Bronquote:dinsdag 09 september 2008
DEN HAAG (ANP) - Rokers proberen de antirookorganisatie STIVORO op kosten te jagen door lege sigarettenpakjes naar een antwoordnummer van de organisatie te sturen. STIVORO moet dan opdraaien voor de portokosten. STIVORO schat dat er inmiddels enkele duizenden pakjes zijn binnengekomen.
Het rookverbod is per 1 juli ingegaan. Via internet worden oproepen gedaan om de pakjes naar de antirookorganisatie op te sturen. Soms komen er grote enveloppen binnen vol pakjes, soms zit er één pakje in een envelop. Het heeft de organisatie tot nu toe enkele honderden euro's gekost.
Woordvoerster Van Gennip noemt de actie ,,een beetje flauw''.
Kratten bier opsturen heeft niet veel nut denk ikquote:Op dinsdag 9 september 2008 10:36 schreef Netsplitter het volgende:
Dan ben ik zeer benieuwd naar de acties die gaan komen wanneer de accijns op alcohol flink verhoogd gaat worden...
Of juist wel.quote:Op dinsdag 9 september 2008 10:39 schreef Neith het volgende:
[..]
Kratten bier opsturen heeft niet veel nut denk ik
2e!quote:Op dinsdag 9 september 2008 10:39 schreef Elfletterig het volgende:
Twee mogelijke oplossingen:
- Antwoordnummer afschaffen
- Kosten direct op rokers verhalen, door middel van accijnsverhoging.
Ik weet niet of Stivoro een door de overheid gefundeerde instgelling is, anders mogen ze de accijns op sigaretten wel weer omhoog gooien. In ieder geval wordt er flink betaalt door de nederlandse hartstichting, kankerstichting en het astma fonds.quote:Op dinsdag 9 september 2008 10:50 schreef RodenCity het volgende:
Dus STIVORO mag wel de kroegbaas op extra kosten jagen door te gaan pleiten voor een rookruimte in de cafes die de kroegbazen zelf moeten betalen.
En nu de rokers iets gevonden hebben waardoor STIVORO op kosten gejaagd wordt zijn de rokers ineens zielig??
Ik zou zeggen ga eerst eens bij jezelf kijken.
Ga vanmiddag nog ff een paketje die kant op sturen!
En dan lekker in Grunn in de kroeg een biertje MET een sigaretje doen!
Dat rookverbod is wettelijk. Het is dan wel degelijk vreselijk kinderachtig van die zielige rokertjes om er zo op te reageren, door een stichting op kosten te jagen.quote:Op dinsdag 9 september 2008 10:50 schreef RodenCity het volgende:
Dus STIVORO mag wel de kroegbaas op extra kosten jagen door te gaan pleiten voor een rookruimte in de cafes die de kroegbazen zelf moeten betalen.
En nu de rokers iets gevonden hebben waardoor STIVORO op kosten gejaagd wordt zijn de rokers ineens zielig??
Blijkbaar werkt roken negatief op het IQ... (of was die toch al niet zo hoog?)quote:Op dinsdag 9 september 2008 10:50 schreef RodenCity het volgende:
quote:"Een beetje flauw"
Alleen als hij een antwoordnummer heeft he, want het jou niks kost en de andere partij wel is het natuurlijk het leukst!quote:Op dinsdag 9 september 2008 11:11 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Blijkbaar werkt roken negatief op het IQ... (of was die toch al niet zo hoog?)
Zoals je zelf zegt heeft STIVORO gepleit voor een rook vrije ruimte. Jij mag pleiten voor een rookruimte. Dat uiteindelijk die rookvrije ruimte gekomen is, is te danken aan diegene die de wet heeft aangenomen en dat is dus niet STIVORO.
Als jij pleit voor een veldje waar mijn fictieve hond niet mag poepen en de gemeente zet er een verbodsbord neer, mag ik je dan mijn hondendrollen opsturen?
Ik weet wel een leuk potje om die subsidie uit te betalenquote:Op dinsdag 9 september 2008 11:15 schreef Stephe het volgende:
zal wel meer subsidie kosten, daar draait minister Klink zijn hand niet voor om
Hoe kom je erbij dat Stivoro de kroegen op kosten jaagt? De regering heeft een rookverbod in de horeca ingevoerd. Geen enkele ondernemer is verplicht om een rookruimte te bouwen. En Stivoro is slechts een belangengroepering; niet een organisatie die bestuurlijke verantwoordelijkheid draagt.quote:Op dinsdag 9 september 2008 10:50 schreef RodenCity het volgende:
En nu de rokers iets gevonden hebben waardoor STIVORO op kosten gejaagd wordt zijn de rokers ineens zielig?? Ik zou zeggen ga eerst eens bij jezelf kijken. Ga vanmiddag nog ff een paketje die kant op sturen!
Anders duw ik het zelf wel ff door zijn postgleuf... Weet ik zeker dat het aankomt...quote:Op dinsdag 9 september 2008 11:13 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Alleen als hij een antwoordnummer heeft he, want het jou niks kost en de andere partij wel is het natuurlijk het leukst!
Nicccce.quote:Een antwoordnummer is een postbus waar de ontvanger de kosten voor het versturen van de zending betaalt. Hierdoor hoeft de verzender geen frankering te betalen. Vooral (grote) instanties die de verzender willen motiveren tot het sturen van brieven hebben een antwoordnummer.
Antwoordnummerstukken worden op de dag nadat TNT Post ze heeft ontvangen bezorgd.
[bewerk] Kosten
Voor de verzender kost het sturen van een zending naar een antwoordnummer niets. Daarentegen betaalt de ontvanger wél. Voor het hebben van een antwoordnummer betaalt de ontvanger ¤ 120 per jaar (tarief 2007) voor het abonnement, net als bij een postbus. Per poststuk komt daar een bedrag bij, dat afhankelijk is van het gewicht, het contract en of er een FIM code en KIX wordt gebruikt.
bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Antwoordnummer
Dat noemen we nou: een verslaving!quote:Op dinsdag 9 september 2008 10:32 schreef Neith het volgende:
[..
Ik vind het wel enorm wazig dat mensen tegen een helehoop maatregelen van de regering helemaal niet in opstand komen, terwijl ze daardoor bijvoorbeeld veel hogere maandlasten hebben of krijgen. En dat ze nu puur omdat ze niet meer overal een sigaretje mogen roken tot dit soort actie's komen
Duuudequote:Op dinsdag 9 september 2008 11:26 schreef JohnDope het volgende:
Ik ben niet zo thuis in het verschijnsel antwoordnummer (wie gebruikt er tegenwoordig nog papierpost), maar daar kan je dus gratis crap naar toe sturen
Waarom dan niet meteen tactisch verpakte scheermesjes versturen?
edit:
[..]
Nicccce.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |