In Utrecht?quote:Op donderdag 5 februari 2009 23:47 schreef Steeven het volgende:
Overigens hoorde ik dat de meeste eerstejaars zijn gefaald voor hun tentamen Middeleeuwen, het gemiddelde cijfer was een 4,6.
Zo zijn de meeste hoorcolleges. Er is dan ook vaak geen enkele reden om van te voren te lezen aangezien de docent alles nog wel eens herhaalt, maar dan alleen hetgeen echt belangrijk is voor het tentamen. Lekker makkelijk voor de zesjesstudent.quote:Op donderdag 5 februari 2009 23:47 schreef Steeven het volgende:
Eerste lessen gehad... niet verkeerd, maar had er meer van verwacht. Ik vond het vooral een opsomming van wat ik al wist, namelijk mijn huiswerk, met hier en daar ruimte voor een vraag van iemand voor wie een aspect niet helemaal duidelijk was.
Overigens hoorde ik dat de meeste eerstejaars zijn gefaald voor hun tentamen Middeleeuwen, het gemiddelde cijfer was een 4,6.
Yep.quote:
Een schande. Toegegeven, het is niet makkelijk, maar de stof is niet bijster ingewikkeld. Gevalletje goed bijhouden en wat stampen.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 01:22 schreef Sjoewe het volgende:
In mijn jaar haalde slechts 1/5 dat tentamen.
Als je 1 vak niet haalt hoeft dat toch niet automatisch te betekenen dat je maar moet stoppen? Heb zelf ook wel eens 3x over een eerstejaars vak gedaanquote:Op vrijdag 20 februari 2009 11:26 schreef Sjoewe het volgende:
Bij ons was het echt een ander vak. Veel moeilijker. Geen eerstejaars vak qua inhoud. Was ook gewoon bedoeld als een slachting, omdat ze hoopten dat er dan mensen zouden afvallen. Werd ook gewoon gezegd.
Met de invoering van het BNS moet je wel alles halen, sowieso alle eerstejaarstof. Sterker nog, een hoop mensen staan er nu dusdanig slecht voor dat ze voortijdig moeten stoppen. Op zich heb ik daar geen problemen mee, ben er ook slachtoffer van geweest met een eerdere opleiding, maar het filtert wel de mensen die kunnen/willen van de niksnutten.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 11:57 schreef Lennox het volgende:
[..]
Als je 1 vak niet haalt hoeft dat toch niet automatisch te betekenen dat je maar moet stoppen? Heb zelf ook wel eens 3x over een eerstejaars vak gedaan, maar uiteindelijk haal je het toch wel een keer.
Bij ons zijn methodische vakken vrij pittig. Statistiek is heel groot struikelblok. Meestal ligt het gemiddelde onder de 5 bij dit vak. Methoden en technieken vond ik ook vrij pittig.
Wat is bij jullie de grens?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 12:00 schreef Steeven het volgende:
[..]
Met de invoering van het BNS moet je wel alles halen, sowieso alle eerstejaarstof. Sterker nog, een hoop mensen staan er nu dusdanig slecht voor dat ze voortijdig moeten stoppen. Op zich heb ik daar geen problemen mee, ben er ook slachtoffer van geweest met een eerdere opleiding, maar het filtert wel de mensen die kunnen/willen van de niksnutten.
Wij hebben geen mondeling. Deel multiplechoice tentamen (quote:Op vrijdag 20 februari 2009 12:34 schreef Sjoewe het volgende:
Hihi, wetenschapsfilosofie. Dat heb ik gehaald met een 9
Mondeling van 45 min. liep uit op een discussie van 2 uur.
Yay voor de scriptiequote:Op vrijdag 20 februari 2009 12:52 schreef Sjoewe het volgende:
Een MC tentamen?!Renkerde...dat is echt heel erg naar.
Dat doet echt op geen enkele manier recht aan het vak.
Maar ik heb wel net groen licht gekregen voor m'n scriptie
Gemma Blokquote:Op vrijdag 20 februari 2009 13:16 schreef Ewelina het volgende:
Yay voor de scriptieWie is je begeleider?
Die ken ik niet. Is er nog een 2e lezer?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 13:21 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Gemma Blok
Vanaf volgende week ga ik de bieb in, en de instanties langs. Echt beginnen! Spannend en leuk.
Die moet ik nog zoeken.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 13:24 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Die ken ik niet. Is er nog een 2e lezer?
Volgens mij heb ik ook ooit opdrachten ermee gedaan waar het bij kon (had Vlaamse studiegenoot). De RUG was datquote:Op maandag 23 februari 2009 20:45 schreef Lennox het volgende:
Vraagje: Ik zoek via Lexis Nexis toegang tot enkele Vlaamse kranten. KB & Universiteit waar ik aan studeer hebben echter geen abonnement die deze kranten toegankelijk maken. Zijn er andere Universiteiten waar dit wel mogelijk is?
Wat je ermee kan moet geen overweging zijn. Elke geschiedenismaster is ongeveer net zo nutteloos, dus doe waar je interesse ligt.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 13:42 schreef NY_Giant het volgende:
Heeft er hier ook nog iemand ervaring met de master American Studies aan de UvA? Het ziet er best interessant uit: http://studiegids.uva.nl/web/uva/sgs/nl/p/519_23496.html . Ook in Utrecht wordt deze master aangeboden: http://www2.hum.uu.nl/solis/ams/ . Ik vraag me verder alleen af of je er later ook echt iets mee kunt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |