Ik ben 26 en ik studeer ook nog en op dit punt ben ik echt precies het zelfdequote:Op zondag 14 september 2008 11:36 schreef Appelboom1983 het volgende:
Het uitstelgedrag komt voort uit de tegenzin om volwassen te worden en de daaraan verbonden verantwoordelijkheden en verplichtingen..
quote:Geniet dus, beste vriend, van je jonge jaren, haal je hart op aan de dagen van je jeugd. Volg de wegen die je hart wil gaan, gun je ogen wat ze wensen.
Dit is precies de omschrijving van mijn gevoel, ik voel ik mij te oud voor het leven wat ik leid (en daarom schaam ik mij). Ik zit soms in de universiteitsbibliotheek om aan mijn scriptie te werken en kijk jaloers naar de eerstejaars studenten.quote:Op zondag 14 september 2008 11:52 schreef soylent het volgende:
Tijdelijke dip, maak je niet druk
Je voelt je nu te oud voor het leven dat je nu leidt, maar zogauw je klaar bent is dat zo vergeten.
Maar goed, ik heb 10 jaar over mijn studie gedaan en dan ben ik nog na de bachelor gekaptEn ik ga gewoon nog een master doen
Dat ken ik jaquote:Op zondag 14 september 2008 11:56 schreef Appelboom1983 het volgende:
[..]
Dit is precies de omschrijving van mijn gevoel, ik voel ik mij te oud voor het leven wat ik leid (en daarom schaam ik mij). Ik zit soms in de universiteitsbibliotheek om aan mijn scriptie te werken en kijk jaloers naar de eerstejaars studenten.
Topquote:Ik ga proberen om binnen vier maanden mijn scriptie in te leveren. Misschien inderdaad een tijdelijke dip.
Ook niks mis mee.quote:Op zondag 14 september 2008 11:57 schreef zquing het volgende:
Niets mis mee met 8 jaar studeren, maar je woont nog thuis
Nee ik schaam me er niet voor, het heeft zo moeten zijnquote:Op zondag 14 september 2008 11:41 schreef Appelboom1983 het volgende:
Hoi RuiDaSilva,
Heb je ook last van schaamte (bijvoorbeeld elke keer als je iemand tegenkomt en diegene moet vertellen dat je nog steeds bezig met je studie/ scriptie)?
quote:Dat ken ik ja Zo onbezorgd en jeugdig, nog vol naieve energie En je kan je de vakken haast niet meer herinneren die je toen deed en wil er alleen maar weg weeeeeeeg
Deze week heb ik pas mijn eerste hoofdstuk ingeleverd, dus dat begeleidings-traject moet eigenlijk nog beginnen. Ik heb wel een goed gevoel bij mijn scripti-begeleider, er is een goede klik, maar de praktijk moet zich nog uitwijzen.quote:TopHeb je wel goede begeleiding? Dat is soms echt een drama. M'n zusje is al twee jaar bezig met haar scriptie
Ten eerste, het verval begint niet met 25. Ten tweede, al die statussymbolen, als je dat zelf inderdaad belangrijk vindt, kom dan inderdaad van je luie party-ass. En als laatste: Je hebt geen depressiequote:Op zondag 14 september 2008 11:36 schreef Appelboom1983 het volgende:
Ik zit sinds een tijdje met een gevoel en ik kom er maar niet vanaf.
De situatie is als volgt.
Ik ben vrouw, 25 lentes, studeer rechten en nu is het zo dat ik met ingang van dit studiejaar inmiddels achtejaars student ben. Het voornemen is om dit studiejaar dan eindelijk maar eens serieus te gaan afstuderen. Oorzaken voor deze studievertraging zijn onder meer het verenigingsleven, reizen, maar mede ook veel uitstelgedrag. Het uitstelgedrag komt voort uit de tegenzin om volwassen te worden en de daaraan verbonden verantwoordelijkheden en verplichtingen..
Ik zit er al een tijd mee (sinds 2 jaar) dat ik mij hiervoor enorm schaam , omdat ik vind dat ik enorm veel tijd heb verspild en spijt heb van mijn uitstelgedrag. Ik voel me echt een enorme loser, omdat ik het gevoel heb dat ik niks bereikt heb:
- ik heb geen werkervaring (sinds 6 jaar een suffe bijbaan in horeca) en bijna al mijn vrienden hebben inmiddels een 'goede' baan
- ik heb geen koophuis (woon nog bij mijn ouders) en bijna al mijn vrienden wonen in een nieuwbouw huis (of praten over opleveren, etc)
- ik heb geen rijbewijs , laat staan een auto
- ik ben nog steeds niet afgestudeerd
- ik heb weinig spaargeld
- op 25jarige leeftijd begint het verval/ aftakelen
Het gevoel knaagt aan mij dat ik eigenlijk in 8 jaar twee studies had kunnen afronden en daar heb ik zo'n spijt van en ik voel mij een enorme loser. Ik vraag mij vaak af of ik tot nu toe iets heb bereikt in mijn leven.
Enfin, Ben ik echt een loser? Of heb ik last van een (tijdelijke) depressie?
Slechte redenen, maar dat weet je zelf ook wel.quote:Op zondag 14 september 2008 11:36 schreef Appelboom1983 het volgende:
Oorzaken voor deze studievertraging zijn onder meer het verenigingsleven, reizen, maar mede ook veel uitstelgedrag. Het uitstelgedrag komt voort uit de tegenzin om volwassen te worden en de daaraan verbonden verantwoordelijkheden en verplichtingen..
Bijna niemand op jouw leeftijd heeft werkervaring buiten krantenwijken, bartender, verkooppraatjes, callcenterwerk etc. om. Echte werkervaring doe je in je eigen branche, maar daarvoor moet je dusquote:- ik heb geen werkervaring (sinds 6 jaar een suffe bijbaan in horeca) en bijna al mijn vrienden hebben inmiddels een 'goede' baan
- ik heb geen koophuis (woon nog bij mijn ouders) en bijna al mijn vrienden wonen in een nieuwbouw huis (of praten over opleveren, etc)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |