abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61828621
Ik kom even om het hoekje kijken, met een vraag: het is handig om zoogcompressen in huis te hebben voor na de bevalling. Welke kan ik dan het beste kopen? Is er een topmerk op compressengebied? Hebben jullie goede ervaringen met het één of het ander?
pi_61828801
Jore ik ben begonnen met wegwerpcompressen, ik geloof van de etos en kruidvat,ook van de Hema geprobeerd.Uiteindelijk had ik de katoenen wasbare van Avent, die bevielen mij het beste. Hetis ook weer iets dat je moet uit proberen.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_61829265
Bedankt! Als ik eerst een pak wegwerpcompressen koopt komt het vast wel goed, dus. Fijn!
pi_61829402
Ennuh, die compressen hielden het bij mij niet tijdens het voeden, dan stopte ik altijd een spuugdoekje of hydrofiel luier in mijn bh.
  maandag 22 september 2008 @ 17:29:47 #105
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_61829516
Ik gebruik altijd die van Natusan, ze zijn wel prijzig maar ze blijven tenminste op de juiste plek zitten. Sommige zoogcompressen (koffiepads noem ik ze altijd) hebben ook wel een plakstripje om ze op de plek te houden, maar als je gaat voeden dan haal je ze uit je bh en dan blijven ze overal aanplakken (in je haar bijvoorbeeld )
pi_61832136
Ik heb die van thermobaby en vind die wel ok . Dun maar kunnen toch veel vocht aan .
pi_61835535
Jore, ik vond die van Natusan absoluut het fijnst!
Daarna die van het Kruidvat, die waren vaak in de aanbieding en dat betekende inslaan. Die van de Hema vond ik persoonlijk minder, vooral omdat je daarbij niet zo goed kan zien wat voor en wat achter is. Zeker niet als je toch al oververmoeid bent. En je bril niet ophebt. En je kind keihard huilt
Vanaf een week of 32 in de zwangerschap verloor ik trouwens al zoveel melk dat ik al af en toe zoogcompressen nodig had.
En wat Jelief zegt: tijdens het voeden een spuugdoekje in de bh aan de kant waar je op dat moment niet voedt. Anders raak je wel heeeeel snel door je vooraad compressen heen!
Sommige vrouwen hebben veel baat bij Lilypadz, maar die werken niet bij iedereen even goed kan ik je melden...
.... met gevoel voor drama....
pi_61837591
Ik heb die van Avent, maar die zijn heel duur
Ga van de week die van Natusan halen en die eens proberen
De goedkope lekten direct door, niet handig
De LilyPadz heb ik ook, maar die houden het helaas niet bij mij
De wasbare van Avent heb ik ook, maar die waren ook snel aan het lekken
Hopelijk kan ik straks - ooit - nog eens zonder die dingen
Zeker 's nachts is het een ramp, als ik 's ochtends wakker wordt is dat regelmatig met nat t-shirt en doorweekte compressen
pi_61837973
Ik heb wel een paar proefpakjes van Avent bedenk ik me net. En Natusan dus, zal ik onthouden! Het is toch weer hele bijzondere materie, borstcompressen. Wat je al niet bijleert als je zwanger bent.
Ik verlies ook al wat (doorzichtig) vocht uit mijn borsten. Ik ben 22 weken zwanger Ik had niet echt door hoe erg het was totdat ik het laken (en de molton) eens goed bestudeerde... Nouja.
pi_61843522
Natusan is heerlijk, maar wel achterlijk duur. Die van kruidvat vond ik hard en vervelend en je ziet ze zitten.
Die van de AH zijn qua zachtheid en kwaliteit vergelijkbaar met die van Natusan maar per pak 2,- ipv 3,- !

Als ik van huis ga gebruik ik altijd lilypadz en dat bevalt perfect! Ik moet ze alleen niet elke dag de hele dag gebruiken, dan worden mijn tepels wat gevoelig.
Als je geen gevoelige tepels hebt zijn lilypadz wrs dé perfecte oplossing. 1x 20,- en ze gaan héél lang mee!

En ik lekte al vanaf het begin van de zwangerschap, dus dat is niet abnormaal hoor met 22 weken
Moet ik wel bij zeggen dat ik voor mijn zwangerschap als ik bijna ongesteld werd ook wel wat eruit kon drukken. En dat terwijl ik dus nog geen kinderen had.
pi_61843560
Jore, hydrofieldoeken in de kraamperiode was het enige dat mij een beetje drooghield.

Verder vind ik die van natusan het fijnste.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_61844615
Ik gok dat die van Avent duurder zijn dan die van Natusan
Die van Avent zijn 9,95 voor 50 stuks (prenetal)
Maar als deze op zijn ga ik ook die van Natusan maar eens proberen
pi_61844658
natusan is 3 euro.
  dinsdag 23 september 2008 @ 16:53:46 #114
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_61853677
Ik gebruik altijd die van DA. Ik had ook wasbare pads (toen ik Judith voedde), maar die kan ik helaas niet terugvinden. Ik lek trouwens niet meer zoveel, 's nachts doe ik nu zonder.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_61870077
die wasbare pads lekte ik meteen doorheen...
pi_61870216
In het begin lekte ik door al mijn pads heen
pi_61870246
Ja, dat dus. Vandaar de hydrofieldoeken....

Jelief, jij geeft ook nog bv aan Emma toch? Ga jij tandemen?
pi_61892605
Ik val even binnen. Is het mogelijk om borstontsteking te krijgen zonder dat je bv geeft?
Even voor de goede orde: 'tis alweer ruim anderhalf jaar terug dat ik stopte met bv geven.

Dit zijn mijn symptomen:
- linkerborst voelt naar aan, soort koud gevoel en tegelijkertijd warm. het trekt door onder mijn oksel.
- ik voel me niet lekker
- het komt en gaat, zet dus niet door. ( toen ik het kreeg met bv geven, werd het steeds erger )
- ik lek af en toe vocht

ik vraag het hier, omdat ik het op internet niet kan vinden.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_61892793
Zeker kan dat.

Zie hier: http://www.borstvoeding.c(...)borstontsteking.html
quote:
Een borstontsteking (mastitis) is een bacteriële ontsteking van de borst die vooral voorkomt bij vrouwen die borstvoeding geven. Niettemin kan mastitis ook voorkomen bij vrouwen die geen borstvoeding geven of die niet zwanger zijn. Het kan zelfs bij kleine baby's voorkomen, zowel bij jongens als bij meisjes. Niemand weet hoe het precies komt dat sommige vrouwen borstontsteking krijgen en anderen niet.
Bij vrouwen die geen bv (meer) geven wordt de bo meestal behandeld met antibiotica. Ik zou het even laten zien aan je huisarts.
Variety is the spice of life
pi_61892863
Dankje wel Nebelung, o alwetende
bij het bvtopic denk ik altijd aan jou en je usericon
pi_61894166
Mijn tepels zijn inmiddels zindelijk.

En de LilyPadz vond ik erg fijn voor als ik even ergens heen moest. Minder zichtbaar in mijn kleding. Maar overall vond ik compressen vele malen fijner. Kruidvat huismerk hier. Lekker goedkoop, want ze waren niet aan te slepen. Net als de badhanddoeken voor in bed trouwens, om te voorkomen dat ik m'n hele matras vollekte. En als ik 's nachs opstond om Thomas uit z'n bedje te halen voor een voeding *drup*drup*drup op het laminaat.

Maar na een maand of vier, vijf was het gelukkig over. Nu drup ik alleen nog na een regeldag.
Hardloper.
IG @webkim
pi_61896055
Ik heb ook heel lang gedrupt idd. Eerst veel hemapads gebruikt. Maargoed, die waren ook niet aan te slepen. Letterlijk, want de enige hema in de buurt is met de bus een half uurtje en de bushalte is dan een kwartier fietsen Dussuh... kruidvat deed het dan prima voor mij.
pi_61896919
Ik drup helemaal niet zoveel
Af en toe lek ik een heel klein beetje in mijn pad, maar meestal kan ik 1 pad een voeding of 3 gebruiken

Zelfs toen ik op de derde dag ongelofelijke stuwing had ging het niet druppen uit zichzelf, ook niet onder de douche. Leander moet er eerst met zijn mond in de buurt komen en even sabbelen. (dan verslikte hij zich trouwens wel eens door de hoeveelheid, want dan ga ik ook in één keer los ) Als hij halverwege een voeding opeens loslaat krijg je wel extreem domme taferelen. Ik heb mezelf én Leander zo al meermalen in een oog gespoten
pi_61898351
Freecell dat klinkt bekent. Als Jen aan het drinken is laat ze soms ook los precies als het TSR komt.

En als er net een kat irritant komt doen als Jen ligt te drinken krijgt die ook een plens in zn gezicht.
pi_61898533
De vraag is dan, vindt de kat het lekker?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')