abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61562299
quote:
Robson de Souza (São Vicente, Brazilië, 25 januari 1984), voetbalnaam Robinho, is een Braziliaans profvoetballer. Op de laatste transferdag in de zomer van 2008 werd de aanvaller voor ongeveer 42 miljoen euro getransfereerd naar Manchester City FC.

Van 1996 tot 2005 speelde Robinho voor Santos FC, eerst in de jeugd en later in het eerste team. Met een jong elftal werd deze club in 2002 en 2004 kampioen van Brazilië en bovendien tweede in de strijd om de Copa Libertadores van 2003. Dit kampioensteam omvatte naast Robinho onder andere Diego (later FC Porto en Werder Bremen), Léo (later SL Benfica),Alex (later PSV) en Renato (later Sevilla FC). Robinho scoorde veel bij Santos FC: in vier seizoenen 44 keer in 105 wedstrijden. In 2005 verkaste Robinho naar Real Madrid voor circa 40 miljoen euro na langdurige onderhandelingen. Zijn debuut voor de Spaanse club was spectaculair: Robinho maakte de verdedigers van Cádiz CF helemaal gek met zijn passeeracties en schijnbewegingen, maar tot een doelpunt kwam de Braziliaan echter niet.

Robinho is tevens international voor Brazilië. In 2005 won hij met de Goddelijke Kanaries de Confederations Cup, in 2007 won hij met Brazilië de Copa Amerika en werd er tevens topschutter met 6 doelpunten.

Op 1 september 2008 won Manchester City FC de strijd om Robinho. Voor ongeveer 42 miljoen euro namen zij de Braziliaan over van Real Madrid. In Engeland zal hij zo'n 6 miljoen euro per jaar verdienen.
quote:
Robinho mist respect en kalkt er op los

Het moge duidelijk zijn dat Robinho al even wat van zijn babyvet is verloren. De 24-jarige aanvaller van Manchester City is namelijk niet vies van wat provocerende praktijken. De behendige speler kon het niet laten om de kleedkamer van het nationale stadion van Chili te bekladden met een uitdagende tekst.

Er moet respect zijn voor de beste ploeg ter wereld, voorzag Robinho met graffiti de kleedkamer met deze oneliner, nadat hij met de Braziliaanse ploeg met 3-0 wist te winnen van Chili. Toen de tekst in de media verscheen biechtte Robinho op dat hij zich even artistiek had laten gaan.

“Chili dacht vooraf dat Brazilië een makkie was”, verklaarde Robinho zijn actie. “Een beetje respect voor ons was er niet bij. Op het veld hebben we laten zien hoe de verhoudingen nog steeds liggen. Op de kleedkamermuur heb ik het nog eens duidelijk gemaakt. Chili zou beter moeten weten.
quote:
Robinho: 'Ik verkoop liever koek dan dat ik bij Real blijf'

08/09/2008 17:54

Robinho wilde ten koste van alles Real Madrid verlaten, legde zaakwaarnemer Wagner Ribeiro uit tijdens een interview. De Braziliaanse aanvaller had geen enkele zin meer nog te voetballen voor de Spaanse club.

'Voorzitter Ramón Calderón zei dat Robinho naar geen enkele club zou vertrekken, als die niet het vereiste bedrag voor Robinho betaalde', begint Wagner Ribeiro zijn relaas op Radio Jovem Pan. 'En Robinho antwoordde: Presidente, ik wil hier niet blijven. Ik verkoop nog liever koek op de markt dan dat ik hier blijf.'

Ribeiro legde tegelijkertijd uit dat de transfer van Robinho naar Manchester City een centenkwestie was. Volgens de zaakwaarnemer was de overgang naar Chelsea bijna afgerond, toen 'in de laatste minuut' voordat de transfermarkt dicht ging Manchester City een bod van veertig miljoen euro uitbracht.

'Ik stond op het punt een vliegtuig naar Londen te pakken en had al met Robinho gevierd dat hij naar Chelsea zou gaan, toen ik een telefoontje kreeg of ik naar Bernabéu wilde komen. Het was 22.45 uur toen ik op kantoor aankwam en directeur José Angel Sánchez me vroeg of Robinho zou willen spelen voor Manchester City. Ik antwoordde hem dat Robinho overal wilde spelen behalve in Madrid.'

'Chelsea deed er nog alles aan en directeur Peter Kenyon belde me wanhopig om te vragen wat er aan de hand was. Maar ik was er zeker van dat Madrid en Chelsea niet meer tot een akkoord zouden komen over een transfersom van veertig miljoen euro, dus zei ik Ja tegen City. Hun belangstelling was een prachtige verrassing.'

Robinho bevestigde de lezing van zijn zaakwaarnemer. 'In mijn hoofd was ik al bij Chelsea, maar dat is nu voorbij. Ik weet dat Luiz Felipe Scolari boos is, maar dit soort dingen gebeurt nu eenmaal. Als ik tegen Chelsea speel, zal ik ze laten zien dat ze er verkeerd aan hebben gedaan hun bod niet te verhogen. Tot City met die aanbieding kwam, had ik helemaal niet aan die club gedacht.'

Ribeiro meldde ten slotte dat Real zelf de schuldige is aan het vertrek van Robinho, door de Braziliaan ongewild te betrekken in onderhandelingen over een transfer van Cristiano Ronaldo van Manchester United. 'De trots van Robinho raakte gekrenkt en hij was vervolgens met geen geld meer te behouden.'
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_61562312
Ben benieuwd hoe ie het gaat doen bij Manchester City, eigenlijk hoop ik dat ie het niet haalt.
pi_61562332
Robinho.

had nooit verwacht dat ie naar Man. City zou gaan... eerder Chelsea.
Striving to be more than average.
pi_61562338
Niemand zou je koek kopen, net als niemand je wilt zien spelen..
pi_61562394
Deze kan hier ook wel:

pi_61565506
Ben blij dat ie niet naar PSV is gekomen toen daar ooit sprake van was
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_61566134
Ik vond hem een goede voetballer, maar blijkt nu vooral een kruimeldief.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_61567326
'Robinho de kruimeldief' Ik vind het wel een treffende titel. Hij is echt nog kind merk ik in alles.
That's all folks!
pi_61567551
Internazionale for president
I Walk My Path Alone
pi_61567800
ROBINHO BRAZILIAANSE SAMBA KONING Robinho en Pato 2010 WC
AFC AJAX
pi_61617771
Heeft gescoord bij zijn debuut voor Manchester City.
pi_61618326
Overschatte voetballer die leuk kan dribbelen maar met z'n arrogante bek nooit ergens echt belangrijk wordt.
pi_61618649
Goede eerste helft, onzichtbare tweede.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
  zondag 14 september 2008 @ 15:05:29 #14
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_61620844
arrogantje
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
pi_65237319
quote:
Robinho zorgt voor opschudding

TENERIFE - Robinho, de Braziliaanse ster van Manchester City, heeft voor opschudding gezorgd door weg te lopen van het trainingskamp op Tenerife. Engelse media meldden dat de aanvaller zeer teleurgesteld is dat City zijn landgenoot Kaka niet heeft kunnen losweken bij AC Milan. De commerciële tv-zender Sky Sports en tabloid The Daily Mail tekenen dinsdagmorgen zelfs op dat Robinho inmiddels al een vliegtuig heeft genomen naar zijn vaderland.

Maandagavond werd duidelijk dat de Citizens naast Kaka hebben gegrepen. Robinho, vorig jaar zomer gekomen van Real Madrid, was bij zijn entree te verstaan gegeven dat Manchester City zich in de winterstop spectaculair zou versterken. Dat is tot op heden uitgebleven. Die teleurstelling is Robinho kennelijk nu te veel geworden.

Manchester City, de nummer twaalf van de Premier League, laat bij monde van voorzitter Garry Cook aan de BBC weten ,,dat Robinho niet meer op het trainingscentrum in Tenerife is''. Maar Cook zegt ook ,,dat hij nog op een uitgebreid verslag wacht van de ontwikkelingen'' in Spanje.

De ploeg van Mark Hughes bereidt zich op de Canarische Eilanden voor op het competitieduel van 28 januari tegen Newcastle United.
!!!!
pi_65237870
Real Madrid CF | Getafe CF | Rayo Vallecano de Madrid | Liverpool FC | Udinese Calcio
Winnaar Butragueño en Harry Been-awards 2007, 2008 en 2009
pi_65237943
Prutser
  dinsdag 20 januari 2009 @ 15:25:10 #18
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_65246848
Robinho wil weer terug naar Real ofzo?
pi_65247276
Die Brazilianen willen altijd aandacht...
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
  dinsdag 20 januari 2009 @ 15:35:47 #20
130094 Robinhoo
Hasj coke pillen
pi_65247281
ik moet hier ook gepost hebben
Diep in mijn hart daar zit mijn club, het hoort bij mij 't is mijn geluk, het rode shirt, het Twentse Ros.. JE BENT MIJN TROTS.
pi_65247324
Robinho vindt ik nu echt een droeftoeter
  dinsdag 20 januari 2009 @ 16:09:30 #22
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_65248778
nu heeft ie geen vriendje daar omdat Kaka niet komt
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
Feyenoord: RR
  dinsdag 20 januari 2009 @ 16:28:01 #23
111382 Ofyles2
pi_65249565
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 16:09 schreef gitaarsnaar het volgende:
nu heeft ie geen vriendje daar omdat Kaka niet komt
pi_65251987
Hij zegt zelf dat het om een familie geval ging, maar je weet het niet met dit soort zeikerds.
AFC Ajax - Manchester United FC - Tottenham Hotspur FC - Roberto Baggio
pi_65252056
Geef die gozer een puppy en hij is weer gelukkig.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 17:43:15 #26
111382 Ofyles2
pi_65252629
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 17:25 schreef DemonCleaner het volgende:
Hij zegt zelf dat het om een familie geval ging, maar je weet het niet met dit soort zeikerds.
Wat een volgevreten vedette is het toch ook.

²
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 27 januari 2009 @ 14:02:15 #27
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_65454217
quote:
Robinho zal straks een flinke boete
krijgen omdat hij vorige week het trai-
ningskamp van Man.City vroegtijdig ver-
verliet. "Hij zal niet anders worden
behandeld omdat hij Robinho heet", zegt
Mark Hughes, de coach van City. Na een
weekend Brazilië trainde Robinho maan-
dag weer mee. Robinho's uitleg: "Ik
keerde terug om familiale redenen."
Wellicht moet hij 210.000 euro betalen,
dat is de helft van zijn maandsalaris.
bron: één teletekst
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_65455332
Robinho . Echt de meest irritante en domste voetballer op aarde. Met zijn duimpje altijd
  dinsdag 27 januari 2009 @ 16:10:24 #29
194154 BigKahuna
De Eindbaars.
pi_65459169
Toffe jongen, die Robinho.
><(({°>
pi_65466143
Twee ton, fuckin a .
pi_65481960
quote:
Robinho verdacht van verkrachting
Van onze Telesportredactie

MANCHESTER - Het blijft onrustig rond Robinho. Vertrok de Braziliaanse voetballer vorige week op Tenerife nog zonder toestemming op het trainingskamp van Manchester City, werd hij dit keer bij terugkomst uit zijn geboorteland door de politie gearresteerd op verdenking van verkrachting. Dat meldt de Engelse boulevardkrant The Sun. Robinho kwam gisteren op borgtocht vrij.

Volgens The Sun zou de verkrachting op 14 januari in nachtclub Space te Leeds hebben plaatsgevonden. Daar zou de 25-jarige Braziliaan in de VIP-ruimte een 18-jarige studente hebben aangevallen en verkracht. Het slachtoffer deed dezelfde dag nog aangifte, maar vervolgens was Robinho met zijn club al richting Tenerife vertrokken.

Britse agenten reisden af naar het Canarisch eiland, maar kwamen daar tot de conclusie dat Robinho al met de noorderzon naar Sao Paolo was afgereisd. Manchester City stuurde uiteindelijk een privéjet naar Brazilië om de aanvaller op te pikken. Bij terugkomst werd Robinho direct langdurig ondervraagd door de politie.

"Hij ontkent de aanklacht met klem, maar zal zeker meewerken aan het onderzoek van de politie", gaf Robinho's woordvoerder Chris Nathaniel een verklaring. Manchester City wilde geen commentaar op de kwestie geven. Wel kreeg de speler in kwestie gisteren nog een boete van 200.000 euro opgelegd vanwege zijn ongeoorloofde vertrek op het recente trainingskamp.

Overigens wordt Robinho vandaag gewoon op de training van Manchester City verwacht. De Engelse club speelt vanavond in de Premier League tegen Newcastle United.
  woensdag 28 januari 2009 @ 10:32:27 #32
67174 Dos37
Come on Twente
pi_65483529
geniaal

Hij maakt er een mooie zooi van
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  woensdag 28 januari 2009 @ 10:34:00 #33
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_65483573
Dat gun ik City ook, zulk kutgedrag van over het paard getilde spelers. Mogen ze allemaal komen om te cashen en weer te vertrekken zonder resultaat. Klote club met die graf arabieren..
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_65484270
Robinho
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_65484594
En ik het maar jammer vinden dat hij niet kwam

alhoewel ze dan waarschijnlijk 6 punten meer hadden dan nu.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_67327746
quote:
‘Robinho en Ronaldo aan de drugs’

AMSTERDAM - Volgens Pelé hebben zijn landgenoten Robinho en Ronaldo drugs gebruikt. De Braziliaanse voetballegende deed zijn gevoelige uitspraak tijdens een privé-evenement in zijn thuisland.

“Het is niet eerlijk om naar aanleiding van een of twee zaken over een drugsprobleem in het voetbal te spreken, maar Ronaldo en Robinho hebben er wel mee te maken gehad. Ik zag ze tijdens een privé-feestje in Sao Paolo alle twee het spul gebruiken”, aldus Pelé.

Uiteraard leveren de uitspraken heftige reacties op. Mark Hughes, coach van Robinho bij Manchester City, is ziedend. “Dit is de eerste keer dat ik hiervan hoor. De mensen die zulke grote woorden in de mond nemen, moeten opletten.”

Absurd
Robinho was vooral erg verbaasd. “Wij verwerpen ten stelligste alle beschuldigingen. Te absurd voor woorden”, aldus zijn woordvoerder. “We proberen nu Pelé te contacteren om dit misverstand uit de wereld te helpen. Het kan bijna niet anders of zijn woorden moeten verkeerd weergegeven zijn.”
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')