Na noest tot 5 uur te hebben gewerkt vandaag was ik dus opweg naar huis. Toen ik bij de trein aankwam viel me op dat de trein nogal kort was maar dat maakt niet uit he, zolang ik er nog maar in pas.

Enfin, ik stap in het aller achterste treinstel en voorzie mezelf van een zetel bij de ingang (als je het precies wilt weten, zon krukje die je open moet klappen). Ik had nog keihard geluk ook want meestal zitten die al vol als ik aankom.
Naarmate de tijd vordert stappen er meer en meer mensen in totdat er op een gegeven moment een pauper achtig figuur instapt (zo beschrijf ik het het beste ja.

). De pauper was gekleed in een soort van militair overhemd en had een soort van russische bontmuts op met daaroverheen een soort van blikken hoed met daarop allemaal beeldjes van bekende zwarte artiesten (hoe verzin je het

) Ik gunde de pauper verder geen blik en geniet verder van de radio die uit mn iPod oortjes komt.

terwijl ik een beetje boos kijkende (omdat er zon pauper in de trein zit) voor me uitstaar.
De man zet zijn bagage neer en legt zijn hoed erop of ervoor, ik weet het natuurlijk niet precies want ik gude m geen blik meer zei ik net. Toen kwam er een man gehuld in een geel jasje, model wegwerker met van die reflecterende strepen de trein in. Met de motoriek van een blind paard beweegt deze persoon zich vervolgens door de trein om met een grote stap tegen de blikken hoed van de pauper aan te schoppen, waarna er een beeldje afbreekt.
Omdat iedereen in de trein er naar keek en ik stiekem een beetje een ramptoerist ben begon ik de discussie die vervolgens natuurlijk ontstond op de voet te volgen. Het ging ongeveer als volgt:
Pauper: Meneer dat is stuk he. *staat met kapot beeldje in zijn hand*
Man in het geel: hahaha ja, ongeval op het werk he. (De vuillak probeerde het gewoon weg te lachen ja.

!)
Pauper: ja maar we moeten kijken hoe we dit op gaan lossen. *pakt pen en papier* Ik wil graag uw naam.
Man in het geel: ...
Pauper:..
Man in het geel: u belemmert mij het doen van mijn werk. (vanaf hier noem ik hem machinist want toen kwam ik er ongeveer achter dat het dus de machinist was en dat de trein dus niet weg zou gaan als hij hier zou blijven staan.

)
Pauper: ja maar meneer u maakt het kapot en zon beeldje is 30 euro.
Machinist: *pakt telefoon en belt stoer met de beveiliging en legt uit dat hij belemmert wordt.
Inmiddels vinden omstanders het ook te lang duren en beginnen zich ermee te bemoeien. Ze dachten waarschijnlijk dat ze al qaeda op moesten rollen in de trein want er kwamen 3 man sterk aan brede ietwat dikke conducteurs en 2 man beveiliging aan. Een van die conducteurs kaal ende breed geschouderd begint zo'n gesprek om erachter te komen wat er nou in vredesnaam aan de hand is. De pauper legt het vervolgens uit waarna de conducteur hem belooft het treinnummer te geven. De pauper is tevreden en de machinist kan aan het werk. Even later rijdt de trein met 20 minuten vertraging weg.

Samenvatting: Is er niet, samenvattingen zijn voor in ONZ.

Klacht: De trein vertrok te laat doordat een machinist zich als een blind paard door de coupe bewoog en een pauper zich er druk om maakte.

Klacht 2: Machinist die niet verantwoordelijk is voor zijn eigen motorische stoornis.

Klacht 3: Pauper die niet gewoon bedenkt van laat ik de rest maar niet storen en later met de NS bellen over hoe dit op te lossen.
Subklacht: Mensen die een samenvatting willen.

Jaja:
TS reist met de trein.

!
TS zit met paupers in de trein.

!
TS is te bang om zich ermee te bemoeien.

!
etc etc.