Dit topic gaat niet echt over wielrennen maar wel over fietsen maar als er een beter plekje voor dit topic is dan verplaats hem maar.
Ik ben van plan een fiets aan te schaffen. Hiermee zal ik het grootste deel van de tijd mee op en neer naar het werk fietsen, maar wil er ook af en toe lekker mee door de bossen kunnen fietsen. (Mijn vriend wil een mountainbike aanschaffen en af en toe wil ik toch wel eens een stukje met hem mee kunnen fietsen)
Om zelf ook een mountainbike aan te schaffen hebben ik over na gedacht maar het nadeel daarvan is dat ik op de weg gewoon veel snelheid zal missen en het grootste deel zal ik toch over de weg fietsen.
Nu heb ik dus gekeken naar wat cross-hybride fietsen en ben ook in verschillende fietsenwinkels geweest. Daar heb verschillende fietsen aangeraden gekregen. Maar ik heb nu geen idee welke ik moet kiezen want iedere fietsenwinkel raad natuurlijk aan wat hij in z'n assortiment heeft..
Dit zijn de fietsen die ik aangeraden heb gekregen:
Trek 7.5 FX
http://www.trekbikes.com/nl/nl/bikes/bike_path/fx/75fxwsd![]()
Alpha-aluminium
Specificaties Geometrie Resources Frameset
Maten Women's 15, 17, 19"
Frameset FX Alpha Black Aluminum
Vork Bontrager Nebula, carbon w/Clix dropouts
Wielen
Wielen Bontrager SSR
Banden Bontrager Race Lite Hardcase, 700x32c; 60tpi
Schakelsysteem
Versnellingshendel Shimano Deore trigger, 9 speed
Voorderailleur Shimano Deore
Achterderailleur Shimano Deore LX
Crankstel Shimano M443 Octalink 48/36/26
Cassette SRAM PG950 11-26, 9 speed
Pedalen Alloy body w/alloy cage
Onderdelen
Zadel Bontrager Nebula Plus FIT
Zadelbuis Bontrager Sport
Sturen Bontrager Crowbar Sport, 25mm rise
Stuurpen Bontrager Select, 10 degree
Balhoofd Aheadset Slimstak w/semi-cartridge bearings, sealed
Remsysteem Avid SD-3 w/Tektro adjustable reach alloy levers
Accessoires Bontrager Satellite FIT grips
maar dan evt met de wielen/banden van de trek 7.3 namelijk:
Wielen Alloy front hub, Shimano RM30 rear hub; Bontrager Nebula, 32-hole rims
Banden Bontrager Race Lite Hardcase, 700x32c; 60tpi
De Cube Curve
http://www.cube-bikes.de/xist4c/web/CURVE_id_30664_.htm#anker![]()
CURVE Alu Lite 7005 Trekking 46, 50, 54, 58, 62; Lady: 46, 50, 54 White'n'Black oder Cold Grey Suntour NCX-D LO 63mm, Speedlock FSA No.10 semi-integriert FSA OS190 FSA XC300 Lowriser, bei Lady: Humpert Ergorizer Shimano Deore LX Shimano Deore Shimano Deore Rapidfire-Plus 9-f. Shimano BR-M485 hydr. Scheibenbremsen (160/160) Shimano M443-S 48x36x26Z., 170mm, Innenlager Shimano BB-UN26, Kettenschutz Shimano HG50 11-32Z., 9-f. Shimano HG53 Alex EN24 Shimano Disc RM65 Schwalbe CX Comp 36-622 Fasten Alu Scape Active 3 Scape Light 31.6mm ohne ca. 1800g
En de Orbea Elorrio
http://www.orbea.com.au/bikes/trekking_/elorrio![]()
Frame : Trekking Ger
Fork: SF NEX 4000 sus
Shifters: Shimano Alivio
Front Derailleur: Shimano Alivio
Rear Derailleur: Shimano Deore
Brakes: Shimano BRM 421
Crank: Shimano M431 48/38/28
Rims: 700 Orbea D/W
Tyres: Conti 700X37 Twister Reflex
Seatpost: Orbea Black
Saddle: Orbea 3
Pedals: Alu Cage
Ik heb de fietsen nog niet geprobeerd. De Trek zal ik waarschijnlijk deze week testen wanneer die bij de dealer staat. De Cube en de Orbea zullen waarschijnlijk pas over een week of 3 bij de dealer zijn.
Het zal voor alle drie de fietsen gaan over het model van 2009.
Hebben jullie een idee welke het beste bij mijn fiets gedag zal passen? Voor mijn gevoel is dat de cube, maar aan de andere kant trekt de Trek me ook erg aan.
Of hebben jullie voor dit doel nog een ander idee? (budget is tot 700 euro voor de kale fiets)