abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61610672
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 22:39 schreef Michael16000 het volgende:

[..]

stond op het punt weg te gaan.. maar ik wil het best geloven en hoe ik de wereld zie weet jij helemaal niet.
Ik heb 1 keer een vrouw met een relatie geneukt, maakt mij dat iemand die met een verdorven blik de wereld aanschout? Maakt mij dat iemand die per defenitie geen wetenschappelijk onderwijs heeft genoten en daarom niet analytisch dan wel objectief is ingesteld? Nee, en dat weet jij net zo goed als ik. Ik heb wellicht een andere levensstijl dan jij, maar wie ben jij om dat te veroordelen.
Nu ga ik zuipen.
Je zei eerder dat je het niet kon geloven. Ik vraag mij af waarom niet. Waarom zou je twijfelen aan wat zij zegt? Ik kan dan maar één reden bedenken: je kunt het niet geloven omdat je het niet wilt. Omdat je je eigen doen en denken ziet als de maat der dingen. Maar oké, je geeft nu aan het wel te geloven, dus dan zijn we er uit.

Nou ja, als het niet aan je manier van redeneren ligt, dat ik betwijfel of je een wetenschappelijke studie hebt gevolgd, dan ligt het wel aan je taalfouten.

Ik veroordeel je niet, maar ik geef mijn (afkeurende) mening. Als jij seks hebt met een vrouw die een relatie heeft en jij bent op de hoogte van die relatie, dan ben je wat mij betreft niets waard.
pi_61610697
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 22:40 schreef Re het volgende:
kunnen we wat minder persoonlijk op elkaar reageren... nergens voor nodig...
Ja, sorry, bedankt voor je correctie .
  zaterdag 13 september 2008 @ 22:50:20 #203
207555 Sowflow
Spelfauten verplicht op FOK!
pi_61610799
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 22:39 schreef Michael16000 het volgende:

[..]

stond op het punt weg te gaan.. maar ik wil het best geloven en hoe ik de wereld zie weet jij helemaal niet.
Ik heb 1 keer een vrouw met een relatie geneukt, maakt mij dat iemand die met een verdorven blik de wereld aanschout? Maakt mij dat iemand die per defenitie geen wetenschappelijk onderwijs heeft genoten en daarom niet analytisch dan wel objectief is ingesteld? Nee, en dat weet jij net zo goed als ik. Ik heb wellicht een andere levensstijl dan jij, maar wie ben jij om dat te veroordelen.
Nu ga ik zuipen.
Michael, no worries mate, jij bent oke, ik ben oke, wij zijn allemaal oke. Peace.
Soms is het een hel om een dier te zijn met een verhoogde hersencapaciteit. Helaas, wij behoren tot deze groep superapen. Bedorven geile apen die soms voor onze lusten kiezen, met alle gevolgen vandien. Mensch leef! Als dat betekent je helemaal te pletter neuken, dan: neuk je te pletter! Als dat betekent je richten op niet neuken, dan: neuk niet!
We zijn allemaal lerende en hebben allemaal ons ontwikkelingsproces. Niemand is superieur ten opzichte van de ander. Niemand.
*Let it be*

Neem je ook een glaasje voor mij? Ik hoop dat je veel vrouwelijke schoonheid tegenkomt. Proost! Maar dan waarschijnlijk niet met een kopje koffie...
*The more we see, the more we understand, the less we feel the need to blame. -S2008-
*Wees niet bang dat het leven zal eindigen, wees bang dat het nooit zal beginnen.
*OP ZOEK NAAR OVERWINTERINGSPLEK! 20 GRADEN.
pi_61610851
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 22:50 schreef Sowflow het volgende:

[..]

Michael, no worries mate, jij bent oke, ik ben oke, wij zijn allemaal oke. Peace.
Soms is het een hel om een dier te zijn met een verhoogde hersencapaciteit. Helaas, wij behoren tot deze groep superapen. Bedorven geile apen die soms voor onze lusten kiezen, met alle gevolgen vandien. Mensch leef! Als dat betekent je helemaal te pletter neuken, dan: neuk je te pletter! Als dat betekent je richten op niet neuken, dan: neuk niet!
We zijn allemaal lerende en hebben allemaal ons ontwikkelingsproces. Niemand is superieur ten opzichte van de ander. Niemand.
*Let it be*
Ik vind dat altijd wel zo makkelijk, hè. Je beroepen op je dier-zijn om zo je immoreel gedrag te rechtvaardigen, of het in ieder geval als een verontschuldiging te gebruiken. Ik ken ook gevoelens van geilheid waarbij ik hevig verlang naar seksuele ontlading, maar ik heb me altijd weten te beheersen. Dat is gewoon een keuze, hoor. Je bent niet een slaaf van je dierlijke driften. Als dat wel zo is, zou ik eens met iemand gaan praten.
  zaterdag 13 september 2008 @ 22:55:58 #205
207555 Sowflow
pi_61610877
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 22:40 schreef Re het volgende:
kunnen we wat minder persoonlijk op elkaar reageren... nergens voor nodig...
Jawel joh, buiten de verantwoorde lijntjes lopen maakt het soms wel zo interessant.
*The more we see, the more we understand, the less we feel the need to blame. -S2008-
*Wees niet bang dat het leven zal eindigen, wees bang dat het nooit zal beginnen.
pi_61610890
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 22:53 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Ik vind dat altijd wel zo makkelijk, hè. Je beroepen op je dier-zijn om zo je immoreel gedrag te rechtvaardigen, of het in ieder geval als een verontschuldiging te gebruiken. Ik ken ook gevoelens van geilheid waarbij ik hevig verlang naar seksuele ontlading, maar ik heb me altijd weten te beheersen. Dat is gewoon een keuze, hoor. Je bent niet een slaaf van je dierlijke driften. Als dat wel zo is, zou ik eens met iemand gaan praten.
Een keuze die nog steeds te weinig mensen maken omdat ze door hun omgeving met een bepaalde morele waarde opgevoed worden.

Ik zeg, er moet meer geneukt worden
En als ik m'n vriendin weer zie, ga ik meteen voorbeeld stellen
  zaterdag 13 september 2008 @ 22:58:47 #207
226456 Stephe
Steve! Steve!
pi_61610916
bedankt, ik heb erg gelachen om dit topic
'Till next time, take care of yourself... and each other
  zaterdag 13 september 2008 @ 22:59:37 #208
207555 Sowflow
pi_61610928
quote:

[..]

Een keuze...dat is wat we maken. Jouw keuze is net zo menselijk als die van een ander.
Zolang we op deze aarde leven is niemand de almachtige God.

Voor iemand die zich altijd weet te beheersen is het misschien wel interessant om een keer de beheersing te verliezen. Eens kijken wat er dan met je gebeurt en hoe je je dan staande weet te houden...niet dat je meteen vreemd moet gaan, dat is maar 1 concrete uitwerking van wat ik bedoel.
pi_61610948
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 21:03 schreef Michael16000 het volgende:

[..]

mmm.. daar heb je zeker een punt. Echt veel heeft ze niet voor me over gehad, maar het is ook wel een vrouw
die niet heeft te klagen over mannelijke aandacht en die doen over het algemeen niet veel moeite om een man voor zich te winnen.
Ook vrouwen die veel aandacht krijgen, gaan automatisch moeite doen als ze iemand écht zien zitten.
  zaterdag 13 september 2008 @ 23:21:45 #210
262 Re
Kiss & Swallow
pi_61611335
uhmmmm en offtopic geleuter mag ook wegblijven
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 13 september 2008 @ 23:32:06 #211
207555 Sowflow
pi_61611567
-edit- uhmmm nee dat doen we niet

[ Bericht 44% gewijzigd door Re op 13-09-2008 23:36:24 ]
pi_61611763
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 22:59 schreef Sowflow het volgende:
Voor iemand die zich altijd weet te beheersen is het misschien wel interessant om een keer de beheersing te verliezen. Eens kijken wat er dan met je gebeurt en hoe je je dan staande weet te houden...niet dat je meteen vreemd moet gaan, dat is maar 1 concrete uitwerking van wat ik bedoel.
Dat kun jij wel interessant vinden, maar dat doe ik natuurlijk niet. Dat is nu net mijn principe. Ik ga mijn beheersing niet opgeven bij wijze van experiment. Ik hecht er veel waarde aan, ik vind het van cruciaal belang. Als ik mij er op zo'n manier aan zou toegeven dat ik mogelijk vreemd zou kunnen gaan, dan zou ik mijzelf ophangen. En dat meen ik echt.
pi_61611785
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 22:56 schreef santax het volgende:

[..]

Een keuze die nog steeds te weinig mensen maken omdat ze door hun omgeving met een bepaalde morele waarde opgevoed worden.

Ik zeg, er moet meer geneukt worden
En als ik m'n vriendin weer zie, ga ik meteen voorbeeld stellen
Dat jij het belang van dergelijke morele waarden niet inziet is een gebrek aan jouw kant.
pi_61611960
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 23:39 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Dat kun jij wel interessant vinden, maar dat doe ik natuurlijk niet. Dat is nu net mijn principe. Ik ga mijn beheersing niet opgeven bij wijze van experiment. Ik hecht er veel waarde aan, ik vind het van cruciaal belang. Als ik mij er op zo'n manier aan zou toegeven dat ik mogelijk vreemd zou kunnen gaan, dan zou ik mijzelf ophangen. En dat meen ik echt.
Vind je dat een gezonde levensinstelling?
pi_61612047
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 23:46 schreef MLI het volgende:

[..]

Vind je dat een gezonde levensinstelling?
Waarom niet? Wat is een gezonde levensinstelling? Wat maakt mij het uit wat een gezonde levensinstelling is? Ik zeg alleen dat als zus gebeurt, ik zo zal doen. Ik heb helemaal niets met die vrije moraal die er sinds de jaren 60 a 70 is ontstaan. Ik walg ervan, ik verwerp het. Vrijheid is een waardevol goed, maar je moet wel met vrijheid om kunnen gaan en daar schort het bij veel mensen nogal aan.
pi_61612177
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 23:50 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Waarom niet? Wat is een gezonde levensinstelling? Wat maakt mij het uit wat een gezonde levensinstelling is? Ik zeg alleen dat als zus gebeurt, ik zo zal doen. Ik heb helemaal niets met die vrije moraal die er sinds de jaren 60 a 70 is ontstaan. Ik walg ervan, ik verwerp het. Vrijheid is een waardevol goed, maar je moet wel met vrijheid om kunnen gaan en daar schort het bij veel mensen nogal aan.
Waarom douw je je principes trouwens zo door iemand anders z'n strot?
pi_61612236
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 23:56 schreef MLI het volgende:

[..]

Waarom douw je je principes trouwens zo door iemand anders z'n strot?
Dat doe ik niet, ik geef mijn standpunt weer. Je hebt toch de vrijheid om mijn posts te negeren? Je hoeft ze niet te lezen, dus hoezo duw ik mijn principes door de strot van een ander?

Maar zoals ik al zei heb ik weinig met dat relativisme van veel mensen. Dat idee van dat je alles mag zolang je een ander niet schaadt. Wat mij betreft de grootste onzin die er bestaat.
pi_61612956
Door alles wat anders is zó sterk af te keuren, douw je je mening door andermans strot.

Dictators hebben met elkaar gemeen dat ze ontzettend strenge normen en waarden hebben, op dat gebied. Waarom zou je verdraagzaamheid zo veroordelen?
  zondag 14 september 2008 @ 00:45:00 #219
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_61613337
quote:

[..]

Besef je dat de moraal die jij hier zo hartstochtelijk bepleit, je opgedrongen is door andere mensen?
Denk eens voor jezelf na. Wie heeft tegen jou gezegd dat vreemdgaan verderfelijk is, dat sex iets exclusiefs is, dat het verwerpelijk is om je niet te gedragen volgens de algemeen geldende normen. Stuk voor stuk zijn dat zaken die tegen jou gezegd zijn, die je zelf niet hebt bedacht. De kerk, ouders, maatschappij, etc.

Hadden die invloeden er niet geweest, dan had jij je gedragen als een konijn, had je het niet verderfelijk gevonden en zou je even passioneel die levenswijze verdedigen.

Ikzelf heb voor mezelf uitgemaakt wat ik vind kunnen, en wat niet, dat hoeft niet per se aan te sluiten met mensen uit mijn directe omgeving, maar dat is dan ook het gevolg van een eigen gevormde mening, niet de mening die iedereen heeft, en jij dus ook.

Ik stoor me er helemaal niet aan dat jij wil leven volgens die waarden, in tegendeel, ze hebben ook hun positieve kanten, en ik houd van beheerste mensen. Wat echter wel niet helemaal recht zit is jouw afkeuren van mensen die er een verschillend moraal op nahouden. Wat is er gebeurd met tolerantie en vrijheid als je de ander zijn eigen keuze niet gunt? Er is niet iets als DE waarheid, enkel de interpretatie van het gegeven. Iedereen vult die in zoals hij of zij dat wil, het is niet aan jou om jouw moraal te poneren als enige juiste pad. Zie je die nuance niet, dan vind ik dat jammer, maar ook dat is jouw goede recht.

En oh ja: ik ben ook zo'n idealist die je zo minachtend beschrijft op één van de vorige pagina's. Niet meteen het nudistentype, though. Ik maak er wel een erezaak van om de woorden 'objectief' en 'wetenschappelijk' ook daadwerkelijk toe te passen. Jij zegt ze wel te benaderen volgens die wijze, maar objectief is niet hetzelfde als jouw mening als goede af te schilderen, en andere af te keuren. Objectief denken is durven denken voor jezelf, opties bekijken, niet volgens de platgetreden paden

[ Bericht 5% gewijzigd door MMach op 14-09-2008 01:03:05 ]
pi_61615478
quote:
Op zondag 14 september 2008 00:28 schreef MLI het volgende:
Door alles wat anders is zó sterk af te keuren, douw je je mening door andermans strot.
Dat is onzin. Ik zou je iets door je strot duwen als ik de macht daartoe had. Als ik je kon verplichten te leven volgens mijn wensen. Die macht heb ik niet. Het enige wat ik doe is, toegegeven, op een zeer standvastige manier, mijn visie geven. Je hebt alle vrijheid om al mijn posts te negeren. Als jij vindt dat ik je iets door je strot duw, dan is dat omdat je dat laat gebeuren.
quote:
Op zondag 14 september 2008 00:28 schreef MLI het volgende:
Dictators hebben met elkaar gemeen dat ze ontzettend strenge normen en waarden hebben, op dat gebied. Waarom zou je verdraagzaamheid zo veroordelen?
Omdat verdraagzaamheid een mooi woord is in theorie, maar in de praktijk eigenlijk zelden voorkomt. Het is een hypocriete illusie.
pi_61615548
quote:
Op zondag 14 september 2008 00:45 schreef MMach het volgende:

[..]

Besef je dat de moraal die jij hier zo hartstochtelijk bepleit, je opgedrongen is door andere mensen?
Denk eens voor jezelf na. Wie heeft tegen jou gezegd dat vreemdgaan verderfelijk is, dat sex iets exclusiefs is, dat het verwerpelijk is om je niet te gedragen volgens de algemeen geldende normen. Stuk voor stuk zijn dat zaken die tegen jou gezegd zijn, die je zelf niet hebt bedacht. De kerk, ouders, maatschappij, etc.

Hadden die invloeden er niet geweest, dan had jij je gedragen als een konijn, had je het niet verderfelijk gevonden en zou je even passioneel die levenswijze verdedigen.
Nou, zeg, wat een inzichten. Dat ik dat mijzelf nog niet had gerealiseerd . Natuurlijk heb ik die moraal overgenomen van anderen, zo werkt dat namelijk bij de menselijke cultuur. Ik heb er zelf over nagedacht en ben tot de conclusie gekomen dat het een zeer goede moraal is. Of is het jouw mening dat als je er zelf over nadenkt, het niet anders kan dan dat je het verwerpt? Althans, op die wordt het 'zelf nadenken'-argument vaak gebruikt (zie ook vele geloofsdiscussies).
quote:
Ikzelf heb voor mezelf uitgemaakt wat ik vind kunnen, en wat niet, dat hoeft niet per se aan te sluiten met mensen uit mijn directe omgeving, maar dat is dan ook het gevolg van een eigen gevormde mening, niet de mening die iedereen heeft, en jij dus ook.
quote:
Ik stoor me er helemaal niet aan dat jij wil leven volgens die waarden, in tegendeel, ze hebben ook hun positieve kanten, en ik houd van beheerste mensen. Wat echter wel niet helemaal recht zit is jouw afkeuren van mensen die er een verschillend moraal op nahouden. Wat is er gebeurd met tolerantie en vrijheid als je de ander zijn eigen keuze niet gunt? Er is niet iets als DE waarheid, enkel de interpretatie van het gegeven. Iedereen vult die in zoals hij of zij dat wil, het is niet aan jou om jouw moraal te poneren als enige juiste pad. Zie je die nuance niet, dan vind ik dat jammer, maar ook dat is jouw goede recht.
In theorie heb je volstrekt gelijk en ik zou ook graag willen dat we op zo'n manier kunnen leven met elkaar. De praktijk is echter een geheel ander verhaal en dan zie ik toch de noodzaak dat er enigszins een morele structuur wordt geïnstalleerd waaraan een ieder zich dient te houden. Overigens denk ik dat jij een wat overdreven opvatting hebt over mijn moraal, dat ik één of andere doorgewinterde puritein ben die terug wil naar de tijd waarin seks nog vies was. Zo extreem moet je het niet zien.
quote:
En oh ja: ik ben ook zo'n idealist die je zo minachtend beschrijft op één van de vorige pagina's. Niet meteen het nudistentype, though. Ik maak er wel een erezaak van om de woorden 'objectief' en 'wetenschappelijk' ook daadwerkelijk toe te passen. Jij zegt ze wel te benaderen volgens die wijze, maar objectief is niet hetzelfde als jouw mening als goede af te schilderen, en andere af te keuren. Objectief denken is durven denken voor jezelf, opties bekijken, niet volgens de platgetreden paden
De platgereden paden zijn niet per definitie onzinnig omdat ze platgereden zijn. Platgereden paden zijn paden die platgereden zijn, omdat ze waarschijnlijk erg functioneel zijn gebleken door de tijd heen. Ik wil niet zeggen dat een platgereden pad per definitie de juiste is. Het kan natuurlijk erg goed zijn dat een pad wordt gevolgd, simpelweg omdat men niet anders weet en niet nadenkt over de alternatieven, maar het gaat te ver om te beweren dat een platgereden pad moet worden vermeden ter meerdere glorie van het zelf nadenken. Zelf nadenken kan heel goed leiden tot de keuze voor een platgereden pad.
  zondag 14 september 2008 @ 09:27:51 #222
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_61615570
Jouw seks was niet slecht, die van haar wel blijkbaar.
  zondag 14 september 2008 @ 10:59:21 #223
207555 Sowflow
pi_61616286
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 23:32 schreef Sowflow het volgende:
-edit- uhmmm nee dat doen we niet
Hee, dit is heb ik gisteren niet getypt...Hoe kan dit nou??!?!?

Dit was mijn tekst:

...XXXX..... ;-)

Wie heeft het ge-edit? Mystery mystery -Frons-

In elk geval: Goeiemorgen Michael!
pi_61616315
quote:
Op zondag 14 september 2008 10:59 schreef Sowflow het volgende:
In elk geval: Goeiemorgen Michael!
Goedemorgen Michael? Er zijn hier meer mensen in deze topic hoor .
pi_61616350
quote:
Op zondag 14 september 2008 09:10 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Dat is onzin. Ik zou je iets door je strot duwen als ik de macht daartoe had. Als ik je kon verplichten te leven volgens mijn wensen. Die macht heb ik niet. Het enige wat ik doe is, toegegeven, op een zeer standvastige manier, mijn visie geven. Je hebt alle vrijheid om al mijn posts te negeren. Als jij vindt dat ik je iets door je strot duw, dan is dat omdat je dat laat gebeuren.
[..]

Omdat verdraagzaamheid een mooi woord is in theorie, maar in de praktijk eigenlijk zelden voorkomt. Het is een hypocriete illusie.
Nee hoor. Hoe kom je erbij dat het een hypocriete illusie is?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')