abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61548332
Dit topic gaat niet echt over wielrennen maar wel over fietsen maar als er een beter plekje voor dit topic is dan verplaats hem maar.

Ik ben van plan een fiets aan te schaffen. Hiermee zal ik het grootste deel van de tijd mee op en neer naar het werk fietsen, maar wil er ook af en toe lekker mee door de bossen kunnen fietsen. (Mijn vriend wil een mountainbike aanschaffen en af en toe wil ik toch wel eens een stukje met hem mee kunnen fietsen)

Om zelf ook een mountainbike aan te schaffen hebben ik over na gedacht maar het nadeel daarvan is dat ik op de weg gewoon veel snelheid zal missen en het grootste deel zal ik toch over de weg fietsen.

Nu heb ik dus gekeken naar wat cross-hybride fietsen en ben ook in verschillende fietsenwinkels geweest. Daar heb verschillende fietsen aangeraden gekregen. Maar ik heb nu geen idee welke ik moet kiezen want iedere fietsenwinkel raad natuurlijk aan wat hij in z'n assortiment heeft..

Dit zijn de fietsen die ik aangeraden heb gekregen:

Trek 7.5 FX http://www.trekbikes.com/nl/nl/bikes/bike_path/fx/75fxwsd

Alpha-aluminium
Specificaties Geometrie Resources Frameset
Maten Women's 15, 17, 19"
Frameset FX Alpha Black Aluminum
Vork Bontrager Nebula, carbon w/Clix dropouts
Wielen
Wielen Bontrager SSR
Banden Bontrager Race Lite Hardcase, 700x32c; 60tpi
Schakelsysteem
Versnellingshendel Shimano Deore trigger, 9 speed
Voorderailleur Shimano Deore
Achterderailleur Shimano Deore LX
Crankstel Shimano M443 Octalink 48/36/26
Cassette SRAM PG950 11-26, 9 speed
Pedalen Alloy body w/alloy cage
Onderdelen
Zadel Bontrager Nebula Plus FIT
Zadelbuis Bontrager Sport
Sturen Bontrager Crowbar Sport, 25mm rise
Stuurpen Bontrager Select, 10 degree
Balhoofd Aheadset Slimstak w/semi-cartridge bearings, sealed
Remsysteem Avid SD-3 w/Tektro adjustable reach alloy levers
Accessoires Bontrager Satellite FIT grips

maar dan evt met de wielen/banden van de trek 7.3 namelijk:
Wielen Alloy front hub, Shimano RM30 rear hub; Bontrager Nebula, 32-hole rims
Banden Bontrager Race Lite Hardcase, 700x32c; 60tpi

De Cube Curve http://www.cube-bikes.de/xist4c/web/CURVE_id_30664_.htm#anker

CURVE Alu Lite 7005 Trekking 46, 50, 54, 58, 62; Lady: 46, 50, 54 White'n'Black oder Cold Grey Suntour NCX-D LO 63mm, Speedlock FSA No.10 semi-integriert FSA OS190 FSA XC300 Lowriser, bei Lady: Humpert Ergorizer Shimano Deore LX Shimano Deore Shimano Deore Rapidfire-Plus 9-f. Shimano BR-M485 hydr. Scheibenbremsen (160/160) Shimano M443-S 48x36x26Z., 170mm, Innenlager Shimano BB-UN26, Kettenschutz Shimano HG50 11-32Z., 9-f. Shimano HG53 Alex EN24 Shimano Disc RM65 Schwalbe CX Comp 36-622 Fasten Alu Scape Active 3 Scape Light 31.6mm ohne ca. 1800g

En de Orbea Elorrio http://www.orbea.com.au/bikes/trekking_/elorrio

Frame : Trekking Ger
Fork: SF NEX 4000 sus
Shifters: Shimano Alivio
Front Derailleur: Shimano Alivio
Rear Derailleur: Shimano Deore
Brakes: Shimano BRM 421
Crank: Shimano M431 48/38/28
Rims: 700 Orbea D/W
Tyres: Conti 700X37 Twister Reflex
Seatpost: Orbea Black
Saddle: Orbea 3
Pedals: Alu Cage

Ik heb de fietsen nog niet geprobeerd. De Trek zal ik waarschijnlijk deze week testen wanneer die bij de dealer staat. De Cube en de Orbea zullen waarschijnlijk pas over een week of 3 bij de dealer zijn.
Het zal voor alle drie de fietsen gaan over het model van 2009.

Hebben jullie een idee welke het beste bij mijn fiets gedag zal passen? Voor mijn gevoel is dat de cube, maar aan de andere kant trekt de Trek me ook erg aan.
Of hebben jullie voor dit doel nog een ander idee? (budget is tot 700 euro voor de kale fiets)
pi_61558832
niemand die mij iets kan adviseren?
pi_61597291
Voor op en neer fietsen naar het werk lijkt zo'n fiets me niet zo geschikt. Geen spatborden, nauwelijks bescherming voor je broek tegen de ketting en geen verlichting.
Nu is dat laatste wel op te lossen met LED-lampjes.
pi_61603177
Ik wil de fietsen sowieso nog wat aankleden met (afneembare) spatbordjes, een slot, lampjes e.d. zodat ie ook geschikt is om mee naar het werk te gaan. Broek is te beschermen tegen de ketting met een broekklem (of evt broek in de sokken). Ook kan ik op het werk douchen en moet me voor het werk toch omkleden dus opspattend water of regen is niet zo'n ramp.

Ik heb gisteren op de Trek 7.5 fx wsd gefietst en ik moet zeggen, fietst lekker. mocht ik beslissen om hem te kopen worden er andere bandjes opgelegt die wat meer grip hebben voor in de bossen.
pi_61613684
Ik kan uit ervaring zeggen dat je supersmerig wordt zonder spatborden als het nat weer is. Ik gebruik m'n mtb ook wel voor woon- schoolverkeer etc. Opspattend water moet je echt niet onderschatten, je wordt tot aan je onderbroek nat
pi_61613715
ik heb spatborden op mijn cross hybride zitten die ik er zelf op kan klikken. voor 13 euro koop je die bij de halfords en ze zitten er zo op. echt in 1 seconden. dus je kan dan zelf inschatten of de wegen nat zijn of niet.
Kus-Kus
pi_61613729
wat mijn vraag is aan de TS. ik heb een tijdje terug al een giant gekocht maar wat zijn de kosten op dit moment van de betere cross hybrides want ik zit nu niet echt meer in die prijzen en de TS weet wel wat het ongeveer moet kosten. en ik ben ook weer toe aan aan nieuwe fiets
Kus-Kus
pi_61613981
Koop gewoon een comfortabele stadsfiets (wellicht via fietsplan van je werk) en een 2e hands mountainbike. Er zijn prima modellen te krijgen tussen de 250-350 euro. Dan kun je die lekker "afraggen".

Ik begrijp uit je verhaal dat jij en je vriend een nieuwe activiteit (crossen op de mountainbike) willen beginnen. Heb je het uberhaupt vaker gedaan? Waar ik mee wil zeggen, vind je het wel leuk om te doen? Neem geen overhaaste beslissing, het is jammer als achteraf een mooie fiets in de schuur staat weg te roesten.

Bovendien vind ik zelf dat je fiets het doel moet dienen wat je voor ogen hebt. Ik ben zelf niet zo pro hybride. Als je echt over zwaar terrein moet krijg je gegarandeerd problemen op zo'n citybike (vast in de modder, etc). Deze dingen zijn meer voor veldritten geschikt. Een mountainbike heeft een veel sterker frame voor het ruige werk.

Je kunt ook ruige omgeving vermijden, maar persoonlijk vind ik dat juist de leuke stukken

Een aanrader uit je keuze vind ik schijfremmen. Remt erg goed af. Je moet alleen plotseling niet te hard aan de voorrem trekken anders ga je gigantisch op je smoel.

Heb zelf overigens 3 fietsen, oud barrel voor stadsverkeer, mountainbike en weg(race)fiets. Ben geen pro.
hula
pi_61691545
quote:
Op zondag 14 september 2008 01:09 schreef Dikke-Doei het volgende:
wat mijn vraag is aan de TS. ik heb een tijdje terug al een giant gekocht maar wat zijn de kosten op dit moment van de betere cross hybrides want ik zit nu niet echt meer in die prijzen en de TS weet wel wat het ongeveer moet kosten. en ik ben ook weer toe aan aan nieuwe fiets
Daar zit een heel verschil in qua prijs. Het begint een beetje vanaf 500 euro. Maar er zijn ook modellen van 1500 euro. Mijn prijsklasse is zo rond de 700 euro (de trek).

De trek is ook de fiets die het bijna 100% zeker gaat worden.. En dan inderdaad inclusief spatbordjes die je er zo op kunt zetten.
pi_61691685
Trek is volgens mij Amerikaans, en ik rij er ook 1. Ook een cross hybride, maar een niet al te duur model ($500). Hiervoor had ik een Gazelle hybrid (gedoemd is hij die hem heeft gejat ). Maar ik zou nooit aan een Trek veel geld uitgeven. Ik heb niet het gevoel dat het erg robuust is allemaal, het fietst redelijk maar daar houdt het wel mee op.

Edit: volgens mij heb ik de voorganger van de 7.1FX.
Jesus saves but death prevails.
pi_61693584
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 23:51 schreef Shivo het volgende:
Trek is volgens mij Amerikaans, en ik rij er ook 1. Ook een cross hybride, maar een niet al te duur model ($500). Hiervoor had ik een Gazelle hybrid (gedoemd is hij die hem heeft gejat ). Maar ik zou nooit aan een Trek veel geld uitgeven. Ik heb niet het gevoel dat het erg robuust is allemaal, het fietst redelijk maar daar houdt het wel mee op.
Ene Lance Armstrong schijnt daar anders over te denken.

pi_61693636
quote:
Op woensdag 17 september 2008 02:29 schreef Profitmaker het volgende:

[..]

Ene Lance Armstrong schijnt daar anders over te denken.

[ afbeelding ]
Ik betwijfel of die uberhaupt geld aan een fiets hoeft uit geven
Jesus saves but death prevails.
pi_70123262
heej ik las toevallig net dit topic en heb zelf een cross hybrdie aan geschaft hij rijd heerlijk na wat modificaties was een kale hybride

extras :
verende zadel pen
standaard
klik spatborden (alleen tijdens regen)
bidon houder
klik lampen (zijn niet meer die lampjes van vroeger zijn bijna zaklampen )
dik ketting slot erbij voor verzekering

de fiets zelf
frame 7005 lite aluminium, double butted
voorvork Suntour NCX-D-LO, 63 mm, lockout
shifters Shimano Deore
derailleur Shimano SLX 27-speed
voorderailleur Shimano Deore
crankstel Shimano, 48/38/26T
remmen Shimano hydraulic disc, 180/160 mm
stuurvoorbouw Bulls aluminium/Bulls aluminium
gewicht 13,3 kg,
pi_70193824
Ik heb ook een Gazelle Hybride fiets, dat soort fietsen zijn echt relaxed, goeie keuze Merken kan ik je weinig over vertellen helaas, alle gerenomeerde merken leveren natuurlijk goeie fietsen af, en ik zou zelf eerder kijken naar een aanbieding dan naar een compleet nieuwe lijn of serie .. Zoveel verschil is er nou ook weer niet met vorig jaar, behalve dan in de prijs
Where facts are few, experts are many.
pi_70325119
Hee,
Ik heb vandaag maar de stoute schoenen (slippers eigenlijk) aangetrokken en een fiets opgehaald.
Was niet van plan om er een vermogen voor neer te tellen, wou gewoon een fiets om zo nu en dan eens lekker op te fietsen:
Dit is hem geworden.
Kalkhoff Track 24xl
http://www.radfritz.de/bilder/artikel/kalkhoff_track08_1max.jpg
Alleen heeft die van mij witte velgen.
Leuke fiets voor een mooie prijs dacht ik.
Blood in Blood out!!
360 Gametag: Lircky
pi_70330140
Mooie fiets!
Waarmee is ie afgemonteerd en wat moest je er voor betalen als ik vragen mag?
pi_70331903
Shimano Deore 8-fach (RD-M531)
Shimano Altus Top Swing (FD-M310)
Shimano Alivio Rapid Fire (ST-M410)
Shimano Acera FC-M341 Hyperdrive
28"Continental Country Ride
Shimano BR-M485 hydraulische Scheibenbremsen, 160mm Disk
http://www.radfritz.de/Kalkhoff-Track
Zelfde prijs als deze via internet, maar dan bij een erkend fietsenmaker in de buurt.
Blood in Blood out!!
360 Gametag: Lircky
pi_70340886
Ik ben persoonlijk wel fan van het merk Stevens.
Denk er trouwens over na om een fiets te nemen zonder vorkvering. De vering die je krijgt voor deze bedragen zijn niet geweldig en maken de fiets alleen maar zwaarder, minder stijf en brengen dus jouw energie minder goed over naar de weg,

Een mooie cleane fiets met goede onderdelen is bijv de Stevens Strada 600:

klik voor vergroting

Ga je veel woon/werk-verkeer fietsen, dan zou je een fiets als de Stevens Randonneur kunnen nemen:

klik voor vergroting

Cube fietsen hebben ook een prima prijs/kwaliteit-verhouding.
Met jouw budget zou ik gaan voor de Cube Road Comb of Road Pro

Afdingen bij deze fietsen is mogelijk, een 2008 model zoeken is ook aan te raden (stuur ff een mailtje naar de dealers van de fiets die je wilt en je hebt bijna altijd succes)

Zodoende heb ik deze week de Strada 1000 gekocht voor 1000 euro (was 2000 euro):

Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_84294400
Kick

Ik ben van plan om ook een fiets te kopen. Niet echt een racefiets maar wel een fiets waar ik stukken mee wil gaan fietsen (naast dagelijks gebruik).

http://www.trekbikes.com/us/en/bikes/urban/soho/sohos/

Is dit wat voor 550 euro? Qua prijs/kwaliteit zeg maar? volgens mij is Trek wel een aardig ok merk. Iemand hier een menig over?
pi_84305239
Zo'n Amerikaans modelletje zonder versnelling is dat. Vind het een hoop geld, maar je betaalt vooral voor design/trend. Lijkt me overigens (door die versnelling) meer een fiets voor dagelijks gebruik. Al valt er in het Nederlandse landschap iets te zeggen over het gebruik van 1 versnelling.

Met de kwaliteit zal het wel goed zitten lijkt me. Zijn niet de minste fietsen, al heb ik niet heel veel ervaringen met Trek (enkel mtb's). Maar weinig fiets voor je geld.
hula
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')