Dat kun je inderdaad willen, maar zolang handelaren niet verboden zijn zal je ze blijven houden, Als er niemand meer bij een handelaar zou kopen sterft het vanzelf wel uit. Maar ja, dat gaat ook niet gebeuren.quote:Op zondag 14 september 2008 17:28 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Wat een dom argument: 'een echte fan moet het er maar voor over hebben'. Dat heb ik ook wel, zeker! Maar omdat ik me erger aan achterlijk hoge prijzen dankzij handeltjes in tickets ben ik geen ontzettend fan? Kom op zeg..
De echte fan kan heel veel geld besparen als die idiote handelaren zich er niet mee bemoeiden...
quote:Op zondag 14 september 2008 17:29 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Dat is inderdaad zo, alleen vaak wel een stuk minder snel.
Ik neem aan dat je daar dan ook aantoonbare bewijzen voor hebt?quote:Op zondag 14 september 2008 17:43 schreef Desunoto het volgende:
Ik zou het ook kunnen hebben over iets minder populair artiesten (maar wel erg populair in bepaalde kringen) die vaak binnen een paar dagen tot een week maximaal uitverkocht zijn. En dat kan dan naar 2 weken of iets dergelijks verlengd worden als die ...handelaren er niet zijn.
Je overschat het aantal handelaren behoorlijk. Zeker bij minder populaire artiesten. Als een concert met handelaren in een week is uitverkocht is hij dat zonder handelaren in minder dan acht dagen. Handelen is ook voor een deel bluffen. Diverse handelaren (die op een wat grotere schaal handelen) hebben op het moment dat zij een kaartje te koop aanbieden het eigenlijke kaartje nog niet eens (of in ieder geval minder dan ze aanbieden). Die gaan ze zelf pas scoren op het moment dat iemand zich meldt die hem voor die prijs wil hebben. Als je genoeg bekend bent binnen 'the scene' dan lukt dat wel. De mensen die op kleinere schaal handelen zijn de mensen die je op de avond van het concert voor de zaal ziet staan. Die lopen een groter risico en moeten er dus ook meer voor doen.quote:Op zondag 14 september 2008 17:43 schreef Desunoto het volgende:
Ik zou het ook kunnen hebben over iets minder populair artiesten (maar wel erg populair in bepaalde kringen) die vaak binnen een paar dagen tot een week maximaal uitverkocht zijn. En dat kan dan naar 2 weken of iets dergelijks verlengd worden als die ...handelaren er niet zijn.
Tja, iedereen wil graag, maar hoe graag wil je echt?quote:Op zondag 14 september 2008 17:28 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Wat een dom argument: 'een echte fan moet het er maar voor over hebben'. Dat heb ik ook wel, zeker! Maar omdat ik me erger aan achterlijk hoge prijzen dankzij handeltjes in tickets ben ik geen ontzettende fan? Kom op zeg..
De echte fan kan heel veel geld besparen als die idiote handelaren zich er niet mee bemoeiden...
Ik kon het wel, mits een week voor de voorstelling en je krijgt er zo'n 'cadeaubon' min de administratiekosten (Fuck Youquote:Op zondag 14 september 2008 18:18 schreef BobbyB het volgende:
Daarnaast vind ik het ook kansloos dat je je kaartje bij verhindering niet gewoon kan retourneren.
De echte fan kan zich ook veel tijd (= een hele nacht voor het ticketbureau) besparen als hij wat meer wil betalen voor het kaartje. Want waarom is de prijs van het kaartje zo ontzettend veel belangrijker dan de moeite die je ervoor moet doen? Er zit ook heel veel voordeel in het even snel sturen van een emailtje zodat je meteen een kaartje hebt vergeleken met het uren voor het ticketbureau moeten liggen.quote:Op zondag 14 september 2008 17:28 schreef Desunoto het volgende:
Dan heb je dus gewoon pech gehad, volgende keer beter. Bij sommige artiesten weet je dat ze snel uitverkocht zullen zijn, dat is niet vreemd.quote:Op zondag 14 september 2008 18:18 schreef BobbyB het volgende:
Het zijn gewoon kansloze mensen die het voor een ander verpesten en zeggen dat je er als fan maar op tijd bij moet zijn slaat ook nergens op. Kaarten zijn soms binnen 10 minuten al uitverkocht en die miep achter de kassa hoeft maar ff te treuzelen of een kleine storing of zo en je grijpt ernaast.
Het is niet verboden.quote:Op zondag 14 september 2008 18:18 schreef BobbyB het volgende:
Verder is het doorverkopen van kaarten ook verboden, alleen er word niet op ingegrepen.
Het kan niet altijd, maar meestal wel.quote:Op zondag 14 september 2008 18:18 schreef BobbyB het volgende:
Daarnaast vind ik het ook kansloos dat je je kaartje bij verhindering niet gewoon kan retourneren.
Het is totaal niet relevant hoe ik aan mijn kaartje kom. Het hele feit dat ik een kaartje heb zorgt er voor dat er iemand anders is die niet heen kan. Dan is nu eenmaal het gevolg van het beperkte aantal kaartjes. Ik ga heen, dus een ander niet. Een ander gaat heen, dus kan ik niet gaan.quote:Op zondag 14 september 2008 18:18 schreef BobbyB het volgende:
Overigens is de enige reden dat deze handel nog bestaat de schuld van de mensen die zoveel geld neerleggen voor een kaartje. Als niemand die tickets meer koopt, hebben ze alleen maar verlies. Gewoon niet kopen dus, ook al wil je nog zo graag. Dan houden ze er vanzelf wel mee op. Het zijn gewoon kansloze mensen die het voor een ander verpesten
Als ik geen zin heb om voor een deur te gaan liggen vraag ik het wel aan iemand, er hoeft niet voor mij gedacht te worden en het dan tegen 300% van de prijs te worden verkocht. Daarbij zijn er genoeg mensen die in de rij liggen die alsnog achter het net vissen omdat zo'n vent zonder sociaal leven voor je graag geld over de ruggen van anderen wilt verdienen.quote:Op zondag 14 september 2008 13:27 schreef 700MB het volgende:
[..]
Er is geen enkele reden waarom iemand die 'een grotere liefhebber/fan' is meer recht zou hebben om naar een concert te gaan dan iemand die dat niet is. Genoeg mensen die er liever wat meer geld voor betalen zodat ze niet een hele dag en een nacht voor een of andere muf verkoopkantoor hoeven te gaan liggen. Dat is om een heleboel verschillende redenen niet voor iedereen mogelijk om te doen - en al helemaal niet als je graag naar concerten gaat maar je daarvoor elke week zo een nacht zou moeten doorbrengen. Als anderen voor jou het werk doen mag daar best wat tegenoverstaan.
Eens, echter zou het zonder die handelaren minder snel uitverkocht zijn. Maar dat hele punt schijn je niet te begrijpen.quote:Op zondag 14 september 2008 18:25 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dan heb je dus gewoon pech gehad, volgende keer beter. Bij sommige artiesten weet je dat ze snel uitverkocht zullen zijn, dat is niet vreemd.
Het staat anders duidelijk op de achterkant van het kaartje.quote:Op zondag 14 september 2008 18:31 schreef 700MB het volgende:
Het is niet verboden.
Moet ook eerlijk zeggen dat ik het nooit echt heb hoeven doen, dus daarin zou je wel gelijk kunnen hebben.quote:Het kan niet altijd, maar meestal wel.
Het verschil is dat de mensen die daar voor de deur liggen allemaal graag willen en die gun ik het dan eerder dan een handelaar die alleen maar uit is op het verdienen van geld.quote:Het is totaal niet relevant hoe ik aan mijn kaartje kom. Het hele feit dat ik een kaartje heb zorgt er voor dat er iemand anders is die niet heen kan. Dan is nu eenmaal het gevolg van het beperkte aantal kaartjes. Ik ga heen, dus een ander niet. Een ander gaat heen, dus kan ik niet gaan.
Op die manier kun je ook redeneren dat mensen die een dag vantevoren al voor het ticketbureau gaan liggen het voor de mensen verpesten die gewoon willen uitslapen. Want doordat ze er zo vroeg gaan liggen doen de volgende keer steeds meer mensen dat. Dat is de ware reden dat het al zo vroeg uitverkocht is. Iedereen wil zo snel mogelijk het kaartje hebben zodat ze zeker weten dat ze gaan. En juist doordat het zo vroeg uitverkocht is duiken op een gegeven moment handelaren op.
Ja is prima, daar wil ik dan ook best voor betalen, maar niet het dubbele of meer. De TNT verdubbeld ook niet de prijs van mijn pakketje omdat ik zelf te lui ben om het in de winkel op te halen. Ik wil best 10/20 euro voor zo'n dienst betalen hoor, eerlijk is eerlijk, geen probleem en als ik voor zo'n meerprijs een kaartje op marktplaats zie, koop ik hem ook wel. Maar dan alleen als ik zelf de keuze heb gemaakt om niet in de rij te gaan staan, en niet wanneer ik net thuis kom, verzopen van de regen en verkouden van de hele nacht voor het postkantoor zitten.quote:Ze verpesten het niet voor anderen, ze voorzien juist in een behoefte.
Het verschil is verwaarloosbaar. Of het nu om 10:10 of om 10:15 is uitverkocht is niet zo'n heel spannend verschil. Jij gaat daarentegen voorbij aan het feit dat het zo snel uitverkocht zijn juist het probleem is en dat de handelaren daar een gevolg van zijn en niet omgekeerd.quote:Op zondag 14 september 2008 18:39 schreef BobbyB het volgende:
Eens, echter zou het zonder die handelaren minder snel uitverkocht zijn. Maar dat hele punt schijn je niet te begrijpen.
Er staat ook wel meer in algemene voorwaarden. Dat wil niet zeggen dat ze daadwerkelijk het recht hebben om het te verbieden. Het enige moment waar er soms tegen wordt opgetreden is als men het voor de deur van de zaal staat te verkopen. Dat heeft echter niets te maken met het niet mogen doorverkopen, maar met het ontbreken van een vergunning om publiekelijk commerciele activiteiten te ontplooien op betreffende locatie (en zeker aangezien het in bepaalde gevallen kan worden gezien als concurrentie voor de zaal in kwestie). In dergelijke gevallen laten ze mensen die oprecht gewoon een kaartje over hebben ook gewoon staan.quote:Op zondag 14 september 2008 18:39 schreef BobbyB het volgende:
Het staat anders duidelijk op de achterkant van het kaartje.
De handelaar is verder niet de eindgebruiker van het kaartje. De klant van de handelaar wil OOK heel graag.quote:Op zondag 14 september 2008 18:39 schreef BobbyB het volgende:
Het verschil is dat de mensen die daar voor de deur liggen allemaal graag willen en die gun ik het dan eerder dan een handelaar die alleen maar uit is op het verdienen van geld.
Jij niet, anderen wel. Er zijn ook genoeg transporteurs/koeriers die netto wel voor een verdubbeling van de prijs zorgen. Hangt er helemaal vanaf hoe snel je ergens iets wilt hebben. Genoeg mensen die daar gebruik van maken.quote:Op zondag 14 september 2008 18:39 schreef BobbyB het volgende:
Ja is prima, daar wil ik dan ook best voor betalen, maar niet het dubbele of meer. De TNT verdubbeld ook niet de prijs van mijn pakketje omdat ik zelf te lui ben om het in de winkel op te halen. Ik wil best 10/20 euro voor zo'n dienst betalen hoor, eerlijk is eerlijk, geen probleem en als ik voor zo'n meerprijs een kaartje op marktplaats zie, koop ik hem ook wel.
Dus als jij niet die keuze maakt, dan mag niemand hem maken?quote:Op zondag 14 september 2008 18:39 schreef BobbyB het volgende:
Maar dan alleen als ik zelf de keuze heb gemaakt om niet in de rij te gaan staan, en niet wanneer ik net thuis kom, verzopen van de regen en verkouden van de hele nacht voor het postkantoor zitten.
En wat vind jij "wat meer" ?quote:Op zondag 14 september 2008 18:23 schreef 700MB het volgende:
[..]
De echte fan kan zich ook veel tijd (= een hele nacht voor het ticketbureau) besparen als hij wat meer wil betalen voor het kaartje. Want waarom is de prijs van het kaartje zo ontzettend veel belangrijker dan de moeite die je ervoor moet doen? Er zit ook heel veel voordeel in het even snel sturen van een emailtje zodat je meteen een kaartje hebt vergeleken met het uren voor het ticketbureau moeten liggen.
En voor 'gewone mensen' al helemaal. Een 'echte fan' heeft op geen enkele manier meer recht op een kaartje dan een 'gewone bezoeker'. Voor hen is wat meer betalen zodat een ander de moeite doet een prima methode om aan een kaartje te komen.
'Wat meer' is afhankelijk van wat men er voor wil betalen.quote:Op zondag 14 september 2008 20:13 schreef Smart_ass het volgende:
En wat vind jij "wat meer" ?
Toen lowlands zo snel was uitverkocht boden ze die kaartjes op het hoogepunt voor bijna 300 euro aan, terwijl ze voor 132,50 de verkoop in gingen. Dat is niet "wat meer". Idem dito bij Radiohead, Coldplay, etc.
Dat kan inderdaad, maar om de een of andere reden slaagt niet iedereen daarin. Vandaar de lange rijen voor de verkooppunten uren voordat ze opengaan.quote:Op zondag 14 september 2008 20:13 schreef Smart_ass het volgende:
Dat moeite doen is trouwens ook een loos argument, want je kunt ze gewoon via internet bestellen hoor.
Kan inderdaad, ik heb ook nog steeds voor alle concerten/evenementen waar ik heen wilde kaarten van de gewenste rang kunnen krijgen 'op de normale manier' (al heb ik wel een paar keer kaarten die ik over had verkocht tegen 'woekerprijzen'). Er zijn verschillende manieren voor om ze te krijgen, maar het maakt denk ik weinig uit of die manieren hier wel of niet genoemd worden, de meeste mensen die een kaartje willen bedenken toch pas vlak vantevoren hoe ze het willen gaan doen, horen dat het druk gaat worden en gaan dan toch maar in de lange rij staan.quote:Op zondag 14 september 2008 20:18 schreef postmortum het volgende:
als je tickets wilt hebben kun je ze ALTIJD krijgen voor de normale prijs , je moet alleen weten hoe en dat ga ik jullie niet vertellen
Ik weet hetquote:Op zondag 14 september 2008 20:18 schreef postmortum het volgende:
als je tickets wilt hebben kun je ze ALTIJD krijgen voor de normale prijs , je moet alleen weten hoe en dat ga ik jullie niet vertellen
Zolang handelen niet verboden is zal dit ook nooit verboden worden. 300 % is in mijn ogen ook teveel geld, maar als mensen bereid zijn om het te betalen, waarom zou je het dan niet vragen? Blijkbaar raken ze zelfs voor die prijzen de kaartjes nog kwijt, dus ik zie het probleem niet.quote:Op zondag 14 september 2008 18:32 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Als ik geen zin heb om voor een deur te gaan liggen vraag ik het wel aan iemand, er hoeft niet voor mij gedacht te worden en het dan tegen 300% van de prijs te worden verkocht. Daarbij zijn er genoeg mensen die in de rij liggen die alsnog achter het net vissen omdat zo'n vent zonder sociaal leven voor je graag geld over de ruggen van anderen wilt verdienen.
Ik hoop dat het snel verboden wordt en er flinke straffen op uitgedeeld worden. Het is in principe gewoon oplichting. Ik koop ook niet al het brood op in heel Nederland en laat vervolgens mensen er 3 keer zoveel voor betalen.
Mensen vinden al snel iets oplichting als ze hun zin niet krijgen.quote:Op zondag 14 september 2008 21:37 schreef karr-1 het volgende:
Het is dan ook in de verste verte geen oplichting, het is gewoon doodnormale handel en dat is nog steeds toegestaan in dit land.
Dat is me al duidelijk ondertussen.....quote:Op zondag 14 september 2008 22:02 schreef 700MB het volgende:
[..]
Mensen vinden al snel iets oplichting als ze hun zin niet krijgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |