Als er lijsten worden gepost met maximaal 30 boeken zonder nummers ervoor, ga ik er voor het gemak van uit dat het bovenste boek #1 is, het volgende #2, etc. Alleen dit zijn 48 boeken, dus deze lijst kan ik zo inderdaad even wat moeilijker verwerken.quote:Op maandag 15 september 2008 18:45 schreef robbolo het volgende:
[..]
Dat gaat zo niet werken. Je moet ff de regels doorkijken in de OP. Of ben ik te voorbarig?
Vonnegut.quote:Op maandag 15 september 2008 19:29 schreef DorianG het volgende:
Mijn steentje bijdragen
6. Slaughterhouse 5 - Kurt Vonnekut
Welk deel uit de series wil je nomineren? De hele serie gaat namelijk nietquote:Op maandag 15 september 2008 19:29 schreef DorianG het volgende:
Mijn steentje bijdragen
9. Dune (serie) - Frank Herbert
10. Foundation (serie) - Asimov
Tvp met een f?quote:Op maandag 15 september 2008 22:23 schreef Niara het volgende:
[..]
Of thank you for posting? Dat is wat ik altijd dacht..![]()
We hebben nogmaals gekeken naar de columnverzameling van Maarten 't Hart. Columns vallen een beetje in een grijs gebied, en er is moeilijk één lijn te trekken voor alle verzamelingen van columns. Daarom wordt, als een titel in het grijze gebied valt, per titel bekeken of die mee kan doen. Ook de tweede keer dat we die afweging hebben gemaakt, kwamen we tot de conclusie dat dit specifieke boek met columns erin mee kan doen voor de top 100.quote:Op vrijdag 12 september 2008 09:25 schreef DaMart het volgende:
[..]
Op grond van de informatie die we op internet vonden, gaat het in dit boek over verhalen die in columnvorm geschreven zijn, vandaar dat we deze columnverzameling wel hebben toegestaan. Als de columns overwegend opiniërend zijn, doorstaan ze de toets hoogstwaarschijnlijk niet.
Maar ik heb je betoog nogmaals mee naar achteren genomen, dus we kijken er nog een keer naar.
Heb je hem stiekem snel gelezen en vond je hem ook te leuk om hem niet mee te laten doen ?quote:Op maandag 15 september 2008 22:51 schreef DaMart het volgende:
Er stond nog iets open uit het vorige topic:
[..]
We hebben nogmaals gekeken naar de columnverzameling van Maarten 't Hart. Columns vallen een beetje in een grijs gebied, en er is moeilijk één lijn te trekken voor alle verzamelingen van columns. Daarom wordt, als een titel in het grijze gebied valt, per titel bekeken of die mee kan doen. Ook de tweede keer dat we die afweging hebben gemaakt, kwamen we tot de conclusie dat dit specifieke boek met columns erin mee kan doen voor de top 100.
We hebben overigens ook Darwin onder de loep gelegd, maar Darwin kan helaas niet meedoen, dat boek is toch echt te wetenschappelijk.
Nee, bij de boeken in het grijze gebied gaan we echt uit van informatie op internet over die boeken, en in dit geval kwamen we tot de conclusie dat er voldoende verhalende elementen in aanwezig zijn om het boek mee te laten doenquote:Op maandag 15 september 2008 23:41 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Heb je hem stiekem snel gelezen en vond je hem ook te leuk om hem niet mee te laten doen ?
Herkenbaar. Bij het uitzoeken van aanvullende gegevens lees ik dan ook de samenvattingen... de boekhandel gaat binnenkort een goede klant aan me hebbenquote:Op dinsdag 16 september 2008 15:37 schreef No-P het volgende:
hmmm, nu moet ik weer een zooi boeken bestellen
Hahaha, nogmaal geen dank hoorquote:Op dinsdag 16 september 2008 20:27 schreef Niara het volgende:
[..]
Ik ben nogal blond![]()
![]()
Bedankt in ieder geval voor de uitleg!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |