Ha, nou is mijn eigen olfactorische meting (het ruikt frisser en ik adem lekkerder) nog wetenschappelijk bewezen ook!!!quote:DEN HAAG- De luchtkwaliteit in de horeca is verbeterd na de invoering van het rookverbod, omdat er minder fijn stof in de lucht te vinden is. Dat meldden de Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) en het Rijksinstituut voor Volksgezondheid (RIVM) donderdag.
De VWA en RIVM onderzochten de luchtkwaliteit in 61 horecagelegenheden zowel voor als na de invoering van het rookverbod. Tijdens het onderzoek werd de hoeveelheid fijn stof (PM2.5) gemeten in de lucht.
Voor het rookverbod was de gemiddelde hoeveelheid fijn stof 488 miligram per kubieke meter, na de invoering van het rookverbod was dat teruggedrongen tot bijna tien keer minder: 54 miligram per kubieke meter.
Dat is volgens Europese richtlijnen overigens nog te veel: volgens deze richtlijn mag iemand jaarlijks aan 25 miligram per kubieke meter fijn stof worden blootgesteld.
Het rookverbod in de horeca werd op 1 juli ingevoerd.
En wat denk je dat nu het effect is in de UK? Lekker thuis zitten met een pilsjequote:Op donderdag 11 september 2008 11:18 schreef wise het volgende:
het effect ga je pas merken in de winter. Nu kan iedereen lekker buiten zitten.
mij persoonlijk boeit het niet of iemand rookt of niet.
ik merk er nog niks van omdat het nu veelal buiten op het terras zitten is. Maar als het dalijk kouder wordt en iedereen binnen gaat zitten, zal je het wel merken jaquote:Op donderdag 11 september 2008 11:40 schreef Posdnous het volgende:
Grappig, veel kroegen stinken echt gigantisch. Zware bullshit uiteraard weer.
Ja die mogen wel, das parafine rook, en das zeer gezond voor iedereen, inclusief het personeel.quote:Op donderdag 11 september 2008 11:48 schreef Sapstengel het volgende:
Mogen rookmachines trouwens wel? Was vrijdag op een feestje, de hele avond verplicht buiten roken, maar binnen zette om de 5 minuten zo'n rookmachine de hele zaal blauw.
En het is een mooie gelegenheid om zelf een peukje op te steken, door die rook zie je het toch nietquote:Op donderdag 11 september 2008 11:50 schreef RodenCity het volgende:
[..]
Ja die mogen wel, das parafine rook, en das zeer gezond voor iedereen, inclusief het personeel.
Klopt idd, zie het steeds vaker gebeuren.quote:Op donderdag 11 september 2008 11:51 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
En het is een mooie gelegenheid om zelf een peukje op te steken, door die rook zie je het toch niet.
Uiteindelijk gaan er inderdaad kroegen sluiten..... maar verdwijnen zullen ze ook niet, en hier in California is na 10 jaar rookverbod weer flinke groei, omdat de volgende generatie kroegbezoekers, die niets anders kennen dan een rookvrije horeca nu de kroegen in gaatquote:Op donderdag 11 september 2008 11:26 schreef B-FliP het volgende:
En wat denk je dat nu het effect is in de UK? Lekker thuis zitten met een pilsje
want er gaan heel veel kroegen op de schop...
Dus geniet nog maar ff van die schonere lucht in de kroeg voordat die kroeg
er straks niet meer is vanwege datzelfde verbod...
Dan gaat het aantal deeltjes (dan nu nog te hoog is) zeker niet naar beneden.quote:Op donderdag 11 september 2008 11:47 schreef wise het volgende:
[..]
ik merk er nog niks van omdat het nu veelal buiten op het terras zitten is. Maar als het dalijk kouder wordt en iedereen binnen gaat zitten, zal je het wel merken ja
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop