakt de curve.
Variety is the spice of life
pi_62172068
Ik heb op borstvoeding.com zo'n online curve. Ook bij Jen is er een duidelijke dip te zien in de curve. Ik heb er niets over gehoord bij het CB. En Jen is gewoon een lekker gezond spekkie.
pi_62172157
doet ut niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')