(waarschuwing, lange tekst voor een korte klacht, samenvatting: Voetgangers zuigen)
Ik begaf me laatst op een weg waar het behoorlijk druk was met overstekende voertuigen en voetgangers. Na netjes voorrang gegeven te hebben aan voetgangers op het zebrapad, rij ik rustig door en ongeveer 10 meter na het zebrapad lopen twee gasten (eentje overdreven alternatief en eentje overdreven kakker

) die denken ook wel even over te mogen steken. Dat zou mooi worden, 10 meter naast een zebrapad oversteken en dan voorrang claimen. Ik rij dus door en die gasten moeten inhouden met oversteken. Één van hen is zo pissed dat hij een keiharde klap tegen m'n zijruit aan de rechter achterkant geeft. Natuurlijk pik ik dit niet dus toen ik de gelegenheid had ben ik omgekeerd en heb die gasten ingehaald. Nogal kwaad gevraagd waar die klap voor nodig was, waarop ongeveer het volgende gezegd wordt:
Ik: Wat is dit nou weer?
Hij: Kan je geen voorrang geven ofzo?
Ik: Als je beter had gekeken zag je daar een zebrapad. Daar gaf ik wel voorrang aan mensen, maar naast de zebra heb je geen voorrang. Dus daarom rij ik daar gewoon door.
Hij: (sarcastisch) Ik zag die zebra niet.
Ik: Met zo'n slecht zicht kan je beter niet aan het verkeer deelnemen.
Hij: Ja maar hier is de school uit en er steken 200 kinderen over!
Ik: Dus dat betekent dat al die 200 kinderen meteen allemaal voorrang hebben?
Hij: .. (loopt weg)
Maar goed dat pestjoch moet gewoon met z'n smerige takken van mijn auto afblijven. Daar kan ik echt pissig om worden. Een paint ter illustratie: