dan is hij dus niet geschikt. Is er wel zoiets, maar dan in de vorm van een headset, draadloze zender en ontvanger?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 11:27 schreef --H-I-M-- het volgende:
Je kunt die microfoon dus in je laptop stakem middels een usb kabel en dan het geluid op je laptop opnemen. Na de opnames gooi je dan in pinnacle je geluid van je camera weg en plaats je het goede geluid onder de video. Je kunt de mic aan een standaardje zetten en die voor de mond plaatsen van degene die praat. De mic is speciaal gemaakt dat hij achtergrondgeluiden elimineert dus alleen degene die er recht in spreekt krijgt een heel mooi geluid. Mocht je mensen interviewen dan is het dus noodzakelijk om net als op het nieuws met de mic van mond tot mond te gaan.
op welk punt is hij niet geschikt?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 11:29 schreef Susteren het volgende:
[..]
dan is hij dus niet geschikt. Is er wel zoiets, maar dan in de vorm van een headset, draadloze zender en ontvanger?
dat je het voor de mond moet houden. Dan zou ik beter een set van 2 kunnen kopen plus ontvangerquote:Op donderdag 13 augustus 2009 11:32 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
op welk punt is hij niet geschikt?
Tja, maar als je goed kijkt doen ze het op nieuws op locatie ook nog zo. Niet omdat ze er geen geld voor hebben, maar omdat dit de enige manier is om goed geluid te kunnen krijgen.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 11:33 schreef Susteren het volgende:
[..]
dat je het voor de mond moet houden. Dan zou ik beter een set van 2 kunnen kopen plus ontvanger
quote:Op donderdag 13 augustus 2009 11:37 schreef -lucas- het volgende:
Ik ben net verhuisd en gelijk maar muren en een raam geplaatst voor een apart opnamehok, iets wat ik al veel langer wilde. Kan niet wachten tot ik 'm in gebruik kan nemen
Heb voor m'n verjaardag van m'n vriendin Native Instruments Komplete 5 gekregen (wat een deal vorige maand!), maar m'n studio is nog niet opgebouwd in het nieuwe huis dus kan ze nog niet uitproberen
Zal ik tzt zeker plaatsenquote:Op donderdag 13 augustus 2009 11:38 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
daar willen we natuurlijk foto's van zien!!
Dat is een best aardig ding, maar om dat signaal ervan op je pc te krijgen heb je ook nog een mangpaneel, kabels en een prof. audio interface nodig dus dan ben je al gauw honderden euro's verder.....quote:Op donderdag 13 augustus 2009 11:38 schreef Susteren het volgende:
http://www.bax-shop.nl/da(...)product-details.html
is dat slechte kwaliteit?
Mooi!quote:Op donderdag 13 augustus 2009 11:41 schreef -lucas- het volgende:
[..]
Zal ik tzt zeker plaatsenMomenteel zijn het alleen muren nog
Persoonlijk zou ik voor die allereerste gaan die je voorstelde. Maar zoals ik al gezegd heb: het is een upgrade tov je camera, maar het zal geen studiokwaliteit zijn.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 11:43 schreef Susteren het volgende:
maar zal ik dan voor de sony-zoom of andere gaan? Welke heeft de beste geluidskwaliteit?
Ik begrijp de vraag niet... het is een mic die je op compatible apparatuur aansluit (camera, audio apparatuur). Die opname (van je camera, audio apparatuur) zet je dan over op je pc.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 13:08 schreef Susteren het volgende:
en de rode videomic, werkt die op bandje ofzo? En zoja, hoe zet ik het dan op mijn pc?
Heb het heel ff ruw doorgelezen.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 16:26 schreef Susteren het volgende:
Alleen bepaalde sony microfoons passen op mijn cam.
http://www.bhphotovideo.c(...)hotgun_Zoom_Mic.html
http://www.shopmania.com.(...)phone~p-3365558.html
http://www.bhphotovideo.c(...)ereo_Microphone.html
Maar is er veel kwaliteitsverschil tussen de drie sony's? De een is namelijk stereo, de ander (zoom) volgens mij niet. Maar kun je op die draadloze meerdere zenders aansluiten? En past er een microfoon op een zender? Dus volgens mij geeft die stereo mooier geluid. Klopt dat?
Ik ben benieuwd! Laat even waten wat je er van vindt!quote:Op donderdag 13 augustus 2009 23:02 schreef Susteren het volgende:
thanks voor info, dan koop ik de zoom voor 75 bij redcoon: binnen een dag bezorgd
It's all about priorities: Rome (en ook mijn studio) is niet in een dag gebouwdquote:Op donderdag 13 augustus 2009 23:06 schreef Braddie het volgende:
Zo...
Mijn studio komt er niet meer, Word niks qua geld..
Ik heb zaterdag een Technics Kn-6000 tot mijn beschikking.
zekerquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 09:35 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd! Laat even waten wat je er van vindt!
Ik ben altijd van menig dat als iets "too good te be true" klinkt, het in 99% van de gevallen ook zo isquote:
okeey, maar heeft die samson ook een mooie geluidskwaliteit? Of hoor je ruis en achtergrondgeluiden?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 11:00 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Ik ben altijd van menig dat als iets "too good te be true" klinkt, het in 99% van de gevallen ook zo isi.mo. is 70 euro al geen geld voor een mic dus voor 30 heb ik er helaas niet zo'n vertrouwen in: niet qua sound en niet qua durability. Daar komt nog bovenop dat Samson nog goede garantie heeft.
dat zul je altijd horen, maar ik verwacht dat deze mic op je USB een stuk beter zal klinken dan mics via je camera.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 11:01 schreef Susteren het volgende:
[..]
okeey, maar heeft die samson ook een mooie geluidskwaliteit? Of hoor je ruis en achtergrondgeluiden?
Ter ondersteuning en illustratie van HIM's punt: mijn geluidopname apparaat, zonder wat voor randapparatuur ook, kostte me 4000 euro. Dat apparaat is een beetje de standaard in setgeluidquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:45 schreef Susteren het volgende:
okeey, bedankt. Maar die van 30, is dat prul?
ps. Filmen is ook een dure hobby![]()
tot nu toe iets van 2000 aan besteed, wat eerst allemaal op mijn bank stond (is nu vrijwel leeg)
Zolas ik hierboven al zei, als iets "too good te be true" klinkt, is dat het ook. Vaak hebben goedkope mic problemen met de aansluiting achterop wat resulteert in wegvallen als je de mic beweegt.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:45 schreef Susteren het volgende:
okeey, bedankt. Maar die van 30, is dat prul?
ps. Filmen is ook een dure hobby![]()
tot nu toe iets van 2000 aan besteed, wat eerst allemaal op mijn bank stond (is nu vrijwel leeg)
Idd!!quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:50 schreef -lucas- het volgende:
[..]
Ter ondersteuning en illustratie van HIM's punt: mijn geluidopname apparaat, zonder wat voor randapparatuur ook, kostte me 4000 euro. Dat apparaat is een beetje de standaard in setgeluidDat is stap één, en dan komen de microfoons er nog bij
Kortom, je zal nooit compleet professioneel geluid krijgen met een laag budget om heeeel veel verschillende redenen
Alleen, er komt een moment dat redelijk gewoon goed genoeg is, zeker in je opstartfase. Koop nu een prul van 30 euro en kijk of het werkt. Als het niet blijkt te werken, is er ook geen man overboord. Ik heb een aantal goedkope Rode microfoons ooit blindelings gekocht en ik gebruik ze nog steeds vaak. Alleen onder de 100 euro zou ik niet zo snel gaan (alhoewel, qua dynamisch wellicht als uitzondering. Heb twee SM57jes)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |