Mijn beroep: leraar op het HBO. Mijn passie: tijd. Ik zorg altijd dat ik op tijd ben en verwacht van iedereen, dus ook van mijn studenten, dat zij op het afgesproken tijdstip aanwezig zijn. Dit vloeit voort uit mijn verleden in het bedrijfsleven, waar het een groot goed is om stipt te zijn.
Afgelopen maandag gaf ik les. Half 9 zou ik beginnen. Om half 9 was niet iedereen binnen, maar ik besloot te beginnen met lesgeven. 10 minuten later stappen er ineens 2 studenten van mij binnen en zij verwachten doodleuk te kunnen gaan zitten. Ik vond dit nogal brutaal en attendeerde hen erop. Aangezien tijd dus een passie van mij is, werd het een klein betoog.
Begon 1 van deze vlegels tegen mij in te gaan door te zeggen dat het allemaal onzin is. Deze student staat bekend om zijn nare eigenschap om niet te luisteren naar anderen. Dikwijls komt dit doordat hij zijn iPod aan heeft staan met Nederlandstalige rapmuziek erop.
Ik vertel hem dat hij ook niet hoeft te komen als meneer daar geen zin in heeft. Dat vond hij prima en liep vervolgens weg.
Klacht 1: Studenten die niet op tijd kunnen komen
Klacht 2: Het niet aanwezig willen zijn bij colleges. Waarom schrijf je je dan in godsnaam in voor een opleiding?