Dan zie je waarschijnlijk die onweersbui voor de kust van Den Haag:quote:Op donderdag 2 oktober 2008 22:21 schreef marcel-o het volgende:
ik zag t hier(rdam zuid) daarnet flitsen in de verte, maar op de radar is niks te zien
wel aardig wat regen gezien ja
http://www.nu.nl/news/177(...)kt_wegens_storm.htmlquote:AMSTERDAM - De Nederlandse kust wordt vrijdag extra scherp in de gaten gehouden. Dat meldt de Stormvloedwaarschuwingsdienst.
Vanwege een storm op de Noordzee wordt verwacht dat het waterpeil bij Vlissingen rond 18.00 uur een meter hoger zal staan dan normaal.
De dienst meldt dat de kans op overstromingen erg klein is. "Pas als het water nog een halve meter hoger zou staan, zou het alarmpeil bereikt worden."
Dat alarmpeil ligt bij Vlissingen op drie meter zeventig. Bij de Zeeuwse havenplaats wordt vrijdag een waterstand van maximaal drie meter dertig verwacht.
Het gebeurt volgens de dienst ongeveer vijf keer per stormseizoen dat een waarschuwing wordt afgegeven. Het stormseizoen loopt volgens een woordvoerder van 1 oktober tot 1 mei.
quote:Ja zeg, ze kunnen hier nu wel mooi weer gaan spelen maar dan raken we enkel van de regen in de drup. En je weet zelf net zo goed dat er na regen zonneschijn komt, dit is enkel de stilte voor de storm, alle winden hebben keerwinden en nu wil ik niet beslagen ten ijs komen maar het zal straks als de gesmeerde bliksem beter weer worden, daar kun je donder op zeggen.
Dus maak je klaar om voor dag en dauw op te staan en je wind in de neus te steken, en laat jezelf in het zonnetje zetten, wees in de wolken en besef dat er eigenlijk geen wolkje aan de lucht is, geen zee gaat je dan te hoog en alles zal je voor de wind gaan, dat is niets nieuws onder de zon
morgen miss?quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 22:07 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik vind het nog opvallend rustig, waar blijft die 8bft? Die zou in de avond komen, mja avond is bijna voorbij
Zit morgen tot middernacht in Friesland, wellicht pik ik dus nog wat mee. Hier in Ede verwachten ze 5 à 6Bft, da's hard zat (voor m'n schutting. We willen hem vervangen maar of ik kan niet, of de buurman kan niet. Ik denk dat-ie zelfs die 6Bft al niet meer kan hebben, laat staan een 7 of 8.quote:
quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 23:20 schreef SpeedyGJ het volgende:
En ineens opkomende wind uit het niets
Update elke 5 min
[ afbeelding ]
Update elke 10min.
[ afbeelding ]
quote:Neerslag:
In de loop van de zaterdagmiddag en -avond van het westen uit na passage van rug warmtefrontneerslag. Zwaartepunt van de neerslag ligt boven het westen en noordwesten van het land ( tot maandag 00 UTC ong. 20-40 mm) en het meest valt boven zee.
Wind:
Aangezien de modellen aardig consistent met elkaar zijn, lijkt het volgende scenario nog steeds realistisch: Vannacht en in de ochtend eerst afnemende en naar zuidwest draaiende wind. In de loop van de middag weer fors toe te nemen naar mogelijk een zuidwesterstorm in de avond langs de Noord-Hollandse kust. Timing van het bereiken van de stormkracht(9) ligt nog steeds om ongeveer 18 UTC, al is ECHR iets later. Windstoten boven open zee max. 52 kts. (zie TKE-berekeningen). Echter boven land zijn de ProgTemps vrij stabiel van op bouw (we zitten ook in een warme sector), dus met weinig uitwisseling, bij een wind op 850 hPa (max. 850 wind: 72 kts boven Noord-Holland en 48 kts boven Limburg.)
Dat geeft Vlissingen aan ja.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 16:37 schreef SpeedyGJ het volgende:
Stilte voor de storm? Hmmz er mstaat anders een 5 tot 6 momenteel.
Het weerstation heeft me 600 euro gekost, exc software en datalogger om alles op de pc te weergeven, dit kost je nog eens 175 euro, wil je de windmeter draadloos hebben dan ben je nog eens 145 euro kwijtquote:Op zaterdag 4 oktober 2008 23:46 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
SpeedyGJ wat kost zo'n zo'n hele weerset nou ongeveer?
what the...?quote:Op zondag 5 oktober 2008 14:04 schreef SpeedyGJ het volgende:
Julianadorp komt met 60.4mm aan! Texel met euh 74mm
Verkeersinformatiedienst:quote:16:44:01 05-10-08 10 G BRAN Prio 2 (NB;: grip 3) RIJKSSTRAATWEG - N99 L WESTERLAND Wateroverlast NHN RCVD, WRG GBT, Coordinerend BGM,
810051644010203951 0203951 BRW Wieringen ( Burgemeester Staf )
810051644010203950 0203950 BRW Wieringen ( Burgemeester )
810051644010202999 0202999 BRW NH-Noord ( Monitorcode )
810051644010202603 0202603 BRW Wieringen ( Commandant van Dienst )
810051644010200502 0200502 BRW NH Noord ( RCvD )
quote:N99 Den Helder <> Den Oever
in beide richtingen tussen de N249 naar Anna Paulowna en Hippolytushoef
wegafsluiting in verband met regenval
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |