abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 februari 2009 @ 00:54:59 #276
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_65787778
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 23:47 schreef Steeven het volgende:
Overigens hoorde ik dat de meeste eerstejaars zijn gefaald voor hun tentamen Middeleeuwen, het gemiddelde cijfer was een 4,6.
In Utrecht?
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
  vrijdag 6 februari 2009 @ 01:22:25 #277
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_65788066
In mijn jaar haalde slechts 1/5 dat tentamen.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  vrijdag 6 februari 2009 @ 07:27:48 #278
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_65789083
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 23:47 schreef Steeven het volgende:
Eerste lessen gehad... niet verkeerd, maar had er meer van verwacht. Ik vond het vooral een opsomming van wat ik al wist, namelijk mijn huiswerk, met hier en daar ruimte voor een vraag van iemand voor wie een aspect niet helemaal duidelijk was.

Overigens hoorde ik dat de meeste eerstejaars zijn gefaald voor hun tentamen Middeleeuwen, het gemiddelde cijfer was een 4,6.
Zo zijn de meeste hoorcolleges. Er is dan ook vaak geen enkele reden om van te voren te lezen aangezien de docent alles nog wel eens herhaalt, maar dan alleen hetgeen echt belangrijk is voor het tentamen. Lekker makkelijk voor de zesjesstudent.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_65791993
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 00:54 schreef Knevelt het volgende:

[..]

In Utrecht?
Yep.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  vrijdag 20 februari 2009 @ 07:41:55 #280
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_66264823
Er is hier zeker niemand die ervaring heeft met een master Wijsbegeerte van een bepaald wetenschapsgebied (natuurlijk richting de geschiedwetenschap)? Die master ziet er echt verdomd interessant uit om eventueel te doen na mijn huidige master.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_66265438
Ik heb er (nog) geen ervaring mee, maar denk er ook over om hem volgend jaar te gaan doen.
Ik weet het ook niet
  vrijdag 20 februari 2009 @ 11:10:07 #282
185261 Scaurus
Memento mori
pi_66269757
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 01:22 schreef Sjoewe het volgende:
In mijn jaar haalde slechts 1/5 dat tentamen.
Een schande. Toegegeven, het is niet makkelijk, maar de stof is niet bijster ingewikkeld. Gevalletje goed bijhouden en wat stampen.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
  vrijdag 20 februari 2009 @ 11:26:43 #283
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_66270364
Bij ons was het echt een ander vak. Veel moeilijker. Geen eerstejaars vak qua inhoud. Was ook gewoon bedoeld als een slachting, omdat ze hoopten dat er dan mensen zouden afvallen. Werd ook gewoon gezegd.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_66270710
Hier op de UvA is Middeleeuwen ook een slachtvak. Evenals Overzicht III en Wetenschapsfilosofie, dat zijn de grootste struikelblokken.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_66271604
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 11:26 schreef Sjoewe het volgende:
Bij ons was het echt een ander vak. Veel moeilijker. Geen eerstejaars vak qua inhoud. Was ook gewoon bedoeld als een slachting, omdat ze hoopten dat er dan mensen zouden afvallen. Werd ook gewoon gezegd.
Als je 1 vak niet haalt hoeft dat toch niet automatisch te betekenen dat je maar moet stoppen? Heb zelf ook wel eens 3x over een eerstejaars vak gedaan , maar uiteindelijk haal je het toch wel een keer.

Bij ons zijn methodische vakken vrij pittig. Statistiek is heel groot struikelblok. Meestal ligt het gemiddelde onder de 5 bij dit vak. Methoden en technieken vond ik ook vrij pittig.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_66271695
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 11:57 schreef Lennox het volgende:

[..]

Als je 1 vak niet haalt hoeft dat toch niet automatisch te betekenen dat je maar moet stoppen? Heb zelf ook wel eens 3x over een eerstejaars vak gedaan , maar uiteindelijk haal je het toch wel een keer.

Bij ons zijn methodische vakken vrij pittig. Statistiek is heel groot struikelblok. Meestal ligt het gemiddelde onder de 5 bij dit vak. Methoden en technieken vond ik ook vrij pittig.
Met de invoering van het BNS moet je wel alles halen, sowieso alle eerstejaarstof. Sterker nog, een hoop mensen staan er nu dusdanig slecht voor dat ze voortijdig moeten stoppen. Op zich heb ik daar geen problemen mee, ben er ook slachtoffer van geweest met een eerdere opleiding, maar het filtert wel de mensen die kunnen/willen van de niksnutten.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_66271869
BSA was bij ons ook al van toepassing. Met 45 punten mocht je echter door naar jaar 2. Zelf had ik nog 5 punten open staan, welke ik in jaar 2 heb gehaald. Dan is er niets aan de hand. Principe vind ik zelf ook wel goed, omdat het allereerst een goede stok achter de deur is, en er inderdaad genoeg mensen afvallen voor februari.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_66271970
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 12:00 schreef Steeven het volgende:

[..]

Met de invoering van het BNS moet je wel alles halen, sowieso alle eerstejaarstof. Sterker nog, een hoop mensen staan er nu dusdanig slecht voor dat ze voortijdig moeten stoppen. Op zich heb ik daar geen problemen mee, ben er ook slachtoffer van geweest met een eerdere opleiding, maar het filtert wel de mensen die kunnen/willen van de niksnutten.
Wat is bij jullie de grens?

De UvA hanteert overigens geen BSA, wel moet je 50 ECTs hebben om door te mogen naar je 2e jaar, en dan heb je nog een verplicht vak wat je per sé gehaald moet hebben (Literatuur & bronnen Nieuwste geschiedenis) om je 2e jaars vakken te mogen doen.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 12:34:33 #289
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_66272955
Hihi, wetenschapsfilosofie. Dat heb ik gehaald met een 9
Mondeling van 45 min. liep uit op een discussie van 2 uur.
pi_66273077
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 12:34 schreef Sjoewe het volgende:
Hihi, wetenschapsfilosofie. Dat heb ik gehaald met een 9
Mondeling van 45 min. liep uit op een discussie van 2 uur.
Wij hebben geen mondeling. Deel multiplechoice tentamen ( ) voor de gehele faculteit en dan nog een werkcollegedeel met een tentamen met open vragen. Bij Europese studies is het iig een slachtvak, ik zag de helft van mijn werkgroep van vorig jaar alweer zitten. En een hoop mensen voor de 3e of 4e of zelfs 5e/6e keer
  vrijdag 20 februari 2009 @ 12:52:51 #291
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_66273612
Een MC tentamen?! Renkerde...dat is echt heel erg naar.

Dat doet echt op geen enkele manier recht aan het vak.

Maar ik heb wel net groen licht gekregen voor m'n scriptie
pi_66274372
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 12:52 schreef Sjoewe het volgende:
Een MC tentamen?! Renkerde...dat is echt heel erg naar.

Dat doet echt op geen enkele manier recht aan het vak.

Maar ik heb wel net groen licht gekregen voor m'n scriptie
Yay voor de scriptie Wie is je begeleider?

MC-tentamens zijn sowieso naar Vooral met zo'n vak als wetenschapsfilosofie, wat uitleg vereist. Ik ben sowieso heel slecht in MC-tentamens, maar dit was wel heel erg
  vrijdag 20 februari 2009 @ 13:21:42 #293
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_66274538
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 13:16 schreef Ewelina het volgende:
Yay voor de scriptie Wie is je begeleider?
Gemma Blok

Vanaf volgende week ga ik de bieb in, en de instanties langs. Echt beginnen! Spannend en leuk.
pi_66274621
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 13:21 schreef Sjoewe het volgende:

[..]

Gemma Blok

Vanaf volgende week ga ik de bieb in, en de instanties langs. Echt beginnen! Spannend en leuk.
Die ken ik niet. Is er nog een 2e lezer?
pi_66274994
Mijn onderzoeksvoorstel is ook goedgekeurd. Kreeg van mijn begeleider te horen dat hij blij verrast was. Volgende week theoretisch kader overleggen, maar deze was in zijn geheel al opgenomen in het voorstel, waar weinig op was aan te merken. Binnenkort maar met dataverzameling beginnen
pi_66275232
Heeft er hier ook nog iemand ervaring met de master American Studies aan de UvA? Het ziet er best interessant uit: http://studiegids.uva.nl/web/uva/sgs/nl/p/519_23496.html . Ook in Utrecht wordt deze master aangeboden: http://www2.hum.uu.nl/solis/ams/ . Ik vraag me verder alleen af of je er later ook echt iets mee kunt.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 13:47:56 #297
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_66275448
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 13:24 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Die ken ik niet. Is er nog een 2e lezer?
Die moet ik nog zoeken.
pi_66386676
Vraagje: Ik zoek via Lexis Nexis toegang tot enkele Vlaamse kranten. KB & Universiteit waar ik aan studeer hebben echter geen abonnement die deze kranten toegankelijk maken. Zijn er andere Universiteiten waar dit wel mogelijk is?
  maandag 23 februari 2009 @ 21:36:24 #299
202348 Susi
Temple of Love
pi_66388498
quote:
Op maandag 23 februari 2009 20:45 schreef Lennox het volgende:
Vraagje: Ik zoek via Lexis Nexis toegang tot enkele Vlaamse kranten. KB & Universiteit waar ik aan studeer hebben echter geen abonnement die deze kranten toegankelijk maken. Zijn er andere Universiteiten waar dit wel mogelijk is?
Volgens mij heb ik ook ooit opdrachten ermee gedaan waar het bij kon (had Vlaamse studiegenoot). De RUG was dat
  maandag 23 februari 2009 @ 22:01:38 #300
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_66389395
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 13:42 schreef NY_Giant het volgende:
Heeft er hier ook nog iemand ervaring met de master American Studies aan de UvA? Het ziet er best interessant uit: http://studiegids.uva.nl/web/uva/sgs/nl/p/519_23496.html . Ook in Utrecht wordt deze master aangeboden: http://www2.hum.uu.nl/solis/ams/ . Ik vraag me verder alleen af of je er later ook echt iets mee kunt.
Wat je ermee kan moet geen overweging zijn. Elke geschiedenismaster is ongeveer net zo nutteloos, dus doe waar je interesse ligt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')