Daar kan ik me zo aan ergeren he.quote:Op maandag 22 december 2008 13:13 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Daarentegen als je in clubs en kroegen komt, daar hebben ze gewoon een overload aan sets staan die alleen maar laag en hoog kunnen, maar dat wil niet zeggen dat de mix zo gemaakt is. Sterker nog, de meeste kroegen in NL hebben vaak na hun crossovers bass-enhancers en andere psychacoetische hulpmiddelen aangesloten.
Dat is een hoop geld en kun je leuke dingen van kopen!quote:Op maandag 22 december 2008 13:25 schreef allsystemshalt het volgende:
@ HIM,
Budget mag wel wat zijn hoor dit omdat je meestal vele jaren ermee werkt laten we zeggen 750 euro voor en complete set.
Foto's nog niet tot ik alles weer goed heb aangeslotenquote:Op maandag 22 december 2008 14:06 schreef --H-I-M-- het volgende:
foto's!
Hoe bevallen die DPA minimics, welke heb je?
Zit aan een DPA te denken voor opnamens met acoestische gitaar.....
Vette shit!quote:Op maandag 22 december 2008 14:10 schreef -lucas- het volgende:
[..]
Foto's nog niet tot ik alles weer goed heb aangesloten
Euhm, 4060s (http://www.thomann.de/nl/dpa_smk_4060_set.htm)
Ze bevallen me goed, ik vind het vooral erg fijne mics om hele brede sound design geluiden op te nemen - bijvoorbeeld machines, dan kan je ze echt naar binnen steken in zo'n apparaat
Heb ze (nog) niet gebruikt op gitaar, maar kan me voorstellen dat dat erg goed werkt. Bij het setje wat ik heb gekocht zitten ook magneten en stickertjes (die geen zooi achterlaten) dus je kan ze goed positioneren.
quote:Op maandag 22 december 2008 16:10 schreef Braddie het volgende:
[..]
Eigenlijk van alles wel, Behalve hardcore en Rap.
MIjn favoriete stylen zijn 50s 60s 70s 80s.
wat is je budget?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:01 schreef guitarist het volgende:
Ik zoek een leuk mixertje minimaal 12 kanaals met USB waarbij je alle kanalen ook los op je pc/mac krijgt. Iemand tips?
Zoiets:quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:01 schreef no1uknow het volgende:
Hey,
Ik heb 1 muziekbron, m'n Mac.
Maar ik heb 3 verschillende 'geluid producerende producten'.
Wat ik zoek is een klein apparaatje waar je je geluidsbron op aan sluit en dan verschillende outputs hebt, waar je dan tussen kan switchen. Dan kan ik het de ene keer over m'n home cinema set gooien, de andere keer over m'n monitors en de 'laatste' keer over m'n hoofdtelefoon.
Iemand enig idee waar ik dan aan moet denken?
Evt. ook linktips?
Alvast bedankt
edit:
Dus eigenlijk zoiets:
http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=350716
Maar dan de andere kant op
Is inderdaad een goede deal, zeker met de huidige pond!quote:Op zondag 11 januari 2009 12:54 schreef allsystemshalt het volgende:
Ik denk erover om deze set aan te schaffen.
http://www.dv247.com/invt/49282/
Ik vroeger wel eens met protools gewerkt (op een mac dan) en vond het wel een goed progamma.
En voor de prijs inc 1 mic en active monitoren is het wel verleidelijk.
Heb je al je apparatuur zoals pc, speakers, mics e.d. al gekocht? Zo nee, dan moet je met de aanschaf van de spullen serieus rekening houden met de ruimte aangezien deze een vrij ongewone vorm heeft. Het belangrijkste bij zo'n ongewone kamer is dat de ruimte bepalend is voor het geluid en dus je opnames altijd beinvloedt.quote:Op zondag 11 januari 2009 21:03 schreef Braddie het volgende:
Ik krijg na een goed gesprek met mijn ma de schuur in mijn bezit voor gebruik als Studio...
Nou zit ik wel met een ruimte probleempje, Er kan eventueel 1 meter in lengte bij gebouwd worden maar dan houd het wel op.
De schuur bedraagt 4 a 5 meter in lengte en in breedte is hij net geen 2 meter...
Hoe kan ik dit het efficientst inrichten?
Er komen wat spullen in:
een LCD scherm.
een TFT scherm.
een platenspeler.
een keyboard.
2 boxen
1 bank
bench voor de honden...
Eventueel een extra raam, En een TL-buis van 60 watt, En een kast voor de platen, en een eventuele verwarming.
Ook komt er tapijt in.
Hoe richt ik dit het efficientst in...
Tips?
Graag...
Groeten, Braddie!!
TIp 1: Zorg dat je aan dat je je bureau in de breedte van 2 meter zet. Zet je bureau iets van de muur af ( een half meter bijvoorbeeld) en plaats je monitoren op pads op het bureau of op stands. LCD-scherm op bureautje. Ik heb zelf net deze aangeschaft, voor jou ook heel geschikt.quote:Op zondag 11 januari 2009 21:03 schreef Braddie het volgende:
Ik krijg na een goed gesprek met mijn ma de schuur in mijn bezit voor gebruik als Studio...
Nou zit ik wel met een ruimte probleempje, Er kan eventueel 1 meter in lengte bij gebouwd worden maar dan houd het wel op.
De schuur bedraagt 4 a 5 meter in lengte en in breedte is hij net geen 2 meter...
Hoe kan ik dit het efficientst inrichten?
Er komen wat spullen in:
een LCD scherm.
een TFT scherm.
een platenspeler.
een keyboard.
2 boxen
1 bank
bench voor de honden...
Eventueel een extra raam, En een TL-buis van 60 watt, En een kast voor de platen, en een eventuele verwarming.
Ook komt er tapijt in.
Hoe richt ik dit het efficientst in...
Tips?
Graag...
Groeten, Braddie!!
Ik heb het van het weekend al besteld nu is het afwachten wanneer ik het binnenkrijg.quote:Op maandag 12 januari 2009 09:14 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Is inderdaad een goede deal, zeker met de huidige pond!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |