Och Snakelady! Jouw lichaam laat Nika niet in de steek, niet verdrietig worden hoor!
Ik ben geen arts, even als disclaimer enzo

, maar kunstvoeding is niet voedzamer dan borstvoeding. Waarom je dus in hemelsnaam borstvoeding moet vervangen door kunstvoeding is me een raadsel. Dan zou ik haar liever wat vaker aanleggen, al kan ik me niet voorstellen dat je haar nu te weinig eten zou geven
Ook pap is niet voedzamer dan borstvoeding, een kind is er hooguit eerder door verzadigd waardoor het in wezen dus mínder drinkt.
Misschien is het raadzaam om een lactatiekundige te bellen? Die kan je misschien goede adviezen geven die ook op de lange termijn werken. Nu je kind in een week zwaarder moeten krijgen is wel een heel erg korte-termijn-oplossing.
De borstvoeding laten vallen terwijl je dat liever niet zou doen is écht heel raar. Borstvoeding kan helemaal niet te weinig voedingsstoffen bevatten. Zelfs als jij uitgehongerd en ziek zou zijn dan zou Nika nog steeds voedzame melk krijgen. Als je die voedzame melk gaat vervangen door voedzame kunstmelk dan verandert er dus eigenlijk helemaal niets. Je kan er hooguit méér melk in stoppen maar dat kan met borstvoeding ook
Gewicht is maar één van de graadmeters hè. Groei, activiteit, gezondheid, etc.... het is allemaal belangrijk en als ze het op die vlakken goed doet dan kan het afvallen 101 redenen hebben waarvan te weinig voeding er maar één is.
Misschien was de weegschaal niet helemaal in orde, misschien had ze net geplast of net gedronken, miisschien is ze wat ziekig geweest, noem maar op.
Sterkte, hier kan je echt hulp bij krijgen. Hulp die het CB gewoon uit zichzelf had moeten geven
En nog een keer: jouw lichaam laat Nika niet in de steek!