waarom zou je een stem in stereo willen hebben?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 14:15 schreef Susteren het volgende:
maar het is mono, hoe kan ik het makkelijk naar stereo in pinnacle omzetten?
ander hoor je het geluid toch maar door een speaker? of niet?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 15:24 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
waarom zou je een stem in stereo willen hebben?
Nee, dat is echt van vroegerquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 15:31 schreef Susteren het volgende:
[..]
ander hoor je het geluid toch maar door een speaker? of niet?
valt pinnacle daar ook onder?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 15:37 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Nee, dat is echt van vroegerBij de meeste programma's worden mono sporen nu in het midden van een stereo-opname gezet.
Let goed op bij het stukje "important", "not so important", "important..." (2'20)quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 16:23 schreef Susteren het volgende:
dat klinkt nog slechter dan dat ik het opneem met mijn mobiele![]()
Ligt dat aan de ruimte, vrouw, software of aan de mic.?
heb je misschien een linkje met een voorbeeld van de MIC.?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 16:39 schreef -lucas- het volgende:
[..]
Let goed op bij het stukje "important", "not so important", "important..." (2'20)
Ze gebruikt een andere mic, waarschijnlijk die van haar camera... haar stemgeluid verandert niet
Wat je hoort is ruimtelijkheid, de kamer dus, door een te grote mic afstand
Oh, en het latere stukje komt uiteraard omdat ze geen directe feed stuurt naar haar camera, je hoort haar mic dus over haar crappy laptop / pc speakers heen.
Hoi,quote:
ligt er ook een in midden-limburg?quote:Op zondag 16 augustus 2009 09:48 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Ik zou even naar feedback gaan. daar heb je goed spul voor mediamarktprijzen.
halfuurtje met de trein...Je moet er wel iets voor overhebben hequote:Op zondag 16 augustus 2009 09:51 schreef Susteren het volgende:
nee alleen in eindhoven heb ik al gezien
kan ik hem dan niet beter gewoon bestellen? heeft toch goede reviewsquote:Op zondag 16 augustus 2009 11:03 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
halfuurtje met de trein...Je moet er wel iets voor overhebben he
Een shockmount is inderdaad handig bij opnames waar bewogen wordt. Echter, het kan ook helpen bij ongewenste resonaties in de grond (zoals bijv een pc in de buurt die ook op de grond staat, of waterleidingen of voetstappen op een andere verdieping, of nog erger een tikkende voet van de zanger).quote:Op dinsdag 8 september 2009 23:35 schreef allsystemshalt het volgende:
Hoi,
Het nut van een antipop filter is me geheel duidelijk.
Maar een shockmount heeft dat wel zoveel zin als je zang apart op neemt?
Als je ook tegelijkertijd een instrument bespeeld dan snap ik het nut nog wel maar voor zang twijfel ik eraan.
Je kan toch gewoon rekening houden met het opnemen en niet gaan springen tijdens de take?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |