abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61542563
Als dat meisje nou gewoon niet zo goed mee kan op het een maar wel op het ander is het toch mooi dat die andere opleiding er is??

Ik had bij div testen (Cito enzo) goeie cyfers maar op school lag ik verder te pitten of zat naar buiten te kijken. Allemaal leuk en aardig maar dan weet je dat je VMBO en MBO moet gaan doen en geen HAVO en HBO maar wil niet zeggen dat ik volslagen debiel ben............al krijg ik wel die indruk als ik hier lees
pi_61542568
quote:
Op woensdag 10 september 2008 21:01 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Wat een stierenstront. Geloof me, ik heb lesgegeven aan VMBO-BBL-ers en die kunnen géén havo.
Jij les gegeven? Dat was het moment dat ik van school ging zeker
pi_61542580
Toevallig heeft de zeer knappe Vmbo dochter van mijn zus steeds weer gozers aan de haak met goede opleiding.
*****Kraak........
pi_61542593
quote:
Op donderdag 11 september 2008 06:49 schreef TJDoornbos het volgende:

[..]

Jij les gegeven? Dat was het moment dat ik van school ging zeker
Ik heb korte tijd lesgegeven ja. Nederlands. Tot ik er na een paar maanden achterkwam dat het onderwijs een hel is.
  donderdag 11 september 2008 @ 07:13:32 #130
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_61542644
quote:
Op woensdag 10 september 2008 17:17 schreef WHATSHESAID het volgende:

[..]

Ik heb jou echt nog nooit wat anders zien posten dan "HBO !" "MBO !". Maar superknap van je hoor, dat jij de universiteit aankunt!

Snap trouwens niet dat mensen het gedrag van die pa goed praten. Zo praat je toch niet tegen je eigen dochter? Echt walgelijk als je met alle opzet probeert die dochter een minderwaardigheidscomplex aan te praten. Of zij 'mislukt' is in het wereldje van grote auto's, groot huis, heel veel werken en heel veel verdienen kunnen we nu nog niet concluderen, gezien er genoeg mensen zijn die genoeg doorzettingsvermogen hebben om het traject VMBO, Havo/MBO, HBO en wellicht de universiteit te doorlopen. Ik denk dat we wel kunnen stellen dat die vader gefaald heeft in het 'goede vader' zijn.

Wow... die opmerking lees ik veel terug in dit topic... het doorzettings vermogen van iemand die via het VMBO toch nog het HBO of de universiteit doet.

Persoonljik vind ik dat dus geen doorzettingsvermogen, maar het verkwanselen van je leven en ons belastinggeld. Iemand die dus te lui en laks is om ook maar iets uit te voeren op school, dan maar naar het vmbo gestuurd wordt en besluit dan toch nog maar wat te doen... Schei toch uit..

En als het VMBO en MBO zo geweldig is, waarom is het dan zo fantastisch dat die mensen daarna het HBO gaan doen?

En ik verheerlijk het HBO niet hoor.. zeker niet zolang iedereen de pabo een hbo opleiding vindt.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_61542652
Wat een gelul, zo een vrouw slaat kerel aan de haak die voor prima inkomen zorgt,.
*****Kraak........
pi_61542690
quote:
Op donderdag 11 september 2008 07:13 schreef avotar het volgende:
En ik verheerlijk het HBO niet hoor.. zeker niet zolang iedereen de pabo een hbo opleiding vindt.
Dat is geen kwestie van mening. De pabo IS een HBO-opleiding.
pi_61542700
quote:
Op donderdag 11 september 2008 07:27 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Het neerbuigende erover alleen al, wat moet de jeugd zonder goede school?
*****Kraak........
pi_61542703
quote:
Op donderdag 11 september 2008 07:17 schreef kraakvandaal het volgende:
Wat een gelul, zo een vrouw slaat kerel aan de haak die voor prima inkomen zorgt,.
Omg _!
Wat een instellling
pi_61544073
Nee je moet je kind aanmoedigen dat hij/zij zo goed bezig is met haar studies !!!!! Ik geef die vader groot gelijk nah.
pi_61544090
quote:
Op donderdag 11 september 2008 07:30 schreef anoniemm het volgende:

[..]

Omg _!
Wat een instellling
Ja en steeds weer kerels die erin trappen.
*****Kraak........
pi_61544102
Krakers vind ik tof.
*****Kraak........
  donderdag 11 september 2008 @ 09:38:16 #138
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_61544147
quote:
Op donderdag 11 september 2008 07:27 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ik weet dat het zo is.. daarom geef ik ook niet hoog af op het hbo

gekke dozen die panikeren over een tentamen "breuken niveau groep 7"
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_61544247
Opleidingsniveau is dik overrated, met een goede babbel, aanvullende cursussen en genoeg motivatie kom je een stuk verder als een HBO-er die nergens zin in heeft. Mensen denken ook vaak aan opleidingsniveau te kunnen aflezen hoe slim iemand is maar het is meer gewoon een kwestie van hoe goed iemand kan leren (onthouden).
Lambo of Rekt
pi_61544261
quote:

[..]

Wow... die opmerking lees ik veel terug in dit topic... het doorzettings vermogen van iemand die via het VMBO toch nog het HBO of de universiteit doet.

Persoonljik vind ik dat dus geen doorzettingsvermogen, maar het verkwanselen van je leven en ons belastinggeld. Iemand die dus te lui en laks is om ook maar iets uit te voeren op school, dan maar naar het vmbo gestuurd wordt en besluit dan toch nog maar wat te doen... Schei toch uit..

En als het VMBO en MBO zo geweldig is, waarom is het dan zo fantastisch dat die mensen daarna het HBO gaan doen?

Wat is dit nu voor onzin? Sommige mensen hebben er gewoon langer voor nodig om hetzelfde leerniveau te kunnen bereiken. Ik ben zelf derdejaars op het WO, mijn zusje zit nu in 3VMBO maar weet nu al dat ze na haar examen verder wil naar HAVO, ze heeft er wat meer tijd voor nodig maar kan dat zeker halen. Dat is geen verspilling, ze had het echt niet vanaf het begin aangekund. Ik vind het juist knap dat ze probeert zoveel mogelijk te leren.

Daarnaast, wat is er mis met het vmbo/mbo, je HOEFT daarna niet verder te leren. Als dat meisje tevreden is met werken in bijvoorbeeld een kledingzaak of als receptioniste, prima toch? Zolang ze er zelf maar gelukkig mee is. Het is niet per definitie zo dat je 'beter' bent als je hoger bent opgeleid oid.

Dus: idiote reactie van die vader, hij zou zijn dochter moeten waarderen om wat ze wél kan en niet moeten kijken naar wat ze niet kan.
pi_61544285
quote:
Op donderdag 11 september 2008 09:45 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Wat is dit nu voor onzin? Sommige mensen hebben er gewoon langer voor nodig om hetzelfde leerniveau te kunnen bereiken. Ik ben zelf derdejaars op het WO, mijn zusje zit nu in 3VMBO maar weet nu al dat ze na haar examen verder wil naar HAVO, ze heeft er wat meer tijd voor nodig maar kan dat zeker halen. Dat is geen verspilling, ze had het echt niet vanaf het begin aangekund. Ik vind het juist knap dat ze probeert zoveel mogelijk te leren.

Daarnaast, wat is er mis met het vmbo/mbo, je HOEFT daarna niet verder te leren. Als dat meisje tevreden is met werken in bijvoorbeeld een kledingzaak of als receptioniste, prima toch? Zolang ze er zelf maar gelukkig mee is. Het is niet per definitie zo dat je 'beter' bent als je hoger bent opgeleid oid.

Dus: idiote reactie van die vader, hij zou zijn dochter moeten waarderen om wat ze wél kan en niet moeten kijken naar wat ze niet kan.
Kijk, eindelijk een WO-er die er wat rationeler naar kijkt dan alleen maar van een afstandje oordeelt
Lambo of Rekt
pi_61544314
quote:
Op donderdag 11 september 2008 09:44 schreef EggsTC het volgende:
Opleidingsniveau is dik overrated, met een goede babbel, aanvullende cursussen en genoeg motivatie kom je een stuk verder als een HBO-er die nergens zin in heeft. Mensen denken ook vaak aan opleidingsniveau te kunnen aflezen hoe slim iemand is maar het is meer gewoon een kwestie van hoe goed iemand kan leren (onthouden).

Pff, dit is net zoiets als 'ja ik heb havo gedaan, maar kon eigenlijk best vwo' - had dan vwo gedaan.

Natuurlijk zegt opleidingsniveau wel iets over intelligentie, alleen gaat dat over theoretische intelligentie (hogere niveaus) tegenover praktische intelligentie (lagere niveaus).

Edit: Haha, wel bedankt voor je reactie hierboven
pi_61544381
En over een tijdje hebben we een beroepsbevolking van HBO en Universiteit managers die geen mensen meer hebben om aan te sturen.
*****Kraak........
pi_61544722
quote:
Op donderdag 11 september 2008 09:48 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Pff, dit is net zoiets als 'ja ik heb havo gedaan, maar kon eigenlijk best vwo' - had dan vwo gedaan.
Dat vind ik ook onzin, mensen die dat zeggen.
quote:
Natuurlijk zegt opleidingsniveau wel iets over intelligentie, alleen gaat dat over theoretische intelligentie (hogere niveaus) tegenover praktische intelligentie (lagere niveaus).

Intelligentie, tja.. je hoeft niet echt intelligent te zijn om havo of vwo te doen. Als je goed kan leren en onthouden waar de stof over gaat kom je al een heel eind.
Lambo of Rekt
pi_61545572
quote:

[..]

Eh, mensen worden niet alleen maar naar het VMBO 'gestuurd' omdat ze te lui en laks zijn...
Het niveau van havo en MBO/HBO is bovendien ook heel anders, vooral omdat je in het tweede geval een richting kan kiezen waar je wel echt goed in bent. En je hebt langer de tijd om dit niveau te bereiken.
Sweet and innocent...
  donderdag 11 september 2008 @ 15:44:00 #146
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_61552547
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 15:24 schreef sitting_elfling het volgende:
aan de ene kant snap ik het wel van die pa .. je hebt 2 dochters die in potentie veel centjes kunnen verdienen en een misschien mooier leven kunnen gaan leiden dan paps zelf. En dan heb je 1 dochter die VMBO doet. Dat moet ook als zussen onder elkaar wel apart zijn. Maarja misschien zit er ook wel meer achter .. wij hier op FOK hebben natuurlijk geen idee of VMBO haar max is.. of misschien te laag .. of misschien zelfs te hoog voor haar is.

Kan het wel begrijpen, maar erg begripvol van paps is het niet.
Het is vrij normaal volgens mij dat broers en zussen verschillende opleidingsniveaus hebben.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_61557864
quote:
Op donderdag 11 september 2008 06:59 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ik heb korte tijd lesgegeven ja. Nederlands. Tot ik er na een paar maanden achterkwam dat het onderwijs een hel is.
Had ik je zo al kunnen vertellen
pi_61558633
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 15:32 schreef BreakSpear het volgende:

[..]

Dat weet ik nog niet zo zeker.

Ik heb zelf vbo gedaan en verder doorgeleerd, en ik verdien nu ongeveer hetzelfde als iemand die HBO heeft afgerond.

Mijn vriend is van LBO omhoog geklommen en heeft bijna het driedubbele (!!!)

Wij wonen in een mooi huis, hebben twee auto's voor de deur, kunnen doen en laten wat we willen.. En toch 'maar' allebei VBO.

Jammer dat ik niet de dochter ben van die pa, anders kon ik hem mooi het nakijken geven
pi_61558683
Ik heb VMBO-B gedaan zit nu op het MBO (niveau 2 vorig jaar afgerond nu op niveau 4) en ik weet van me eigen dat ik er wel kom maar ik weet zeker dat ik het op deze manier had moeten doen inplaats van dat ik begon met een hogere opleiding.
Every war is different, every war is the same.
pi_61567730
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 15:17 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Oke, verhaal is als volgt:
Gezin met drie dochters (en een vader en moeder uiteraard), waarvan er een op het VWO zit en de ander een WO doet (A en B) en de jongste doet VMBO. Ik ben bevriend met het meisje dat die WO doet.

Nu gaat net de jongste naar school, maar zij doet, zoals hierboven al vermeld, VMBO.

Natuurlijk allemaal niet erg , maar de vader denkt van wel.
Hij zegt dingen tegen dat meisje als: "A en B gaan later heel veel geld verdienen! Je mag blij zijn als jij 1/4 gaat verdienen als dat zij verdienen."
En allemaal van dat soort negatieve praat! Alsof hij ontzettend teleurgesteld is in haar.

Zij vertelt dit nu aan mij omdat wij vaak op msn praten (zo'n schattig meisje ) en ze zit hier echt mee. Ik mag het ook tegen niemand vertellen, ook niet tegen haar zus.
En ik vind het zo ontzettend lullig en ik ben zo boos op die vader nu!
Ze vindt het ook echt ontzettend erg dat hij dat zegt, ze voelt zich minder dan haar zussen, etc.
Ze heeft nu al een hekel aan school, omdat ze 'maar VMBO' doet. .

Nu praat ik een paar keer per week met haar en het is echt geen dom meisje! Intelligent meisje, maar haar talenten liggen waarschijnlijk niet bij leren

En pff ik vind het zo ontzettend zielig voor haar en ik kan die vader wel een klap verkopen!

Wat moet ik hiermee?
Gewoon vaak met haar erover praten?
Toch tegen haar zus vertellen?
Heb niet het hele topic gelezen, maar wil toch reageren.

Moeilijke situatie. Ik had vroeger een vriendinnetje wat naar de mavo ging en ik ging naar gymnasium. Haar familie was al teleurgesteld dat ze naar H/M ging en nog eens extra toen ze bij het eerste rapport mavo-advies kreeg. Haar moeder wilde altijd mijn rapport zien en ging dat dan uitgebreid vergelijken. Ik had een normale cijferlijst, maar als ik dan ergens goed in was, zei die vrouw "nou X, waarom heb jij maar een zeven? Maeghan heeft een 8 en die doet gymnasium, dat is veel moeilijker". Ik schaamde me echt dood dan, vond het zo rot. Maar als zij een hoger cijfer had dan ik, werd er niks over gezegd. Ik probeerde m'n rapport altijd te verstoppen of zo. Dan zei ik dat ik 'm op school was vergeten of 'm nog niet had gehad, of ik zei dat ie al thuis lag. "Neem 'm vanmiddag eens mee dan?" Oh ja, oeps, weer vergeten.

Nou, en ik heb gestudeerd en kan in mijn richting niet zo veel werk vinden (wat ik leuk vind, betaalt slecht en wat goed betaalt, vind ik niet leuk of kan ik niet - even simpel gesteld). Dus ik zit met m'n universitaire diploma in een slechtbetaalde mbo-functie en moet het alsnog doen met doorgroeien en bedrijfscursussen. Dat je met een hoge opleiding ergens komt zegt helemaal niets. Er zijn momenteel zat lager geschoolde beroepen waar je een goed belegde boterham mee kunt verdienen.

Ook wat andere users al zeiden: ze kan na het vmbo verder leren. Ik had op m'n vorige baan twee collega's die vmbo hadden gedaan en die dit jaar aan een hbo-opleiding gaan beginnen, dus het kan wel.

Het is wel belangrijk dat die man gaat begrijpen dat dit niet werkt, want zo demotiveert hij haar alleen maar en krijgt zij een hekel aan hem. Ik had hetzelfde probleem met m'n vader op een heel ander gebied (m'n vader dacht mij te kunnen motiveren om af te vallen als hij vervelende opmerkingen maakte over m'n gewicht) - het heeft niet geholpen, zullen we maar zeggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Maeghan op 12-09-2008 02:22:17 ]
Sanity is (not) statistical
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')