abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62228337
Fijn dat de lactatiekundige je gerust heeft kunnen stellen Snakelady!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_62228889
snakelady; klinkt me idd gewoon als een voldaan kindje.

Zijn er trouwens veranderingen bij jullie op het cb qua wegen met luier? Ik geloof dat dat landelijk was wat ze hier vertelde. Hier wordt nu zonder luier gewogen; of naja; eerst luier gewogen, dan kind met luier omdat er al een aantal alle kanten op begonnen te poepen en plassen op de weegschaal
Misschien dat dat heeft uitgemaakt?

Hier heeft Amber dus echt een paar stevige regeldagen gehad kennelijk; naast dat ze moe, huilerig, hangerig was, is de productie hier zichtbaar omhoog gegaan. M'n borsten lijken nu ook spontaan wat groter te worden. En met kolven krijg ik er nu ook meer uit (In 2 a 3 dagen zo'n beetje de productie waar ik normaal een week over doe).
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 12:29:48 #228
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_62284181
Bij ons wordt er altijd zonder luier gewogen. Er ligt een wegwerpmatje op en daar wordt telkens een stuk papier opgelegd, dat na elk kind weggegooid wordt. Ik heb het nog niet anders meegemaakt eigenlijk.

Ik probeer de hele ochtend al iemand van VBN hier in de regio te bellen, maar bij de een wordt niet opgenomen en bij de ander gaat de telefoon niet goed over.
Ik heb namelijk toch wel weer last van die ene borst. De borst is wel soepel, maar ook erg pijnlijk (beurs gevoel). Voor het aanleggen maak ik de borst warm en ik heb de indruk dat het ook goed leeggedronken wordt. Ik voel geen harde plekken, maar de borst doet dus wel zeer. Ik heb ook wat verhoging, dus ik ben bang dat er een ontsteking aan zit te komen.
Weten jullie of ik voor het voeden ibuprofen kan nemen tegen de pijn (ik had begrepen dat dat ook ontstekingremmend is), of wordt dat tegenwoordig afgeraden met borstvoeding?
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_62284401
Ibuprofen mag tijdens de borstvoedingsperiode

Vervelend dat je niemand kan bereiken. Zit er ook niemand van la leche league in de omgeving?
pi_62284553
Je kan rustig een andere regio bellen, hoor. Als je niemand bereiken kan in je eigen regio.
Ik heb momenteel ziekteverlof en doe niet mee met de telefoondienst.

Neem gerust een ibuprofen voor de pijn, wat je baby binnen krijgt is te verwaarlozen. Officieel mag ik dit niet zeggen overigens (want mag geen medisch advies geven) , maar het is na te lezen op borstvoeding.com.

Warm maken is helemaal prima. Je kan ook borstcompressie (zie link onderaan) toepassen terwijl je kind drinkt.
Rusten! (makkelijker gezegd waarschijnlijk dan gedaan, maar toch proberen)
Doorgaan met voeden, niet stoppen nu. Vaak aanleggen, ook de pijnlijke borst, bij voorkeur die het eerste. Als dat te veel pijn doet kan je eerst de baby aan de andere borst te leggen, teoschietreflex opwekken en dan wisselen naar de pijnlijke borst.
Duurt het 24 uur en je hebt koorts -> dan naar huisarts voor AB.

http://www.borstvoeding.c(...)borstcompressie.html
Variety is the spice of life
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 13:53:28 #231
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_62286398
Bedankt voor de antwoorden!
Bij onze regio staan 4 namen, maar 2 daarvan zijn met zwangerschapsverlof. Misschien dat ik ze nog bel als het straks nog niet beter gaat. En mocht ik ze dan nog niet bereiken, dan probeer ik eens een andere regio.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 14:19:25 #232
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_62287035
Ik hoop dat het lukt om een ontsteking te voorkomen Grijs!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 16:08:06 #233
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_62290193
Hier wegen ze de babies ook zonder luier op een wegwerpdingetje (althans dat deden ze toen Finn baby was, nu weet ik het nog niet).

Grijs, sterkte, hopelijk kan je het tij nog keren en ontloop je een borstontsteking.

En alhoewel ik niet weet of ik hier helemaal thuishoor, post ik het toch maar even hier: we hebben spruw Nu dus allebei maar smeren en dan hopen dat Isis snel weer beter gaat drinken, want momenteel is zowel fles drinken als aanleggen hopeloos.
pi_62291803
jojogirl Wat vervelend! Hoe ging/gaat het aanleggen verder, zit er vooruitgang in?
pi_62291895
Spruw is maar vervelend van wat ik ervan lees. Wij hebben *afkloppen* nog geen problemen gehad gelukkig.

Ik ben ook wel benieuwd hoe het afgezien van de spruw met Isis gaat.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 16:28:26 #236
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_62310552
Jojogirl, wordt de spruw al minder en merk je al verschil met aanleggen?

Met mij gaat het goed, de verstopping is weg, de borst doet niet meer zeer .
pi_62314314
Ook goed nieuws van dit front. leander drinkt 6 of 7 keer per dag (om de 3,5 à 4 uur) zo'n 25 minuten en zit dan lekker vol
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 19:58:24 #238
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_62314852
Gelukkig maar Grijs!

Freecell, dat had je je 4 weken terug niet kunnen voorstellen, of wel?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_62315010
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 19:58 schreef PM-girl het volgende:
Gelukkig maar Grijs!

Freecell, dat had je je 4 weken terug niet kunnen voorstellen, of wel?
nee echt niet Toen zat ik 10 tot 12 uur per dag te voeden, nu nog 3 uur en nog met regelmaat ook
pi_62316474
Freecell! Wat goed joh. Eigenlijk zou jouw post bovenaan elk BV-topic moeten staan om wanhopige verse moeders te bewijzen dat het echt echt echt beter gaat worden
pi_62317034
Maar dan wel een note erbij dat in de eerste paar weken die 10 tot 12 keer heel normaal zijn.***

Grijs, fijn dat het goed afgelopen is!

PS: *** oh wacht, 10 tot 12 uur is erg veel, maar 10 tot 12 keer dus normaal
pi_62317213
het was 10 tot 12 keer een uur!
En bij eerder afkoppelen héél hard brullen.
Op een geven moment baalde ik zodra hij een piep gaf, want dan moest ik bijna weer. Om wanhopig van te worden!

En nu ligt hij heerlijk hier bij mij in de draagdoek te slapen, terwijl de vorige voeding inmiddels 4 uur en een kwartier geleden is
pi_62317301
Fijn dat het zo goed gaat freecell!

Hoeveel zou mijn meisje van 7,5 maand nu nog 'moeten' drinken bij mij? Wil kijken of er wat voedingen af kunnen want 7 heeft ze er echt, hoewel ze daar zelfs heel anders over denkt, niet meer nodig. Ze krijgt s ochtends fruit, tussen de middag een boterham met wat boter, en `s avonds groente, aardappel en soms wat vlees.
Drinken wil ze niet uit fles, beker of rietje dus alle vocht moet van mij komen.
Saartje
pi_62317570
Niks moet.

Ik vind dat moeilijk, want ik heb altijd op verzoek gevoed. Mijn dochter dronk tot een maand of 10 nog wel 10 keer hoor. Dus tja...
En dat was dus ook heel lang omdat ze uit niks anders dronk. Geen fles, geen beker. Dáárom voedde ik compleet op verzoek, dat ze zelf haar vochtinname wel regelde dus. Om vocht ging het me dus, ze at verder als een bootwerker.

Dus een vraag: Waarom zou ze die 7 echt niet nodig hebben als dat al het vocht is dat ze drinkt? Je weet toch niet hoeveel ze drinkt per keer? Dat verschilt dan ook al drinkt ze wel 7 voedingen. En nu ga ik ervan uit dat je op verzoek voedt dus hoor! Als dat niet zo is, dan lijkt het me anders. Ik zou zeggen: probeer het uit, maar let er wel op dat ze goed blijft plassen dan.
pi_62317678
Ja je hebt ook gelijk hoor! Het ging mij er ook eigenlijk meer om dat ik haar niet zwaar aan het overvoeren ben, ze eet namelijk de laatste week echt forse hoeveelheden fruit en groente maar er gaat daarna ook nog best een plens melk bij. Kan me best indenken dat ze af en toe buikpijn moet hebben
Ze mag op verzoek drinken, maar komt eigenlijk altijd wel zo`n beetje op vaste tijdstippen
Ik ga gewoon nog maar door zoals ik nu doe, het zal wel goed zijn
Saartje
pi_62317754
Ik snap je precies, want ik heb er zelf mee getobt!

Mijn conclusie was: als je echt op verzoek voedt, en ze vraagt erom en ze drinkt het dus (ook na dat fruit en zo) dan regelt ze het dus zelf en wil ze het dus drinken, anders dronk ze het niet!

Toch? (of is het erg onduidelijk )
pi_62317783
Goeie redenatie
Saartje
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 22:56:36 #248
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_62318524
Freecell, fijn dat het zo goed gaat! Wat zul je nu een tijd overhouden
pi_62331096
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 21:51 schreef freecell het volgende:
het was 10 tot 12 keer een uur!
En bij eerder afkoppelen héél hard brullen.
Op een geven moment baalde ik zodra hij een piep gaf, want dan moest ik bijna weer. Om wanhopig van te worden!
Maar dát vertellen ze je lekker niet op voorhand hé . Ik geloofde nog naief in het roze-wolk-verhaal over borstvoeding. De realiteit bleek (en dan zeker de eerste weken) wel net iets minder rooskleurig .
Nu begint het hier stilaan ook goed te gaan gelukkig. Maar gelukkig hoorde ik hier ook andere moeders klagen over bv, anders had ik gedacht dat het helemaal aan mij lag dat het niet zo simpel was als ik me had voorgesteld .
pi_62345357
Kan het dat 1 borst op minder dan 10 minuten al leeg is?
Ben stopt vaak al na een minuut of 7-8 met doordrinken en laat los, maar heeft duidelijk nog honger dan, want als ik hem aan de andere kant aanleg gaat ie weer vlot drinken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')