abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 september 2008 @ 19:58:41 #1
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_61507400
Na noest tot 5 uur te hebben gewerkt vandaag was ik dus opweg naar huis. Toen ik bij de trein aankwam viel me op dat de trein nogal kort was maar dat maakt niet uit he, zolang ik er nog maar in pas. Enfin, ik stap in het aller achterste treinstel en voorzie mezelf van een zetel bij de ingang (als je het precies wilt weten, zon krukje die je open moet klappen). Ik had nog keihard geluk ook want meestal zitten die al vol als ik aankom.

Naarmate de tijd vordert stappen er meer en meer mensen in totdat er op een gegeven moment een pauper achtig figuur instapt (zo beschrijf ik het het beste ja. ). De pauper was gekleed in een soort van militair overhemd en had een soort van russische bontmuts op met daaroverheen een soort van blikken hoed met daarop allemaal beeldjes van bekende zwarte artiesten (hoe verzin je het ) Ik gunde de pauper verder geen blik en geniet verder van de radio die uit mn iPod oortjes komt. terwijl ik een beetje boos kijkende (omdat er zon pauper in de trein zit) voor me uitstaar.

De man zet zijn bagage neer en legt zijn hoed erop of ervoor, ik weet het natuurlijk niet precies want ik gude m geen blik meer zei ik net. Toen kwam er een man gehuld in een geel jasje, model wegwerker met van die reflecterende strepen de trein in. Met de motoriek van een blind paard beweegt deze persoon zich vervolgens door de trein om met een grote stap tegen de blikken hoed van de pauper aan te schoppen, waarna er een beeldje afbreekt.

Omdat iedereen in de trein er naar keek en ik stiekem een beetje een ramptoerist ben begon ik de discussie die vervolgens natuurlijk ontstond op de voet te volgen. Het ging ongeveer als volgt:

Pauper: Meneer dat is stuk he. *staat met kapot beeldje in zijn hand*
Man in het geel: hahaha ja, ongeval op het werk he. (De vuillak probeerde het gewoon weg te lachen ja. !)
Pauper: ja maar we moeten kijken hoe we dit op gaan lossen. *pakt pen en papier* Ik wil graag uw naam.
Man in het geel: ...
Pauper:..
Man in het geel: u belemmert mij het doen van mijn werk. (vanaf hier noem ik hem machinist want toen kwam ik er ongeveer achter dat het dus de machinist was en dat de trein dus niet weg zou gaan als hij hier zou blijven staan. )
Pauper: ja maar meneer u maakt het kapot en zon beeldje is 30 euro.
Machinist: *pakt telefoon en belt stoer met de beveiliging en legt uit dat hij belemmert wordt.

Inmiddels vinden omstanders het ook te lang duren en beginnen zich ermee te bemoeien. Ze dachten waarschijnlijk dat ze al qaeda op moesten rollen in de trein want er kwamen 3 man sterk aan brede ietwat dikke conducteurs en 2 man beveiliging aan. Een van die conducteurs kaal ende breed geschouderd begint zo'n gesprek om erachter te komen wat er nou in vredesnaam aan de hand is. De pauper legt het vervolgens uit waarna de conducteur hem belooft het treinnummer te geven. De pauper is tevreden en de machinist kan aan het werk. Even later rijdt de trein met 20 minuten vertraging weg.

Samenvatting: Is er niet, samenvattingen zijn voor in ONZ.

Klacht: De trein vertrok te laat doordat een machinist zich als een blind paard door de coupe bewoog en een pauper zich er druk om maakte.
Klacht 2: Machinist die niet verantwoordelijk is voor zijn eigen motorische stoornis.
Klacht 3: Pauper die niet gewoon bedenkt van laat ik de rest maar niet storen en later met de NS bellen over hoe dit op te lossen.
Subklacht: Mensen die een samenvatting willen.

Jaja:
TS reist met de trein. !
TS zit met paupers in de trein. !
TS is te bang om zich ermee te bemoeien. !
etc etc.
  dinsdag 9 september 2008 @ 20:01:33 #2
204660 JanusAnus
Zitten te rieleksen
pi_61507476
Had die machinist dat beeldje maar eerst moeten kopen!
pi_61507486
Edit: Niet doen plz.

[ Bericht 90% gewijzigd door de_boswachter op 10-09-2008 09:32:27 ]
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_61507496
Goed beschreven en terechte klacht.
Maar is er niet een centraal NS klachten topic?
pi_61507509
Walhalla Beeldje.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_61507516
Goeie klacht
Alleen valt er niet veel te discussiėren ben ik bang
Ga weg
pi_61507553
Wil iemand het voorlezen?
Op woensdag 22 mei 2013 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik moet er ook idd niet zo over zaniken. Sorry :P
  PR/Manusje van alles dinsdag 9 september 2008 @ 20:07:39 #8
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_61507672
Mijn beeldje wat doe je
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  dinsdag 9 september 2008 @ 20:11:39 #9
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_61507797
Hij had het niet gekocht
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  dinsdag 9 september 2008 @ 20:17:26 #10
104871 remlof
Europees federalist
pi_61507993
Tof, TS heeft een Ipod met radio

Ow en welke trein was het? Die van Schiphol naar Nijmegen soms van een uur of 5?
  dinsdag 9 september 2008 @ 20:20:27 #11
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_61508100
Mijn beeldje wat doe je
Tics van je petten.
pi_61508143
die jongen komt tenminste op voor zichzelf.

stel die machinist krijgt een motorieke stuiptrekking en mept je ipod op de grond en hij is kapot.
Zou jij dat okay vinden?

Hulde aan die jonge met z'n muts.
pi_61508830
De machinist IS de pauper in dit verhaal
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  dinsdag 9 september 2008 @ 20:49:10 #14
164217 Roflbroek
Schwalbe Koning
pi_61508966
Terechte klacht.

Kut paupers die vinden dat patat friet heet, het is patat!
I would sooner fail than not be among the greatest.
  dinsdag 9 september 2008 @ 20:51:27 #15
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_61509040
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 @ 20:17 schreef remlof het volgende:
Mwah, eigenlijk is het een Sony Ericsson telefoon met ipod oortjes erin.

Edit: Quote verwijderd.

[ Bericht 33% gewijzigd door de_boswachter op 10-09-2008 09:33:13 ]
  dinsdag 9 september 2008 @ 21:05:41 #16
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_61509489
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 20:17 schreef remlof het volgende:

Ow en welke trein was het? Die van Schiphol naar Nijmegen soms van een uur of 5?

* Ofyles2 ziet Dr_Flash een acute rolberoerte krijgen.
pi_61512406
Wie verplaatst hem even naar ONZ voor de samenvatting?
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_61514579
Wil je voortaan een foto maken van het geheel of paint? Zo is het onduidelijk
pi_61515008
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 19:58 schreef King_of_cubes het volgende:
Klacht 3: Pauper die niet gewoon bedenkt van laat ik de rest maar niet storen en later met de NS bellen over hoe dit op te lossen.
Als de machinist het sloopt moet hij het oplossen. Als dat niet vlot genoeg gebeurd is de vertraging die ontstaat op geen enkele manier de schuld van iemand wiens spullen gesloopt worden.

Achteraf regelen is erg onverstandig. NS ziet hem aankomen met zijn claim dat een machinist het stuk gemaakt heeft. Waarom hij dat niet ter plekke geregeld heeft, zullen ze hem vragen.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_61515185
Lijkt me dat je zelfs dat treinnummer niet nodig hebt als je weet in welke trein (vertreklocatie+tijd) je zit en het tijdstip van het incident... Maar ik zou zelf toch echt minstens de naam van die kerel willen hebben als hij iets van me zou slopen.

Kan je tenminste naderhand gericht naar die persoon vragen i.p.v. dat 'opeens' niemand weet wie er op die trein zat.

P.S: Sinds wanneer hebben machinisten wegwerkers-kleding aan en niet zo'n hendig sjiek rood jasje? Zal die gast straks zien dat het helemaal niet de machinist was, maar een of andere techneut die voor vertrek een deur moest fixen o.i.d... "eh ja ik wil de machinist spreken van trein 12345BLAAT" en krijg je straks een heel ander persoon aan de lijn Nog een voorbeeld waarom je gewoon z'n naam moet blijven eisen
pi_61515279
Wtf had die vent nou op zn hoofd?
Bier hier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')