Een vriend van me maakte de overstap van de universiteit (VU) naar de lerarenopleiding (in Utrecht ergens, weet niet welke scholen daar zittenquote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:34 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Ik geloof dat de cijfers in Nijmegen ook niet positief zijn wat dat betreft.
Verbaast me wel, aangezien de literatuur in het eerste jaar toch voor een gedeelte schijnt overeen te komen. Hoger niveau en verdieping zouden bij een gedeeltelijke herhaling van de stof toch te behalen moeten zijn. Daar zal ik dan wel goed naast zitten.
Het vakinhoudelijke gedeelte van mijn opleiding heb ik nagenoeg afgerond, daarin ben ik dus ook wat verder dan de eerstejaars die de overstap maken.
Wat is zo ongeveer de literatuurlijst in het eerste jaar (bij andere universiteiten)?
quote:Op dinsdag 20 januari 2009 17:40 schreef ethiraseth het volgende:
Nou, ik heb eindelijk alles geregeld om weer terug te keren naar de VU. Traag gedoe allemaal, duurde 3 weken voor ik wat hoorde over mijn inschrijving. Nu hopen dat niet alle vakken al vol zitten omdat de inschrijving volgens mij al gesloten is, maar ach, het is de VU, daar zijn ze blij met elke student die ze krijgen.
Babyloniërs, Mesopotamiërs, Hettieten? Spannende stof!quote:Op dinsdag 20 januari 2009 17:34 schreef Steeven het volgende:
Eerste studieboeken druppelen binnen. Ook m'n eerste huiswerkopdrachten per mail gekregen. Het niveau is goed te doen als ik het zo zie, dat motiveert me alleen maar meer
. En goed dat je huiswerkopdrachten in moet leveren en dat het meetelt in je eindcijfer. Ik heb er zin in
.
Dat is een poos geleden!quote:Op dinsdag 20 januari 2009 20:26 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Babyloniërs, Mesopotamiërs, Hettieten? Spannende stof!
En wat mag dat filosofische meesterwerk dan wel niet zijn?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 20:37 schreef Scaurus het volgende:
Zeker. Ik ben uit de grot ontsnapt, heb in het zonlicht mijn filosofisch meesterwerk geschreven en begeef mij nu weer onder de nietige stervelingen.
Ja, en dan te bedenken dat elke docent pissig wordt als je een werkstuk inlevert met zo'n zinsbouwquote:Op dinsdag 20 januari 2009 21:26 schreef Scaurus het volgende:
Continentale en dan vooral Duitse filosofen hebben er sowieso een handje naar, wollig schrijven. Zelfs Nietzsche, van alle Duitsers toch wel het duidelijkst, schrijft soms zinnen die een hele pagina vullen.
Het was dan ook een grapjequote:Op dinsdag 20 januari 2009 21:31 schreef Scaurus het volgende:
Ach, wij kunnen niet eens in de schaduw staan van een woordkunstenaar als Nietzsche. Zijn proza is veruit onovertroffen in de filosofie.
Heel soms dan...Nietzsche is op een heel andere manier weer moeilijk te begrijpen. En dat Derrida zo ingewikkeld schrijft heeft natuurlijk ook zo zijn redenen, zijn project is moeilijk in alledaagse taal te vatten.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 21:26 schreef Scaurus het volgende:
Continentale en dan vooral Duitse filosofen hebben er sowieso een handje naar, wollig schrijven. Zelfs Nietzsche, van alle Duitsers toch wel het duidelijkst, schrijft soms zinnen die een hele pagina vullen.
Nee, ik stroom net in dus ik begin met de moderne tijd, revoluties en industrialisatie enzo. Ook leuk.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 20:26 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Babyloniërs, Mesopotamiërs, Hettieten? Spannende stof!
Valt hartstikke mee. Van de grote filosofen is Nietzsche's zo'n beetje het best te lezen. De diepte van zijn denken zien vergt inzet, maar een algemeen idee van wat hij zegt is niet moeilijk te krijgen. Dat is bij Hegel en Heidegger wel anders. Dat waren professoren, terwijl Nietzsche schrijver was.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 23:20 schreef Dunckie het volgende:
Heel soms dan...Nietzsche is op een heel andere manier weer moeilijk te begrijpen.
Ik heb klassieke filosofie gedaan. Dit blok doe ik een vak over politiek en ethiek. Ik schrijf een paper over het politiek-ethisch denken van de conservatief Michael Oakeshott. Die zet ik dan tegenover de bekende sociaalliberaal John Rawls. Het is leuk om een keer over wat anders te schrijven dan het verledenquote:Welke vakken heb je gevolgd de afgelopen tijd? Je ging toch filosofievakken erbij doen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |