abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61560097
Mijn kleine Pien was vandaag gevallen en nu lijkt ze op dat chickie van TLC van vroeger. Jeweetwel zo'n blauwe plek onder haar oog...soort camouflagetoestand..

Ik ging ze vandaag ophalen en ze waren buiten aan het spelen. Ik zag er niet 1
Staat Floor gewoon achter me en hangt gewoon in 1x aan me been
Pien lag ergens aan de andere kant van het plein te chillen met haar nieuwe vrienden
pi_61560701
Chillen met haar vrienden...

Whehheeehh! Thies heeft zojuist zijn eerste plas op het potje gedaan!
Dat ding staat al tijden in de kamer omdat het CB adviseerde er toch maar eens voorzichtigjes aan mee te beginnen. Och, wij vonden het wat vroeg, maar ach, het ding in de kamer zetten kan geen kwaad. Daarstraks wilde Thies er op zitten. J zei "Doe je luier maar uit." Dat deed hij dus. Hij ging op de pot zitten (ik moest zijn piemel er nog even goed in hangen, want die hing over de rand ), et voila! Een heuse plas!
Wat kun je als moeder toch trots zijn op de gekste dingen!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_61561022
Hehe, ik ben daar momenteel ook zo trots op, Moonah.
Fons had het al een paar keer gedaan, maar weigerde nadien telkens weer.
En nu sinds drie dagen, plast hij thuis telkens op het potje. Ik begin het zonde te vinden om zijn pamper aan te doen als we weg moeten, want dan plast hij er gewoon in. Ik denk dat ik maar eens kleine boxershortjes ga kopen.

En het tekenen begint ook zo goed te gaan, echt grappig. Als je hem vraagt om een paarse, (blauwe, gele, rode,groene...)ballon te tekenen gaat hij de juiste stift halen en krabbelt hij eerst een ronde vorm en dan trekt hij een streep (het koordje dus.)

Verder is hij de hele dag de kleuren blauw, geel, oranje, paars aan het tonen en zeggen. Hij heeft maanden alles tot vervelens toe met de verkeerde kleur zitten aanduiden en ineens was het daar.
  donderdag 11 september 2008 @ 21:22:31 #29
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_61561488
Lena!

Davinia, fijn he, zo'n ziek kind! Beterschap!

Moonah en Bass-Miss, wat knap! Misschien moet ik dat ding ook eens in de kamer zetten, al is het ook nog aan de vroege kant.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_61561600
Lena al hier!
Welkom!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_61561845
O ja, PM, Moonah haar piemeltip is een goeie...
  donderdag 11 september 2008 @ 21:38:27 #32
94046 PM-girl
pi_61561924
Als ik het goed begrijp pochen jullie weer over lengte en is het volgens jullie nodig dat ding te verleggen omdat hij anders hélemaal over de rand hangt? Tssk.

*
pi_61562006
Hehe, als jij wil dweilen, ook goed.
Trouwens, als de piemel teveel tegen de rand komt gaat het ook niet goed, want dan kan je pas stoefen over de lengte...
pi_61562129
Wat is die update aan het begin van het topic handig.

Lis is echt leuk! Zoals ze dat zegt.

Wat zijn Thies en Fons snel met het potje. Knappe kerels. Hier is de interesse weer even verdwenen na een aantal vreugdedansjes van ons. Ook goed, zien we later wel weer.

Het gaat niet om de lengte, maar wat je ermee doet. Dat leren jullie ze toch wel he?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 11 september 2008 @ 21:47:58 #35
94046 PM-girl
pi_61562233
quote:
Op donderdag 11 september 2008 21:45 schreef YPPY het volgende:
Het gaat niet om de lengte, maar wat je ermee doet. Dat leren jullie ze toch wel he?
Oke, hier kan ik heel wat cliche's op loslaten, maar Simon's not gonna like me als hij dit over een jaar of tien terugleest
*
  donderdag 11 september 2008 @ 22:27:13 #36
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_61563582
Lena? Waar Lena? Haiiiii!
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_61570189
Knap hoor al die kindjes die al op het potje gaan

Even een vraagje tussendoor. Vanaf welke leeftijd kunnen kindjes die fase krijgen waarin ze moeilijk gaan eten? Linde weigert inmiddels al een week bijna al het avondeten en brood gaat er mondjesmaat in maar niet zoals vroeger. Voeren is helemaal uit den boze en als ze zelf mag (avond)eten gaat ze alleen een beetje zitten kneden, gooien etc.

We negeren het nu maar gewoon. Geen avondeten? Prima. Probeer je heten toch te voeren dan wordt ze helemaal hysterisch, gaat gillen en slaat liefst de lepel uit je handen. Na het eten krijgt ze een Danoontje (die eet ze natuurlijk gewoon, zelfs als ie gevoerd wordt ) en dat was het dan voor die dag.

Gisteren werd ze zo hysterisch omdat ze niet zelf mocht eten dat we haar maar even met stoel en al in de gang hebben geschoven om af te koelen
pi_61570579
bass miss en moonah, wat een grote mannen worden het alweer.. Terwijl Lena in mijn hoofd nog maar een baby-tje is.. In het dreumestopic zit er ook een groot verschil tussen de oudsten en de jongsten

Stiemie, helpt het niet als ze zelf mag eten? Chris wordt ook gek (gillen, wegdraaien, eten gooien) als we hem proberen te voeren, maar als hij zelf mag lepelen is het opeens wel goed. En dan kunnen we tussendoor zelf ook nog wel een hapje erin stoppen. (al werkt het niet bij alle maaltijden zo, gisteravond was weer prut)
En danootjes gaan inderdaad ook prima hier

Vandaag een drukke dag.. We gaan morgenochtend vroeg op vakantie een weekje ruilen van huis met mijn zusje in Friesland. Maar nou moet vandaag alles worden gepakt
Het niet-vergeten-lijstje wordt steeds langer.
pi_61571280
Lekker zeg een weekje weg

Ja zelf eten werkte altijd wel, maar de laatste tijd gaat ze dan alleen nog maar met het eten spelen
pi_61571794
Chris houd het ook vaak na een halve portie voor gezien. Dan begint hij te spelen, en halen we het weg. En dan eet hij gewoon wat meer fruit, of bij een andere maaltijd. Hier begint het nu na 1,5 week weer wat beter te worden (behalve gisteravond dan). Of eigenlijk maak ik me er minder druk om. Dan lijkt het ook niet meer zo'n drama

Het heeft wel een beetje op zijn verstand gewerkt: Hij kruipt/glijdt steeds achteruit Echt hele enden, en als hij dan tegen een bank tot stilstand komt, gaat hij op zijn knietjes zitten, en drukt hij zijn rug tegen de bank, met zijn armpjes wijd
Hij begint nu ook meer te babbelen. Geen idee wat hij zegt, maar steeds meer "zinnen". Ook bij het spelen. Ben zo nieuwsgierig wat hij nou eigenlijk bedoelt.. Maar op woordjes moeten we nog wachten.
pi_61572223
Leuk is dat he als ze zo gaan 'kletsen' Linde kan ook hele verhalen vertellen terwijl ze alles aanwijst en alles wat je zegt probeert ze te herhalen (tiesie = televisie, poe = poes etc). Volgens mijn moeder is het vast erfelijk want met 1,5/2 jaar hield ik hele verhalen tegen iedereen in de bus zodat mijn moeder altijd erg blij was als we weer uit konden stappen

De poezen hebben het momenteel trouwens erg zwaar bij ons thuis Zodra ze in beeld komen stormt er een klein meisje op ze af dat heel hard "aaaaaaai" schreeuwt
pi_61572827
Hij is nu aan het zingen in bed
* Deepfreeze gaat snel kiddo uit bed plukken
pi_61573954
Thies en Fons op het potje!
Toch niet zo vroeg? Hier starten ze er ergens rond 20-24 maand mee dacht ik... ik kijk er ook naar uit hoor, dat ze eindelijk die pamper achterwege zal kunnen laten...

Lena, welkom hier en nog een gelukkige verjaardag!

Stiemie, hier staat in de boeken van het CB dat vanaf 1 jaar de behoefte aan eten minder wordt, dat ze dus niet meer zo veel zullen eten als vroeger. Dan kun je op je hoofd gaan staan maar het blijft "de ouders bepalen wat het kind eet, het kind bepaalt hoeveel het eet"
Bij neerleggen lijkt me het beste en niet met beloningen/toetjes afkomen om ze toch maar aan het eten te krijgen.
Of misschien heeft ze gewoon te veel last van de waterpokken/tandjescombinatie om echt eetlust te hebben?

Eli, kleine slimmerd, jij wou gewoon een dagje spijbelen en bij mama zijn

En Floor ook al zo charmant...

Hier niets nieuws onder de zon...alleen weer gebroken nachten sinds zondag. Geen idee wat er scheelt...Afgelopen weekend was het tandjesleed en koorts, toen was ze duidelijk pips en hangerig.
Maar nu keert ze steeds terug van de opvang met de mededeling dat het een superdagje is geweest, dat ze daar gewoon blij speelt, goed eet en slaapt.
Wel zijn de tandjes nog steeds niet doorgebroken, misschien dat ze daarom 's nachts weer wakker wordt?
Ik weet wel dat ze niet wakker wordt en huilt om mij te treiteren, er zal wel een reden zijn, maar ik wil er langs de andere kant weer geen gewoonte van maken dat ze 's nachts mama/papa en eten nodig heeft...
pi_61574391
Iksje lastig he als ze bij de opvang lekker vrolijk zijn en dat ze dan 's nachts ineens heel anders zijn. Misschien gewoon tandjespijn inderdaad. Zodra ze door zijn gaat het qua slapen meestal ook weer een stuk beter

We leggen ons er ook gewoon bij neer en ze krijgt van ons wel altijd na het eten een klein toetje, dus ook als ze verder niet gegeten heeft. Verder proberen we er maar gewoon zo min mogelijk aandacht aan te besteden, al vind ik wel dat ze tijdens het eten gewoon bij ons aan tafel moet zitten, ongeacht of ze nou wel/niet eet Tandjespijn lijkt voorbij want 's middags eet ze wel gewoon een boterham met korstjes en een cracker/biscuitje gaat er ook gewoon in.
pi_61576680
Irri hoor, bij het kdv goed te pas en thuis drama... (of andersom, wat ik hier net ook al las)
Tandjes zijn gewoon ware barbaren

Memmel, geniet van je laatste vakantiedagen, klinkt als een echte waterrat die Anna! Leuk hoor!
Floor en Pien die chillen op het kdv, net zo stoer!
Thies op het potje geplast! Knap zeg! Ben benieuwd of hij er de komende dagen een vervolg aan gaat geven

Meike is ook zo'n slimmerd ....gooit vanmorgen haar slaapknuffel in de wcpot. En niet een beetje, nee helemaal! Kon mama die eruit vissen, vervolgens wassen, en nu ligt ze bed met natte knuffel , want die kreeg ik in een uurtje niet droog natuurlijk.

En verder, jullie zijn lief! bedankt voor de reacties op het wvk verhaal, doet je toch goed om te horen dat het geen falen is, al voelt dat soms wel zo
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  vrijdag 12 september 2008 @ 17:55:25 #46
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_61581606
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 12:49 schreef Stiemie het volgende:
...

We leggen ons er ook gewoon bij neer en ze krijgt van ons wel altijd na het eten een klein toetje, dus ook als ze verder niet gegeten heeft. Verder proberen we er maar gewoon zo min mogelijk aandacht aan te besteden, al vind ik wel dat ze tijdens het eten gewoon bij ons aan tafel moet zitten, ongeacht of ze nou wel/niet eet
Tandjespijn lijkt voorbij want 's middags eet ze wel gewoon een boterham met korstjes en een cracker/biscuitje gaat er ook gewoon in.
zo doen wij het ook. ha, medestanders!

Meike met een natte knuffel in bed...
Heb je geen back-up knuffel? wij hebben slaapknuf in drievoud
Lekker veilig.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_61582122
Nou! Ik moet huilen van jullie welkom. Hoi en lief!
Lena is gewoon al 1! Mijn Ieniminiemonster.
Ze heeft een leuke verjaardag gehad, die aan mij eigenlijk voorbij is gegaan. Verslag van de herhaling volgt als het zover is!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_61584339
tja, lena alweer 1! gaat allemaal veeeeels te snel, hoewel....een dreumes toch ook wel heel erg leuk is!
Mooi dat haar verjaardag leuk was, en hoe heeft Lena het beleeft?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_61584400
Lena heeft genoten. De taart wilde ze heel voorzichtig proeven. Er is maar weinig bezoek geweest, maar volgens oma vond ze het hartstikke leuk!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  vrijdag 12 september 2008 @ 21:00:36 #50
94046 PM-girl
pi_61586525
De meeste 1-jarigen vinden een rustig feestje ook het leukst toch, Lishe? Fijn dat ze genoten heeft!
*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')