quote:Op woensdag 17 december 2008 14:57 schreef Lemans24 het volgende:
Hm, Buenos AIres vond ik erg tegenvallen.
die reactie had ik ook alquote:
Ja, ik weet dat ik in de minderheid ben, maar het voldeed totaal niet aan mijn verwachtingen. Ik had gehoopt op een levendige stad met mooie pleinen, oude wijken, sfeer en karakter. Daarvoor in de plaats kreeg ik veel zwervers, vieze straten, enorme hoeveelheden verkeer en een sociaal leven dat bijna stil lag (uitgaansgelegenheden, restaurants en winkels dicht, geen voetbalseizoen, geen evenementen).quote:Op maandag 5 januari 2009 17:14 schreef MarkaD het volgende:
[..]
die reactie had ik ook al![]()
Ik ben er nu voor de tweede keer, en net als vorige keer in de zomer. Vind het prima! hoewel ik het de laatste dagen wel érg warm vind..
Laat me raden: je was er in hartje zomer, wanneer alle Argentijnen de stad uit zijn?quote:[..]
Maar, ik wijt deze ervaring volledig aan het feit dat Buenos Aires na bijna een jaar in o.a. Mexico, Ecuador, Peru, Bolivia en Brazilië gewoon een beetje te Europees was. En dan mét de genoemde armoede.
Salta vond ik overigens wel meteen leuk en daar regende het nota-bene de hele tijd!
Dank je.quote:
Ik ga een half jaar, en heb ongeveer 7000 euro ter beschikking. Dit is wel zonder ticket en reisverzekering en andere onkosten vooraf. In totaal dus ongeveer 8500 euro voor een half jaar.quote:Op woensdag 4 februari 2009 10:46 schreef Rosetta_Stoned het volgende:
ik ben op dit moment bezig om een berekening te maken hoeveel geld we (vriendin en ik) nodig hebben om 12 maanden door zuid-amerika te reizen. Moeilijk moeilijk moeilijk.
1000 euro per persoon per maand is een goed uitgangspunt, dan kun je bijna alles wat er te doen is ook doen. En Bolivia is inderdaad spotgoedkoop vergeleken met bijvoorbeeld Chili en Brazilië. Echter, in Bolivia ga je automatisch meer uitgeven aan excursies en aan iets luxere restaurants en ho(s)tels. Het scheelt immers maar weinig met het allergoedkoopste en is dat wel waard. Dat terwijl je in Rio de Janeiro misschien een keertje een excursie overslaat, omdat ie wéér 100 euro per dag kost. (daar kan je in Bolivia een week van de wetlands in).quote:Op woensdag 4 februari 2009 10:46 schreef Rosetta_Stoned het volgende:
ik ben op dit moment bezig om een berekening te maken hoeveel geld we (vriendin en ik) nodig hebben om 12 maanden door zuid-amerika te reizen. Moeilijk moeilijk moeilijk.
Het is zo GROOT !quote:Op donderdag 5 februari 2009 20:40 schreef qwerty_x het volgende:
Het lijkt wel of iedereen angstvallig Brazilië vermijdt tijdens het reizen.
Is daar een speciale reden voor of lijkt het maar zo ?
Bijna iedere reiziger die ik Zuid-Amerika tegenkwam, ging in ieder geval naar Rio.quote:Op donderdag 5 februari 2009 20:40 schreef qwerty_x het volgende:
Het lijkt wel of iedereen angstvallig Brazilië vermijdt tijdens het reizen.
Is daar een speciale reden voor of lijkt het maar zo ?
En het is veel leuker natuurlijkquote:Op vrijdag 6 februari 2009 18:10 schreef Hik het volgende:
Ok, daar wel meer. Brood met dulce de leche...![]()
Maar uiteindelijk zou ik toch voor de markt kiezen. Kost ook niks...
Wat betreft de spullen, afhankelijk van waar je op vliegt. Kom je in beetje geciviliseerde stad terecht (BA, Lima of Rio/Sao Paulo, volgens mij de meest gebruikelijke vanuit Europa), lekker daar kopen. Achteraf gezien heb ik voor mijn spullen veel teveel betaald. Ga je een malariagebied in, gewoon daar ergens doxycycline kopen, heb je meteen een antibiotica.quote:Op woensdag 4 februari 2009 18:17 schreef Hik het volgende:
Let inderdaad even op niet alleen je dagbudget maar ook alle kosten die je vooraf maakt (spullen, vaccinaties, ticket) en dingen die maandelijks lopen terwijl je weg bent (verzekeringen en eventuele vaste kosten van thuis).
Het is ook vooral lunchgerecht en dan met name nog een entrada ook. Sowieso is ´s avonds de versheid er wel vanaf, dus geen Peruaan die ´s avonds nog ceviche gaat eten.quote:Heerlijk fris ook als lunch.
8.000 in 6 maanden is niet veel, zeker niet als je lang in Cusco bent geweest, want dat is geen goedkope grap.quote:Op zondag 8 februari 2009 00:44 schreef Pasaporte het volgende:
[..]
Wat betreft de spullen, afhankelijk van waar je op vliegt. Kom je in beetje geciviliseerde stad terecht (BA, Lima of Rio/Sao Paulo, volgens mij de meest gebruikelijke vanuit Europa), lekker daar kopen. Achteraf gezien heb ik voor mijn spullen veel teveel betaald. Ga je een malariagebied in, gewoon daar ergens doxycycline kopen, heb je meteen een antibiotica.
In Zuid-Amerika was ik redelijk langzaam aan het reizen, kwam alsnog neer op zo'n 8000 in 6 maanden. Heb wél alles gedaan wat ik wilde doen, en ben iets te lang in Cuzco blijven hangen, wat een godsvermogen kost ....
In Trujillo wordt het geregeld als avondgerecht gegeten hoor. Stevige lunch en dan 's avonds ceviche. Niet alleen bij de familie daar, maar ook veel ceviche restaurants zitten 's avonds nog vol.quote:Op zondag 8 februari 2009 08:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het is ook vooral lunchgerecht en dan met name nog een entrada ook. Sowieso is ´s avonds de versheid er wel vanaf, dus geen Peruaan die ´s avonds nog ceviche gaat eten.
In Lima en bijvoorbeeld het Noorden van Peru is dat zeker niet het geval. In Trujillo heb ik overigens nauwelijks cevicherias gezien en sowieso weinig restaurants die ´s avonds laat nog open waren.quote:Op zondag 8 februari 2009 15:39 schreef Hik het volgende:
[..]
In Trujillo wordt het geregeld als avondgerecht gegeten hoor. Stevige lunch en dan 's avonds ceviche. Niet alleen bij de familie daar, maar ook veel ceviche restaurants zitten 's avonds nog vol.
Ik ben vooral in de omgeving van het voetbalstadion geweest en in Huanchaco. In de omgeving van het voetbalstadion heb ik ´s avonds geen cevicherias gezien die open waren. Alleen wat restaurants waar het eten echt vies was en wat grillplaten op straat.quote:Op zondag 8 februari 2009 15:47 schreef Hik het volgende:
Geen cevicherias in Trujillo?!![]()
Het stíkt er echt van daar, juist omdat ze zo beroemd zijn om die conchas negras. Wel eens op de vismarkt geweest daar?![]()
Het laatste. Vantevoren kijk ik wel wat ik perse wil zien, maar dat kan ter plaatse altijd nog veranderen natuurlijk.quote:Op maandag 16 februari 2009 16:38 schreef DAMH het volgende:
hoe plannen jullie je reis? hebben jullie van te voren al helemaal in kaart gebracht hoe je wilt reizen of zie je dat wel bij aankomst in het land?
Punt is namelijk dat ik zelf ook een paar landen in Z-amerika wil bezoeken,, ik heb alleen verder geen idee hoe of wat...quote:Op maandag 16 februari 2009 20:41 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het laatste. Vantevoren kijk ik wel wat ik perse wil zien, maar dat kan ter plaatse altijd nog veranderen natuurlijk.
Unieke situatie, maar we zijn het helemaal eens. De dingen die je echt moet regelen omdat het anders niet lukt (MP) moet je vooraf regelen, voor de rest dingen opschrijven die je perse wilt zien en voor de rest het ter plekke zien hoe je het gaat doen en wat je precies gaat doen...quote:Op maandag 16 februari 2009 22:17 schreef Hik het volgende:
Eigenlijk had ik alleen een heen- en terugreis. En zelfs die terugreis heb ik niet gebruikt.![]()
Wellicht is Machu Picchu nu anders, maar als je wat langer gaat is er echt niets dat je vooraf moet regelen, zelfs geen vliegtickets. Ik heb de tickets allemaal ter plaatse gekocht en maar een paar dagen van tevoren.
Natuurlijk had ik thuis dingen gelezen en uitgezocht, maar ik had helemaal niets gepland. Heb al vrij snel "hoogtepunten" laten zitten en op andere plaatsen veel langer gebleven dan ik ooit had verwacht, doordat prijzen tegen vielen, stakingen opdoken, leuke mensen langskwamen, mogelijkheden zich aandienden... dat is reizen als je het mijvraagt, niét het volgen van een prefab schema met hoogtepunten.
Ook één van de beste snacks in Mexico. Broodje kip met avocado. Simpel maar oh zo lekker.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 13:08 schreef Foeske het volgende:
Over eten: waar ik het meest naar uitkijk (over 3,5 week ga ik terug naar Peru) is een broodje avocadoHeb die in Nederland nog wel eens op de markt gekocht, maar dat was niks vergeleken bij de lekkere avocados daar.
Ik ben niet de enige die zo'n kamikaze plan hadquote:Op maandag 16 februari 2009 22:17 schreef Hik het volgende:
Eigenlijk had ik alleen een heen- en terugreis. En zelfs die terugreis heb ik niet gebruikt.![]()
Wellicht is Machu Picchu nu anders, maar als je wat langer gaat is er echt niets dat je vooraf moet regelen, zelfs geen vliegtickets. Ik heb de tickets allemaal ter plaatse gekocht en maar een paar dagen van tevoren.
Natuurlijk had ik thuis dingen gelezen en uitgezocht, maar ik had helemaal niets gepland. Heb al vrij snel "hoogtepunten" laten zitten en op andere plaatsen veel langer gebleven dan ik ooit had verwacht, doordat prijzen tegen vielen, stakingen opdoken, leuke mensen langskwamen, mogelijkheden zich aandienden... dat is reizen als je het mijvraagt, niét het volgen van een prefab schema met hoogtepunten.
Ik heb mijn Paaseiland ticket uiteindelijk 6 weken vantevoren gekocht, vanuit Brazilië. Ik wilde tijdens het Tapati-fesitval gaan (aanrader!) en was dus ook bang dat ze snel uitverkocht zouden raken. Toch gingen er vlak van tevoren nog extra tickets in de aanbieding voor een lagere prijs... LAN Chile is een rare maatschappij, wat dat betreft. Overigens zijn de beste aanbiedingen op de Spaanstalige site te vinden, niet op de Engelstalige!quote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:44 schreef Apoc2003 het volgende:
Galapagos boek ik ook niet van te voren, maar op de datum waarop ik naar paaseiland wou vliegen was de goedkoopste klasse op dat moment al uitverkocht. Het kan dus wel duurder uitvallen met een beetje pech.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |