abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61537613
De Doorslapers en Nachtbrakers:

21 september 2006: Tristan, zoon van mjammetje
26 september 2006: Eva, dochter van linda856763
01 oktober 2006: Lis Mae, dochter van snoopy
02 oktober 2006: Simon, zoon van PM-girl
10 oktober 2006: Thies, zoon van Moonah
15 oktober 2006, Fons, zoon van Bass-Miss
01 november 2006: Kyllian Robin Jayden, zoon van Meimeltje en morpheus_at_work
02 november 2006: Brent, zoon van RockabeIIa
07 november 2006: Kaithlynn, dochter van Mibos
07 november 2006: Lotte, dochter van ik80
16 november 2006: Maud Janne Jacqueline, dochter van chacama
24 november 2006: Nune, dochter van Mwanatabu
16 december 2006: Jenna, dochter van Stiekumerd
16 december 2006: Juliette, dochter van poemojn
25 december 2006: Julia Rebecca, dochter van Suzanna
*** 5 januari 2007: Tijn Willem, zoon van E.T. en Swetsenegger***
17 januari 2007: Dana, dochter van Nikky
28 januari 2007: Jay Dean, zoon van Vivi
30 januari 2007: Quinten Mitchell, zoon van Beefcake en Shaolin
03 februari 2007: Milo Merlijn, zoon van Slaapmeisje en Klaasvaker
***21 februari 2007: Damian, zoon van appelsap en Sandertje21***
28 februari 2007: Meike Jolanda, dochter van XXXKarinXXX
12 mei 2007: Floor en Pien, dochters van kapitein_pannekoek
26 mei 2007: Anna, dochter van memmel
13 juni 2007: Jet, dochter van Beaker
14 juni 2007: Devin Logan, zoon van Kersjes
15 juni 2007: Ruud, zoon van Karin
17 juni 2007: Ilse, dochter van Marit1978
02 juli 2007: Pepijn Lucas, zoon van p_iglet en t_igger
20 juli 2007: Linde, dochter van Stiemie
22 juli 2007: Isa, dochter van marlieske
27 juli 2007: Ethan Gabriel, zoon van jellyrose
08 augustus 2007: Alannah, dochter van Freudie
10 augustus 2007: Chris, zoon van Deepfreeze en Flash
21 augustus 2007: Sophie Juliet, dochter van Gwennert
24 augustus 2007: Liande, dochter van Iksje
29 augustus 2007: Eli, zoon van DaviniaHR en PhysicsRules
10 september 2007: Lena, dochter van Lishe en Xtracer

De nieuwste ontwikkelingen!
Eli staat los!
Linde heeft last van tandjes, een sprongetje en de 5e ziekte
Simon en Thies zijn dikke maten
Brent slaat zichzelf en roept erbij dat het erg veel pijn doet
Appelsap heeft Damian bijna 2 weken niet gezien
Chris doet aan guppyzwemmen
Milo en Dean zijn op vakantie
Anna is op vakantie en zegt "ajjo!"
Julia heeft een pinda-allergie
Jet kan lopen!

Laatste posts:
quote:
Op woensdag 10 september 2008 22:02 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Heeft ie ook, daarom slaat hij haar ook niet. Denk dat simon zijn moeder minder leuk vind met vlagen
quote:
Op woensdag 10 september 2008 22:10 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Dank voor de reacties op het bezoekje van de wvp, het zal hopelijk wat tips opleveren.
Van de ene kant vind ik het erg fijn dat er eens naar gekeken wordt, aan de andere kant voelt het voor mij ook als falen van mij als mama zijnde....
Maar vanavond was het weer flink bal hier, zodra papa thuis was begon ze te huilen, en wou ook niet eten, pas toen hij naar boven ging wou dametje eten....
quote:
Op woensdag 10 september 2008 22:12 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]

Hmm zou dat de oplossing zijn???
Lekker samen snot uitwisselen haha

we doen gewoon een keer een mini-meet tussen ons in

[ Bericht 17% gewijzigd door XXXKarinXXX op 10-09-2008 23:36:54 ]
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  woensdag 10 september 2008 @ 22:24:01 #2
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_61537764
hahaha!
'Brent slaat zichzelf en roept erbij dat het erg veel pijn doet'

Hij roept niet hoor. Hij articuleert het woord PIJNNNNNNNNNNNNNNNNNN alsof ie mee doet aan het Nederlandsch Dictee Anno 1936

En ik denk dat Brent best een keer snotjes wil uitwisselen met Meike hoor Is ze gewend aan ander grut om haar heen trouwens?
I'm so glamourous I piss glitter!
  woensdag 10 september 2008 @ 22:24:12 #3
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_61537771
quote:
Op woensdag 10 september 2008 22:20 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Simon slaat zijn mama
Zo erg is het niet hoor!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  woensdag 10 september 2008 @ 22:25:11 #4
94046 PM-girl
pi_61537813
Dit wordt denk ik het laatste D-topic voor ons. Daarna over naar het P-topic!
*
  woensdag 10 september 2008 @ 22:26:30 #5
190853 RockabeIIa
pi_61537867
quote:
Op woensdag 10 september 2008 22:24 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Zo erg is het niet hoor!
ik moest hier ook erg om lachen.
Karin is gaaf!

Denk je echt dat het je laatste topic hier wordt? Wel een mooi nummertje!
pi_61537894
haha heb het weer veranderd hoor PM-girl
  woensdag 10 september 2008 @ 22:28:41 #7
190853 RockabeIIa
pi_61537949
Slaat Simon zichzelf nu ook al!
pi_61537974
quote:
Op woensdag 10 september 2008 22:25 schreef PM-girl het volgende:
Dit wordt denk ik het laatste D-topic voor ons. Daarna over naar het P-topic!
het gaat veel te snel allemaal!

Vanmiddag kwam Lis van de creche (met haar vader) en ik wil de haar vestje los maken.
Nee, zelluf doen
Toen het niet lukte liep ze naar haar vader en riep: los! los!
Hij maakt het ritsje los waarna ze op mij toeliep en met een zwaaiend vingertje voor mijn neus riep:
makke jijje niette doen

Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_61538022
quote:
Op woensdag 10 september 2008 22:24 schreef RockabeIIa het volgende:
hahaha!
'Brent slaat zichzelf en roept erbij dat het erg veel pijn doet'

Hij roept niet hoor. Hij articuleert het woord PIJNNNNNNNNNNNNNNNNNN alsof ie mee doet aan het Nederlandsch Dictee Anno 1936

En ik denk dat Brent best een keer snotjes wil uitwisselen met Meike hoor Is ze gewend aan ander grut om haar heen trouwens?

Maak je er gauw een filmpje van? Dat willen we zien natuurlijk,
Meike is gewend om een kereltje van bijna 1 jaar om zich heen te hebben...dat is wel even wat anders als Brent, de koning van het kdv
Ze kijkt zowiezo eerst de kat uit de boom, vooral in nieuwe situaties.
pi_61538208
Die Lis!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 10 september 2008 @ 22:45:04 #11
190853 RockabeIIa
pi_61538581
hihi klein eigenwijsje die Lis Stond je mooi met je vol tanden zekers!?

Karin, ik zal het eens proberen te filmen Wedden dat ie het morgen dan niet doet?
De koning van het KDV *proest*
pi_61538845
Lis wat ben jij een lekker eigenwijs Bepke zeg
pi_61539645
Ik zie net dat Lena vandaag jarig is. Welkom en gefeliciteerd!

Dat is best heftig Karin dat Meike zo reageert. Ben benieuwd waar het eventueel door zou kunnen komen.

Wat leuk zeg, die ouder en wijs wordende kindjes.
Brent!
Eb Lis, wat een eigenwijsje.

We hebben Damian gelukkig afgelopen weekend wel een half weekend gezien! Dus het is niet echt helemaal 2 weken niet gezien, maar toch nog erg lang. Mijn hart brak wel even toen ik het volgende hoorde. Wij logeerden afgelopen weekend bij de moeder van Sander want daar is Damian. Damian vond het natuurlijk erg fijn om ons weer te zien. Zondagmiddag ging hij naar bed en toen zijn wij naar huis gegaan. Nadat hij uit bed kwam, was hij naar de slaapkamer gerend waar wij logeerden en riep hij: Papa???? Wij waren er dus niet...
Ik ga hem dit weekend maar eens goed verwennen.
Gelukkig hebben we nu voor de komenden tijd kinderopvang, al is het niet zoveel als eigenlijk nodig zou zijn. Hij kan in ieder geval weer lekker thuis zijn.
pi_61542834
Oooh Appelsap, wat sneu voor jullie...Dat wordt vast urenlang knuffelen en kusjes geven dit weekend
Eli staat los
Linde is ziek
Lena was jarig
Brent klinkt als een heerlijk gestoord jochie
Meike zo hangerig naar mama toe. Klinkt erg lastig Karin, hoewel het natuurlijk bij vlagen ontzettend gezellig kan zijn en bevestigend kan werken. Succes met de wvp en het tackelen van haar gekleef.
Welkom terug Mibos en Kaithlynn
Lis, kleine bijdehante doe-het-zelver
Chris, de zwemmende gup. Leuk he, spartelen in het water?

Hier toch nog flinke last van de BMR geloof ik. In de nacht van dins-op woensdag werd Devin om 2 uur wakker en ik vond hem al warm aanvoelen toen hij bij me dronk. 's Ochtends was hij gloeiendheet, maar ik mocht hem niet tempen (leuk hoor, gillend willen gaan zitten met een thermometer in je achterste ) maar in de korte tijd dat het lukte steeg zijn temp al naar 39.2. Zetpil erin en toen moest ik gaan werken. Heb ik gister bijna 13 uur gedaan maar zijn oma heeft gezegd dat hij gewoon blij en vrolijk was, met toevallig hoge koorts (die btw wel onderdrukt werd door paracetamol). Hij gloeit nog steeds/alweer, maar lijkt er gelukkig niet zo onder te lijden.
.... met gevoel voor drama....
pi_61543217
karin waarom zou je falen? je faalt helemaal niet hoor. ik hoor altijd van andere moeders dat ze de dreumes en peuterfase het moeilijkst vinden.

ohhh appelsap dan breek je hart he. dit weekend maar flink knuffelen.

Devin beterschap.

lis kleine eigenwijsje.

hier is er een heerlijk verkouden maar papa en zusje zijn ook ziek en verkouden.
mama van 3 kids!
  donderdag 11 september 2008 @ 08:51:37 #16
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_61543442
Popples dat gaat goed maar niet heus.

Karin wat lastig dat Meike zo zwaan-kleef aan is maar ook ergens wel lief natuurlijk (stiekem dan...).

Hier staat er voor bijna de eerste keer een klein dametje geboeid naar de televisie te kijken en mee te dansen op het muziekje van piet piraat. Dansen en zingen doet ze alleen met de radio want televisie daar heeft ze geen geduld voor. Het duurt in ieder geval langer als de twee minuten die ze het eerder probeerde.

Kersjes
  donderdag 11 september 2008 @ 09:30:44 #17
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_61544045
Karin, dat is echt geen falen, hoor! Geen rare dingen denken, hoor!

Quote van Kersjes: "leuk hoor, gillend willen gaan zitten met een thermometer in je achterste "

Lis, je weet tenminste goed wat je wil

Gaat het al wat beter met Linde?

Ik ben gister helemaal ondergekotst Het zat zelfs in mijn haar, redelijk ranzig.
Diagnose; er heerst een virus op het kdv... en er is hoofdluis op de groep. waar was ook alweer de discussie dat het kdv zo goed was voor je kind?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_61544241
Getverderrie Davinia En dan ook nog hoofdluis op de groep. Brrrr Gaat het wel alweer wat beter met Eli?

Oh ben ik gisteren Lena helemaal vergeten Welkom Lena

Karin je bent juist een goede moeder als je weet wanneer je wat hulp kunt gebruiken! Een slechte moeder had de situatie gewoon gelaten zoals ie is en zich er niet druk over gemaakt tot het misschien alleen maar erger geworden was

Devin beterschap

Mibos leuk he als ze ineens de tv ontdekken. Hier zijn vooral de teletubbies favoriet. Tijdens de filmpjes met de kindjes die tussendoor gaat ze altijd alles aanwijzen en hele verhalen brabbelen

Met Linde gaat het weer iets beter. Ze begint weer praatjes te krijgen maar ik merk nu ook ineens dat ze echt een sprongetje gehad heeft want ze stapt nu zo makkelijk over van bank naar poef als ze staat. Gisteren stond ze zelfs even los
pi_61544243
oei davinia dat is niet lekker nee. gatver helaas weet ik wat het is.

wat leuk mibos een dansende kaith.

het is wat hier in huis 3 zieken waarvan 2 koorts en de dreumes elke nacht bijna besluit om wakker te worden om vervolgens hystrisch te worden als ik mijn nachtlampje uit doe.
zijn jullie kids ook zo bang in het donker?

stiemie wat goed van linde zeg. gelukkig gaat het weer de goede kant op.
mama van 3 kids!
pi_61546955
Lena, ook alweer een jaar !

Hihi Lis, eigenwijsje

Appelsap, dat wordt een lekkere overdosis papa en mama knuffels voor damian

Kersjes, balen van die BMR reactie, hopelijk is dat snel weer voorbij!

He get, davinia.. Dat lijkt mee vies.. Dat melk wat terugkomt is tot daaraantoe. Maar echt eten terug

Stiemie, fijn dat het weer beter gaat!

Even een flinke portie beterschap naar alle zieke mama's papa's en dreumesjes!!

Wij zijn weer terug van guppyzwemmen! En dat was leuk! Chris vond het wel erg wennen, bleef af en toe flink aan me plakken, maar het ging ook wel goed. Lekker liedjes zingen, en je kind door het water zwieren Dat gaan we zeker vaker doen..
Het had misschien iets beter gekund, als hij wat meer had geslapen. Het was gisteren voorbij half 10 toen hij sliep, en om 6.16 was hij weer in wakkere staat. Dus hij was al aan het gapen toen we in de auto richting zwembad stapten. We kunnen over 3 weken pas weer gaan guppyzwemmen, maar we gaan misschien in de vakantie nog wel naar een zwembad.
pi_61547580
Jeutje wat gebeurt er hier veel zeg.... Kan beter de post van DF copy-pasten om niet te vergeten om iedereen een kus te geven en een voor al die knappe kindjes... hihi... maar pik er even 2 of 3 uit

Lis, wat goed dat je al duidelijk kunt maken wat je wel en niet wilt!! Kleine eigenwijs.
Karin, geen slechte mama (en owee als je dat gaat denken) Je probeert het op te lossen...

En al die kindjes die slaan...Maud doet mee. Ze slaat heel hard met d'r vlakke hand op tafel....kijkt me dan beteuterd aan en zegt AUwwww om hem vervolgens naar me uit te steken voor een kusje en het geheel weer te herhalen. Gek kind.

Hier zijn de papieren voor de aanvraag voor PSZ de deur uit. Nu wordt het toch wel heel erg....ze is nog maar 1 jaar en pffffff 10 maanden... sttttt niet zeggen...nee, niet zeggen dat ze al bijna 2 is. NIET doen hoor.
pi_61550843
Gewoon ontkennen hoor Chacama Linde is ook nog steeds gewoon mijn baby

Ik belde trouwens net naar de kinderopvang om te zeggen dat Linde morgen ook nog niet komt en ze vertelden me dat er waterpokken heersen De omschrijving kwam wel heel erg overeen met de spikkels van Linde Zelfs haar vriendje heeft de waterpokken dus we kunnen nu toch best wel met zekerheid zeggen dat ze geen 5e ziekte heeft maar waterpokken

Ze heeft alleen na een paar dagen nog steeds maar 2 spikkels die voor een pokje door kunnen gaan en bijvoorbeeld geen 1 stippie in d'r gezicht
  donderdag 11 september 2008 @ 15:46:16 #23
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_61552599
he bah, stiemie, waterpokken... ik dacht al, vijfde ziekte is toch pas vanaf 3 jaar of zo?
iig maar hopen dat het niet veel erger wordt dan een paar pokjes en veel stippen!
DF, leuk, he dat zwemmen! Het went ook wel voor chris en dan zal hij het ook meer waarderen
Chacama, ze blijft altijd je kleine baby. daar heeft leeftijd helemaal niets mee te maken

Ben thuis moest eli ophalen want hij zou zo zielig zijn, niet eten, niet drinken en algeheel zielig.
kom ik aan, zie ik eli zitten beetje spelen met een bal. kijkt me aan kruipt naar me toe
erm, dat is niet zielig? of ziekig? hij had dus nog niets gedronken, dus ik zeg, laat mij eens een fles proberen te geven. komt ze eerst met een tuitbeker aanzetten. pakt hij thuis ook slecht... nee, een flesje met diksap graag. hoppa, meteen een paar slokken erin.

eenmaal thuis is het eerste wat meneer doet kruipen naar een (leeg) zakjes rozijnen terwijl ik even een fles kv maak voor de nodige vitamientjes en bouwstoffen. ik schiet wat uit met het water, dus het wordt 210/7. en dat gaat er zo klok klok klok in. er is nog 90cc over!
daarna meteen in bed gelegd, dus kan ik nu nog wat werken.

ben er wel een beetje boos over. waarom moest hij nou naar huis komen?
natuurlijk ben ik ook blij dat hij bij mij wel drinkt en doet, maar toch

/eind klaagzang over KDV
pi_61553055
Hmm vervelend he Davinia. Ik heb Linde ook eens opgehaald omdat ze zielig en ziek zou zijn. Wat bleek ik had macaroni meegegeven om te eten om 5 uur en dat lustte/wilde mevrouw gewoon niet. Omdat ze zo boos was en daarna van de honger nog bozer werd, werd ze helemaal warm en dachten ze bovendien dat ze koorts had. Thuis aangekomen ging de boterham er in ieder geval goed in

Ach beter zo dan andersom dacht ik uiteindelijk maar. Al was ik er op het moment zelf minder blij mee hoor
  donderdag 11 september 2008 @ 16:55:40 #25
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_61554532
Wat hebben jullie al weer veel geschreven. teveel om overal op te reageren. ik moest wel erg lachen om lis. en karin, komt goed en je bent een top moeder. vraag maar aan meike als je daar aan twijfelt...
linde, snel beter worden he!

hier alles nog top. het is heel erg warm nog steeds. anna eet niet zo goed, alleen wat ze lekker vindt, du die zal nog honger krijgen als ze straks weer thuis is en er geen friet meer is. ze drinkt wel heel goed, een heel glas water of sap in een keer en dan sluit ze af met een aaahhhhh....

verder vindt ze het super dat haar opa's en oma er zijn. mijn vader is zwemleraar geweest, ooit, en nu is ie anna watervrij aan het maken. met als resultaat dat ze met haar vleugeltjes om door het bad springt, van de kant afspringt, onder water duikt en het niet erg vindt wanneer opa haar overgooit naar oma....ehum.

nog een paar daagjes en dan moeten we weer naar huis...jammer hoor.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_61560097
Mijn kleine Pien was vandaag gevallen en nu lijkt ze op dat chickie van TLC van vroeger. Jeweetwel zo'n blauwe plek onder haar oog...soort camouflagetoestand..

Ik ging ze vandaag ophalen en ze waren buiten aan het spelen. Ik zag er niet 1
Staat Floor gewoon achter me en hangt gewoon in 1x aan me been
Pien lag ergens aan de andere kant van het plein te chillen met haar nieuwe vrienden
pi_61560701
Chillen met haar vrienden...

Whehheeehh! Thies heeft zojuist zijn eerste plas op het potje gedaan!
Dat ding staat al tijden in de kamer omdat het CB adviseerde er toch maar eens voorzichtigjes aan mee te beginnen. Och, wij vonden het wat vroeg, maar ach, het ding in de kamer zetten kan geen kwaad. Daarstraks wilde Thies er op zitten. J zei "Doe je luier maar uit." Dat deed hij dus. Hij ging op de pot zitten (ik moest zijn piemel er nog even goed in hangen, want die hing over de rand ), et voila! Een heuse plas!
Wat kun je als moeder toch trots zijn op de gekste dingen!
pi_61561022
Hehe, ik ben daar momenteel ook zo trots op, Moonah.
Fons had het al een paar keer gedaan, maar weigerde nadien telkens weer.
En nu sinds drie dagen, plast hij thuis telkens op het potje. Ik begin het zonde te vinden om zijn pamper aan te doen als we weg moeten, want dan plast hij er gewoon in. Ik denk dat ik maar eens kleine boxershortjes ga kopen.

En het tekenen begint ook zo goed te gaan, echt grappig. Als je hem vraagt om een paarse, (blauwe, gele, rode,groene...)ballon te tekenen gaat hij de juiste stift halen en krabbelt hij eerst een ronde vorm en dan trekt hij een streep (het koordje dus.)

Verder is hij de hele dag de kleuren blauw, geel, oranje, paars aan het tonen en zeggen. Hij heeft maanden alles tot vervelens toe met de verkeerde kleur zitten aanduiden en ineens was het daar.
  donderdag 11 september 2008 @ 21:22:31 #29
94046 PM-girl
pi_61561488
Lena!

Davinia, fijn he, zo'n ziek kind! Beterschap!

Moonah en Bass-Miss, wat knap! Misschien moet ik dat ding ook eens in de kamer zetten, al is het ook nog aan de vroege kant.
*
pi_61561600
Lena al hier!
Welkom!
pi_61561845
O ja, PM, Moonah haar piemeltip is een goeie...
  donderdag 11 september 2008 @ 21:38:27 #32
94046 PM-girl
pi_61561924
Als ik het goed begrijp pochen jullie weer over lengte en is het volgens jullie nodig dat ding te verleggen omdat hij anders hélemaal over de rand hangt? Tssk.

*
pi_61562006
Hehe, als jij wil dweilen, ook goed.
Trouwens, als de piemel teveel tegen de rand komt gaat het ook niet goed, want dan kan je pas stoefen over de lengte...
pi_61562129
Wat is die update aan het begin van het topic handig.

Lis is echt leuk! Zoals ze dat zegt.

Wat zijn Thies en Fons snel met het potje. Knappe kerels. Hier is de interesse weer even verdwenen na een aantal vreugdedansjes van ons. Ook goed, zien we later wel weer.

Het gaat niet om de lengte, maar wat je ermee doet. Dat leren jullie ze toch wel he?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 11 september 2008 @ 21:47:58 #35
94046 PM-girl
pi_61562233
quote:
Op donderdag 11 september 2008 21:45 schreef YPPY het volgende:
Het gaat niet om de lengte, maar wat je ermee doet. Dat leren jullie ze toch wel he?
Oke, hier kan ik heel wat cliche's op loslaten, maar Simon's not gonna like me als hij dit over een jaar of tien terugleest
*
  donderdag 11 september 2008 @ 22:27:13 #36
190853 RockabeIIa
pi_61563582
Lena? Waar Lena? Haiiiii!
pi_61570189
Knap hoor al die kindjes die al op het potje gaan

Even een vraagje tussendoor. Vanaf welke leeftijd kunnen kindjes die fase krijgen waarin ze moeilijk gaan eten? Linde weigert inmiddels al een week bijna al het avondeten en brood gaat er mondjesmaat in maar niet zoals vroeger. Voeren is helemaal uit den boze en als ze zelf mag (avond)eten gaat ze alleen een beetje zitten kneden, gooien etc.

We negeren het nu maar gewoon. Geen avondeten? Prima. Probeer je heten toch te voeren dan wordt ze helemaal hysterisch, gaat gillen en slaat liefst de lepel uit je handen. Na het eten krijgt ze een Danoontje (die eet ze natuurlijk gewoon, zelfs als ie gevoerd wordt ) en dat was het dan voor die dag.

Gisteren werd ze zo hysterisch omdat ze niet zelf mocht eten dat we haar maar even met stoel en al in de gang hebben geschoven om af te koelen
pi_61570579
bass miss en moonah, wat een grote mannen worden het alweer.. Terwijl Lena in mijn hoofd nog maar een baby-tje is.. In het dreumestopic zit er ook een groot verschil tussen de oudsten en de jongsten

Stiemie, helpt het niet als ze zelf mag eten? Chris wordt ook gek (gillen, wegdraaien, eten gooien) als we hem proberen te voeren, maar als hij zelf mag lepelen is het opeens wel goed. En dan kunnen we tussendoor zelf ook nog wel een hapje erin stoppen. (al werkt het niet bij alle maaltijden zo, gisteravond was weer prut)
En danootjes gaan inderdaad ook prima hier

Vandaag een drukke dag.. We gaan morgenochtend vroeg op vakantie een weekje ruilen van huis met mijn zusje in Friesland. Maar nou moet vandaag alles worden gepakt
Het niet-vergeten-lijstje wordt steeds langer.
pi_61571280
Lekker zeg een weekje weg

Ja zelf eten werkte altijd wel, maar de laatste tijd gaat ze dan alleen nog maar met het eten spelen
pi_61571794
Chris houd het ook vaak na een halve portie voor gezien. Dan begint hij te spelen, en halen we het weg. En dan eet hij gewoon wat meer fruit, of bij een andere maaltijd. Hier begint het nu na 1,5 week weer wat beter te worden (behalve gisteravond dan). Of eigenlijk maak ik me er minder druk om. Dan lijkt het ook niet meer zo'n drama

Het heeft wel een beetje op zijn verstand gewerkt: Hij kruipt/glijdt steeds achteruit Echt hele enden, en als hij dan tegen een bank tot stilstand komt, gaat hij op zijn knietjes zitten, en drukt hij zijn rug tegen de bank, met zijn armpjes wijd
Hij begint nu ook meer te babbelen. Geen idee wat hij zegt, maar steeds meer "zinnen". Ook bij het spelen. Ben zo nieuwsgierig wat hij nou eigenlijk bedoelt.. Maar op woordjes moeten we nog wachten.
pi_61572223
Leuk is dat he als ze zo gaan 'kletsen' Linde kan ook hele verhalen vertellen terwijl ze alles aanwijst en alles wat je zegt probeert ze te herhalen (tiesie = televisie, poe = poes etc). Volgens mijn moeder is het vast erfelijk want met 1,5/2 jaar hield ik hele verhalen tegen iedereen in de bus zodat mijn moeder altijd erg blij was als we weer uit konden stappen

De poezen hebben het momenteel trouwens erg zwaar bij ons thuis Zodra ze in beeld komen stormt er een klein meisje op ze af dat heel hard "aaaaaaai" schreeuwt
pi_61572827
Hij is nu aan het zingen in bed
* Deepfreeze gaat snel kiddo uit bed plukken
pi_61573954
Thies en Fons op het potje!
Toch niet zo vroeg? Hier starten ze er ergens rond 20-24 maand mee dacht ik... ik kijk er ook naar uit hoor, dat ze eindelijk die pamper achterwege zal kunnen laten...

Lena, welkom hier en nog een gelukkige verjaardag!

Stiemie, hier staat in de boeken van het CB dat vanaf 1 jaar de behoefte aan eten minder wordt, dat ze dus niet meer zo veel zullen eten als vroeger. Dan kun je op je hoofd gaan staan maar het blijft "de ouders bepalen wat het kind eet, het kind bepaalt hoeveel het eet"
Bij neerleggen lijkt me het beste en niet met beloningen/toetjes afkomen om ze toch maar aan het eten te krijgen.
Of misschien heeft ze gewoon te veel last van de waterpokken/tandjescombinatie om echt eetlust te hebben?

Eli, kleine slimmerd, jij wou gewoon een dagje spijbelen en bij mama zijn

En Floor ook al zo charmant...

Hier niets nieuws onder de zon...alleen weer gebroken nachten sinds zondag. Geen idee wat er scheelt...Afgelopen weekend was het tandjesleed en koorts, toen was ze duidelijk pips en hangerig.
Maar nu keert ze steeds terug van de opvang met de mededeling dat het een superdagje is geweest, dat ze daar gewoon blij speelt, goed eet en slaapt.
Wel zijn de tandjes nog steeds niet doorgebroken, misschien dat ze daarom 's nachts weer wakker wordt?
Ik weet wel dat ze niet wakker wordt en huilt om mij te treiteren, er zal wel een reden zijn, maar ik wil er langs de andere kant weer geen gewoonte van maken dat ze 's nachts mama/papa en eten nodig heeft...
pi_61574391
Iksje lastig he als ze bij de opvang lekker vrolijk zijn en dat ze dan 's nachts ineens heel anders zijn. Misschien gewoon tandjespijn inderdaad. Zodra ze door zijn gaat het qua slapen meestal ook weer een stuk beter

We leggen ons er ook gewoon bij neer en ze krijgt van ons wel altijd na het eten een klein toetje, dus ook als ze verder niet gegeten heeft. Verder proberen we er maar gewoon zo min mogelijk aandacht aan te besteden, al vind ik wel dat ze tijdens het eten gewoon bij ons aan tafel moet zitten, ongeacht of ze nou wel/niet eet Tandjespijn lijkt voorbij want 's middags eet ze wel gewoon een boterham met korstjes en een cracker/biscuitje gaat er ook gewoon in.
pi_61576680
Irri hoor, bij het kdv goed te pas en thuis drama... (of andersom, wat ik hier net ook al las)
Tandjes zijn gewoon ware barbaren

Memmel, geniet van je laatste vakantiedagen, klinkt als een echte waterrat die Anna! Leuk hoor!
Floor en Pien die chillen op het kdv, net zo stoer!
Thies op het potje geplast! Knap zeg! Ben benieuwd of hij er de komende dagen een vervolg aan gaat geven

Meike is ook zo'n slimmerd ....gooit vanmorgen haar slaapknuffel in de wcpot. En niet een beetje, nee helemaal! Kon mama die eruit vissen, vervolgens wassen, en nu ligt ze bed met natte knuffel , want die kreeg ik in een uurtje niet droog natuurlijk.

En verder, jullie zijn lief! bedankt voor de reacties op het wvk verhaal, doet je toch goed om te horen dat het geen falen is, al voelt dat soms wel zo
  vrijdag 12 september 2008 @ 17:55:25 #46
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_61581606
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 12:49 schreef Stiemie het volgende:
...

We leggen ons er ook gewoon bij neer en ze krijgt van ons wel altijd na het eten een klein toetje, dus ook als ze verder niet gegeten heeft. Verder proberen we er maar gewoon zo min mogelijk aandacht aan te besteden, al vind ik wel dat ze tijdens het eten gewoon bij ons aan tafel moet zitten, ongeacht of ze nou wel/niet eet
Tandjespijn lijkt voorbij want 's middags eet ze wel gewoon een boterham met korstjes en een cracker/biscuitje gaat er ook gewoon in.
zo doen wij het ook. ha, medestanders!

Meike met een natte knuffel in bed...
Heb je geen back-up knuffel? wij hebben slaapknuf in drievoud
Lekker veilig.
pi_61582122
Nou! Ik moet huilen van jullie welkom. Hoi en lief!
Lena is gewoon al 1! Mijn Ieniminiemonster.
Ze heeft een leuke verjaardag gehad, die aan mij eigenlijk voorbij is gegaan. Verslag van de herhaling volgt als het zover is!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_61584339
tja, lena alweer 1! gaat allemaal veeeeels te snel, hoewel....een dreumes toch ook wel heel erg leuk is!
Mooi dat haar verjaardag leuk was, en hoe heeft Lena het beleeft?
pi_61584400
Lena heeft genoten. De taart wilde ze heel voorzichtig proeven. Er is maar weinig bezoek geweest, maar volgens oma vond ze het hartstikke leuk!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  vrijdag 12 september 2008 @ 21:00:36 #50
94046 PM-girl
pi_61586525
De meeste 1-jarigen vinden een rustig feestje ook het leukst toch, Lishe? Fijn dat ze genoten heeft!
*
pi_61586741
Haha, zoals ik al dacht was de plas gisteren een toevalstreffer, maar het begin is er.

BM, dat Fons trouwens toch al die kleuren al kent! Da's wel knap, toch? Of 'moeten' ze dat rond hun tweede al kunnen?

Hoe is het met Linde en de waterpokken?
pi_61586981
ieuw, karin, in de wcpot.. Wilde ze die natte knuffel wel hebben? lijkt me ook raar slapen..
Ik moet nodig iemand aan het breien zetten voor nijntje nr2

Fijn dat Lena een leuke dag heeft gehad.. Wel iets minder dat jij er niet zoveel van meegemaakt hebt!

Hier weer een slaapjes issue. Heb net nog even naast hem gezeten, mijn hand door de spijlen op zijn arm, en zo is hij in slaap gevallen . Mocht zijn tandjes ook al niet poetsen, dus er zal nog wel iets op doorbreken staan.. En morgen vroeg lekker een weekje ervandoor.. Even lekker eruit met zijn 3-tjes.
Chris kwam vandaag met 2 blokjes van de blokkenstoof aanzetten. Er zitten 12 blokjes in, en hij nam 2 blokjes met dezelfde vorm mee (klavertje vier - zonder steel). En dat heeft hij eerder ook al een paar keer gedaan.. Is dat nou toeval? of zou hij het gewoon een mooie vorm vinden..

Nou dames, heren en ukkies.. Ik ga nu lekker gedag zwaaien. Kom vast nog wel eens gedag zwaaien deze week
pi_61587063
Lena

Lis telt hier steeds: 1, 2, 4, 5. Morris wordt elke keer erg kwaad omdat ze het fout doet
Ik vind het echt superleuk hoe snel die ontwikkeling nu lijkt te gaan. Knap van Fons, kleuren en potje
pi_61587135
Pffff, ben weer helemaal bijgelezen.
Wat een belevenissen toch allemaal weer van al die knappe, bijdehante, stoute, zindelijk-wordende, zeurderige en superlieve kindjes

Hoe lang mogen ze nog koortsig zijn na de BMR? Binnen 2 weken erna kunnen verschijnselen optrdeden, dat weet ik, maar als ze dan eenmaal koorts hebben: hoe lang mag dat duren?
Het gekke is, Devin is wel blij, merendeels gezellig en eet en drinkt best okay. Maar hij heeft al sinds dinsdagnacht koorts.
Moet ik me zorgen maken? Doe ik natuurlijk al
  vrijdag 12 september 2008 @ 21:42:12 #55
593 sjak
Juffie Bloem
pi_61587776
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 21:18 schreef snoopy het volgende:
Lena

Lis telt hier steeds: 1, 2, 4, 5. Morris wordt elke keer erg kwaad omdat ze het fout doet
Ik vind het echt superleuk hoe snel die ontwikkeling nu lijkt te gaan. Knap van Fons, kleuren en potje
Wat grappig, Jetske vergeet ook consequent de 3. En dat doet ze al heel lang, ik begrijp er niets van want ze gaat daarna wel zonder fouten door naar de 20 (en ja 13 telt ze wel).
Lekker douchen!
  vrijdag 12 september 2008 @ 21:45:50 #56
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_61587896
kersjes, anna had een dag of drie af en aan koorts. ik zou het nog even aankijken.

anna is volgens mij ook niet helemaal lekker. misschien toch wat teveel allemaal. en te warm. ze eet ook slecht en ze wilde vanavond ook geen fles. morgen maar rustig aan doen en kijken of ze geen koorts heeft.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_61588471
Kersjes, heeft Devin hoge koorts? Of wat verhoging? Je schrijft eigenlijk best positief over hem (gedrag, eten/drinken). Maar mijn HA zegt altijd, langer dan 4 dagen koorts=bellen.
pi_61588511
Kersjes, volgens mij ligt dat ook wel aan de hoogte van de koorts maar vanaf dinsdag vind ik ook wel erg lang eigenlijk
pi_61589063
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 21:07 schreef Moonah het volgende:

BM, dat Fons trouwens toch al die kleuren al kent! Da's wel knap, toch? Of 'moeten' ze dat rond hun tweede al kunnen?
Geen idee, hij was er wel al een hele tijd mee bezig. En je moet weten wat hij zegt, want buiten 'blauw' lijken de andere kleuren er nog niet zo op. 'Nje',Eeel, Paa' Oranje, geel, paars.
Zijn praten is nog niet zo goed, als ik andere kindjes van zijn leeftijd soms bezig hoor.

Zijn zindelijkheid gaat nu al een drietal dagen echt goed, dus ben ik kleine boxershortjes gaan kopen.
Alleen blijkt de kleinste maat van zijn kont te vallen... zijn babyvet is hij echt kwijt...
Ne eens bekijken hoe we het buitenshuis gaan doen. Nemen jullie dan gewoon het potje mee?
pi_61589593
Hmmm, als het morgenochtend nog steeds niet over is ga ik toch maar de hap bellen denk ik. De koorts is niet steeds zo hoog hoor, vanmorgen kon je het eigenlijk amper verhoging noemen maar in de loop van de dag begon hij toch weer te gloeien.

Potje meenemen als je van huis gaat, that reminds me....
Mijn moeder vertelt al 'n kleine 27 jaar het volgende verhaal:
Stormachtige dag met veel regen, mijn moeder met mij, zindelijk wordend met nog wel een luier om in de auto op een provinciale weg. En toen moest ik NU! op het potje, ik wilde het niet in de luier doen, waarop mijn moeder parkeerde op zo'n parkeerhaventje zodat ik in de berm op het potje kon, onder een paraplu. En toen wilde de auto niet meer starten Inmiddels kan ze er ook om lachen, maar ik wil best geloven dat ze haar koppige dochter op het moment zelf even niet zo lief vond
  vrijdag 12 september 2008 @ 22:57:58 #61
94046 PM-girl
pi_61590232
Ik heb in de efteling midden op een pleintje zitten piesen op het potje hoor!

Kersjes, lees net over de koorts, vervelend!
*
pi_61591542
Hm, dan zal ik toch maar een potje in de auto zetten, denk ik. Als hij een pamper aan heeft plast hij er gewoon in. Dat vind ik dan ook zonde. Maar ja, als we met de fiets weg zijn, wordt het al moeilijker.
pi_61592135
Thies en alle andere potjes gaande (sommige met de lastige piemel wegstoppend in het potje) kinderen wat knap! Kan niet wachten op het moment dat Isa geen luiers meer wil want verschonen is een ware hel aan het worden. Een speeltje in de handen werkt niet meer, liedjes zingen was ook maar korte tijd effectief dus ik moet wat nieuws verzinnen. Onze dame gaat dus op het kussen staan en pakt dan het plankje boven de commode vast...kijken wat daar voor spannends ligt.
en helaas die easy up luiers zakken nog van haar kontje af Isa is namelijk slank en lang.

Karin, goed dat de wvp komt kijken of je iets aan het hang gedrag kan doen, ik weet wel dat mijn nichtje dat ook een tijdje heeft gedaan rond die leeftijd, ging van zelf over maar wilde ook totaal niets van papa weten.
Ik denk dus echt dat het een fase is en dat die wel overgaat. En niet twijfel of het aan jou ligt... kom gekkie je doet het toch goed. En Isa vertikt nu al met 1 jaar iets te doen op het CB wat ze wel kan, ze vind alles spannend behalve het ding dat ze vast zou moeten pakken of naar zou moeten kijken.

Tja ik heb over een maandje of 8 2 topics bij te houden in verschillende leeftijd categorieën er komt namelijk een broertje of zusje voor Isa bij, poeh ik geloof het nog niet echt en mijn man ook niet dus we testen voor de zekerheid zondag nog maar een keer. Al kan ik weinig slechte verhalen vinden over de betrouwbaarheid van de CB digitaal de twijfel blijft nog wel even.

Maar als het zo is wil ik het een beetje leuk vertellen aan de opa en oma's maar ja mijn schoonzusje was met voor met een shirtje bedrukken.... ik heb al een tip over cakjes met glazuur gekregen maar weet iemand nog meer leuke ideeën? oh ja geen gedichtje of speentje dat was vorige keer afdoende om tranen te krijgen maar zal nu vast niet meer origineel zijn denk

PM-Girl heb je ook nog foto's van op het potje in de Efteling?

Kersjes tjee al zo lang koorts, sterkte met Devin hoop voor je dat het morgen wat beter is.
En dat verhaal langs de snelweg
Mama van Isa en Ties
pi_61595379
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 00:07 schreef marlieske het volgende:
Thies en alle andere potjes gaande (sommige met de lastige piemel wegstoppend in het potje) kinderen wat knap! Kan niet wachten op het moment dat Isa geen luiers meer wil want verschonen is een ware hel aan het worden. Een speeltje in de handen werkt niet meer, liedjes zingen was ook maar korte tijd effectief dus ik moet wat nieuws verzinnen. Onze dame gaat dus op het kussen staan en pakt dan het plankje boven de commode vast...kijken wat daar voor spannends ligt.
en helaas die easy up luiers zakken nog van haar kontje af Isa is namelijk slank en lang.

Karin, goed dat de wvp komt kijken of je iets aan het hang gedrag kan doen, ik weet wel dat mijn nichtje dat ook een tijdje heeft gedaan rond die leeftijd, ging van zelf over maar wilde ook totaal niets van papa weten.
Ik denk dus echt dat het een fase is en dat die wel overgaat. En niet twijfel of het aan jou ligt... kom gekkie je doet het toch goed. En Isa vertikt nu al met 1 jaar iets te doen op het CB wat ze wel kan, ze vind alles spannend behalve het ding dat ze vast zou moeten pakken of naar zou moeten kijken.

Tja ik heb over een maandje of 8 2 topics bij te houden in verschillende leeftijd categorieën er komt namelijk een broertje of zusje voor Isa bij, poeh ik geloof het nog niet echt en mijn man ook niet dus we testen voor de zekerheid zondag nog maar een keer. Al kan ik weinig slechte verhalen vinden over de betrouwbaarheid van de CB digitaal de twijfel blijft nog wel even.

Maar als het zo is wil ik het een beetje leuk vertellen aan de opa en oma's maar ja mijn schoonzusje was met voor met een shirtje bedrukken.... ik heb al een tip over cakjes met glazuur gekregen maar weet iemand nog meer leuke ideeën? oh ja geen gedichtje of speentje dat was vorige keer afdoende om tranen te krijgen maar zal nu vast niet meer origineel zijn denk

PM-Girl heb je ook nog foto's van op het potje in de Efteling?

Kersjes tjee al zo lang koorts, sterkte met Devin hoop voor je dat het morgen wat beter is.
En dat verhaal langs de snelweg
En dat zet je zomaar een beetje verstopt in je post

een BRUSJE voor Isa

zo zal het wel opvallen

een foto van Isa die in het wiegje kijkt met een tekstballon er boven.... nee, nu nog niet, maar over 8 maanden wel!!!
  zaterdag 13 september 2008 @ 09:41:47 #65
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_61595563
een brusje voor isa! dat is geweldig nieuws. gefeli!
nu rammel ik nog meer...

en kersjes hoe is het nu met devin?
pi_61595754
Wauw, Fons kan gewoon al kleuren herkennen. En ook nog zindelijk aan het worden. Knap zeg!

Devin beterschap. Ik zou zelf naar de huisarts gaan als het al zo lang duurt.

Marlieske, wat leuk! Gefeliciteerd!

Donderdagavond kwam Damian thuis. Zoals ik al verwacht had wilde hij absoluut niet knuffelen. Hij moest eerst heel het huis controleren om te kijken of alles er nog wel stond. Ik kreeg gelukkig nog wel een kus voor hij ging slapen. Gister hebben we samen een heel gezellige dag gehad en wilde hij wel weer lekker knuffelen.
Hij kan ook weer wat nieuwe dingen. Hij kan weer wat meer woorden zeggen. En hij kan eindelijk zichzelf benoemen. Hij noemt zichzelf nu Deedee. Met 2 woorden spreken gaat ook weer wat beter. En verder eet hij ontzettend slecht! Alleen fruit gaat er af en toe wat in. Hij lijkt ook wat last van zijn keel te hebben, misschien ligt het daaraan.
pi_61596731
Deedee is weer lekker thuis
Fijn hoor Appelsap, maar ik snap wel dat hij eerst weer even moet wennen. Devin had dat ook toen we van vakantie thuiskwamen. Hij liep echt een paar controlerondjes door het huis heen voordat hij op zijn speelgoed af ging.

Marlieske, je bent gewoon hartstikke zwanger hoor

De hap bellen was niet nodig, hij is koortsvrij. Wel een onrustige nacht gehad, hij is wel 3 keer wakker geworden en vond vanmorgen om 7 uur al dat hij genoeg geslapen had
Kleine chagerijn ligt al een uur weer in bed, hij was niet te genieten en zal alleen maar te miepen steeds. Hopelijk is hij straks wat vrolijker.

PM, midden op een pleintje nog wel! Kreeg je nog een goudstuk om je oren geworpen, of was het een ander pleintje?
  zaterdag 13 september 2008 @ 14:44:28 #68
94046 PM-girl
pi_61600235
Ik zal eens kijken Marlieske, waarschijn wel

Simon had gisteren (ineens?) hoge koorts, na een zetpil was de temperatuur binnen een uurtje 3 graden gezakt! Wist niet dat het zo snel kon zeg, nu blijft de temperatuur ook lager. Waarschijnlijk door de verkoudheid veroorzaakt.
*
  zaterdag 13 september 2008 @ 15:02:59 #69
94046 PM-girl
pi_61600608
Ok, het is niet op een pleintje, maar wel in de Efteling en dus zo'n 26 jaar geleden! klik
Dat was trouwens ook een loeier van een potje, veel groter dan die wij nu hebben, maar zo te zien zat pm-girlie er prima op

[ Bericht 0% gewijzigd door PM-girl op 13-09-2008 17:56:28 ]
*
pi_61602139
beterschap Simon
pi_61605598
Haha! PM op de pot!
Alles weer goed met Simon?

En gefeli Marlieske!
pi_61606582
fons wat knap

thies en andere kinjes(zoals madam het hier zou zeggen) op het potje goed hoor.

marlieske gefeliciteerd

kersjes wat zielig he als ze ziek zijn gelukkig gaat het beter.

pm wat een leuke foto

wij hebben de nee fase bereikt leuk is anders.
vandaag ging ze zitten in haar stoeltje met een boekje en zei madam 'kinjes(kindjes) kijk' en toen ging het boek open en zei ze wat ze zag(bumba, appel, banaan,auto, aap, olifant, ballon enz.) zo leuk om te zien en de hele dag maar moederen over de jongste
mama van 3 kids!
pi_61607810
PM - de pot die wij hebben lijkt er wel wat op qua vorm, hij is best ergonomisch gevormd voor die tijd hihi!

Julia heeft de laatste tijd (eindelijk eens) ook driftbuien! Leuk is anders maar er zit zeker een hoop pit in! Voorheen was ze weleens onberekenbaar driftig ook, maar nu weten we precies hoe het komt (je pakt haar tandenborstel af, of iets anders wat ze echt in geen miljoen jaar kwijt wil) ... dus dan is het wel te doen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 13 september 2008 @ 22:09:16 #74
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_61610023
Marlieske gefeliciteerd
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_61611116
Haa wat gaaf die foto PM, dat zijn de leuke foto's voor later als je kind in de pubertijd is en het eerste vriendje mee naar huis neemt Heeft je moeder dat gedaan?

Bedankt meiden langzaam aan durven mijn man en ik het te gaan geloven, heb vandaag 2 boeken gekocht met de titel: ik word grote zus, die halen we dan bij de oma's en opa uit de tas om Isa er mee te laten spelen, we zullen zien hoe lang het duurt voor het kwartje valt. Maar dat gebeurt pas over een aantal weken we gaan eerst stilletjes genieten denk ik

Kersjes fijn dat het met devin wat beter gaat!

En ach Simon ook al met zetpillen in de weer

Appelsap wat fijn om je kereltje weer thuis te hebben, dat knuffelen komt wel weer.

Memmel, ik heb ook wel ff moeten rammelen hoor voor mijn man ook warm liep
Rammelen is leuk maar het moet niet te lang duren.

Dan krijg je reacties zoals een vriendin van me afgelopen week kreeg van jaloerse "vriendinnen"
die barste namelijk in janken uit omdat ze ook zo graag wilde, maar het voor een tweede kindje nog niet wilden lukken.

De zwangere in kwestie heeft onlangs de andere vriendin nog bijgestaan door dik en dun, en die gaf haar de volle laag. (soort stank voor dank gevoel kreeg ik erbij)
Nou kon ik voor die emotie nog wel enigszins begrip opbrengen omdat ze onlangs hun eigen kindje na een voldragen zwangerschap hebben verloren. (ze hebben nog wel 1 gezond kindje, het was dus niet het eerste kindje dat ze kregen, maakt het overigens niet minder erg hoor het verlies is ongekend)
Maar aan de andere kant denk ik dan toch ook weer dat ik mijn beste vriendin die ik dag en nacht kon bellen, die ieder moment van de dag er voor mijn verdriet was, die gun ik een gezond kindje en fijne zwangerschap. Dan mag je best huilen maar zo kwaad worden.... dat begreep ik ff niet.
Andere dames die een kind hebben verloren begrijpen jullie dit of ligt het aan mij omdat ik persoonlijk nooit zo'n groot verdriet heb gekend?

Isa heeft een ontstoken oogje/traanbuisje, het oogwit is niet rood, maar ze heeft wel de hele tijd pus uit haar oogje en dat maak ik dan schoon met een watje en afgekoeld gekookt water.
Het oogje is een beetje dik maar wrijven doet ze er niet in.
Iemand nog goede tips voor de verzorging van dat oogje of doe ik het goed?
Mama van Isa en Ties
  zondag 14 september 2008 @ 09:21:08 #76
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_61615523
marlieske, volgens mij doe je het goed. maar als het blijft pussen zou ik even langs de ha gaan.

ik weet nu waarom anna wat koortsig was eergisteren en zo slecht eet. haar hoektanden onder staan op knappen!

ben gisteravond laat nog naar een nachtapotheek geweest hier. omdat ze zo slecht eet heb ik haar wat meer flessen gegeven. en was de melk dus op. dus ik met een kennis om elfuur nog poeder wezen halen. tunesisch merk, maar qua samenstelling identiek aan nutrilon. en anna vindt het lekker.
pi_61615929
goedemorgen... schandalig lang niet gelezen hier
meer ik heb weer tijd hoor !

Kersjes, hoe is het nu ?
Ilse heeft ook echt paar rotdagen gehad door die BMR denk ik .. af en toe koorts, vréselijk uit haar hum en veel huilen. Heel zielig maar ook héél irritant.
Gelukkig lijkt het sinds gistermiddag weer voorbij. *klop klop*

Marlieske, vervelend zo'n vies oogje!
Veel schoonmaken inderdaad, hoeft nieteens met afgekookt water hoor..gewoon wat lauw kraanwater is prima en wel zo makkelijk.
Hoe lang heeft ze het al? Als het nou na aantal dagen niet verbetert zou je huisarts even kunnen bellen deze week voor een antibioticum-zalfje.

Memmel, fijn dat je 'lekkere' melk kon vinden nog !
Zit je nu nogsteeds in het mooie weer trouwens !? Hihi, het is jullie gegund hoor!

Ilse heeft haar onderkiezen op knappen staan trouwens, verklaart haar gemiep ongetwijfelt ook voor een groot deel. Grote kleine meid !
Zó gek dat ze elk moment van 'mijn kleine meisje' naar grote zus kan gaan nu!
Ik ben er soms wel bang voor als ik me ga afvragen of ik mijn liefde wel kan verdubbelen, of ik niet gedwongen blijk te zijn haar minder lief te vinden ofzo.
*brr, als ik dit zo schrijf moet ik gewoon huilen!?*

ervaren moeders, vertel me snel dat we ilse niets te kort gaan doen !!!
pi_61616830
Ach Marit, dat zal heus wel loslopen hoor!
Liefde is wat dat betreft iets wonderbaarlijks. Ooit hield je vast het meest van je eigen mama (of papa), wilde je net als veel kleintjes misschien wel met ze trouwen later Dan heb je natuurlijk ook nog andere familieleden, later kwamen er hartsvriendinnenen bij en andere vrienden. Vriendjes waar je verkering mee kreeg en adoreerde zoals alleen tienermeisjes dat kunnen.... en toen: je grote liefde! De man waar je oud mee wilde worden, waar je mee getrouwd bent en die je het mooiste geschenk ooit heeft gegeven: je eerste kind Je liefde voor de 2e staks zal misschien een beetje anders zijn, je hebt immers ervaring als mama, maar zeker niet minder en Ilse zal natuurlijk altijd dat bijzondere eerste cadeautje blijven, lekker vetrouwd inmiddels.
Don't worry, komt vast allemaal goed straks en dan zijn jullie een heerlijk liefdevol gezinnetje me z'n 4-en

PM, die foto

Devin lijkt weer helemaal okay, maar vannacht heeft hij weer flink huisgehouden en we zijn dus lekker brak vandaag. Ik denk dat hij een groeispurt doormaakt ofzo, hij eet ineens zo goed en veel weer!
  zondag 14 september 2008 @ 13:35:59 #79
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_61618972
Marit, zoals ze dat noemen: het moederhart groeit met het aantal kinderen dat ze heeft. tegeltjeswijsheid die absoluut zeer waar is. en daarbij, ilse is nog steeds je kleine meisje, maar dan je grote kleine meisje, en baby2 is je kleine kleine meisje

memmel, wat fijn dat je poedermelk hebt kunnen vinden in tunesie! hoektanden ook al!! anna is al bijna klaar met tanden, of niet?

marlieske, nogmaals van harte! ik begrijp je verhaal niet helemaal, maar ik kan me zo voorstellen dat de emoties iemand soms te veel worden. ik zou e.e.a. uitspreken en er niet te zwaar aan wegen, indien mogelijk.

kindjes die al op het potje gaan! dat lijkt nog zo ver weg! wel goed, hoor!
  zondag 14 september 2008 @ 16:50:44 #80
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_61623414
anna heeft pas vier kiezen. ik dacht dat eerst alle kiezen doorkwamen en daarna pas de hoektanden. maar de bulten in haar mond liegen er niet om.
pi_61624763
marit het komt allemaal goed. ik had dat ook hoor dat ik dacht kan ik wel van alle twee houden hoe moet ik dat allemaal verdelen en ik kan je zeggen het gaat allemaal vanzelf.
mama van 3 kids!
pi_61628641
Lis kan springen Zo grappig.
En ik moet steeds meespringen Dan moeten we heeeeeel hard met onze armen zwaaien en dan komen we los van de grond
pi_61628662
quote:
Op zondag 14 september 2008 20:28 schreef snoopy het volgende:
Lis kan springen Zo grappig.
En ik moet steeds meespringen

supergoed van Lis! dat ziet er altijd zo schattig uit
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_61628683
Haha! Ja, springen is leeeeuuuuk! Thies kan het nog nét niet, maar oefent heul hard.
pi_61628860
ineneens kon ze het zomaar. Nog even een Thies en jij springen ook in de rondte
  zondag 14 september 2008 @ 20:35:48 #86
190853 RockabeIIa
pi_61628892
Een springend Lisje <3 Binnenkort in plassen met water!
Brent springt (helaas) zo overal zonder moeite van af. Hij gaat er gewoon vanuit dat je hem opvangt (trap, commode etc) en voor de rest staat ie ook de halve dag voor de tv te springen als er muziek op is. Het is eigenlijk te schattig om uit te leggen <3

Ik ga verder even niet reageren, ik zit niet lekker in mijn vel. Maar Brent wel hoor! Hij slaapt al als een roosje.
pi_61628970
Dat deed Simon laatst ook, gewoon van de bank afspringen in de verwachting dat zijn moeder hem wel zou opvangen.

En een voor je Rocka.
pi_61629053
Rocka

En hoezo binnenkort springen in plassen met water?
Vanmorgen waren Jut en Jul buiten en ik stond echt 30 seconden naar een klimop te koekeloeren en het duo was uit zicht. Ik er achteraan en jawel, mevrouw was in een modderpoel van jewelste gewandeld, echt zo'n heeeeeele vieze zwarte, en was daar vastgezogen met haar lieftallige roze rubberlaarsje. Vervolgens is ze met 1 voet uit zo'n laarsje losgekomen en languit in de blubber gekieperd
Ik heb haar naar huis gedirigeerd, richting douche, en daar is ze nog een kwartier tekeer gegaan als een mager speenvarken terwijl ik haar modderhandjes probeerder te ontwijken.
Jaaaaaaa, het was weer feest
  zondag 14 september 2008 @ 20:47:33 #89
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_61629246
Oh, ik heb er zo'n zin in als ik dit zo lees
Springen, al dan niet in de modder , dansen en zo. leuk, leuk, leuk!
(Ik las eerst plassen in het water )

Vandaag zijn twee verlate verjaardagsgangers geweest, kindjes van 1j10mnd en 1j11mnd. zo leuk om te zien hoe groot die al zijn qua ontwikkeling. lopen, praten, niet altijd even verstaanbaar, maar ach, och, ik kan niet wachten!

Rocka
pi_61629257
En dat met roze laarsjes nog wel.
  zondag 14 september 2008 @ 21:53:26 #91
94046 PM-girl
pi_61631464
Rocka, dat komt me heel bekend voor, zoals Moonah al schreef, mister-S laat zich gewoon vallen
*
  zondag 14 september 2008 @ 21:55:29 #92
190853 RockabeIIa
pi_61631542
ene, teeeeeeeeej pinge!
?
En dan staat ie op de grond en zegt ie hoeplapeej!
pi_61631614
Hier is het nog springen met de voetjes die aan de grond geplakt blijven.
Ook wel schattig.
  zondag 14 september 2008 @ 21:58:58 #94
190853 RockabeIIa
pi_61631670
zo'n eendje wat wil vliegen en maar niet omhoog komt

zo lief, guitig en om te lachen ook allemaal
pi_61631738
quote:
Op zondag 14 september 2008 21:58 schreef RockabeIIa het volgende:
zo'n eendje wat wil vliegen en maar niet omhoog komt
Ja, zoiets...
  zondag 14 september 2008 @ 22:01:17 #96
94046 PM-girl
pi_61631758
Inderdaad zo'n eendje ja! Simon springt makkelijk overal vanaf, maar op de grond valt niet mee. Hij komt wel los, daarna moet hij vooral hard hopen dat er iemand achter hem staat!
*
pi_61632056
hihi zo leuk wat ze allemaal willen en kunnen

Pepijn heeft wat last van algehele malaise. We vermoeden vanwege wat doorkomende tandjes.
Hij kwijlt al weken als een gek. Echt binnen 5 minuten shirt tot op zijn navel nat. Heeft af en aan verhoging, en zit sinds vandaag helemaal onder de bultjes en rare uitslag.

Maar verder issie zo bijdehand, vanavond ging hij superlief spelen toen hij eigenlijk naar bed moest. En heeft ie net zo lang zielig liggen mutsen in bed totdat we hem eruit haalden omdat we dachten dat er wat aan de hand was. Om vervolgens met een grote grijns bij mama op schoot te zitten

En zo leuk dat ze steeds meer snappen van wat je vraagt en verteld. Alle figuren in boekjes worden benoemd als je daarom vraagt. Opdrachtjes worden uitgevoerd. En als je ook maar met een half woord fruit/fruitschaal of banaan ofzo genoemd hebt dan is meneer al bovenop de eettafel geklommen naar de fruitschaal.

En hij heeft een fascinatie voor koeien Hmmmmmmoe roept ie heel hard zodra hij ook maar denkt dat je het woord koe noemt, of dat hij een koe ziet.
pi_61633881
haha goedzo Pepijn. lekker bijdehantje!
Marit, ik vroeg dat me laatst ook al of, (voor we besloten om voor een 2e te gaan) ik genoeg liefde heb voor 2 kids, of het niet zielig is voor Meike, of...of...of
Nou is er ooit een keer een topic geopend over dat onderwerp, moet je ff zoeken anders.

En iemand schreef een pakkende zin, ik weet het niet meer exact (vlgs mij was het Moonah) dat bij een tweede kindje jouw liefde zich niet deelt maar verdubbelt.

Meike is zooooo leuk, vandaag ineens weer 3 nieuwe woorden:
neus, auto, oma (eindelijk)
Gister kwam "elmo" ineens voorbij, zo grappig!
We gingen nog een eindje wandelen, en Meike liep een heel eind zelf. Meteen aan het begin vond ze een steen, die ze met haar leven bewaakt. Vroegen wij om die steen, dan pakte ze snel een ander steentje, en gaf die aan ons, om haar mooie witte steentje zelf te houden. slimmie.
Ze slaapt bij opa en oma, ben benieuwd of ze de steen nog vrijwillig heeft afgegeven.

Knuf voor Rock (en doe Brent er ook meteen eentje)
Springende kiddies! Zo grappig om te zien!
pi_61638368
Ik ga zo naar 'muziek op schoot' met Lis. Ze vindt het vast leuk want ze loopt al de hele ochtend te zingen
pi_61638492
hihi, leuke spring-verhalen hier !
ilse wil ook wel .. zakt diep door haar knieën, kijkt je vol verwachting aan...en schiet omhoog met handjes de lucht in, zo snel dat ze misschien wel net op haar tenen moet gaan staan
Zeer schattig om te zien.
Ook leuk is stampen. Het woord kent ze inmiddels, dan kijkt ze vol verwachting naar haar eigen voeten .. en já hoor.. ze gaat stampen !
Bij het woord: "voetjes" gaan acuut beide voeten omhoog, neus/haren/oren/buik weet ze ook al aan te wijzen, dus dat gaan we langzaamaan maar eens wat uitbreiden.
Leuk hoor hoe in die koppies al zo veel geleerd wordt, ik kan niet wachten tot het er ook echt vanzelf uit komt!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')